۱. استراتژی سئو
۲. خدمات سئو چیست؟
۳. خدمات سئو کلاه سفید
۴. سئو داخلی و تولید محتوا
۵. تقویم محتوا و لینک سازی داخلی
۶. استراتژی لینکسازی خارجی
۷. استخراج کلمات کلیدی
۸. ساخت صفحات جدید و بروزرسانی دائم
۹. بررسی و آنالیز فعالیت رقبا
۱۰. ارائه گزارش ماهیانه
۱۱. قیمت خدمات سئو
۱۲. زمان انجام خدمات سئو
۱۳. چگونه میتوان به یک شرکت سئو اعتماد کرد؟
۱۴. تاثیر خدمات سئو بر کسب و کار
۱۵. آیا میتوان خدمات سئو را خودم انجام دهم؟
۱۶. کدام خدمات سئو بهترین است؟
سئو سایت یکی از بهترین روش های بازاریابی است. سئو میتواند برای هر مدل کسب و کاری اجرا شود، ورودی واقعی و نیازمند خدمات و محصولات شما را جذب کند و کاربر را تبدیل به یک مشتری وفادار نماید. اما برای سئو وبسایت چه باید کرد؟ آیا با وجود سایتهای متنوع هنوز میتوان برای رقابت با سایتهای دیگر اقدامی کرد؟
با برنامه ریزی، طراحی سایت مناسب و فعالیت کلاه سفید روی هر مدل کسب و کاری میتوان ورودی ایجاد کرد. تجربه به ما نشان داده که موتورهای جستجو بدنبال بهترین پاسخ برای کاربران هستند، پس هنوز هم میتوان با تولید محتوایی جامع، به روز و بهینه در نتایج بالای موتورهای جستجو قرار گرفت.
با تدوین یک استراتژی مناسب با کسب و کار و اهداف شما میتوان در طول زمان توجه موتورهای جستجو را جلب کرد. در حقیقت در اولین گام باید بدانیم خدمات و محصولات چیست؟ نحوه ارائه، سفارش و پشتیبانی چگونه است؟ رقبای ما تابحال چه کرده اند؟ بودجه و توان هزینه برای انجام پروژه چقدر است؟
اگر شما هم بدنبال هرچه بیشتر دیده شدن در کسب وکارتان در فضای وب هستید با ما همراه باشید تا شما را با خدمات سئو راش وب آشنا سازیم.
خدمات سئو سایت در سه اقدام کلی سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی خلاصه میگردد. بهینه سازی تکنیکال سایت و سئو داخلی شامل فعالیت هایی است که به موجب آن ها سرعت لود، کدهای Html، Css، ساختار سایت مپ، ساختار تگ ها و تایتل ها و … بهینه میگردد.
منظور از سئو خارجی، اعتبار و ارزش سایت ما در دنیای وب است. فعالیت در شبکه های اجتماعی، برنامه ریزی برای لینک سازی و هر فعالیت دیگری در خارج از سایت که منجر به افزایش ورودی و اعتبار برند شود در زمره فعالیت های سئو خارجی است.
دو عبارت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید به نوع و نحوه فعالیت برای بهینهسازی اشاره دارند. برای تعریف سئو کلاه سیاه میتوان گفت فعالیتهایی را شامل میشود که ربات گونه هستند و سیگنالی را به گوگل میدهند که به تبع آن سایت جریمه گشته یا دچار افت رتبه میشود.
اما بسیاری از ما در رقابت انواع کلمات کلیدی سایت هایی را دیده ایم که علی رغم کسب جایگاه های برتر از سئو کلاه سیاه هم استفاده کرده اند، برای مطالعه بیشتر راجب این موضوع میتوانید به مقاله ۵ استراتژی سئو کلاه سیاه که قبلا در وبلاگ راش وب منتشر شده مراجعه نمایید. در این مقاله به توضیح تفصیلی سئو کلاه سیاه و تفاوت آن با سئو کلاه سفید پرداخته ایم.
سئو داخلی همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم گام اول بهینه سازی سایت است. پس از طراحی سایت مناسب و بر پایه اصول سئو باید برای آن محتوای مداوم تولید کرد. در واقع محتوای مناسب و جامع جزو ستون های اصلی سئو سایت است.
در سایتهایی که توسط تیم راش وب طراحی میشوند، تمام نکات سئو تکنیکال سایت رعایت میشود تا بتوان پس از اتمام طراحی وارد سئو داخلی شد.
تیم تولید محتوای ما برای تولید محتوا وبسایت بدنبال بهترین پاسخ به مخاطب است و پیرامون همه نکات موضوع اصلی صحبت میکند. با بررسی رقبا موضوعاتی که به آنها پرداخته نشده است را پیدا کرده و محتوایی جدید ایجاد میکند که کاربر برای کسب اطلاعات بیشتر نیازی به مراجعه به سایت دیگری نداشته باشد.
لینک سازی داخلی همگام با تولید محتوا صورت میپذیرد. پس از ایجاد هر لینک با مراجعه به صفحات قبلی لینک سازی مرتبط صورت میگیرد تا صفحات مرتبط را به یکدیگر پیوند دهد.
استفاده از مطالب و تصاویر کپی بدون ذکر منبع از مصادیق اصلی جریمه شدن توسط گوگل است. در تولید محتوا باید دقت کنیم که محتوا را بصورت اخصاصی و بهینه تولید کنیم.
در فرایند استراتژی لینک سازی خارجی استفاده از سایت های مرتبط با کسب وکار ما میتواند به رشد نتایج ما در موتورهای جستجو کمک کنند. لینک سازی در انواع سیستم های بلاگ دهی بصورت دائمی و رپورتاژ آگهی از جمله فعالیت های سئو خارجی است.
لازم به ذکر است لینک سازی در سایت های غیرمرتبط و عمومی هم میتواند به شکل رپورتاژ آگهی صرفا برای ساخت بک لینک مفید باشد. البته تاثیر اینگونه پست ها در سایت های مرتبط بیشتر است.
راش وب با ۹۰۰ سایت فارسی زبان همکاری دارد و میتواند یکی از بهترین و کاملترین لیست های خرید بک لینک را ارائه دهد. علاوه بر آن تیم ما با تجربه لینک سازی برای بیش از صدها دامنه میتواند یکی از بهینه ترین ساختارهای لینکسازی را ارائه نماید.
برای اینکه بدانیم چه محتوایی را پیرامون چه موضوعی باید تولید کنیم باید کلمات کلیدی مناسب کسب و کارمان را بشناسیم. ما برای استخراج کلمات کلیدی از روش های مختلفی استفاده میکنیم:
• ابزار Kwfinder و استخراج کلمات کلیدی از Google Search Console
• جستجو عبارت مورد نظر در گوگل و مشاهده جستجوهای مشابه
هر مدیر کسب و کاری میتواند حدس بزند که مشتریانش بدنبال چه خدمات یا محصولاتی هستند که البته استفاده از ابزارهای ذکر شده میتواند بسیار مفید باشد. کلمات کلیدی هر کسب و کار کلید اصلی سئو سایت است. تیم ما هر صفحه را پیرامون عبارت کلیدی اصلی بهینه سازی میکند و هیچ دو صفحه ای را برای یک عبارت بهینه نمیکند، چرا که این موضوع سبب گیج شدن موتور جستجو شده و منجر به رقابت صفحات سایت با خود میشود.
پس اینکه بدانیم چه عباراتی برای ما پول ساز هستند از نکات مهم در بهینه سازی سایت است. ابزارهای متنوعی برای استخراج کلمات کلیدی وجود دارند اما با توجه به تحریم ها صرفا نتایج جستجو فارسی را در آیپی های خارجی حساب میکنند. بهترین ابزار استخراج کلمات کلیدی Google Search console است که هم چنان روی عبارات فارسی فعال است.
پیشرفت وبسایت شما زمانی برای گوگل مشخص میشود که محتوا بطور مداوم در سایت قرار گیرد، صفحات جدید به وبسیات اضافه گردد و محتوای صفحاتی که در گذشته تولید شده اند به روزرسانی گردند. تیم تولید محتوای با تجربه راش وب تمامی اصول تولید محتوا را رعایت کرده و برای محتواگذاری برنامه مدون ارائه میدهد.
بهینه تر کردن صفحات منتشر شده قبلی یکی از مهم ترین کارهایی است که یک متخصص سئو باید انجام دهد. صفحاتی که بیشتر در رقابت قرار دارند و از ارزش بالایی برخوردار هستند، باید بطور مداوم بروزرسانی شوند.
هر روز به تعداد کسب و کارهایی که به رقابت آنلاین میپردازند اضافه میشود همچنین تعداد نفراتی که از خدمات گوناگون پلتفرم های آنلاین استفاده میکنند در حال افزایش است. ما در راش وب با بررسی رقبا و درک نقاط ضعف و قوت آن ها بطور مداوم به توسعه وبسایت میپردازیم.
اشتباه و ساده انگاری رقبا در تولید محتوا و بهینه تر کردن سرعت و کدهای سایت میتواند فرصت مناسبی برای کسب جایگاه آن ها باشد. باید در نظر داشته باشید که همواره ممکن است یک رقیب جدید پیدا شود که بهتر از وبسایت شما فعالیت کند.
بررسی رقبا ما را از اشتباهات آن ها آگاه میکند و باعث میشود که در فرایند تولید محتوا به جواب هایی بپردازیم که از چشمان رقبای جا مانده است؛ پس در نظر داشته باشد که همواره برای تولید محتوا باید بروز باشیم و پاسخ های جامع به مخاطب ارائه دهیم به گونه ای که تمام نیاز آن را برطرف سازیم.
تمام فعالیت های ما بر پایه برنامه ریزی مدون و دقیق صورت میگیرد، شما میتوانید در گزارش های ماهیانه ما تمام عملکرد ماه گذشته را مشاهده نمایید. ساخت صفحات لندینگ و وبلاگ، گزارش سئو تکنیکال، گزارش روند لینکسازی خارجی و گزارش رشد جایگاه ها در گزارش ماهیانه راش وب قابل مشاهده است.
تیم ما برای گزارش گیری از سایتها از ابزار بروز و معتبر دنیا مانند Google Search Console استفاده مینماید.
قیمت گذاری فرایند سئو نیاز به یک آنالیز درست و دقیق و با استفاده از ابزارهای معتبر است. قبل از هر چیزی باید بدانیم وارد چه رقابتی خواهیم شد، چه سایت هایی در عبارات هدف ما جایگاه دارند و چه مقدار وقت و هزینه را صرف وبسایتشان کرده اند.
اگر شما صاحب یک وبسیات هستید و بدنبال افزایش فروش آنلاین خود هستید باید فرایند سئو سایت را طی کنید در غیر این صورت مانند این است که یک مغازه را در انتهای یک کوچه بدون رفت و آمد کرایه کرده باشید که عملا مشتری خاصی نخواهد داشت.
از هزینه های اصلی بهینه سازی یک سایت میتوان به استراتژی محتوا و تهیه تقویم تولید محتوا، استراتژی ساخت ساخت بک لینک و رپورتاژ آگهی اشاره کرد.
عبارات کلیدی شما مهم ترین فاکتور تاثیرگزار در سئو است. اگر سایت هایی که در حیطه کاری شما وجود دارند زیاد اهمیتی به بهینه سازی سایت خود نداده اند پس کار شما را خیلی ساده تر کرده اند. البته باید بدانیم رقبایی از این قبیل در حال کم شدن هستند.
اما اگر رقبای زیادی هم وجود داشته باشند باز هم دیر نشده و همواره دادن پاسخ کامل و درست و توجه به نیاز کاربران منجر به رشد سایت خواهد شد.
سئو مراحلی دارد که باید توسط متخصصین آن حوزه بدرستی اجرا و رعایت شود. ما این مراحل را به تفصیل در صفحه مشاوره سئو توضیح داده ایم. سئو داخلی، سئو تکنیکال و سئو خارجی سه رکن اصلی بهینه سازی هرسایتی هستند.
بهتر است قبل از عقد قرارداد به رزومه شرکت یا شخص مورد نظر دقت نمایید. از آن ها بخواهید که مسیر حرکت را برای شما ترسیم کنند و به شما تصمین رشد جایگاه های سایت را بدهند.
شرکتی که تضمین جایگاه اول را میدهند معمولا شک برانگیز است. چرا که در مسیر صفحه اول ممکن است رقبای بسیاری پا به عرصه بگذارند، یا رقبای فعلی با قدرت بیشتری وارد گردونه رقابت شوند. پس اینکه بگوییم حتما جایگاه اول را در مدت زمان معلوم بدست میاوریم کمی ترسناک است.
دقت کنید که بهینه سازی سایت زمانبر بوده و شرکت هایی که تضمین جایگاه در مدت زمان کم میدهند نمیتوانند انتخاب مناسبی باشند.
با آن ها راجب روش های سئو صحبت کنید و بخواهید که روش کار را برایتان شرح دهند. از برنامه آن ها برای لینکسازی سوال کنید تا ببینید که قرار است چه میزان روی سئو خارجی متمرکز شوند.
بهینه سازی سایت به جهت افزایش ورودی ارگانیک از موتورهای جستجو صورت میگیرد. با قرار گرفتن در نتایج بالای موتورهای جستجو میتوان اعتماد کاربران را به وبسیات جلب کرد. آمارها نشان میدهد که بیش از ۵۰درصد از کاربران روی لینک اول کلیک میکنند.
بهینه سازی سایت یک موضوع تخصصی است و بهتر است قبل از اینکه خودمان اقدام به بهینه سازی سایت کنیم آنرا بطور کامل یاد بگیریم، برای آموزش سئو میتوانید به مقاله با همین عنوان که قبلا در راش وب منتشر شده مراجعه کنید.
میتوان فرایند بهینه سازی را به راش وب واگذار کنید. با توجه به کمبود وقت بسیاری از مدیران کسب و کار ترجیح میدهند که کار سئو سایت را برون سپاری نمایند. ضمن اینکه سئو به طور مداوم در حال تغییر است. الگوریتم ها گوگل به طور مداوم به روز میشوند و پس از هر به روزرسانی علاوه بر حساسیت بیشتر در بررسی موارد گذشته، موارد جدیدی را به آن اضافه میکنند.
تیم تحقیق و توسعه راش وب همواره از بروزترین متدهای بهینه سازی سایت و تولید محتوا را برای طراحی و سئو سایت استفاده میکند.
پس از طراحی سایت بر پایه اصول سئو، آن را برای ایندکس شدن توسط ربات های گوگل باز میکنیم. تجربه به ما نشان داده است که از همان روزهای اول ورودی هرچند اندک روی عبارات دم بلند خواهیم داشت. اما ورودی محسوس از ماه دوم تا سوم ایجاد خواهد شد.
ما در راش وب فعالیت های کلاه سفید را برای وبسیات شما تضمین میکنیم و این اطمینان را به شما میدهیم که با برنامه ریزی تیم ما میتوانید به اهداف فروش خود برسید.
راش وب با مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی و با در اختیار داشتن تیم مجرب در طول ۵ سال توانسته با برندهای متنوعی فعالیت کرده و در کنار آن ها باشد. برای مشاهده مشتریان ما میتوانید به صفحه نمونه کارها مراجعه کنید.
تنها داشتن یک سایت برای موفقیت کافی نیست. پس از طراحی سایت باید به بهینه تر شدن آن پرداخت تا بتوان با ایجاد ورودی ارگانیک کاربران بیشتری را به سایت وارد کرد.
بهینه سازی موتورهای جستجو به سئو سایت اشاره دارد، اما بازاریابی موتورهای جستجو مفهموم کلی تری است که سئو سایت راهم در خود جای داده است. امروزه گوگل علاوه بر پیدا کردن بهترین پاسخ برای کاربر، جایگاه های تبلیغات کلیکی راهم ارائه میکند که میتوان با پرداخت هزینه از این جایگاه ها ورودی ایجاد کرد. پس در واقع بازاریابی موتورهای جستجو به ایجاد هرگونه ورودی از موتورهای جستجو اشاره دارد.
بله، هر شخصی میتواند خدمات سئو را فراگیرد. برای یادگیری سئو میتوانید به صفحه سئو سایت راش وب مراجعه کنید. ما در این صفحه تمامی نکات بهینه سازی سایت را شرح داده ایم تا علاقمندان بتوانند با یادگیری آن ها سایت خود را بهینه نمایند.
فراگیری دانش بهینه سازی سایت به زمان و کسب مهارت نسبی در مفاهیم کدهای Html، Css و آشنایی با کدهای برنامه نویسی دارد. باید بدانیم سئو صرفا قرار دادن محتوا و خرید بک لینک نیست بلکه باید بطور مداوم به دانش خود بیافزاییم و با مطالعه از منابع درست از بهترین روش های بهینه سازی آگاه شویم.
خدماتی که بصورت کلاه سفید صورت گیرد را میتوان بهترین خدمات سئو دانست. تولید محتوای ارزشمند، ساخت صفحات بهینه بر پایه اصول سئو تکنیکال و داخلی، لینکسازی خارجی، آنالیز و بررسی رقبا و مهم تر از همه ارائه خدمات یا فروش محصول به بهترین شکل اصولی ترین راهکار رشد برای بالا رفتن در نتایج موتورهای جستجو است.
این مسیر ممکن است علاوه بر اینکه هزینه بر باشد، زمان زیادی هم بطول بیانجامد. اما تجربه به ما ثابت کرده که ارائه بهترین پاسخ به موتورهای جستجو همواره موفق بوده و سبب رشد جایگاه شده است. هم چنین باید گفت زمان لازم برای قرار گرفتن در نتایج بالا به میزان زیادی به نوع کلمات کلیدی بستگی دارد.
برای ثبت پروژه سئو خود در راشوب کافیست تا با ما تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر کنید تا ما پس از بررسی وبسایت شما باهاتون تماس بگیریم.
راشوب، مشاور برندینگ و بازاریابی رسیدن شما به اهدافتان در حوزه اینترنت را تضمین می کند.
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت نزد راش وب محفوظ است.