سئو سایت

صفر تا صد سئو با راش‌وب

فهرست مطالب
مقدمه

مفاهیم پایه

Begginers Guide
بخش اول

سئو تکنیکال

Technical SEO
بخش دوم

سئو داخلی

On-Page SEO
بخش سوم

سئو خارجی

Off-Page SEO

سئو چیست؟

سئو SEO مخفف عبارت Search Engine optimisation به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

به زبان ساده، فرض کنید شخصی در گوگل عبارت “خرید گوشی” را جستجو می‌کند، گوگل تمام وبسایتهای دنیا را بررسی کرده و محتوا و صفحات آن را در حافظه خود ذخیره کرده است و سعی می‌کند بهترین و مرتبط‌ترین نتیجه را نمایش دهد. اما چگونه باید وبسایت ما در نتایج بالا نمایش داده شود؟ به تمام کارهایی که ما برای اینکه اعتماد گوگل را کسب کنیم و در بالاترین نتایج نمایش داده شویم و به تبع آن ورودی هدفند برای وبسایت خودمون ایجاد کنیم، میگیم “سئو”.

گوگل چطور وبسایت ها را رتبه‌بندی می‌کند؟

گوگل رباتهایی خزنده “crawler bot” دارد، کار این رباتها این است که هر روز به میلیاردها وبسایت سر بزنند و محتوای آنها را در کتابخانه یا ایندکس گوگل ذخیره کنند. هر صفحه‌ای که از نظر گوگل بهتر پاسخگوی نیاز کاربر (با توجه به مقصود کاربر از جستجو یا “search intent”) و هم‌چنین معتبرتر باشد، رتبه بهتری به دست میاورد. برای درک اینکه کدام صفحه این شرایط را دارد گوگل با الگوریتم‌هایی دقیق به بررسی هر وبسایت می‌پردازد. 

6 مورد از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل

تمام الگوریتم‌های گوگل سعی در درک بهتر محتوای وبسایت شما دارند تا بتونن پاسخ بهتری به کاربر جستجو ارائه بدن. برای آشنا شدن با الگوریتم‌ها کافیه روی عکس هر کدام کلیک کنید تا به مقاله‌ای جامع درباره نحوه عملکرد و ویژگی‌های هر یک هدایت شوید. برای مطالعه بیشتر درباره هر الگوریتم کافیست روی عکس آن کلیک کنید.

Panda
penguin
Hummingbird
Pigeon
Mobile First Index
RankBrain

تبلیغات گوگل چه فرقی با سئو دارد؟!

سئو یا تبلیغات گوگل؟! مسئله این است.

اگر وبسایت شما مراحل طراحی را پشت سر گذاشته و می‌تواند شروع به گرفتن ورودی کند، سریع‌ترین راه برای رسیدن به نتایج بالای جستجو استفاده از پنل تبلیغات Google AdWords است. خیلی راحت می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و از گوگل بخواهید در عبارات کلیدی شما را به عنوان نتایج بالا نمایش دهد. بابت هر کلیک باید پول پرداخت کنید و با توجه به نرخ ارز، هزینه بالایی خواهد بود و به محض تمام شدن شارژ حسابتون از نتایج محو می‌شوید.

سئو دیرتر به نتیجه می‌رسد، به کار سخت احتیاج دارد، تولید محتوای مداوم می‌طلبد و به یک استراتژی جامع نیاز است. ولی قرار نیست با بالا رفتن تعداد کلیک‌های شما جیبتان نیز خالی شود. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید مقاله “سئو یا تبلیغات گوگل” را بخوانید.

تاثیر سئو در بازاریابی

بهینه سازی سایت منجر به افزایش ورودی از موتورهای جستجو میشود، کاربرانی که به دنبال خدمات و محصولات به خصوصی هستند، نیاز خود را در گوگل جستجو میکنند. قرار گرفتن در نتایج بالای جستجو علاوه بر ایجاد ورودی ارگانیک میتواند به برندینگ مجموعه کمک کند.
ورودی که از موتورهای جستجو ایجاد میشود یک مشتری بالقوه است. کاربری که پس از جستجوی عبارت خرید رپورتاژ آگهی وارد سایت راش وب میشود به احتمال زیاد به دنبال مشاهده یک لیست کامل از قیمت رپورتاژ است و قصد خرید رپورتاژ آگهی را دارد.

تفاوت SEM و SEO

سئو به دنبال بهینه سازی سایت برای ایجاد ورودی ارگانیک می‌رود. اما SEM که مخفف Serach Engine Marketing است؛ اشاره به بازاریابی در موتوهای جستجو دارد. SEM در خارج از ایران مفاهیم گسترده تری از google adwords را شامل میشود اما در ایران صرفا در گوگل ادوردز خلاصه شده است. برای آشنایی با انواع خدمات سئو کلیک کنید.

سئو تکنیکال، اولین و مهم‌ترین گام

فصل اول

سئو تکنیکال، یک مبحث خیلی خیلی مفصل است. هدف اصلی ما در این مرحله، این است که ساختار سایت خودمون را طوری بچینیم که رباتهای خزنده گوگل خیلی راحت بتونن در همه صفحات سایت بگردند و محتوای سایت را ایندکس کنند. با پیشرفت موتورهای جستجو و وبسایتها، سئو تکنیکال گسترش پیدا کرد و مفاهیمی مثل سرعت بارگزاری وبسایت و بهینه‌سازی برای موبایل نیز از اهمیت بیشتری برخوردار شدند. 

سئو تکنیکال یعنی وبسایت شما از نظر فنی و تکنیکال انتظاراتی که موتورهای جستجو دارند را برآورده کرده است. سایت به راحتی قابل مسیریابی باشد و ساختار آن به نحوی کدنویسی شده باشد که به سادگی بارگزاری شود و بهیچ وجه وقت ربات خزنده گوگل را نگیرد.

رباتهای خزنده باید بتونن خیلی راحت صفحات وبسایت را از طریق لینک‌ها پیدا کنن، سریع بارگزاری کنن و محتوای درونش و لینکهای داخلش رو در حافظه گوگل ایندکس کنن.

برای بهبود سئو تکنیکال چه مواردی را باید بهینه‌سازی کنیم؟

سرعت سایت

به عنوان یک کارشناس سئو باید بتونین تا حد زیادی مشکلات سرعت سایت را بررسی کنید و برای رفع اونها راه‌حل ارائه بدین. بهترین منبع برای تست سرعت سایت گوگل است:PageSpeed Insights. بهبود سرعت سایت به صورت مستقیم برروی بهبود نتایج جستجوی وبسایت شما تاثیر می‌گذارد. بهینه‌سازی سرعت می‌تواند با توجه به نحوه کدنویسی وبسایت، سیستم مدیریت محتوا و سرور سایت متفاوت باشد، در مجموع هدف رسیدن به نتیجه مطلوب در تست سرعت گوگل است. برای مثال باید کدهای فرانت سایت بهینه سازی شوند، تصاویر سنگین و حجیم استفاده نکنیم، سرور قوی داشته باشیم و اگر از وردپرس استفاده می‌کنیم قالب سبک، افزونه‌های کم و سرور مناسب می‌تواند راهکاری شما برای بهینه‌سازی سرعت باشد. موارد تکنیکال بسیاری در سرعت سایت دخیل هستند، میتوانید با ما تماس و برای افزایش سرعت سایت خود مشاوره بگیرید.

ساختار سایت

به تصویر روبرو نگاه کنید. نیازی نیست ربات باشید تا متوجه شوید درک و مسیریابی این ساختار بسیار ساده‌تر است. در این ساختار ربات گوگل به راحتی وارد تمام صفحات وبسایت می‌شود و هرکدام را بررسی و ایندکس می‌کند. 

هرچه وبسایت شما بزرگتر شود و صفحات هدف بیشتری داشته باشید، این ساختار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

ساختار URL صفحات

توجه کنید که آدرس URL صفحات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. آن را انگلیسی و کوتاه بنویسید و با توجه به سلسله مراتب صفحات باید از یکدیگر پیروی کنند. برای مثال آدرس صفحه طراحی سایت راش‌وب /site-design/ است و آدرس صفحه طراحی سایت وردپرس که زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد نیز /site-design/wordpress/ است. با یک نگاه می‌توان فهمید که صفحه مورد نظر درباره چیست و اینکه زیرمجموعه کدام صفحه است. فراموش نکنید لینک‌سازی داخلی بین صفحات مرتبط نیز به ایندکس بهتر صفحات شما کمک می‌کند.

نقشه XML سایت

گوگل تایید کرده که نقشه XML از اهمیت بسیار بالایی برای کراول کردن و ایندکس شدن صفحات سایت شما برخوردار است. در واقع رباتهای گوگل وارد نقشه سایت می‌شوند و تمام لینک‌های درون آن را باز می‌کنند. قطعا نمی‌خواهیم وقت ربات‌ها را بگیریم و باید آنها را به صفحات هدف هدایت کنیم و هم‌چنین از قرار دادن لینک به صفحات با محتوای ضعیف، محتوای تکراری، یا هر صفحه‌ای که هدف سئو نیست و نیازی به ایندکس شدن نیز ندارد، مانند برچسب‌ها هدایت کنیم. فراموش نکنید پس از پیاده‌سازی نقشه سایت باید در کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید.

 

کدهای نشانه‌گذاری اسکیما

کدهای اسکیما یا structured data، اطلاعات را برای گوگل نشانه‌گذاری می‌کنند. برای مثال ما یک صفحه درباره طرز تهیه غذا نوشته‌ایم، به کمک کدهای نشانه گذاری اسکیما می‌توانیم بخش‌های مختلف را به گوگل نمایش دهیم. برای مثال میزان کالری غذا، اسم غذا، مواد اولیه و طرز تهیه را تفکیک شده نشانه‌گذای کنیم. به تصویر زیر دقت کنید:

تصویر زیر نتیجه استفاده از کد “پرسش و پاسخ در نتایج گوگل” در صفحه خرید رپورتاژ راش‌وب است:

اطلاعات بیشتری در نتایج ظاهر می‌شود. آیا این کدها تاثیر مستقیمی بر سئو سایت دارند؟ خیر! ولی می‌توانند با جلب توجه کاربران نرخ کلیک وبسایت را بالاتر برده و به صورت غیر مستقیم بر بهبود سئو سایت تاثیر بگذارند. برای اطلاعات بیشتر درباره کدهای اسکیما و نحوه استفاده از آنها وارد مقاله “کدهای اسکیما” شوید.

محتوای تکراری و ضعیف

محتوای تکراری، ضعیف و صفحات بدون محتوا می‌توانند آسیب بزرگی به سئو سایت شما بزنند. اگر برای محتوای هر صفحه از سایت هم زحمت می‌کشید و تولید اختصاصی انجام می‌دهید، باز هم ممکن است دچار آسیب محتوای تکراری بشوید.

برای مثال صفحات شما ممکن است نسخه‌های مشابهی داشته باشند و CMS شما آنها را ایجاد کرده باشد و با آدرسهای مختلف قابل فراخوانی باشند. یا طبق عادت دسته‌بندی های زیادی برای نوشته‌ها یا محصولات خود ایجاد می‌کنید و یا از برچسب‌ها استفاده کرده‌اید. صفحات آرشیو مانند دسته‌بندی یا بایگانی مطالب که به تنهایی محتوایی ندارند ولی در نقشه سایت شما هستند و ایندکس می‌شوند در واقع وقت ربات گوگل را تلف می‌کنند و این سیگنال را می‌فرستند که بخش زیادی از سایت شما بی محتوا و یا دارای محتوای تکراری است. حتی اگر محتوایی از صفحه دیگری از سایت خودمان هم کپی کنیم، این محتوا Duplicate content محسوب می‌شود. سعی کنید همیشه گوگل را به صفحات هدف هدایت کنید و از ورودش به صفحات بی محتوا با استفاده از تگ noindex جلوگیری کنید.

تگ Hreflang و canonical

هر وبسایتی در اولین خطهای کدهای Htlm صفحات خود، بوسیله تگ Hreflang زبان و کشور هدف خود را مشخص می‌کند برای مثال روی همین صفحه کلیک راست کنید، View Page Source را بزنید، خط دوم کدنشاندهنده راست‌چین بودن سایت و زبان فارسی fa و کشور هدف ایران IR است.

یکی از چالش‌های پیش روی موتورهای جستجو در برابر تعداد زیادی صفحه تقریبا مشابه، انتخاب صفحه اصلی و هدف بین آنها است. برای مثال فروشگاه شما یک صفحه هدف برای “تلویزیون سامسونگ” دارد و در کنار آن ده‌ها صفحه که با آدرسهایی مانند /page/2 و /page/3/ در ادامه آن ایجاد شده اند. محتوای محصولات در هر صفحه متفاوت است ولی همگی تلویزونهای سامسونگ را نمایش می‌دهند. در این حالت در تمام صفحات زیر مجموعه و در هد آنها یک لینک با ویژگی canonical به صفحه هدف اصلی قرار میدهیم. این کد را به شکل زیر در هد هر صفحه می‌‌توانید پیدا کنید، به صورت پیش‌فرض این لینک به خود صفحه اشاره دارد.

link rel=”canonical” href=https://rushweb.ir/seo

لینک‌های 404 را پیدا کنید!

وبسایتهای زیادی هستن که می‌توانند وبسایت شما را بررسی کنند و لینکهای 404 شما را پیدا کنند و به شما اطلاع دهند. کافیست سرچ کنید: broken link check!

همیشه احتمال این وجود دارد که در مقاله های قدیمی سایت به منابع و صفحات دیگری لینک داده باشید، ممکن است لینکها تغییر کرده باشند پس بهتره برگردید و اونها رو اصلاح کنید، نه فقط به خاطر گوگل بیشتر برای کاربران. رضایت کاربران از وبسایت شما هم به بهبود سئو کلی سایت منجر میشود.

ثبت در سرچ کنسول گوگل

بعد از اینکه همه چیز وبسایت آماده بود، سایت را از حالت noindex خارج کنید و وارد Google search console شوید و سایت خودتون رو ثبت کنید. اصلی‌ترین ابزار هر سئو کاری، سرچ کنسول گوگل است. همیشه میتوانید رشد و ورودی وبسایت رو از طریق این ابزار کامل بررسی کنید و خطاهای ایجاد شده را بررسی و رفع کنید. برای کسب اطلاعات کامل درباره نحوه راه‌اندازی و رفع ارورها روی دکمه زیر کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی و مطالعه تخصصی‌تر درباره سئو تکنیکال وبسایت به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

سئو داخلی "On-page SEO" یا "On-Site SEO"

فصل دوم

سئو ON-Page بهینه‌سازی صفحه مورد نظر برای رتبه‌بندی در عبارات کلیدی است. مهم‌ترین موارد در سئو داخلی، بهینه‌سازی تگ تایتل، محتوا، لینک‌سازی داخلی و ساختار URLها هستن.

هرچند گوگل بی‌نهایت هوشمند است، اما از روش‌های ساده‌ای برای درک مفهوم و عبارات کلیدی صفحه شما استفاده می‌کند. برای مثال تگ title صفحه، تیتر یک H1، تکرار کلمه کلیدی در متن و زیرتیترها هنوز کار می‌کنند. طبیعی هم است که مشاهدات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد هنوز گوگل در جستجوی عبارت کلیدی صفحاتی را نمایش می‌دهد که دقیقا همان عبارت جستجو شده را در تیتر خود قرار داده باشند. اما اگر بهینه‌ترین حالت تگ title را هم که نوشته باشید، باید تمام موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

بهینه‌سازی داخلی صفحات

حالا که با مفهوم سئو داخلی و سرفصل‌های آن آشنا هستید، چند نکته بهینه‌سازی داخلی صفحات را بررسی می‌کنیم. کلمه کلیدی خود را در ابتدای تیتر قرار دهید و تیتر H1 را دقیقا کلمه کلیدی بگذارید. در توضیحات متا دسکریپشن نیز از کلمه کلیدی استفاده کنید ولی توضیحات خود را معنادار و برای جذب کلیک بیشتر بنویسید و از چپاندن کلمات کلید در تیتر و توضیحات متا، هم‌چنین در زیرتیترهای صفحات خود اجتناب کنید. 

دقت کنید این موارد نتایج مشاهدات است و هرگز گوگل قوانین مشخصی در این باره ارائه نداده است.

چگالی کلمات کلیدی: در پاراگراف‌های اول هر صفحه کلمه کلیدی خود را چند باری تکرار کنید. فرض کنید مطلب شما درباره آموزش سئو است و کلمه کلیدی شما نیز همین عبارت است. حال فرض کنید بیش از یک بار در کل مطلب چهار هزار کلمه‌ای شما خبری از این عبارت نیست، به گوگل حق می‌دهید که به اشتباه بیافتد؟ هم‌چنین، زیاده‌روی در تکرار کلمه کلیدی هم برای کاربر آزار دهنده است و هم موتورهای جستجو احساس می‌کنند فعالیت شما ربات گونه است.

لینک‌سازی داخلی

اگر تا به اینجای صفحه را مطالعه کرده باشید، حتما متوجه لینک‌های داخلی به صفحات و مقالات دیگر شده‌اید. لینک‌سازی داخلی شما به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی به مطالعه بیشتر بپردازند و ارتباط بین صفحات شما را با یکدیگر شکل می‌دهد. وقتی در حال تولید محتوا هستید، ممکن است به موضوعی برخورد کنید که قبلا درباره آن صفحه‌ای ایجاد کرده باشید، یک لینک می‌تواند کمک بسیار بزرگی بکند. همچنین اگر احساس کردید نیاز است لینک به وبسایتی دیگری بدهید اصلا نگران نباشید افت رتبه یا کم شدن ارزش صفحه خود نباشید و لینک خود را ایجاد کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره لینک‌سازی داخلی روی دکمه زیر کلیک کنید و اگر می خواهید بدانید چرا باید به سایتهای دیگر لینک خروجی بدهید، مقاله لینک شده را از دست ندهید.

گوگل چطور رضایت کاربر از سایت ما را میسنجد؟

رفتار کاربر سیگنالهایی برای گوگل ارسال می کند که با توجه به آنها میزان رضایت کاربر تخمین زده می‌شود در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

Dwell Time

کاربر وارد سایت شما می‌شود، محتوای سایت را مطالعه می‌کند، ممکن است یکی دو کلیک داخلی هم داشته باشد، و بالاخره یک بار دیگر به جستجوی عبارت دیگری می‌پردازد. به مدت زمانیکه در وبسایت شماست تا دوباره جستجو کند یا با زدن دکمه بازگشت به جستجوی عبارت دیگری بپردازد و از سایت خارج شود، dwell time می‌گویند.

Bounce Rate

نرخ پرش یا bounce rate به درصد کاربرانی اطلاق می‌شود که با ورود به یک صفحه سایت بدون هیچ کلیک داخلی از سایت خارج شوند، نرخ پرش می‌تواند نشان‌دهنده رضایت و تعامل کاربران با صفحه شما باشد. هم‌چنین نرخ پرش بالای یک صفحه نشان می‌دهد کاربران شما تعاملی با آن صفحه ندارند.

Pogo Sticking

فرض کنید کاربر با جستجوی عبارت سئو وبسایت x را در نتایج بالای گوگل می‌بیند و وارد می‌شود، موارد آزاردهنده مانند دیزاین ضعیفیا محتوای نامطلوب باعث می‌شود برگشت بزند و روی نتیجه دیگری کلیک کند. به این عمل Pogo sticking می‌گویند.

CTR

به درصد تعداد دفعاتی که سایت شما در نتایج جستجو دیده شده است (برای مثال اگر صفحه دوم هستید، کاربر تا صفحه دوم را ببیند) و توانسته کلیک بگیرد، نرخ کلیک یا Click through Rate می‌گویند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که رتبه‌های بالاتر طبیعتا نرخ کلیک بیشتری دارند و با افزایش نرخ کلیک رتبه‌های بهتری به دست می‌آورید.

Search Intent

مقصود کاربر از جستجوی عبارتی خاص (search intent) نامیده می‌شود. محتوای هر صفحه شما باید دقیقا نیاز کاربر از جستجو را پاسخ دهد. اگر عبارتی مانند “نکات مهم در خرید بلیط هواپیما” جستجو کرده صفحه شما باید ماهیت اطلاعاتی و برای “خرید بلیط هواپیما” ماهیتی معاملاتی داشته باشد.

Core Web Vitals

مجموعه‌ای از فاکتورهای به خصوص که گوگل در ux سایت شما در نظر می‌گیرد و حائز اهمیت است، مجموعه ای از فاکتورهای مرتبط با سرعت بارگزاری وبسایت و معیارهای اندازه‌گیری تعامل کاربر با آن Core Web Vitals نامیده می‌شود. در سرچ کنسول گوگل اطلاعات بیشتری وجود دارد.

اگر محتوای قوی ارائه دهید، اصول سئو داخی را رعایت کنید و رضایت کاربر را جلب کنید، شما در سئو داخلی سایت موفق شده‌اید. برای اطلاعات تکمیلی مقاله سئو داخلی راش‌وب را مطالعه کنید.

سئو خارجی، برگ برنده وبسایت شما

فصل سوم

به تمام فعالیت‌هایی که برای بهبود جایگاه وبسایت در نتایج جستجو در سایتهای دیگر انجام می‌شود، سئو خارجی می‌گویند. از فعالیتهای رایج در سئو خارجی می‌توان به ساخت بک‌لینک در سیستم‌های پست مهمان، لینک‌سازی در شبکه‌های اجتماعی، لینک‌سازی در وبسایتهای بلاگ‌نویسی و خرید رپورتاژ آگهی یا بک‌لینک نام برد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، رباتهای خزنده گوگل هر روز میلیاردها صفحه را بازبینی می‌کنند و محتوای آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند. این محتوا شامل لینکهای درون هر صفحه نیز می‌شود. گوگل برای درک ارتباط بین صفحات دنیای وب و وبسایت‌های مختلف، شبکه لینک‌های هرکدام را بررسی می‌کند. از دیدگاه گوگل وبسایت‌های معتبر بک‌لینک‌های زیادی به دست می‌آورند. بک لینک لینکی به سایت شماست که در سایتی غیر از سایت شما قرار گرفته است.

فراموش نکنید کیفیت بک‌لینک‌های وبسایت شما اهمیت بیشتری دارد تا تعدادشان!

سرفصل‌های مهم سئو خارجی:

بک‌لینک چیست؟

به لینک وبسایت شما در هر جای دیگری از دنیای وب، بک‌لینک می‌گویند. رباتهای خزنده گوگل وارد هر صفحه‌ای که شوند تمام لینکهای درون آن را ایندکس می‌کنند و در حافظه خود ثبت می‌کنند. حالا فرض کنید مطلبی درباره “سئو سایت” در یک خبرگزاری معتبر منتشر شود و در بخشی از این مطلب یک لینک به صفحه سئو راش‌وب داده شده است. گوگل لینک خارجی را دنبال می‌کند، وارد آن می‌شود و ارتباط مطالب را با یکدیگر می‌سنجد. 

لینک‌ها میتوانند روی یک “عبارت”، “تصویر” و یا “آدرس URL” بنشینند. به عبارتی که لینک شده است انکرتکست “Anchor Text” می‌گویند. 

حال فرض کنید لینک خبرگزاری روی عبارت “سئو سایت” قرار داده شده باشد، این سیگنال به گوگل ارسال می‌شود که صفحه لینک شده به قدری معتبر است که یک خبرگزاری برای مطالعه بیشتر مخاطبان خود آنها را به این لینک ارجاع داده است. پس می‌تواند در نتایج جستجو نیز رتبه بهتری کسب کند.

در مجموع گوگل از طریق نقشه لینکهای دنیای وب به ارتباط و اعتبار صفحات مختلف پی می‌برد و می‌توان گفت آمار نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین تعداد بک‌لینکهای یک وبسایت و رتبه‌های آن در گوگل وجود دارد.

لینک‌سازی رایگان

بهترین راه برای به دست آوردن لینک‌های رایگان، تولید محتوای ارزشمند است. اگر محتوای وبسایت شما عالی باشد، به طور خودکار وبسایتهای دیگر به شما لینک می‌دهند و به مخاطبان خود معرفی می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و لینک سایت شما را برای هم می‌فرستند.

وبسایتها و سیستم‌های دیگر زیادی وجود دارند که می‌توانید لینک سایت خودتان را قرار دهید. برای مثال سرویس‌های اشتراک ویدئو مانند آپارات، تماشا و… می‌توانید با ایجاد یک پروفایل، لینک وبسایت خود را در اطلاعات کانال قرار دهید. 

سیستم‌های بلاگدهی زیادی نیز وجود دارند مانند رزبلاگ، ویرگول و… که می‌توانید مطالب خود را منتشر کنید و برای سایت خودتون لینک سازی کنید. بسیاری از این سایتها به صورت پیش فرض لینک خارجی را به صورت نوفالو قرار می‌دهند. داشتن لینک‌های نوفالو نیز از اهمیت زیادی برخوردار است برای اطلاعات بیشتر درباره لینک نوفالو NoFollow مطلب لینک شده را مطالعه کنید.

خرید لینک

Advertorial

رپورتاژ آگهی

شما می‌توانید با پرداخت هزینه یک مقاله اختصاصی در وبسایتهایی که “رپورتاژ آگهی” منتشر می‌کنند، انتشار دهید. برای مثال یک مقاله اختصاصی راجع به “سئو خارجی” منتشر می‌کنیم و در متن مقاله به وبسایت خودمان لینک‌ میدهیم. سعی کنید در رپورتاژ آگهی ها به صورت طبیعی لینک‌سازی انجام دهید و انکرتکست خود را هم عبارات کلیدی و هم تصاویر یا آدرس Url قرار دهید تا برای موتورهای جستجو طبیعی‌تر جلوه کند و هم چنین کاربرانی که مقاله شما را مطالعه می‌کنند بر روی لینکهای شما کلیک کنند و ورودی ایجاد شود. 

برای اطلاعات بیشتر، ثبت و انتشار مقاله در بیش از 900 وبسایت روی دکمه زیر کلیک کنید.

Site Wide Link

بک‌لینک تمام صفحات

در این حالت لینک وبسایت شما در تمام صفحات سایت میزبان منتشر می‌شود. برای مثال در سایدبار بخشی به عنوان تبلیغات متنی ایجاد میکنند و لینکها در تمام اخبار و صفحات سایت تکرار می‌شوند. برای خرید بک لینک تمام صفحات عجله نکنید، از دامنه های مختلف لینک بدست آورید و فقط برای عبارات بسیار رقابتی از بک لینک تمام صفحات استفاده کنید. حتما قبل از سفارش بک لینک با متخصص سئو سایت خود بررسی های لازم را انجام دهید. اگر همه چیز اصولی انجام شود، اعتبار بسیاری به سایت شما منتقل می‌شود و جایگاه عبارت کلیدی هم رشد خوبی خواهد داشت.

برای ثبت سفارش خرید بک ‌لینک روی دکمه زیر کلیک کنید.

ابزارهای بررسی سئو خارجی

Ahrefs

وبسایت Ahrefs

وبسایت ahrefs.com یکی از شناخته شده‌ترین ابزارهای بررسی و آنالیز سئو و بک‌لینک‌های وبسایت است. نقشه کامل تمام بک لینکهای وبسایت را می‌توانید در گزارش‌های دقیق این وبسایت به دست آورید. کاربردی‌ترین امکان این ابزار بررسی و آنالیز لینکهای ورودی به سایت است و امکاناتی دیگر مانند بررسی سئو سایت، پیگیری جایگاه‌های عبارات کلیدی، تحقیق عبارات کلیدی و … دارد. برای استفاده از این ابزار به یک اکانت نیاز دارید که می‌توانید از وبسایتهای فروشنده داخلی نیز تهیه کنید. 

برای ورود به Ahrefs کلیک کنید.

Moz

وبسایت Moz

وبسایت Moz نیز از نزدیک‌ترین ابزارهای بررسی سئو به استانداردهای گوگل است. Moz نیز امکان بررسی و آنالیز بک‌لینکها را به شما می‌دهد، هم‌چنین ابزارهای کاربردی دیگر مانند بررسی سئو داخلی هر صفحه حول عبارت کلیدی و ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود آن، تحقیق و بررسی سختی کلمات کلیدی، محاسبه اعتبار دامنه و هر صفحه و اعلام آن در قالب فاکتور DA و PA. محاسبه اسپم اسکور و اعلام آن به صورت درصدی بین صفر تا صد و امکانات بسیار دیگر… 

برای ورود به Moz کلیک کنید.

پرسش و پاسخ متداول

چگونه سئو را یاد بگیریم؟

اگر می خواهید سئو را یاد بگیرید بهترین کاری که می توانید بکنید شروع سئو سایت خودتان است. می توانید با مقالات آموزش سئو رایگان شروع به کار کنید. هم چنین از ابزارهای سئو شناخته شده کمک بگیرید تا بهینه ترین حالت هر صفحه را بسازید.

چرا هزینه برخی پروژه های سئو زیاد و برخی کم است؟

دلایل زیادی وجود دارند که می توانند باعث شوند که هزینه سئو سایتی بالا و یا پایین باشد. رقابت زیاد در عبارات کلیدی، رتبه فعلی سایت، تحقیقات گسترده برای تولید محتوا ، شروع سئو سایت از صفر و هزینه های کلی سازماندهی یک برند به صورت آنلاین عوامل افزایش قیمت پروژه هستند.

آیا یادگیری سئو راحت است؟

یادگیری سئو امری راحت نخواهد بود اما برای متخصص شدن در هر زمینه ای احتیاج به تلاش و پشتکار است، سئو نیز از این قاعده مستثنی نمی شود. سئو شغلی لذت بخش است که به مطالعه مداوم نیاز دارد. قبل از شروع جستجو و مطالعه درباره سئو بد نیست تا با نگاهی به مقالات آموزش سئو راش وب بیاندازید و از اولین مقاله منتشر شده در انتهای صفحه شروع کنید.

نظرات مشتریان سئو راش‌وب

از این چندسال همکاری که با مجموعه راش وب داشتم بسیار راضی هستم و به دلیل نظم و انضباط، کیفیت در کار و قیمت مناسب هم‌چنان همکاری خود را با راش وب ادامه داده‌ام.
احسان کریمی
Tetraglass
خیلی راضی بودیم تیم فوق‌العاده حرفه ای و منظم و خوش اخلاقی هستید و از همکاری با شما بسیار خوشحالیم.
لادن حاجی بابا
HB Sweets

ثبت پروژه سئو در راش‌وب

برای ثبت پروژه سئو خود در راش‌وب کافیست تا با ما تماس بگیرید و یا فرم زیر را پر کنید تا ما پس از بررسی وبسایت شما باهاتون تماس بگیریم.