تکنیک های سئو کلاه سفید

2022-01-04 12:32:56

مداومت و رعایت تکنیک‌های کلاه سفید SEO می تواند وب سایت شما به رتبه بندی بهتری برساند. آیا به رتبه بندی مطالب در نتایج جستجو فکر می کنید؟ پس باید در مراحل اولیه با تکنیک‌های کلاه سفید برای رتبه‌بندی مطالب در موتور جستجو آشنا شوید. دستیابی به آن بسیار آسان است فقط تاکتیک ها را فرا بگیرید و سپس روش ها را مطابق با آن پیش ببرید. به این ترتیب خواسته خود را برآورده خواهید کرد.

گوگل همیشه طبق الگوریتم خود عمل می کند و به همین دلیل است که بسیاری از کاربران این فرآیند را دشوار می دانند. اما وقتی تکنیک های کلاه سفید را دنبال کنید، با چیزهای جدیدی در سئو سایت آشنا خواهید شد. شما باید از قوانینی پیروی کنید که وب سایت شما را بهینه کند. گاهی اوقات رعایت تکنیک های کلاه سفید می توانند زمانبر بوده و دیر نتیجه دهد. چیزهای رایجی مانند توضیحات متا، توضیحات تصاویر، کلمه کلیدی و… وجود دارد. شما باید همه موارد را با دقت رعایت کنید تا وب سایت خود را تقویت کنید.

تعداد کلمات : ۲۰۰۰ کلمه، مدت زمان مطالعه ۱۵ دقیقه، برای دانلود فایل PDF اینجا کلیک کنید.

فهرست مطالب:
سئو کلاه سیاه چیست؟
تمرکز بر روی بازدیدکنندگان موبایل
بهینه‌تر کردن تجربه کاربری
تحقیق کلمات کلیدی
طراحی برنامه بازاریابی منحصر به فرد
استفاده از اسکیما
لینک‌سازی داخلی و خارجی
بهینه‌سازی تصاویر
استفاده از لینک‌های داخلی استاندارد
کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید
سئو تکنیکال
فواید سئو کلاه سفید

در ادامه به سراغ تکنیک های کلاه سفید و انجام فعالیت‌های مربوط به آن میرویم.

سئو کلاه سفید چیست؟

کلاه سفید یک استراژی سئو است که بر دستورالعمل‌ها و قوانین گوگل تمرکز دارد. بنابراین شما باید آن ها را در محتوا به عنوان الویت اول خود قرار دهید. می توانید کل فرایند را به عنوان سئو کلاه سفید در نظر بگیرید. اگر ارائه محتوای آموزشی را دوست دارید، شروع به تولید آن کنید، زیرا ارائه آن بی خطر است و همچنین سایت شما را بروز نگه می دارد.

بیایید به تکنیک های کلاه سفید نگاه کنیم؛ بهترین تکنیک های سئو کلاه سفید برای رتبه بندی در وب سایت چیست؟ در اینجا بهترین تکنیک های کلاه سفید برای شما گردآوری شده است. برای کسب رتبه خوب در SERP باید از همه آنها استفاده کنید. قبل از هر چیز، باید بدانید که الگورتیم گوگل در بازه زمانی تغییر می کند. با این حال، هرکاری را که برای وب سایت خود انجام می دهید، مطمئن شوید که از روش های درست و استاندارد استفاده می کنید.

تکنیک سئو کلاه سفید

تمرکز بر روی بازدیدکنندگان موبایل

اگر روی توسعه میزان بازدید موبایل متمرکز شوید، دسترسی به مخاطبان هدف را برای کسب و کارتان راحت‌تر می کنید. از آنجایی که امروزه بیشتر مخاطبان از طریق موبایل در اینترنت جستجو می کنند، شما باید یک سایت موبایل فرندلی ایجاد کنید که به راحتی توسط بازدیدکنندگان سایت شما قابل دسترسی باشد. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که سرعت بارگذاری سایت در تلفن های همراه بالا است و تمام جزئیات صفحه شما به درستی هنگام باز شدن در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شود.

به طور معمول، جستجوهای تلفن همراه و محلی به هم مرتبط هستند. وب سایت های تجارت الکترونیک اساساً از این روش سود می برند. وقتی صحبت از پیشرفت یک تجارت دیجیتالی از طریق موبایل می شود، پیش‌برد اپلیکیشن موبایل یکی از بخش‌های پیچیده آن است. اما، اگر یک وب‌سایت دسکتاپ دارید، می‌توانید بدون زحمت آن را برای موبایل‌ نیز طراحی و ریسپانسیو کنید.

بهینه‌تر کردن تجربه کاربری

اگر وب سایت دارید، باید قسمتی داشته باشید که کاربران یا مشتریانی که از وب سایت شما و اپلیکیشن موبایل بازدید می کنند، میزان رضایت از رابط کاربری شما را اعلام کنند. باید مطمئن شوید که هنگام کار با آن یا در حین خرید با مشکلی مواجه نمی‌شوند. نباید هیچ نوع پاپ آپ نامطلوبی وجود داشته باشد که جلوی دیده شدن سایت را بگیرد یا کاربران را برای اسکرول بیشتر محدود کند. اگر به دنبال ارائه یک ux خوب هستید، اینها عوامل مهمی هستند که باید در نظر بگیرید. گوگل و الگوریتم‌هایش به دنبال مشاهده بازخورد و تجربه کاربری از ورود به یک صفحه هستند تا بتوانند میزان رضایت و ارتباط صفحه مورد نظر با عبارت مورد جستجو را پیدا کنن.

اگر کاربران شما سایت تلفن همراه یا برنامه وب شما را رضایت بخش تشخیص دهند، به دیگران پیشنهاد می کنند تا از وب سایت شما بازدید کنند یا برنامه تلفن همراه شما را نیز نصب کنند. در نهایت، این امر باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود.

به تحقیق کلمات کلیدی اهمیت دهید

تحقیق کلمات کلیدی یکی از ساده‌ترین اشکال بازاریابی دیجیتال است که در طول سال‌ها محبوبیت زیادی بدست آورده است. Google Keyword Planner، AHREF، Semrush، spyfu برخی از بهترین ابزارها برای کشف و انتخاب کلمات کلیدی برای محتوای نهایی وب سایت شما هستند. ابزارهای دیگری مانند کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس می توانند به شما کمک کنند تا بدانید چه نوع محتوایی باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا قوی ترین کلمات کلیدی را برای استفاده در محتوای خود پیدا کنید.

طراحی یک برنامه بازاریابی منحصر به فرد

برنامه بازاریابی محتوا یکی از مفیدترین تکنیک های کلاه سفید است که می تواند تجارت شما را تقویت کند. اگر می خواهید ترافیک بیشتری به وب سایت خود داشته باشید، باید یک برنامه برای تولید و انتشار محتوا را به گونه ای طراحی کنید که علاوه بر تازگی برای مخاطبان جذاب باشد.

بازاریابی محتوا نقش مهمی برای ایجاد تأثیر بر بینندگان و ایجاد ترافیک که باعث ایجاد اعتبار سایت شما می شود، ایفا می کند. می تواند علاقه مردم را برانگیزد و آنها را ترغیب کند که به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند شوند. با بازاریابی محتوای قدرتمند، شما همچنین می توانید به افراد در مورد چندین جنبه از کسب و کار تخصصی خود آموزش دهید. اگر بتوانید قویاً یک برنامه محتوای منحصربفرد ایجاد کنید، این باعث می‌شود که از بقیه متمایز شوید.

پس یکی از فعالیت‌های مهم برنامه‌ریزی یک تقویم محتوایی جامع، تازه و دارای زمانبندی است.

از Schema استفاده کنید

Schema مجموعه ای از برچسب ها در HTML است که می توانید به سادگی آن ها را به یک صفحه وب اضافه کنید. اسکیما فرآیندی برای ساختاردهی اطلاعات در وب سایت شما است به طوری که موتور جستجوی Google سرنخ های بیشتری در مورد اینکه چه داده هایی ارائه می شود و چرا، دریافت می کند. این مورد به خوبی از متا تگ های ساده و تگ های عنوان جلوتر است. به عنوان مثال، می‌توانید به Google بگویید که پستی را ارائه می‌دهید که در آن یک دستور پخت، یا یک ویدیو، یا نوع خاصی از داده‌ها را توضیح می‌دهد.

می توانید از کدهای اسکیما استفاده کنید تا به گوگل اطلاع دهید که کدام نمایه فیس بوک و توییتر با کسب و کار شما مرتبط است. هنگامی که صحبت از یک طرح واره می شود، نشانه گذاری داده های ساختاریافته یک مزیت رقابتی به وب سایت شما در نتایج جستجو می دهد. در حالی که ریز داده ها، CTR را افزایش می دهند و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما سرازیر می کنند.

لینک سازی داخلی و خارجی

لینک بیلدینگ به شما اجازه می دهد تا ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب کنید. اما، باید در محدوده و طبق دستورالعمل های تعیین شده توسط غول اصلی موتور جستجو، یعنی گوگل، انجام شود. وبسیات‌های دیگر اگر مطلب شما را مناسب و پراهمیت تشخیص دهند، از آن در مطالب خودشان استفاده میکنند که می تواند رتبه را افزایش دهد.

در استراتژی سئو کلاه سفید، لینک بیلدینگ به معنای اتحاد با صاحبان وب سایت های دیگر و درخواست از آنها برای ارائه لینکی به محتوای سایت شما است. این را می توان از طریق وبلاگ نویسی مهمان در سایت های معتبر خوب یا ارتباط با ایمیل به دست آورد. اما گاهی پیوندهای ساختمانی شدید می تواند حیاتی باشد و به عنوان یک عمل کلاه سیاه اضافه شود.

بهینه‌سازی تصاویر

جستجوی تصویر می‌تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد. شما میتوانید با نوشتن تگ آلت برای هر تصویر علاوه بر قابل فهم کردن آن تصویر برای ربات‌های خزنده، آن را برای رتبه‌بندی بهتر در نتایج جستجو بهینه نمایید. پس می توانید با نتایج جستجوی تصاویر، ترافیک وب سایت خود را بیشتر کنید.

برای مطالعه بیشتر راجب بهینه‌سازی تصاویر میتوانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

بهینه سازی تصاویر

10 قدم تا بهینه سازی تصاویر برای سئو، مزایاس سئو عکس، image seo

استفاده از لینک های داخلی استاندارد

لینک سازی داخلی یکی از مهمترین عناصر انجام فرآیند سئو است. دستیابی به لینک‌های با کیفیت زمان و تعهد می‌خواهد، اما تأثیر زیادی بر نحوه رتبه‌بندی شما در SERP و بهبود ترافیک کلی سایت دارد.

همچنین برای مطالعه بیشتر راجب لینک‌سازی میتوانید به مطلب زیر مراجعه نمایید:

استراتژی لینک‌سازی (داخلی و خارجی)

کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید

تولید نتایج محلی مرتبط، راه دیگری است که الگوریتم گوگل در تلاش برای برآورده کردن هدف کاربر از آن طریق است. به طور معمول، کاربرانی که برای خدمات خانگی، رستوران‌ها یا تفریحات در فضای باز صفحات مجازی را بالا و پایین می‌کنند، نمی‌خواهند نتایج جستجوی صدها کیلومتر دورتر را پیدا کنند. اولویت بندی جستجوگران منطقه ای یک فرصت قابل توجه برای اکثر صفحات وب و فروشگاه ها است زیرا به آنها این شانس را می دهد که برجسته ترین ماهی در یک حوضچه بسیار کوچکتر باشند.

این باعث می شود که سود بسیار قابل دستیابی باشد. بهترین راه برای بهره مندی از این جستجوها ادعای صفحه GMB (Google برای کسب و کار) برای شرکت شما است. GMB ها، در یک جعبه خاص قبل از نتایج جستجوی دیگر گوگل به نام بسته نقشه قرار میگیرند. موقعیت فیزیکی همه مشاغل مرتبط، به کاربران ارائه می شود و کاربران به قسمتی دسترسی دارند که شامل آدرس، شماره تلفن، نظرات، قیمت ها، URL وب سایت و موارد دیگر است.

سئو تکنیکال را جدی بگیرید

رعایت نکات سئو تکنیکال از ملزومات بهینه‌سازی برای هر وبساتی است. برای رشد و کسب جایگاه در نتایج جستجو باید تمام نکات سئو تکنیکال را رعایت کنیم، در مقاله لینک شده تمام توضیحاتی که برای داشتن بک وبسایت بهینه نیاز دارید گردهم آمده است. هم‌چنین میتوانید نکات مهم سئو تکنیکال را در اینفوگرافی زیر مشاهده نمایید.

اینفوگرافیک سئو تکنیکال، 12 مرحله سئو تکنیکال، tecnical seo

ماندن در طرف کلاه سفید یعنی اهمیت دادن به آنچه برای بینندگان شما مهم است.

با سئو کلاه سفید در آینده ثابت بمانید
سئو کلاه سفید برای چه کسانی بیشترین سود را دارد؟ در یک کلام: همه. این به نفع گوگل است زیرا کاربران را تشویق می کند تا از موتور جستجوی خود با خیالی آسوده استفاده کنند. به نفع کاربرانی است که می خواهند آنچه را که به دنبال آن هستند به سرعت پیدا کنند. به نفع صاحبان وب‌سایت است، زیرا می‌توانند بدون «تقلب» بازدیدکننده داشته باشند.

فواید سئو کلاه سفید

رتبه بندی خود را بهبود می‌دهید
یک کمپین بازاریابی که از بهترین شیوه های مورد پسند گوگل پیروی می کند – مانند تطبیق کلمات کلیدی با صفحات فرود مرتبط، ایجاد محتوای خوب و دریافت بک لینک های قابل اعتماد – باعث بهبود رتبه شما در SERP ها می شود.

در درازمدت در پول صرفه جویی کنید
شرکت هایی که سئو کلاه سیاه را انجام می دهند؛ امیدوارند که بازگشت سرمایه فوری داشته باشند، اما این تنها به نفع آنها در کوتاه مدت است، زیرا گوگل در نهایت آنها را جریمه می کند. اجرای یک کمپین بازاریابی به طور کلی نیاز به سرمایه گذاری دارد، اما سئو کلاه سفید نتایج طولانی مدت تری را به همراه دارد.

محتوای خوب تولید می کنید
همانطور که اشاره کردیم، هر کاری که انجام می دهید باید با هدف ایجاد یک تجربه مثبت مشتری باشد. کاربران محتوای با کیفیت را تشخیص می دهند و در نهایت به شما برای آن پاداش می دهند.

سایت شما را برای به روز رسانی آماده می کند
هیچ راهی برای دانستن اینکه به روز رسانی بزرگ بعدی گوگل شامل چه مواردی می شود وجود ندارد. با این حال، اگر هدف آن‌ها برای ارائه یک تجربه خوب برای مشتری را در نظر داشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که یک وب‌سایت کاملاً بهینه‌شده از خطر دور خواهد بود.

هم چنین بخوانید:
سئو کلاه سیاه چیست؟(۱۴ تکنیک سئو کلاه سیاه)

سوالات متداول

آیا سئو کلاه سفید زمانبر است؟
بلی، اما خیال شما را از تاثیر آپدیت‌های جدید گوگل راحت میکند. به این ترتیب که شما میتوانید مطمعن باشید که در صورت تغییر الگوریتم‌ها دچار جریمه‌ نخواهید شد.

سئو کلاه سفید چیست؟
به مجموع روش‌هایی گفته میشود که برای بهینه‌سازی سایت استفاده شده و مورد تایید موتورهای جستجو است.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *