آنچه در این مطلب خواهید خواند

کلمه کلیدی LSI چیست؟ + نحوه استفاده و یافتن آن

lsi-keyword
آنچه در این مطلب خواهید خواند

تکمیل خودکار (اتو کامپلیت) گوگل

دورانی که بازاریابان در تلاش برای به دست آوردن رتبه‌های خوب روی یک کلمه کلیدی وسواس داشتند گذشته است. امروزه، کلید تولید محتوای با کیفیت و جذاب، بافت و متن محتوا است. و خوشبختانه بیش از 15٪ از جست‌وجوهای روزانه گوگل عبارت‌های جدیدی هستند که کاربران قبلا هرگز آنها را جست و جو نکرده‌اند. و با تریلیون‌ها جست‌وجو که هر سال انجام می‌شود، تعداد زیادی سؤال جدید به وجود آمده است.

با توجه به اینکه راه‌های متفاوت و منحصر به‌ فرد بسیاری برای جست‌وجوی مسائل رایج توسط کارمندان Google کشف شده است، کلمات کلیدی LSI به بخش بزرگی از فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل تبدیل شده‌اند. از منظر سئو، استفاده از کلمات کلیدی LSI نتایج بسیار مثبتی دارد. با استفاده از آن‌ها در محتوای خود، می‌توانید محتوای ارائه شده‌اتان را تقویت کنید و میدان دید جست و جوی خود را بهبود بخشید.
در این مقاله، هر آنچه را که باید در مورد کلمات کلیدی LSI بدانید، تا بتوانید سئوی خود را بهبود بخشید، ترافیک مرتبط بیشتری را به سایت خود هدایت کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید پوشش خواهیم داد.

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید، تعداد کلمات ۳۶۰۰ کلمه، زمان تقریبی مطالعه ۱۶ دقیقه.

موضوعاتی که در این مقاله به طور کامل بررسی می‌کنیم:

کلمات کلیدی LSI چیست؟
مزایای مهم کلمات کلیدی LSI
معنای LSI از منظر سئو چیست؟
ابزارهایی که می توانید برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید و اینکه چگونه آن‌ها را در محتوای خود بگنجانید.

در پایان این مقاله شما نه تنها درک روشنی از اینکه چرا کلمات کلیدی LSI برای بازاریابی محتوا و سئو بسیار مهم هستند, بلکه نکات و ابزارهایی برای پیاده سازی آن‌ها در استراتژی شخصی خودتان به دست خواهید آورد.

کلمات کلیدی LSI چیست؟

گوگل از سال 2015 در مورد اهمیت کلمات کلیدی LSI شروع به صحبت کرده است. با این حال، زمان زیادی برای توضیح دقیق کلمات کلیدی LSI برای بازاریابان اینترنتی صرف نشده است.
LSI مخفف عبارت Latent Semantic Index است که به معنای عباراتی است که با یکدیگر ارتباط معنایی دارند و یک برنامه کامپیوتری‌ست که برای یادگیری طیف گسترده‌ای از مترادف‌ها بر اساس زمینه و بافت محتوا طراحی شده است. درواقع روشی است که از تکنیک‌های ریاضی برای یافتن روابط بین کلمات و مفاهیم در یک قطعۀ محتوا استفاده می‌کند. در این بخش یک تعریف کاربردی‌تر از کلمات کلیدی LSI ارائه می‌دهیم:
از نظر سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)، کلمات کلیدی LSI عبارات جست‌وجو شده مرتبط با کلیدواژه اصلی مورد نظر شما هستند. این عبارات به تقویت و حمایت از محتوای شما کمک می‌کنند و زمینه بیشتری را فراهم می‌کنند تا کاربران و موتورهای جست‌وجو راحت‌تر بفهمند محتوای شما در مورد چیست.
برای مثال موارد بالا به علاوۀ مواردی که در زیر آورد‌ایم نمونه‌هایی از کلمات کلیدی مناسب LSI برای کلیدواژه اصلی این پست است که “کلید واژه‌های LSI” است:

  • کلمات کلیدی LSI چیست؟
  • نمونه کلمات کلیدی LSI
  • نحوه استفاده از کلمات کلیدی LSI
  • ابزارهایی برای یافتن کلمات کلیدی LSI
  • آیا کلمات کلیدی مرتبط روی سئو تاثیر می گذارند؟
  • کلمات کلیدی معنایی

همانطور که می‌بینید، هر یک از عبارات بالا برای همراهی کلمه کلیدی اصلی («کلمات کلیدی LSI») مناسب است.
اگر مطالب تا اینجا کمی پیچیده به نظر می‌رسد، نگران نباشید (به خصوص اینکه کلمه کلیدی ما شامل کلمه “کلید واژه” است). در ادامه، ما به روش‌های مختلف برای یافتن آسان‌ کلمات کلیدی مرتبط با LSI و همچنین نحوه استفاده از آن‌ها در محتوای خود برای دریافت بازدید بالاتر و بیشتر در نتایج جست‌وجوی مرتبط را بررسی خواهیم کرد.

آیا کلمات کلیدی LSI همان مترادف‌ها هستند؟

در حالی که برخی از کلمات کلیدی LSI می توانند مترادف باشند، همه مترادف‌ها کلمات کلیدی LSI نیستند. اکثر کلمات کلیدی LSI کلمات و عباراتی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی شما دارند. بنابراین، استفاده از مترادف‌ها در پست‌هایتان می‌تواند به سئوی داخلی مقاله شما کمک کند، اما باید بدانید که مترادف‌ها کلمات کلیدی LSI نیستند.
به عنوان مثال، مترادف کلمه “ژاکت” می تواند “کت” باشد. با این حال، کلمات کلیدی LSI برای “ژاکت” شامل کلماتی مانند: زمستان، پر، گرم، بالشتک، پف‌دار و غیره است.
یک راه خوب برای درک تفاوت بین کلمات کلیدی مترادف و مرتبط LSI، قسمت پایین صفحات جست‌وجوی گوگل است. جست‌وجوهای پیشنهادی‌ای که در منوی کشویی ظاهر می‌شوند همان کلمات کلیدی LSI هستند.

مزایای استفاده از کلمات کلیدی LSI چیست؟

همانطور که در مقدمه اشاره شد، سالانه صدها هزار جست‌وجو در گوگل انجام می‌شود که هرگز توسط کاربر دیگری جست‌وجو نشده‌اند. گوگل در الگوریتم خود بهبودهایی ایجاد کرده است تا بافت و زمینۀ اصلی عبارت جست‌وجو شده را در نظر بگیرد و بتواند کلمات کلیدی مرتبط را بهتر درک کند. گوگل اعلام کرده: “هرساله تریلیون عبارت در گوگل جست و جو می‌شود و درواقع پانزده درصد از عباراتی که روزانه سرچ می‌شوند جدیدند و این به معناست همیشه برای ما مسئولیت‌های جدیدی وجود خواهد داشت تا بتوانیم پاسخ‌های مناسبی بر مبنای منابع معتبر برای درخواست‌های کاربران ارائه دهیم.”
گنجاندن کلمات کلیدی LSI در محتوای شما، زمینه محتوای شما را بهبود می‌بخشد و مزایای SEO را به همراه دارد:
آن‌ها رتبه وب سایت شما را در موتورهای جست‌وجو افزایش می‌دهند؛ پخش کردن کلمات کلیدی LSI در سراسر متن به موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند تا صفحه شما را درک کنند و قدرت رتبه بندی آن را افزایش دهند.
کلمات کلیدی معنایی یا همان LSI انسجام محتوای شما را بهبود می بخشد. افزودن کلمات مرتبط به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که محتوای خود را صرفا با تکرار طوطی‌وار کلمات کلیدی بارگذاری نمی‌کنید. درواقع تکرارکلمات کلیدی دیگر یک روش قدیمی‌ست و جریمۀ گوگل را به همراه دارد.
امروزه گوگل به قدری باهوش شده که بتواند منظور شما را از محتوای تولید شده درک کرده و روی عبارات هدف ورودی ایجاد کند. هم‌چنین می‌تواند به راحتی صفحاتی که اغدام به چپاندن عبارات کلیدی کرده‌اند را تشخیص داده و در صورت تکرار آن‌ها را دچار جریمه کند.
کلمات مرتبط ( LSI) تعداد افرادی را که محتوای شما را پیدا می‌کنند افزایش می‌دهد. این عبارات همچنین به شما کمک می‌کند تا تجربه جست‌وجوی بهتری را برای کاربران فراهم کنید که به نوبه خود باعث بهبود عوامل رتبه بندی مختلف مانند زمان صرف شده در یک صفحه، نرخ پرش و … می‌شود.

آیا کلمات کلیدی LSI نکات منفی هم دارند؟

در جواب این سوال باید بگوییم نه لزوما. کلمات کلیدی LSI لزوماً دارای نکات منفی نیستند، اما روش نمایه‌سازی یا متد ایندکس دارای محدودیت‌هایی است. مثلا:

  • ترتیب کلمات تمام حروف ربط و حروف اضافه را در نظر نمی‌گیرد.
  • برای کلمات فقط یک معنی در نظر می‌گیرد.
  • ایده‌های اساسی و کنایه‌ها را تشخیص نمی‌دهد.
  • در برخی موارد، معنای کلمات ممکن است با معنای متن مطابقت نداشته باشد.

چه زمانی کلمات کلیدی LSI مطرح شدند؟

اگر بپرسید چه زمانی کلمات کلیدی LSI مطرح شدند، باید گفت که همه چیز از سال 2004 شروع شد، زمانی که نمایه‌سازی معنایی پنهان در الگوریتم جست‌وجوی گوگل پیاده‌سازی شد. هدف آن کمک به موتور جست و جو در ارائه نتایج مرتبط‌‌تر به کاربران بود. اما گوگل فقط بر روی کلمات کلیدی متمرکز نبود. غول دنیای جست و جو همچنین می‌خواست متن لنگر (انکر تکست) را در لینک‌ها و همچنین گروه‌هایی از سایت‌هایی که به یکدیگر پیوند می‌دهند را درک کند. با همه اینها در یک به روزرسانی الگوریتم، گوگل به طرز چشمگیری روش ارائه نتایج جست و جویش را تغییر داد.
دیگر موتور جست‌وجو صرفا کلمات کلیدی با تطابق دقیق در محتوای وب را هدف قرار نمی‌داد. این الگوریتم به روز‌رسانی شدۀ جدید می‌تواند زمینۀ متن و مترادف‌ها را نیز درک کند. به جای نگاه کردن به یک کلمه کلیدی و تعداد دفعات استفاده از آن برای یافتن موضوع صفحه، اکنون گوگل می‌تواند هر چیزی را که در صفحه ارائه می‌شود تجزیه و تحلیل کند.
برای درک بهتر تأثیر این تغییر، در ادامه نگاهی عمیق‌تر به کلمات کلیدی LSI و رابطه آنها با SEO خواهیم داشت.

تاثیر کلمات کلیدی LSI بر SEO

در روزهای اولیه، خزنده‌های گوگل، که به عنوان «عنکبوت» نیز شناخته می‌شوند، به‌طور خودکار وب‌سایت‌ها را با خزیدن از پیوندی به پیوند دیگر در صفحات وب متصل پیدا می‌کردند و اسکن می‌کردند. در حین این عمل، کلمات کلیدی یک صفحه را بررسی می‌کردند تا به آن‌ها کمک کند موضوع آن را شناسایی کنند.
به عنوان مثال، اگر بخواهید پستی با عنوان «21 نکته برای تقسیم بندی فهرست ایمیل مؤثر» منتشر کنید، گوگل صفحه شما را اسکن می‌کند تا مشخص کند آیا از عبارت «تقسیم بندی لیست ایمیل» در بخش‌های کلیدی وب سایت خود استفاده کرده اید یا خیر، از جمله:

اما، پس از به‌روزرسانی LSI، روش اسکن کردن گوگل تغییر کرد و این تغییر منجر به بهبود سئو شد و علاوه بر اسکن صفحه شما برای کلمه کلیدی اصلی، اکنون صفحه شما را نیز برای کلمات کلیدی مرتبط مختلف اسکن می کند، مانند: “کمپین ایمیل”، “MailChimp”، “مخاطب”، “مشترکین”، “ابزار ایمیل” و غیره. این به این معنی است که گوگل برای پیدا کردن موضوع کلی یک صفحه فعالیت می‌کند و برای درک محتوا در سطحی بسیار عمیق‌تر از جست و جوی چند کلمه کلیدی خاص، بر نمایه سازی معنایی پنهان تکیه می‌کند درواقع گوگل صفحات را به صورت زمینه‌ای و با توجه به بافت محتوا بررسی می‌کند.
به طور کلی، الگوریتم گوگل اکنون این توانایی را دارد که یک صفحه را به همان روشی که یک انسان می‌خواند، بخواند و کلمات کلیدی را بسته به زمینه و کانتکس تعیین شده طبقه‌بندی می‌کند. این به این معنی است که موتور جست‌وجوی گوگل اکنون می‌تواند بین کلمات حتی بر اساس کوچکترین جزئیات تمایز قائل شود. به عنوان مثال، اکنون می تواند تفاوت بین عبارات تحت اللفظی و مجازی را تشخیص دهد.

گوگل می‌تواند نتایج مرتبط تری تولید کند

بر اساس این مقاله گوگل، آن‌ها کلماتی را که اغلب با هم یافت می‌شوند شناسایی می‌کنند تا به ربات‌ها کمک کنند موضوع اصلی صفحاتی را که اسکن می‌کنند راحت‌تر درک کنند. با دسته‌بندی دقیق‌تر، نتایج مرتبط‌‌‌تر از قبل خواهد بود. این مقاله می‌گوید:
“ما از دو تکنیک جدید رونمایی می‌کنیم که می‌توانند موضوعات را از نظر معنایی در جست‌وجو کشف و بررسی کنند.

الف)
کلماتی که به صورت همزمان پدیدار می‌شوند.
ب) جمع‌بندی ارتباط معنایی در URL صفحات برای یافتن ارتباط با عبارات کلیدی.”

گوگل تصاویر کارآمد و همه جانبه‌ای از بیزنس شما ارائه می‌دهد. همچنین، این الگوریتم به گونه‌ای طراحی شده است که نام بیزنس، وب سایت و برند شما را بسنجد تا به گوگل کمک کند تا درک کاملی از هر صفحه در سایت شما به عنوان معرف یک کل واحد از کسب و کارتان را داشته باشد. اکنون بیش از پیش واضح است که چرا کلمات کلیدی LSI به بخش مهمی از الگوریتم موتورهای جست و جو تبدیل شده‌اند.
هدف اصلی گوگل این است که مرتبط ترین نتایج را به کاربران ارائه دهد، حتی برای آن پانزده درصد از عبارات جست‌وجویی که قبلاً هرگز جست‌وجو نشده‌اند. این یک استاندارد و کیفیت شگفت انگیز است که رسیدن به آن برای موتور جست‌وجو بدون فهم عبارات LSI غیرممکن است.

آیا یوتیوب از کلمات کلیدی LSI استفاده می‌کند؟

جالب توجه است که با اینکه گوگل مالک یوتیوب است، هر دوی آن‌ها عمدتاً بر روی دو موتور جست‌وجو و الگوریتم متفاوت اجرا می‌شوند. چیزی که تعجب آور است این است که به نظر نمی‌رسد، حداقل در زمان نوشتن این مقاله، YouTube از کلمات کلیدی LSI برای رتبه بندی استفاده می‌کند.
اگر برای انتشار محتواهای ویدیویی خود از پلتفرم یوتیوب استفاده می‌کنید، سعی کنید کلمات کلیدی اصلی را در عنوان ویدیوهایتان قرار دهید و لزومی ندارد که توجهی آنچنانی به کلمات کلیدی LSI داشته باشید و ویدیوهاتان همچنان رتبه‌های خوبی خواهند داشت. تنها جایی که می‌توانید از کلمات LSI استفاده کنید در توضیحات ویدیو است، اما به نظر نمی‌رسد که لازم باشد.
بنابراین با وجود اینکه که جست و جوهای YouTube پیشنهادات مرتبطی را ارائه می‌دهند اما فضای زیادی برای درج کلمات کلیدی LSI وجود ندارد.
سئوی YouTube عمدتاً به ویرایش و ادیت با کیفیت بالا برای افزایش تعامل و نرخ کلیک متکی است. البته نمی‌توان یک الگوریتم پیچیده را به این شکل ساده کرد، اما این یک حقیقت پذیرفته شده جهانی است که ویرایش با کیفیت بالا، به جای کلمات کلیدی LSI، بزرگترین عامل در الگوریتم یوتیوب است. بنابراین اگرچه به نظر می‌رسد که کلمات کلیدی LSI عامل مهمی در موتور جست‌وجوی گوگل هستند، اما در موتور جست‌وجوی یوتیوب اهمیت چندانی ندارند.

با همۀ این توضیحات، وقت آن است به بخش بعدی برویم که در آن 5 ابزار مؤثر را کشف خواهید کرد و اینکه چطور به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی LSI را برای استفاده در پست‌های خود پیدا کنید.

نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با ابزارهای کلیدواژه LSI

اولین قدم در یافتن کلمات کلیدی LSI، ایجاد پایگاهی از کلمات کلیدی مهم برای کسب و کارتان است. پس از انجام این کار، یافتن کلمات کلیدی مرتبط آسان خواهد بود. تنها چیزی که نیاز دارید این است که کمی تحقیق کنید تا احتمالات بی‌پایان را کشف کنید و برای دستیابی به این احتمالات، به ابزارهایی نیاز دارید. در این مقاله پنج ابزار کلیدواژه LSI را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید از آن‌ها برای یافتن انتخاب مناسب کلمات مرتبط استفاده کنید.

تکمیل خودکار (اتو کامپلیت) گوگل

ویژگی جست و جوی فوری گوگل ساده‌ترین راه برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کلیدواژه اصلی شما است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را در کادر جست‌وجوی گوگل تایپ کنید و طیف وسیعی از پیش‌بینی‌ها را در مورد آنچه تایپ می‌کنید دریافت خواهید کرد.
به دنبال کلماتی باشید که به صورت پررنگ در لیست پیشنهاد ظاهر می‌شوند. فهرستی از موارد مرتبط با موضوع خود تهیه کنید و آن‌ها را در محتوای خود بگنجانید.

جست‌وجوهای مرتبط با گوگل

همچنین می‌توانید کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل تایپ کنید و سپس به پایین صفحه بروید تا بخش «جست‌وجوهای مرتبط» را پیدا کنید. برای دریافت ایده‌های بیشتر برای کلمات کلیدی LSI برای محتوای خود، عبارات ذکر شده در آن قسمت را بررسی کنید.

پرسش‌های مرتبط دیگر کاربران

یکی دیگر از منابع شگفت‌انگیز موثر و در عین حال رایگان، کادر ( People Also Ask) در صفحه نتایج جست و جو گزینه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید به تعدادی از نتایج بروید تا ببینید آیا کلمات دیگری وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. به دنبال مواردی بگردید که پررنگ هستند.

نمودار LSI

نمودار یا گراف LSI یک تولید کننده رایگان کلمه کلیدی LSI است که به شما کمک می‌کند تا به سرعت تمام عبارات مربوط به کلمه کلیدی اصلی خود را پیدا کنید. به سادگی کلمه کلیدی اصلی صفحه خود را تایپ کنید و لیستی از اصطلاحات LSI برای انتخاب دریافت خواهید کرد.

Serpstat

Serpstat ابزار مؤثر دیگری است که به شما کمک می کند عبارات مرتبط معنایی را برای پست‌های خود پیدا کنید. به سادگی کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید و روی SEO Research > Related Keywords کلیک کنید. فهرستی طولانی از کلمات و عبارات برای انتخاب به شما ارائه می‌شود.

البته که بسیاری از جست و جوگرها برای ردیابی کلیدواژه‌های دیگر نیز وجود دارند، از جمله ابزارهای Ahrefs و Moz SEO. این ابزارها عالی هستند زیرا نه تنها فهرستی جامع از کلمات کلیدی مرتبط را که مردم معمولاً در مورد موضوع موردنظرتان جست‌وجو می‌کنند در اختیار شما قرار می‌دهند، بلکه به شما امکان می‌دهند کلمات و عبارات را بر اساس قدرت اتصال، حجم جست‌وجو و هزینه هر کلیک فیلتر کنید.
اکنون که می‌دانید چگونه کلمات کلیدی LSI را با استفاده از ابزارهای رایگان ردیابی کلمات کلیدی پیدا کنید، بیایید به بهترین راه‌های استفاده از آن‌ها در محتوا و استراتژی SEO خود نگاهی کنیم.

نحوه استفاده از کلمات کلیدی LSI در جهت سئو

ابزارهای تولید کلمه کلیدی که در بالا ذکر شد، فهرستی طولانی از گزینه های کلیدواژه LSI مناسب برای محتوای شما را در اختیار شما قرار می‌دهد. اکنون زمان آن است که آن‌ها را به محتوای خود اضافه کنید و مزایای مهم سئو را تجربه کنید.

کلمات کلیدی LSI را به نسبت موضوع خود انتخاب کنید

قبل از اینکه تعیین کنید چگونه کلمات کلیدی LSI را در متن خود بگنجانید، باید آن‌هایی را که برای موضوع شما مناسب هستند، مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگی با کلمه کلیدی اصلی “سئوی وبلاگ” بودید، ابزاری که استفاده می‌کنید ممکن است لیست بی پایانی از گزینه‌ها را ارائه دهد، از جمله:

  • چک لیست سئو وبلاگ
  • موضوعات سئو وبلاگ
  • سئو تکنیکال
  • نکات سئوی پست وبلاگ
  • سئو وبلاگ برای مبتدیان
  • سئو چه مزایایی داردم
  • معنی وبلاگ سئو
  • پلاگین‌های سئو برای وبلاگ نویسان
  • چگونه یک پست سئو دوستانه بنویسیم
  • سئو وبلاگ برای مبتدیان
  • آخرین ترندهای سئو
  • چگونه پست خود را برای سئو بهینه کنیم
  • و غیره.

همانطور که می بینید، بیشتر این موارد بسته به زمینه و بافت محتوای شما می‌توانند خوب باشند.
اگر در حال ایجاد یک پست وبلاگ در مورد مزایای سئوی وبلاگ نویسی در مثلا برای یک فروم دیجیتال مارکتینگ بودید، کلمه کلیدی اصلی “سئوی وبلاگ” را با عباراتی مرتبط مانند “مزایای سئو چیست” و “سئوی وبلاگ برای مبتدیان” جفت کنید.
از طرف دیگر، اگر پست مربوط به روش‌های مختلف برای بهینه‌سازی سئوی وبلاگ شما بود، عبارات LSI مانند “چگونه پست خود را برای سئو بهینه کنیم” و “نکته پست وبلاگ برای SEO” را انتخاب کنید.

به کل برآورد ماهانه جستجو نگاه کنید

گاهی اوقات، تعیین بهترین کلمات کلیدی LSI برای عبارات شما می تواند واقعاً دشوار باشد، زیرا برخی از پیشنهادات ممکن است به عنوان یک پست کاملاً متفاوت بگنجد. برای مثال، اگر پستی در مورد «پلتفرم‌های دوره آنلاین» می‌نویسید، ممکن است پیشنهادهای کلیدواژه LSI مانند «سایت‌های آموزش آنلاین دوره‌های آموزشی» را مشاهده ‌کنید. وقتی این اتفاق می‌افتد، باید تعیین کنید که آیا این پیشنهاد به عنوان یک مقاله جداگانه منطقی‌تر خواهد بود یا به عنوان افزوده‌ای به پست در کل پیشنهاد می‌شود، به کل تخمین ماهانه جست‌وجو نگاه کنید تا تصمیم بگیرید که آیا ارزش آن را دارد که چیزی جدید بنویسید، یا اینکه پیشنهاد را به عنوان بخشی از مقاله اصلی که بگنجانید.
کلمات کلیدی که ابزار شما ارائه می‌دهد برای زمینه‌های مختلف کارآمد هستند و شما باید تعیین کنید که کدام یک برای صفحه‌ای که ایجاد می‌کنید بهترین کارایی را دارد.
در طول تحقیق خود، اگر به کلمات کلیدی‌ای برخورد کردید که مناسب صفحه شما نیستند، همچنان می‌توانید آن‌ها را یادداشت کنید تا در صفحات مختلف استفاده کنید و بتوانید سئوی کلی وب سایت خود را بهبود بخشید.

کلمات کلیدی LSI را به صفحه خود اضافه کنید

وقت آن است که کلمات کلیدی LSI خود را به همان مکان‌هایی اضافه کنید که کلیدواژه اصلی خود را اضافه می‌کنید، از جمله:

  • عنوان متا و توضیحات متا
  • سرفصل ها (H1، H2، H3)
  • تگ های جایگزین تصویر
  • و در سراسر متن بدنه

مطمئن شوید که کلمات و عبارات مرتبط را در سراسر پست خود منطقی و نامحسوس پخش کنید. این کار به گسترش فرصت‌های شما کمک می‌کند زیرا نمی‌توانید از کلمه کلیدی اصلی بارها و بارها در تمام قسمت‌های مهم صفحه خود استفاده کنید.

روی تجربه کاربری تمرکز کنید

از کلمات کلیدی LSI در محتوای خود بیش از حد استفاده نکنید. با اینکه این کلمات، کلمات کلیدی شما نیستند اما استفاده بیش از حد از آنها بسیار آسان است و اگر این کار را انجام دهید، جریمه خواهید شد. شما صرفا باید کلمات مرتبط را به اندازۀ نیاز وارد کنید تا محتوا و زمینه صفحه خود را بلافاصله برای گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو قابل درک کنید اما بدون اینکه تجربه خواننده را خراب کنید.
برای انجام این کار، باید کلمات کلیدی مرتبط را به اندازه اضافه کنید و در عین حال محتوا را منسجم، طبیعی و روان برای دنبال کردن نگه دارید. این کار به شما کمک می‌کند نه تنها از جریمه‌ها جلوگیری کنید بلکه تجربه بازدیدکنندگان خود را نیز بهبود بخشید و در نهایت در هنگام وبلاگ نویسی درآمد کسب کنید.

نکات نهایی برای استفاده از کلمات کلیدی LSI برای SEO

در این بخش چند قانون کلی برای پیاده‌سازی کلمات مرتبط در محتوای خود برای بهبود استراتژی سئو را بررسی می‌کنیم:

  • در استفاده از مترادف‌ها زیاده روی نکنید
  • به زبان ساده و روزمرۀ خودتان بنویسید، اگر از کلمه‌ای در مکالمات خود استفاده نمی‌کنید آن را ننویسید.
  • از نسبت ثابتی از کلمات و عبارات مرتبط با بقیه مطالب خود استفاده کنید (مثلاً یک کلمه کلیدی LSI برای هر 200-300 کلمه)

اگرچه داشتن نسبتی مانند نسبت بالا کامل نیست و مطمئناً تضمین نمی‌کند که برای هر یک از کلمات کلیدی LSI انتخابی خود رتبه کسب کنید اما این یک دستورالعمل مفید است تا شما را در مسیر درست قرار دهد.
صرف نظر از اینکه چند بار از کلمات کلیدی LSI استفاده می کنید، اولویت اصلی شما همیشه باید ارائه اطلاعات واضح، مختصر و مفید باشد که به خوانندگان کمک می‌کند تا پاسخ‌ها و راه حل‌های مورد نظر خود را بیابند (داشتن این تفکر در عین حال به شما در دستیابی به هدف تجاری خود یعنی تبدیل خوانندگان به مشتریان پولی کمک می‌کند.)
اگر از همان ابتدا با هدف ارائه مطلب باکیفیت می‌نویسید، متوجه می‌شوید که بدون تلاش آگاهانه از کلمات کلیدی مرتبط به روشی طبیعی در سراسر متن خود استفاده می‌کنید.

استفاده از کلمات کلیدی LSI را در محتوا و استراتژی SEO خود بگنجانید

گوگل پیشرفت زیادی در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین داشته است. در واقع، بسیار ترسناک است که گوگل چقدر هوشمند شده است!
موتور جست‌و‌جوی گوگل هرروزه بیشتر و بیشتر از کلمات کلیدی LSI برای یافتن زمینۀ هر قسمت از محتوا استفاده می‌کند و به همین دلیل ارزش دارد که برای یادگیری نحوه استفاده از این کلمات کلیدی ارزشمند در استراتژی سئو و کمپین های بازاریابی محتوا، وقت بگذارید.

این مقاله تمام اطلاعات لازم را در مورد اینکه کلمات کلیدی LSI چیست، چرا مهم هستند، چگونه آن‌ها را در محتواهایتان پیدا کنید و راه‌های مختلفی که می توانید از آنها برای بهبود حضور کلی خود در فضای آنلاین استفاده کنید به شما داده است. اکنون زمان آن است که اقدام کنید. محتوایی را در وب‌ سایت خود پیدا کنید که بتوانید با استفاده از نکاتی که در این پست آموخته‌اید، دوباره روی آن کار کنید و آن را بهبود ببخشید.

هم‌چنین بخوانید:

سئو داخلی “on page seo”: تشریح آناتومی در سئو

کلمه کلیدی (بهترین ابزارهای تحقیق)