آنچه در این مطلب خواهید خواند

سئو کلاه سیاه چیست؟ (+۱۴ تکنیک کلاه سیاه)

سئو کلاه سیاه
آنچه در این مطلب خواهید خواند

تعداد کلمات ۳۵۵۰ کلمه، زمان تقریبی مطالعه ۱۴ دقیقه، برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

کیفیت بر کمیت ارجعیت دارد؛ این یک شعار عالی برای زندگی است، اما آیا کلید سئو نیز چنین هست؟ با بررسی تمام لایه‌های پیچیده‌ای که همراه با تلاش برای بهینه ‌سازی مؤثر برای موتورهای جستجو هستند، تشخیص اینکه چه چیزی باید در اولویت قرار گیرد، می‌تواند دشوار به نظر برسد. بیایید یک چیز را مشخص کنیم، هیچ تکنیک طلایی در سئو وجود ندارد. در واقع، هرکسی بسته به اینکه چه چیزی برای وب‌سایت و برندشان بهتر عمل می‌کند، کمی متفاوت عمل می‌کند. همانطور که گفته شد، بین بازی کردن با تاکتیک هایی که برای وب سایت شما کار می کنند و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای ارتقای رتبه شما، خط باریکی وجود دارد. تفاوت بین عملکرد خوب و بد سئو به عنوان سئو کلاه سفید و کلاه سیاه شناخته می شود.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چیست؟

اصطلاحات «کلاه سفید و کلاه سیاه» در واقع از فیلم‌های قدیمی وسترن می‌آیند، که در آن شخصیت‌های خوب معمولاً کلاه‌های سفید گاوچرانی بر سر می‌گذارند و آدم‌های بد کلاه سیاه. در صنعت فناوری مدرن، این اصطلاحات در مورد هکرهای کلاه سفید یا کلاه سیاه استفاده می شود. امروزه کارشناسان سئو اصطلاحات سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را برای تمایز بین شیوه‌های بهینه‌سازی موتور جستجو خوب و بد ابداع کرده‌اند.

سئو کلاه سفید و کلاه سیاه چه تفاوتی دارند؟

درک تفاوت بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بسیار مهم است. حتی اگر به طور ناخواسته انجام شود، انجام سئو کلاه سیاه می تواند منجر به جریمه موتورهای جستجو شود، که می تواند به طور قابل توجهی به رتبه بندی SERP شما در درازمدت آسیب برساند، یا بدتر از آن، سایت شما را به کلی از ورودی ارگانیک موتورهای جستجو محروم کند. با درک تفاوت از همان ابتدا، می‌توانید پایه محکمی برای برند خود ایجاد کنید و اطمینان داشته باشید که استراتژی‌های سئویی که پیاده‌سازی می‌کنید از دستورالعمل‌ها پیروی می‌کنند و در عین حال رشد وب‌ سایت شما در طول زمان مؤثر می‌مانند. در این بخش تعاریفی که باید در مورد سئو کلاه سیاه و کلاه سفید بدانید، آمده است:

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید دقیقا برعکس سئو کلاه سیاه است. سئو کلاه سفید به این صورت تعریف می شود: «هر عملی که رتبه جستجوی شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بهبود می بخشد و در عین حال یکپارچگی وب سایت شما را حفظ می کند و جزو استانداردهای خدمات موتورهای جستجو محسوب می شود. سئو کلاه سفید طبق قوانین عمل می کند و در درازمدت جایگاه وب سایت و برند شما را به طور کلی بهتر می کند. از طریق دور شدن از هدف دستیابی سریع به رتبه های بالا و تمرکز بیشتر بر تقویت ارتباط با بینندگان خود، بهترین نتایج را در طول زمان خواهید دید. در این مطلب برخی از نکات برجسته سئو کلاه سفید و نشانه هایی وجود دارد که به شما اطمینان می دهد که بهترین شیوه ها را بررسی خواهیم کرد.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به این صورت تعریف می‌شود: «مجموعه‌ای از اقداماتی که برای افزایش رتبه یک سایت یا صفحه در موتورهای جستجو از طریق ابزارها یا روش‌هایی که شرایط خدمات موتورهای جستجو را نقض می‌کنند.» از طریق دست‌کاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو، وب سایت‌ها ممکن است در ابتدا رتبه‌های بالاتری را در نتایج دریافت کنند، اما احتمالاً در دراز مدت اثر معکوس خواهند داشت. در این مطلب چند پرچم قرمز وجود دارد که نشان دهنده سئو کلاه سیاه است و مواردی که باید هنگام بهینه‌سازی سایت خود از آنها اجتناب کنید و به آنها توجه کنید.

سئو کلاه خاکستری

همیشه استفاده از سئو کلاه سیاه نمیتواند اثر منفی بگذارد، میتوان با رعایت اصول سئو کلاه سفید و استفاده بهینه و به‌جا از سئو کلاه سیاه به نتایج بهتر دست پیدا کرد. ترکیب این دو روند را اصطلاحا با نام سئو کلاه خاکستری میشناسند.

زمان و نحوه گزارش سئو کلاه سیاه

در این پست، می‌خواهیم مراحل آسان گزارش در مورد وب‌سایت سئو کلاه سیاه و چیزی که خلاف دستورالعمل گوگل است را به شما نشان دهیم. اگر مطمئن هستید که رقیب شما کار اشتباهی انجام می دهد، فقط باید در Google Webmaster گزارش دهید. اما مطمئن شوید که قبل از ارسال، مشکل را به خوبی تشخیص داده‌اید. فهرستی از تکنیک های سئو کلاه سیاه که امروزه از آنها استفاده می شود:

  1. استفاده بی شمار از کلمات کلیدی.
  2. استفاده از ربات های غیر قانونی.
  3. مقاله هایی که پاسخگوی نیاز کاربر نیستند و صرفا عنوان یک هدف را دارند.
  4. محتوای تکراری
  5. متون پنهان
  6. متا تگ ها
  7. لینک های غیر طبیعی
  8. کامنت های رباتی
  9. میزبانی از بدافزارها و ربات‌ها
  10. بمباران گوگل توسط ربات‌های بازدید
  11. و بسیاری موارد دیگر …

این نوع تکنیک‌ها باعث می‌شوند که وب‌سایت شما در گوگل دچار افت ارزش شود، بنابراین هنگام انجام سئو، سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک از این روش‌ها در سایت شما استفاده نمی‌شود.

چرا سئو کلاه سیاه خطرناک است و می تواند به سایت شما آسیب برساند؟

سئو کلاه سیاه ممکن است مزایای موقتی برای شما داشته باشد، اما این تاکتیک های فریبنده نمی توانند الگوریتم های پیشرفته گوگل را برای مدت طولانی فریب دهند. «خزنده‌های» موتور جستجوی گوگل دائماً در وب می‌خزند و نمونه‌هایی از رفتار غیرمنطقی SEO را جستجو می‌کنند. اغلب اوقات، صفحاتی که با استفاده از این تاکتیک‌ها دستگیر می‌شوند، فورا افت رتبه‌بندی پیدا می کنند. برخی از سایت‌هایی که شواهدی مبنی بر استفاده از سئو کلاه سیاه نشان می‌دهند در لیست سیاه دامنه‌ها قرار می‌گیرند که می‌تواند کل وب‌سایت را از نمایش در نتایج موتور جستجو منع کند.

این بدان معناست که هیچ کس به هیچ وجه نمی تواند سایت شما را توسط موتورهای جستجو پیدا کند. کاربران باید URL شما را حرف به حرف تایپ کنند تا به صفحه شما برسند. همچنین فاصله شما با رقبا بیشتر شده و ترافیک سایت شما فوراً کاهش می یابد. سئو کلاه سیاه برای کسب و کار شما خطرناک است و می تواند عواقب طولانی مدتی برای شما به همراه داشته باشد. تحریم هایی که گوگل می تواند اعمال کند از نظر وزن متفاوت است. با این حال، جریمه‌ها معمولاً شامل افت رتبه، کاهش امتیاز جایگاه صفحات، کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک و محدودیت در کسب جایگاه در زمان ایجاد محتوای جدید است. علاوه بر مجازات، امکان ممنوعیت نیز وجود دارد، این بدان معنی است که سایت شما بطور کامل از نتایج حذف خواهد شد.

چگونه می توان گزارش داد که شخصی از تکنیک سئو کلاه سیاه استفاده می کند؟

اهداف زیادی برای گزارش سئو کلاه سیاه وجود دارد. اگر سایت شما از طریق یک هک مخرب، بدافزار یا استراتژی سئو مضر توسط بک لینک‌های هرزنامه تحت تاثیر قرار گرفته باشد، یا متوجه یک نتیجه جستجوی آنلاین هرزنامه در یک عبارت کلیدی درخواستی شدید که سایت شما در آن رتبه‌بندی شده است. راه حل شما گزارش مشکل است. باید شکایت یک وب‌اسپم را از طریق Google Webmaster Tools گزارش کنید. ما به شما توصیه می کنم از این ابزار استفاده کنید. وب‌اسپم بخش‌هایی را توصیف می‌کند که سعی می‌کنند نتایج شما را در گوگل در موقعیت بالایی قرار دهند. قبل از اینکه تصمیم به ثبت ادعای وب هرزنامه بگیرید، بررسی کنید که آیا صفحه ممکن است مشکل دیگری داشته باشد. در ادامه انواع دیگری از مسائلی که میتواند باعث بروز مشکل شده باشد و شما می‌توانید آن را برای گزارش سئو کلاه سیاه یا سایر مسائل اعمال کنید:

  1. لینک های پولی به تعداد زیاد.
  2. مطالب قابل اعتراض و دروغین.
  3. بد افزار.
  4. فیشینگ.
  5. انتشار اطلاعات شخصی.
  6. عدم رعایت حق چاپ، کپی و سایر مسائل حقوقی.

با توجه به تاکتیک کلاه سیاه که رقیب شما از آن استفاده می کند، انواع گزارش را انتخاب کنید. اگر نمی توانید نوع گزارشی را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، کافی است روی Report Webspam کلیک کنید. تاکتیک های کلاه سیاه قطعا سایت شما را از موتورهای جستجو محروم می کند. اگر می خواهید برای همیشه در گوگل ایندکس بمانید، باید از فاکتورهای بد سئو اجتناب کنید. با این حال، ممکن است برخی دستاوردهای بهبودیافته موقت، از طریق بازدیدکنندگان وب سایت شما وجود داشته باشد که این موفقیت ممکن است موقتی باشد. تعداد بیشماری از کاربران در طول یک روز از گوگل بازدید می کنند.

بنابراین گوگل قطعا برای حفظ اعتبار خود، آن سایت های سیاه را از لیست خود حذف خواهد کرد. هر چند گاهی اوقات ممکن است زمان ببرد. اما به محض شناسایی قطعا جریمه می شوند. بنابراین به طور خلاصه، کلاه سیاه فقط برای موفقیت و دستاوردهای موقتی است. برای جلوگیری از مجازات یا حذف توسط گوگل، می توانید کار را به یک آژانس سئو قابل اعتماد بسپارید و تأکید کنید که فقط از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو کلاه سفید استفاده کنند. به خاطر داشته باشید، به همان اندازه که وعده افزایش رتبه سایت ممکن است بسیار جذاب به نظر برسد، اگر شما شروع به استفاده از استراتژی های بد و کلاه سیاه کرده باشید، گوگل می تواند مجازاتی برای وب سایت شما اعمال کند.

۱۴ تکنیک سئو کلاه سیاه که رشد شما را از بین می برد

به عنوان یک استارتاپ، چه آرزویی دارید؟ همه ما موفقیت می خواهیم اما آن را به شدت می خواهیم! استارت‌آپ‌ها می‌خواهند به سرعت رشد کنند و زمانی بود که سئو کلاه سیاه می‌توانست به سرعت این کار را برای شما انجام دهد. تکنیک‌های سئو کلاه سیاه یکی از آن راه‌های کوتاه یواشکی بود که بسیاری از استارت‌آپ‌ها از آن برای رشد بیش از حد در مدت زمان کوتاهی استفاده کردند. اما هرچه سریعتر رشد کردند، سریعتر سقوط کردند. بنابراین استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه برای رشد، در نهایت باعث بدتر شدن اوضاع می شود. در ادامه این مطلب، ۱۴ مورد از آن تکنیک های حیله گر سئو کلاه سیاه را توضیح خواهیم داد، که ممکن است با چشم غیرمسلح بی ضرر به نظر برسند اما می توانند درست زمانی که در حال رشد هستید، استارتاپ شما را به پایان برسانند!

۱: پنهان کاری یا Cloaking

پنهان‌سازی یکی از متداول‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای کسب ترافیک از طریق فریب است. Cloaking به شما این امکان را می دهد که محتوا یا URL کاملاً متفاوتی در مقایسه با چیزی که خزنده موتور جستجو میبیند، برای بازدید کننده ارائه دهید. گوگل از ربات‌های خزنده استفاده می‌کند تا وب‌سایت شما را اسکن کند و اطلاعاتی را که در آنجا برای رتبه‌بندی ارائه می‌دهید را تأیید کند.

هنگامی که دو صفحه مختلف را به خزنده موتور جستجو و بازدیدکننده ای که بر روی پیوند از SERP کلیک می کند، نمایش می دهید، “Cloaking” را انجام می دهید. کسب و کارهای زیادی به طور گسترده ای از این تکنیک SEO استفاده می کند که می تواند بازدیدکنندگان زیادی را جذب کند. اگر به خاطر دارید، هنگام جستجوی فیلم، موسیقی یا آنتی ویروس های رایگان، ممکن است به صفحه ای برخورد کرده باشید که هیچ ارتباطی با نتیجه جستجوی شما نداشته است. این نوعی “Cloaking” است که منجر به ورود ترافیک گسترده به آن سایت می شود. اما، فقط برای یک دوره کوتاه! به ‌زودی متوجه خواهید شد که توسط موتورهای جستجو شکار شده‌اید. گوگل چگونه مانع این کار می‌شود: موتورهای جستجو رویکرد فریبنده را دوست ندارند و در صورت شناسایی “Cloaking” وب سایت شما یک شبه از فهرست خارج می شود و گوگل شما را به دلیل پنهان کاری جریمه خواهد کرد.

۲: صفحات درگاه یا صفحات دروازه

صفحاتی پر شده، به هم ریخته و کاملاً مجهز به کلمات کلیدی غنی با ارزش ضعیف هستند. این صفحات هیچ اطلاعات معتبر، ارزشمند یا مفیدی ندارند. آنها فقط کلمات کلیدی غنی دارند که بازدیدکنندگان را جذب می کنند و سپس آنها را به صفحه دیگری می فرستند. این کار کمتر از بریدن سر نیست! شما ترافیک زیادی را از صفحات خاصی ارسال می کنید و ناگهان ممکن است متوجه شوید که کل دامنه شما از فهرست خارج شده و جریمه شده است! Google در مورد صفحات درگاهی جدی است و در ۱۶ مارس ۲۰۱۵ آپدیتی در این خصوص ارائه داد.

بنابراین لطفاً قبل از اینکه حتی برای استفاده از صفحات درگاه برنامه ریزی کنید این نکته را بدانید! گوگل آن را به خوبی در صفحه پشتیبانی خود توضیح داده است. علاوه بر این، بی فایده بودن این تکنیک کلاه سیاه شرح داده شده است. گوگل از این روش متنفر است، زیرا هیچ چیز خوبی برای بازدیدکنندگان ارزشمند ندارد.

۳: لینک های پولی

داشتن یک استراتژی لینک‌سازی یک عامل مهم رتبه بندی در موتور جستجو است. این روند یک خط مستقیم نیست که شما را یکباره به اهدافتان برساند و نیاز به تلاش، کوشش و کار زیادی دارد. لینک های پولی می توانند کار را برای صاحبان سایت آسان کنند. اولاً، صاحب سایت نیازی به نگرانی در مورد کیفیت محتوا ندارد، می تواند انکر تکست مورد نظر را قرار دهد و به صفحه مورد نظر پیوند دهد.
اینها منابع کافی برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی به روشی ناخواسته هستند. بنابراین در حال حاضر یکی از پرکاربردترین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود. اگر گوگل بتواند این را تشخیص دهد، عواقب آن می تواند شدید باشد. فهرست زدایی، کاهش رتبه صفحه و بازگشت به نتایج پایین جستجو و در نهایت کاهش ترافیک کلی شما به صفر! گوگل بک لینک‌های پولی را دوست ندارد مگر اینکه ارزشمند، مرتبط و قابل اعتماد باشند. پیشنهاد ما خرید بک لینک بصورت رپورتاژ آگهی و از سایت‌هایی است که از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله زیر را مطالعه نمایید:

آیا خرید بک لینک مضر است؟

۴: متن های کوچک و پیوندهای پنهان

این یکی از آزاردهنده ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه است. شما متن هایی با فونت بسیار کوچک و پیوندهای ناخوانا یا پنهان را در پایین هر صفحه یا در گوشه های دیگری که متون یا پیوندها از نظر بصری غیرقابل ردیابی هستند قرار می دهید. شما همان رنگ پس زمینه را روی متن یا پیوندها تنظیم می کنید. بنابراین، می‌توانید کلمات کلیدی را که بازدیدکنندگان نمی‌خواهند ببینند، اضافه کنید.

گوگل چگونه مانع این کار می شود: موتورهای جستجو هیچ چیز پنهانی را دوست ندارند. به این دلیل که محتوای پنهان شما ممکن است مخالف هدف شما باشد و کاملاً برای منافع شخصی قرار داده شده باشد. هر چیزی که بر خلاف منافع کاربر باشد قابل اعتراض است.

۵: محتوای تکراری

خوب، این فقط دزدی یا هر چیزی است که شما آن را صدا می کنید! شما نوشته های دیگران را کپی می کنید و آن را در سایت خود یا در هر صفحه ای با کلمات کلیدی قرار می‌دهید و ممکن است فکر کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد. لزومی ندارد که یک تطابق کامل باشد، اما می‌تواند تقریباً مشابه باشد. مطالب تکراری همیشه کلاه سیاه نیستند. بستگی به نحوه انجام آن دارد. به عنوان مثال، می توانید بخشی از یک وبلاگ، یک قطعه محتوا، نقل قول یا هر اطلاعات دیگری را که می تواند برای کاربران ارزش افزوده ایجاد کند، کپی کنید. لزوما کپی کردن یک متن توسط گوگل به عنوان هرزنامه در نظر گرفته نمی شود. اما اگر از آن سوء استفاده شود و به روشی دستکاری شده انجام شود، گوگل حق دارد از آن جلوگیری کند. به عنوان مثال، شما اطلاعاتی را کپی می کنید اما منبع را ذکر نکرده اید، دستکاری است که رتبه و شهرت شما را مختل خواهد کرد.

۶: استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی

این یکی از قدیمی ترین و تکراری ترین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در صنعت سئو است. پر کردن کلمات کلیدی فرآیندی است که توسط آن کلمات کلیدی خود را در محتوای سایت خود بارگذاری می کنید. شما کلمات کلیدی را به صورت غیر ضروری با تگ‌های متا یا در سراسر محتوای سایت خود تراز می کنید.

گوگل برای جلوگیری از این کار، جایگاه عبارات شما را کاهش می دهد زیرا مردم دوست ندارند چیزی را که هدف آ‌ن‌ها نیست مشاهده کنند! همچنین به دلیل کیفیت پایین مطالب شما باعث می شود اشتراک‌های اجتماعی کمتری داشته باشید. علاوه بر این، جریمه‌های موتورهای جستجو نیز در گوشه و کنار خواهد بود. بنابراین این یک خودکشی مطلق است که کلمات کلیدی را به دفعات در صفحات وب خود قرار دهید تا برای مدت کوتاهی رتبه بالایی داشته باشید. گوگل از پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری می کند.

۷: وبلاگ های هرزنامه

ایا تا به حال به وبلاگ ها یا صفحاتی با محتوای بی معنی و مملو از لینک ها برخورد کرده اید؟ این یک وبلاگ اسپلاگ یا هرزنامه برای شماست یک وبلاگ هرزنامه تنها با هدف ایجاد پیوند به سایت های مرتبط ساخته شده است و هیچ ارزشی برای کاربران ندارد. این یکی از سخت ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه است که کاربران را آزار می دهد و زیبایی وبلاگ نویسی را از بین می برد. گوگل از هر طریق ممکن، تلاش شما در سئو را به هدر می دهد! هر ترافیکی که از وبلاگ‌های هرزنامه ایجاد می‌کنید، فقط می‌تواند برای مدت زمان کمی حفظ شود. به زودی، دامنه ریشه شما و سایت‌های مرتبط با آن حذف یا از فهرست خارج می‌شوند.

۸: ارسال انبوه اسپم

این تکنیک در مورد استفاده از یک URL ارجاع دهنده جعلی است که به سمت سایتی هدایت می شود که یک هرزنامه درخواست‌های مکرر را برای شما به دفعات ارسال می کند. ورودی‌هایی که هیچ فایده‌ای برای بازاریابی شما ندارند و صرفا برای دستکاری در نتایج جستجو به سایت شما وارد میشوند.

۹: PBN یا شبکه وبلاگ خصوصی

این مورد گروهی از سایت‌های معتبر است که می‌تواند از تعداد زیادی صفحات به وبسایت شما با متن‌های هدفمند پیوند دهد. بخش فریبنده آن این است که شما بر شبکه کنترل دارید و صرف نظر از اینکه محتوای شما چقدر وحشتناک است، می توانید آن را با عبارتی جذاب پیوند دهید. بنابراین، رتبه شما به طور چشمگیر و سریع بهبود می‌یابد.

PBN حتی در سال‌های گذشته راهی مناسب برای رتبه‌بندی سایت‌ها برای افراد بود! اما به گفته بری شوارتز، گوگل آماده است تا PBN ها را با اقدامات منع کننده و جریمه‌ها هدف قرار دهد. گوگل اگر آدرس‌های اینترنتی را در PBN شناسایی کند جریمه می کند که ممکن است برای همیشه وبسایت را از نتایج جستجو حذف کند.

۱۰: مزارع بک لینک

ایجاد شبکه ای از منابع که در آن URL یک سایت با محتوای کم کیفیت و نامربوط پیوند داده می‌شود. در لینک فارمینگ، تمامی بک لینک‌های شما از منابعی خواهد بود که هیچ ارزشی برای مخاطبین ایجاد نمی‌کنند. اگر گوگل این مورد را ردیابی کند، می‌تواند یک سایت را با بازگرداندن نتایج جستجو، حذف فهرست یا حتی ممنوع کردن دامنه اصلی جریمه کند.

سایت‌هایی که تبدیل به مزارع لینک شده‌اند به راحتی قابل تشخصی و اجتناب هستند. این سایت‌ها معمولا شکل و شمایل مفهومی ندارند و میتوان با نگاه اول دریافت که صرفا برای لینک‌سازی ساخته شده‌اند.

۱۱: هرزنامه در شبکه های اجتماعی

به عبارت ساده تر، تبلیغ چیزی برای کاربران در شبکه‌های اجتماعی با پیام‌ها، فیلم‌ها یا نظراتی که آنها درخواست نکرده‌اند. یکی دیگر از ویژگی‌های آن این است که می‌تواند فریبنده، دروغ و مملو از عناصر منفی و ضد اجتماعی باشد. این به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی(SMM) در نظر گرفته می شود زیرا برای کاربران کاملاً بی ارزش است. صرفا ارسال یک پیام تکراری به لیستی از مخاطبان هم میتواند موجب افزایش نرح نارضایتی کاربران و گزارش اسپم بودن پروفایل شما شود.

این کار می تواند شهرت شما را در مهم‌ترین مکان‌های کسب و کارتان خراب کند. مردم شروع به عصبانی شدن میکنند، شما را باور نمی‌کنند و به سادگی موجب ایجاد فاصله میان کاربرانتان و شما می‌شود. علاوه بر این، هرازگاهی گزارش می‌شوید و ارزش پروفایل خود را از دست می‌دهید. پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین گزارش‌های اسپم را بسیار جدی می‌گیرند. مهم نیست که شما چه کسی هستید، اگر شما یک هرزنامه هستید و کاربران را برای منافع شخصی خود آزار می‌دهید، اشتباه می‌کنید.

۱۲: اتوماسیون توییتریا فیس بوک

این کار به سادگی با استفاده از ربات‌ها یا نرم افزارهایی انجام می‌شود که وظایف شما را به عنوان یک کاربر در شبکه های اجتماعی اصلی، به صورت رباتی انجام می دهد. این یکی از آن تکنیک های سئو کلاه سیاه نیست که سایت شما را توسط گوگل جریمه می کند. اما اگر مورد سوء استفاده و استفاده بیش از حد قرار گیرد، مطمئناً اعتبار برند شما را به خطر می اندازد.

کلاه سیاه‌‌ها نمی‌توانند در برابر هوس ارسال هرزنامه و دستکاری مقاومت کنند. از این رو، ابزارهای اتوماسیونی که برای کارایی زمان ساخته شده بودند تا حد مرگ مورد سوء استفاده قرار گرفتند! به عنوان مثال، ابزارهایی که امکان دنبال کردن خودکار را فراهم می کنند. ربات‌ها فالو و آنفالو از آن دسته مواردی هستند که حساسیت زیادی را ایجاد کرده‌اند.

۱۳: پر کردن کوکی

هنگامی که یک بازدیدکننده از یک وب سایت بازدید می‌کند، مرورگر بازدیدکننده توسط کوکی های شخص ثالث که از یک وب سایت کاملاً متفاوت هستند، ریخته می شود. این کار بدون آگاهی بازدید کننده انجام می شود.

این یکی از محبوب‌ترین تکنیک های سئو کلاه سیاه است که توسط اسپمرهای بازاریابی وابسته استفاده می‌شود! اگرچه بسیاری از شبکه‌های بازاریابی وابسته این امر را تشویق نمی‌کنند، زیرا هیچ تشویقی برای بازدیدکننده برای کل فرآیند وجود ندارد.

گوگل هنوز قانون خاصی برای پر کردن کوکی‌ها وضع نکرده است. اما شبکه‌های بزرگ، وابستگانی را که این کار را انجام می‌دهند ممنوع می‌کنند.

۱۴: بمباران گوگل

این یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است که توسط آن می توان یک سایت را با کلمات کلیدی نامربوط و خارج از موضوع در صدر قرار داد. به عنوان مثال، شما یک سایت نوشیدنی دارید و می توانید آن را در بالای موتور جستجو با کلمات کلیدی مرتبط با تنقلات پیدا کنید! اجازه دهید در اینجا فقط یک مثال برای شما بزنیم. اگر با استفاده از تکنیک بمباران گوگل لینک بیلدینگ انجام می دهید، روزهای شما در حال شمارش است. به زودی، خود را جریمه شده می یابید و از دنیای آنلاین خارج خواهید شد. موضع گوگل در این مورد بسیار واضح است. شما نمی توانید کاربر را با کلیک کردن روی کلمه کلیدی که او را جذب می کند و در نهایت محتوای متفاوتی به او نشان می دهد فریب دهید! گوگل به محض دستگیری سایت را جریمه خواهد کرد.