ویدیو مارکتینگ | راهکار ایجاد محتوای ویدیویی در 2022

2022-02-20 16:33:13

در دنیای امروز رسانه و تصویر که انسان وقت کمتری برای مطالعه کلمات می‌گذارد، تولید محتوای تصویری و ویدیویی نقش به سزایی دارد و در این بین ویدیو مارکتینگ یکی از زیرشاخه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ است که در آن شما با استفاده از فیلم و ویدیو توجه مخاطب را به محصول یا محتوای مورد نظر خود جلب می‌کنید.

در این مقاله می‌خوانیم:

چگونه محتوای ویدیویی با کیفیت ایجاد کنیم؟

چگونه ویدیوهایمان را عرضه کنیم؟

چگونه از ویدیوها برای افزایش تبدیل‌ها استفاده کنیم؟

با اصلی‌ترین و پایه‌ای ترین موضوع شروع می‌کنیم:

اصول ویدیو مارکتینگ

در این بخش به راهکارها و استراتژی‌های پایه‌ی بازاریابی ویدیویی یا همان ویدیو مارکتینگ می‌پردازیم و در بخش‌های بعدی استراتژی‌های پیشرفته‌تر را باهم بررسی می‌کنیم؛ پس اگر در ویدیو مارکتینگ تازه وارد هستید، مطالعۀ این بخش می‌تواند برای شما مفید باشد.

همانطور که در مقدمه اشاره شد، ویدیو مارکتینگ روشی برای برنامه‌ریزی، ایجاد، ویرایش و انتشار محتوای ویدئویی در راستای تبلیغ یک برند، بیزینس یا یک محصول است و پلتفرم‌های رایج برای انتشار این نوع محتوا شامل یوتیوب، فیس‌بوک، اسنپ چت و اینستاگرام می‌شود.

اما چرا ویدیو مارکتینگ انقدر اهمیت پیدا کرده است؟

فیلم و ویدیو به سرعت درحال تبدیل شدن به اصلی‌ترین قالب محتوایی است و اغراق آمیز نیست اگر بگوییم سال 2022 سال ویدیو مارکتینگ خواهد بود!
82% از ترافیک اینترنت تا سال 2022 ویدیویی خواهد بود و برای مثال اینطور نیست که آدم‌ها از پلتفرمی مثل یوتیوب فقط بازدید کنند، بلکه روزانه یک میلیارد ساعت ویدیوی یوتیوب تماشا می‌شود، یعنی هر کاربر به طور متوسط روزانه چهل دقیقه را صرف تماشای ویدیوهای یوتیوب می‌کند و این رقم بسیار قابل توجهی ست؛ حتی می‌بینیم که سایت‌ها و رسانه‌هایی که روی ویدیو متمرکز نبوده‌اند درحال تغییر رویکردشان هستند.

در واقع مخاطبان دنیای دیجیتال از ویدیوها استفاده می‌کنند تا درمورد اینکه چه چیزی بخرند و از چه کسی بخرند تصمیم بگیرند. علاوه بر این موتورهای جستجو توجه ویژه‌ای به محتوایی که در آن از ویدیو استفاده شده دارند، این موضوع میتواند منجر به سئو بهتر وبسایت شما شود.

72% از کاربران ترجیح می‌دهند ویدیویی درمورد یک محصول تماشا کنند تا اینکه توضیحات مربوط به آن محصول را مطالعه کنند.

نگاهی می‌اندازیم به آمار استفاده از پلتفرم‌های مختلف محتواهای ویدیویی

یوتیوب: 90%
فیسبوک:60%
اینستاگرام: 35%
توییتر: 21%
اسنپ چت: 18%
سی ان ان: 17%
فاکس نیوز: 16%
بی بی سی: 12%
ویمئو: 9%

جای تعجب نیست که کسب و کارهای بیشتری از ویدیو به عنوان بخشی از کمپین‌های بازاریابی خود استفاده می‌کنند. امروزه 86% از کسب و کارها از ویدیو برای کمک به بازاریابی محصول و خدمات خود استفاده می‌کنند. اما شما چگونه می‌توانید یک استراتژی برای ویدیو مارکتینگ خود طراحی کنید؟امروزه داشتن یک استراتژی قوی که بتوانید از آن در تولید محتواهایتان استفاده کنید ضروری ست.توجه به این موارد برای طرح یک استراتژی موفق کمکتان می‌کند:
1. راجب جامعه آماری مخاطبانتان و نقطه ضعف‌ها و درخواست‌هایشان تحقیق کنید و آن‌ها را شناسایی کنید.
2. موضوعاتی ایجاد کنید که مشکلات مشتری‌هایتان را حل می‌کند.
3. یک طرح کلی و یک روایت برای محتوای ویدیوتان آماده کنید.
4. یک حال و هوا و فرمت مشخص برای ویدیوهای برندتان در نظر بگیرید.
5. به کیفیت فیلمبرداری و ادیت ویدیوها توجه کنید.
6. گنجاندن ویدیوها در محتوای بازاریابی مبتنی بر متن.
7. پخش ویدیوها در رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدیویی اختصاصی مانند یوتیوب.
8. استراتژی محتوای خود را بر اساس داده‌ها و بازخورد مخاطبان هدف خود بهبود دهید. 

ویدیوهای : “چگونه …. تهیه کنیم/انجام دهیم؟”

این دسته از ویدیوها به مخاطبان نشان می‌دهند چگونه کاری را انجام دهند، مثلاً ویدیوی “چگونه یک کیک خامه‌ای بپزیم؟”برای بسیاری از کسب‌وکارها، این فرمت از ویدیوها مناسب‌ترین اند. در واقع، ویدیوهای “چگونه….” مانند یک نسخه ویدیویی از محتوای وبلاگ هستند. توصیه می‌شود همراه با نمایش محصولات، از آنها در بازاریابی ویدیویی خود استفاده کنید.

 

 

Intro=پیش نمایش ویدیو
هدف اصلی از پیش‌نمایش ویدیو این است که به مخاطب اطلاع دهید که در جای درستی قرار گرفته است.به عبارت دیگر:نیازی نیست به مردم بگویید چرا موضوع شما مهم است؛ اگر آنها به ویدیوی شما رسیدند، اینطور از قبل می دانند که این ویدیو به دردشان می‌خورد!

معرفی مشکل!
بسیاری از ویدیوهای تبلیغاتی محصول با این موضوع شروع می‌شوند که چرا این محصول انقدرعالی‌ست و این یک اشتباه بزرگ است.

قطعا که شما می‌توانید محصول خود را در ابتدای ویدیو خود به نمایش بگذارید. اما خیلی سریع و فقط برای یک ثانیه! دلیلش این است که هدف در اینجا هنوز نمایش محصول نیست. در واقع، هدف این بخش معرفی سریع مشکلی است که محصول شما می‌تواند آن را حل کند.

همه ما هنگام چک کردن کانال‌ها حداقل با یک اگهی تجاری روبه رو می‌شویم و اگر آنها را با دقت تماشا کنیم، متوجه خواهیم شد که 80-90٪ از اطلاعات تجاری مربوط به خود محصول نیست بلکه در مورد مشکلی است که محصول حل می کند؛ به ویژه در ابتدای آگهی تجاری.

راه حل را به بازی بگیرید!
فرض کنید شما به خوبی درخواست مخاطبانتان را شناسایی کردید و ادعا دارید بهترین راه حل/محصول را برای رفع این درخواست و نیاز پیدا کرده‌اید.در ویدیوی خود نشان دهید که راه حل/محصول پیشنهادی شما بهترین راه حل/محصولی ست که در بین گزینه‌ها وجود دارد.برای مثال راه حل‌های رایجی که مردم برای درخواست یا مشکلی که شما در ویدیوتان به آن می‌پردازید پیشنهاد می‌دهند را پوشش دهید و مخاطب را قانع کنید که راه حل شما بهترین راه حل است؛ ساده عمل کنید و با جمله‌های ترغیب کننده شروع کنید:”اگر تا به حال با (مسئلۀ موردنظر) مشکل داشته‌اید، راه جدیدی برای حل مشکل شما وجود دارد که عالی عمل می‌کند”.

رونمایی محصول/خدمات!
اکنون زمان نمایش محصولتان است!این بخشی از ویدیوی شماست که در نهایت محصول یا خدمات خود را نشان می دهید. نیازی به تجملات نیست. فقط یک عکس با کیفیت و مناسب از محصول خود را با یک مقدمه هیجان انگیز ارائه دهید.اکنون که مردم محصول جدید شما را دیده‌اند، زمان آن رسیده که برخی از ویژگی‌ها و مزایای کلیدی محصول را پوشش دهید.این مزایا تا حد زیادی به نوع محصولی که به نمایش می گذارید بستگی دارد. برای مثال اگر محصولی که معرفی کرده‌اید نرم افزار است، تمام کارهای جالبی که نرم افزار شما می تواند انجام دهد را نشان دهید.

مثال و نمونه
بعد از اینکه از محصول خود رونمایی کردید بهتر است تعدادی مثال و نمونۀ شفاهی از کسانی که این محصول را استفاده کرده‌اند بیاورید.

اکنون خرید کنید!
فراخوان عمل یا سی تی ای بخشی از محتوا است که قصد دارد بیننده، خواننده یا شنونده را به انجام یک عمل خاص که معمولاً به شکل یک دستورالعمل یا دستورالعمل است ترغیب کند. (به عنوان مثال اکنون خرید کنید یا اینجا را کلیک کنید).الان زمان فراخوان عمل در ویدیوی شماست. CTAa معمولا مختص خرید است اما درکل بستگی به محصول یا محتوای ویدیویی شما دارد. برای مثال سی تی ای می‌تواند به شکل بیشتر بیاموزید یا رزرو محصول باشد.

نکته!
به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که ویدیوی خود را به یکباره پایان دهید؛ در عوض در انتهای ویدیو یک بخش به عنوان نتیجه گیری در نظر بگیرید و سه مورد اصلی را به سرعت پوشش دهید:1-    یک جمع بندی سریع2-    مثال‌ها3-    مراحل بعدیو اگر مثالی دارید از اینکه محتوای ویدیوتان یا محصولی که آن را تبلیغ کردید چگونه به یک دوست یا مشتری کمک کرده است در این بخش انتهایی ذکر کنید.

ویدیو برای توضیح یک مفهوم
این فرمتی‌ست که می‌توانید در آن یک مفهوم پیچیده را توضیح دهید … مفهومی که با محصول یا خدمات شما مرتبط است.قدم به قدم آن را باهم بررسی می‌کنیم:

معرفی مفصل:
در این بخش شما مفهوم موردنظرتان را فقط معرفی می‌کنید. نیاز به توضیح عجیب و غریبی نیست؛ فقط قرار است به مخاطبانتان بگویید چه چیزی را برایشان در نظر گرفته‌اید.

طرح پرسش:
قبل از اینکه به توضیح بپردازید تعدادی سوال کلیدی که مردم معمولا راجب مفهوم موردنظر شما دارند طرح کنید.این سؤالات باعث می‌شود فردی که تماشاگر ویدیوتان است در مورد توضیحات شما کنجکاو شود. چرا؟زیرا این‌ها سؤالاتی است که احتمالاً خود او آن‌ها را  نیز از خود پرسیده است و اگر این سوالات را در اوایل ویدیوی خود  مطرح کنید، بیننده شما را دنبال خواهد کرد.

توضیحات:
اکنون نوبت به هستۀ این فرمت از ویدیو می‌رسد: توضیح مفهوم یا محتوای موردنظرتان.نحوه ساختار این بخش بستگی زیادی به آنچه توضیح می‌دهید دارد اما به طور کلی، قرار است که این بخش بسیار کوتاه باشد و فقط به اندازه‌ای که به مخاطبتان درک اساسی از مفهوم بدهید.به عبارت دیگر: شما سعی نمی‌کنید در مورد موضوع مورد بحثتان به بینندۀ خود مدرک دکتری بدهید، در عوض اطلاعات کافی و مفیدی را به آن‌ها ارائه می‌دهید تا اصول اولیه‌ای را در اختیار داشته باشند.

اتصال محصول به توضیحات (اختیاری):
اگر می خواهید از توضیحات خود برای ارائه محصول یا خدماتتان استفاده کنید، اکنون زمان آن رسیده است که این کار را انجام دهید.نکتۀ کلیدی در اینجا این است که یک گذر نامحسوس از توضیحات خود به معرفی محصولتان داشته باشید. به عبارت دیگر معرفی محصول در این بخش نباید شبیه تبلیغاتی باشد که در انتهای ویدیو به آن اضافه شده است.

مطالعه موردی
بر کسی پوشیده نیست که مطالعات موردی می‌تواند نرخ تبدیل را در صفحات فرود، وبینارها و موارد دیگر افزایش دهد و اگر می‌خواهید نتایج بیشتری از آنها بگیرید، استفاده از توصیه‌های مشتری‌هایی که در ویدیوی شما حضور دارند و راجب راهکار/محصول تبلیغی شما صحبت می‌کنند پیشنهاد می‌شود. هیچ چیز قدرتمندتر از این نیست که ببینید یک فرد زنده که نفس می کشد که در مورد بزرگی شرکت، برند یا محصول شما صحبت می کند و اصلا با متن تبلیغاتی قابل مقایسه نیست.در اینجا نحوه ساختار مطالعات موردی و توصیفات ویدیویی برای به حداکثر رساندن تأثیر را باهم بررسی می‌کنیم.

پس زمینه:
اگر می‌خواهید در این فرمت محتوای ویدیویی تولید کنید، ویدیوی خود را با مصاحبه با مشتری موردنظرتان شروع نکنید.می‌توانید با پاسخ به این سوال شروع کنید که این شخص کیست؟ از مشتری خود بخواهید که دربارۀ خودش صحبت کند و اینطور به مخاطب فرصت داده‌اید که با شخصیتی که می‌بیند ارتباط برقرار کند که نکتۀ کلیدی و به شدت موثری ست.

“قبل از”:
الان نوبت این است که مشتریتان راجب این صحبت کند که قبل از استفاده از محصولی که شما معرفی کرده‌اید در چه وضعیتی بوده است و اصلا چرا این محصول را تهیه کرده است؟برای مثال اگر یک مربی تناسب اندام هستید، مشتری شما می‌تواند در این باره صحبت کند که چگونه پس از بچه دار شدن خود با اضافه وزن ناشی از بارداری مبارزه کرده است.
یا اگر نرم‌افزار بهره‌وری می‌فروشید، ممکن است مدیر اجرایی مشغول صحبت در مورد مشکلاتی که با آن دسته و پنجه نرم می‌کند بگوید.

“بعد از”:

اکنون که وضعیت مشتری‌تان را به خوبی شرح دادید وقت آن است که به نتیجه گیری برسید.

به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که به مشتری‌اتان بگویید در مصاحبه‌اش چه بگوید یا اینکه چطور آن را بگوید اما در صورت امکان آن‌ها را تشویق کنید که نتیاجی که از بعد از استفاده از محصول دریافت کرده‌اند را با زبان خودشان به اشتراک بگذارند. شما هم اگر تجربه خاصی در تولید محتوای ویدیویی دارید، خوشحال میشویم تا در قسمت کامنت‌ها آن‌را با سایر بازدیدکنندگان در میان بگذارید.

در راستای معرفی بهتر و کمک به آشنایی و پیشرفت شما در ویدیو مارکتینگ در این مقاله نکات بیشتری را پوشش می‌دهیم؛ از جمله انتخاب و معرفی تجهیزات مناسب و راهکارهایی برای تولید ویدیوهای جذاب.

 

 

تجهیزات ویدیویی

طبیعتا برای ساخت ویدیوهای با کیفیت نیاز به سرمایه‌گذاری‌ نسبی‌ای روی تجهیزات ویدیویی دارید، در واقع با ابزار و تجهیزات مناسب که لازم هم نیست خیلی پر هزینه باشند ویدیوهای با کیفیت‌تری تولید خواهید کرد.

موقعیت مکانی

هیچ چیز به اندازۀ انتخاب یک محیط و فضای مناسب با محتوای ویدیوتان مهم نیست.

شما حتی اگر بهترین و گران‌ترین دوربین دنیا را هم داشته باشید اما در یک فضای بی‌ربط با اتمسفر ویدیوتان یا برای مثال در یک نور نامناسب فیلمبرداری کنید، تمام هزینه و زحماتتان بی‌تاثیر خواهد بود و در مقابل با انتخاب یک فضا و نور مناسب حتی با گوشی موبایل هم می‌توانید تصاویر مورد قبولی تهیه کنید. به هرحال وقتی صحبت از فیلمبرداری برای ویدیو مارکتینگ می‌شود چندین گزینه مختلف برای انتخاب موقعیت مکانی پیش رویتان است.

خانه یا دفتر کارتان

اکثر خانه ها و ادارات را می توان به یک استودیوی ویدئویی موقت تبدیل کرد. با این حال، چند نکته در مورد این انتخاب وجود دارد:

به اکو و سروصدا توجه کنید: خانه‌ها و دفاتر طبیعتا برای ضبط صدا تنظیم نشده‌اند. پس دوباره بررسی کنید که اتاق پژواک یا صداهای محیطی زیادی نداشته باشد. صدای بد می‌تواند یک ویدیوی عالی را خراب کند.

پس زمینۀ تمیز: ترجیحا از پس زمینۀ خنثی استفاده کنید یا یک پس‌ زمینه ثابت که حواستان را پرت نمی‌کند (مانند یک قفسه کتاب).

روشنایی ثابت: نور طبیعی عالی اما غیر قابل پیش‌بینی ست. بنابراین مطمئن شوید که می توانید نور اتاق خود را با پرده یا کرکره کنترل کنید.

یک استودیوی حرفه‌ای

فیلمبرداری در خانه می‌تواند نتیجۀ قابل قبولی داشته باشد اما شما باید وقت زیادی را صرف آماده‌سازی فضا از جمله انتخاب پس زمینه، عایق کردن محیط برای کنترل صدا و همینطور کنترل نور بکنید که این دردسرها را قطعا در یک استودیوی عکاسی نخواهید داشت اما نقطه ضعف این انتخاب می‌تواند هزینه بر بودن آن باشد.

محیط خارجی

انتخاب محیط بیرونی برای تولید ویدیو و فیلمبرداری می‌تواند کم هزینه، خلاقانه، جذاب و پویا باشد اما این انتخاب می‌تواند فرایند فیلمبرداری را پیچیده‌تر کند زیرا در این مکان‌ها کنترل و تسلط بر نور، صدا، کادربندی و… کمتر و سخت‌تر می‌شود به همین علت توصیه می‌شود اگر در این کار تازه وارد هستید و تجربه‌های اولتان را سپری می‌کنید از مکان‌های خارجی و بیرونی استفاده نکنید و به خودتان فرصت بدهید تا به اصول اولیۀ فیلمبرداری مسلط شوید.

دوربین

بعد از انتخاب محیط مناسب برای فیلمبرداری نوبت به انتخاب دوربین است. هزاران گزینه برای انتخاب دوربین پیش رویتان است اما مناسب‌ترین پیشنهاد می‌تواند دوربین DSLR باشد. چرا DSLR؟

اولا که این دوربین‌ها از لحاظ هزینه‌ای به صرفه هستند.

دوم اینکه استفاده از آن‌ها بسیار آسان است و حتی می‌توانید از حالت خودکار استفاده کنید. اکثر دوربین‌های پیشرفته و سطح بالا دارای ویژگی‌ها و تنظیماتی هستندکه هرگز از آن‌ها استفاده نخواهید کرد.

و سوم شما می‌توانید با دوربین‌های DSLR تصاویری بگیرید که عالی به نظر برسند!

سه پایه

اگر می خواهید ویدیوهای حرفه ای بگیرید، به یک سه پایه نیاز دارید.

خوشبختانه، سه پایه های زیادی وجود دارد که به طور خاص برای دوربین های DSLR طراحی شده اند.

میکروفون

اکثر دوربین ها (از جمله دوربین های DSLR) دارای میکروفون داخلی هستند که نباید از آنها استفاده کنید!

اگر می‌خواهید ویدیوهایتان عالی به نظر برسند و صداهای با کیفیتی داشته باشند، به یک میکروفون خارجی نیاز دارید.

میکروون‌های یقه‌ای SIG.LAV  یا یک میکروفون بوم می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. استفاده از میکروفون‌های SIG.LAV ساده است و چون به دهان سوژه نزدیک هستند، صدا معمولاً با کیفیت به گوش می رسد. نقطه ضعف میکروفون لایو این است که اگر تصمیم بگیرید آن را زیر پیراهن خود پنهان کنید، صدا ممکن است خفه شود و اگر به درستی تراز نشده باشد نویز ایجاد می‌کند که باید مواظب این موارد باشید. اگر بودجۀ کمی دارید می‌توانید صدا را با گوشی تلفنتان هم ضبط کنید که خب قطعا گزینۀ ایده‌آلی نیست.

نورپردازی

وقتی صحبت از نورپردازی می‌شود هزاران گزینۀ پیشنهادی پیش رویتان است؛ ال ای دی، رفلکتور، سافت باکس، فلورسنت، رینگ لایت…, توصیه می‌شود که از سافت باکس‌ها استفاده کنید چون برخلاف رفلکتورها نوری ملایم و یکنواخت ایجاد می‌کنند و ساختار ساده‌ای هم دارند. در مورد نورپردازی باید به این مورد توجه کنید که همیشه یا حداقل در اکثر مواقع هنگام فیلمبرداری به چند نور مختلف نیاز خواهید داشت.

چطور می‌توانیم ویدیوهای جذاب تولید کنیم؟

خب تا الان اصول پایه‌ای و اولیۀ ویدیو مارکتینگ را باهم مرور کرده‌ایم و تجهیزات مورد نیاز را بررسی کردیم. حالا می‌خواهیم ببینیم همۀ این اصول و تجهیزات را چطور به کار بگیریم؟

از یک فیلمنامه یا طرحی کلی پیروی کنید

با توجه به ایده و موضوعتان یک طرح کلی برای فیلمبرداری آماده کنید. لازم نیست هر کلمه را از پیش بنوبسید اما دست خالی جلوی دوربین نروید. این‌طور می‌توانید حجم بیشتری از محتوا را پوشش دهید و بدون کات وقطعی‌های مکرر ویدیوتان را ضبط کنید.

از نورپردازی سه نقطه‌ای استفاده کنید

درواقع شما با استفاده از منابع نوری خود سه ناحیه را هدف قرار می‌دهید:

پس زمینه
موضوع
محیط

اگر به خوبی این سه ناحیه را نورپردازی کنید در مجموع نورپردازی متعادلی خواهید داشت.

از استفاده از تنها یک منبع نوری خودداری کنید. استفاده از صرفا یک منبع نوری سایه‌های غیریکنواخت و اذیت کننده‌ای به وجود می‌آورد، اما با نورپردازی روی سوژه، محیط فیلمبرداری ونور مستقیم روی پس زمینه باعث می‌شود ویدیوتان روشنایی مناسب و عالی‌ای داشته باشد.

محیط را عایق صدا کنید

شما می‌توانی از بهترین و گران‌ترین میکروفون دنیا استفاده کنید اما تا وقتی که در محیطی با اکو وپژواک صدا فیلمبرداری می‌کنید هیچوقت صدای با کیفیتی نخواهید داشت.

اگر یک گزینۀ اقتصادی برای عایق‌سازی صدا می‌خواهید می‌توانید از تشک‌های ضخیم یوگا یا شانه‌های تخم مرغ استفاده کنید.

در ادامه این مقاله، ادیت ویدیو و یک سری توصیه‌ها و استراتژی‌های پیشرفته را پوشش می‌دهیم.

در آخرین قسمت از مقاله ویدیو مارکتینگ نکاتی راجب ادیت ویدیوها و استراتژی‌های پیشرفته را پوشش می‌دهیم.

 

 

ویرایش ویدیوها مثل یک حرفه‌ای!

خب تا الان شما یک سری تصویر و ویدیو ضبط کرده‌اید؛ حالا وقت ویرایش است. تصحیح نور و رنگ، برش‌‌ها و کات‌ها، گرافیک‌ها و… عوامل موثری در کیفیت خروجی ویدیوی شما هستند.

تصحیح رنگ

هیچوقت ویدیوهای خود را بدون تصحیح رنگ و به صورت خام منتشر نکنید. تصحیح رنگ کاملا می‌تواند حال و هوای ویدیوی شما را به نحوی درست تغییر دهد و ویدیوی شما را به اتمسفر مورد نظرتان نزدیک کند.

کات به تعداد زیاد!

به لطف استوری‌های اینستاگرام، چشم‌ها به تعداد زیاد کات‌ها عادت کرده است پس از کات زدن و برش در ویدیوتان نترسید و با استفاده از جامپ کات تکه‌ها را به هم پیوند دهید. در جامپ کات یا برش پرشی، همانطور که از اسمش پیداست، ما به جای تداوم بصری مرسوم، قطع و پرش از تصویری به تصویر دیگر داریم. با توجه به شباهت بین دو تکه و نما می‌توان از جامپ کات استفاده کرد. این کات‌ها باعث پویایی و حرکت ویدیوی شما می‌شوند که می‌توان به این وسیله توجه مخاطب را حفظ کرد و همینطور می‌توانید لحظه‌هایی از ویدیوتان را که دوست ندارید حذف کنید.

گرافیک و انیمیشن

با استفاده از نرم‌افزارهای ادیت ویدیو مثل افتر افکت، حتی اگر در این زمینه هیچ تجربه‌ای هم نداشته باشید می‌توانید جذابیت‌های بصری فوق العاده‌ای به ویدیوهایتان اضافه کنید و آن‌ها را متمایز و خاص کنید.

فیلم‌برداری با هدف ویرایش

همانطور که قبلا هم گفته شد، هیچوقت بی‌ برنامه سر صحنۀ فیلم‌برداری نروید. همیشه این را در نظر بگیرید که قرار است فیلم‌هایتان را ویرایش کنید پس قبل از فیلم‌برداری، تصاویر و نماها را دسته بندی کنید. حتی می‌توانید زاویه‌های مختلف دوربین را از قبل مشخص کنید و زمان هر برداشت را تخمین بزنید. به این عمل در حالت تخصصی‌اش دکوپاژ گفته می‌شود. شما قرار نیست مانند یک کارگردان حرفه‌ای سینما برای هر ویدیوی خود دکوپاژ کنید اما طرح‌هایی که قبل از فیلم‌برداری برنامه ریزی شده‌اند، با هدف مشخص ویرایش، همیشه شما را جلو می‌اندازند.

راهکارها و تکنیک‌های پیشرفته

خب حالا که اصول ویدیو مارکتینگ را عنوان کرده‌ایم نوبت به چند راهکار حسابی برای بالا بردن بازدیدهایتان می رسد!

پنج تا ده ثانیۀ اول

پنج تا ده ثانیۀ اول ویدیوتان بسیار پر اهمیت است. این مقدار زمانی‌ست که وقت دارید مخاطب را به ویدیوتان جذب کنید تا ویدیوتان را رد نکند.

از لوگوهای متحرک استفاده نکنید!

از داستا‌ن‌های پس زمینه‌ای طولانی استفاده نکنید!

از هر چیزی که به اندازۀ کافی قانع کننده نیست استفاده نکنید!

اینجا زمانی‌ست که باید بیشترین انرژی خود را صرف کنید. مثلا می‌توانید اینطور شروع کنید که به بیننده‌تان بگویید چرا باید به دیدن این ویدیو ادامه دهد.

پویا باشید

یک قانون کلی این است که هر بیست ثانیه در ویدیوی خود همه چیز را تغییر دهید. مثلا از زوایای مختلف دوربین استفاده کنید و در تدوین آن‌ها را باهم مخلوط کنید، گرافیک را عوض کنید یا بین برش‌هایتان از انیمیشن‌ استفاده کنید. مدام تیترهای مختلف ارائه دهید و ریتم ویدیو را بالا ببرید. با این روش شانس بیشتری برای نگه داشتن بیننده‌تان دارید.

ویدیوهای طولانی

بیشتر مردم از انتشار ویدیوهای بیش از 5 دقیقه می ترسند. آنها معمولاً در دفاع چیزی مانند این می‌گویند که : “مردم دامنه توجه بسیار کوتاهی دارند، هیچ‌کس نمی‌خواهد ویدیویی بیش از چند دقیقه تماشا کند.» اما آمار و مطالعات نتیجه‌ای کاملا عکس این نظریه به ما می‌دهد و معمولا ویدیوهایی با زمان طولانی‌تر از لحاظ بازدید رتبۀ بالاتری دارند.

اگر ویدیوی شما با کیفیت باشد مردم آن را می‌بینند؛ هرچقدر هم که طولانی باشد.

از یک اتمسفر ثابت استفاده کنید

اگر در ویدیوهاتان قصد معرفی برند یا بیزنستان را دارید بهتر است از یک حال و هوای کلی و ثابت استفاده کنید. این اصلا به این معنی نیست که در همۀ ویدیوها فقط از یک رنگ یا یک پس زمینۀ ثابت استفاده کنید ولی سعی کنید حال و هوای کلی ویدیوها تفاوت زیادی باهم نداشته باشند.

شوخ طبع باشید

ساختن ویدیوها می‌تواند برای هرکسی استرس‌زا باشد اما به هیچ‌وجه اجازه ندهید این استرس راهی به جلوی دوربینتان پیدا کند.

استفاده از طنز و شوخ طبعی در ویدیوها هم می‌تواند کار را برای خودتان سبک‌تر و لذت‌بخش تر کند و هم برای بیننده جذابیت بوجود آورد مخصوصا اگر موضوع محتوایتان خشک و فنی ست.

لایک و کامنت

اهمیت لایک و کامنت در دیده شدن یک ویدیو بر کسی پوشیده نیست. در ویدیوهاتان سعی کنید با بینندگانتان تعامل داشته باشید، به دوربین نگاه کنید و آن‌ها را خطاب قرار دهید، سوال مطرح کنید و ازشان بخواهید جواب‌هایشان را برایتان زیر ویدیو کامنت کنند. حتما ذکر کنید نظراتشان برایتان مهم است و منتظر خواندنشان هستید.

عنوان بهینه!

برای انتخاب عنوان و تیتر ویدیوهای خود وقت بگذارید. اولین چیزی که توجه مخاطبتان را جلب می‌کند عنوان ویدیوی شماست. سعی کنید از عنوان‌های ترغیب کننده که به صورت پرسشی مطرح می‌شوند استفاده کنید. عنوانی که احساس کنجکاوی مخاطبتان را درگیر کند و در عین حال ساده هم باشد.

توضیحات

ترجیحا یک توضیح سه تا پنج جمله‌ای از کاری که قرار است در ویدیوتان بکنید زیر ویدیو قرار دهید که مخاطبتان به طور نسبی بداند قرار است با چه چیزی روبه رو شود.

این بود مجموعه‌ای از نکات و راهکارهایی که برای دیده شدن ویدیوتان در دنیای ویدیو مارکتینگ به آن نیاز دارید.

هم‌چنین بخوانید:

تولید محتوای همیشه سبز

تولید محتوا چیست؟ و چه نکاتی دارد؟

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *