طراحی سایت رایگان با 25 سایت‌ساز پرکاربرد

2023-01-18 10:45:41

وردپرس ابزاری برای ساخت وب سایت، وبلاگ‌نویسی و مدیریت محتوا است، اما برای همه چیز مناسب نیست. در این مطلب چند جایگزین معرفی کردیم که می‌توانید به جای وردپرس، از آن‌ها استفاده کنید.

وردپرس برای این محبوب است که: استفاده از آن نسبتاً آسان است، عملکردهای زیادی را ارائه می‌دهد و گزینه‌های سفارش‌سازی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می‌تواند برای سئو عالی باشد.

اگر می‌دانید چه کاری می‌کنید، می‌توانید از آن برای ساختاردهی، مدیریت و انتشار محتوا به گونه‌ای استفاده کنید که ترافیک ایجاد کند.

این به نوعی یک فروشگاه تک مرحله‌ای برای وبلاگ‌نویسی، مدیریت محتوا، تجارت الکترونیک (e-commerce) و طراحی وب سایت است، و شاید بهتر از همۀ این‌ها، این‌که رایگان است.

اما خود راه‌اندازی سایت وردپرس، بدون اشکال نیست.

برای یک محتوا، شما مسئول به‌روزرسانی، امنیت و پشتیبان‌گیری خود هستید. ممکن است روی کادر اشتباه در بخش تنظیمات کلیک کنید و نیز ممکن است در برابر هکرها آسیب‌پذیر باشید.

بیشتر بخوانید :

پانزده روش برای بهبود امنیت وبسایت وردپرس

شما با به‌روزرسانی‌های مکرر سر و کار خواهید داشت، زیرا وردپرس برای ارائه عملکرد مورد نظر شما به شدت به پلاگین‌ها متکی است.

همچنین می‌تواند برای توسعه‌دهندگان وب مشکل‌ساز باشد. اگر مهارت بالایی در ایجاد وب سایت دارید، ممکن است رویکرد قالب وردپرس شما را محدود کند.

در آن سوی ماجرا، اگر ندانید چگونه کدنویسی کنید، ممکن است بدون قابلیت کشیدن و رها کردن مشکل داشته باشید.

در نهایت، وردپرس یک نوع پلتفرم همه‌کاره است. خیلی کارها را به خوبی انجام می‌دهد اما در هیچ زمینه‌ای استثنایی نیست. این به آن معنی است که شاید شما بخواهید عملکرد بیشتری در زمینه‌ای که برای‌تان مهم است، داشته باشید.

در این بخش، ما به 25 جایگزین وردپرس سازگار با سئو که براساس عملکرد اصلی انتخاب شده‌اند خواهیم پرداخت و خلاصه‌ای سریع از هر یک به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای نیازهای خود داشته باشید.

طراحی سایت رایگان (پلتفرم‌های طراحی سایت)

1. ویکس

اگر به دنبال یک پلتفرم آسان، چند منظوره و کاملاً قابل تنظیم هستید که به سایت‌ها و افزونه‌های شخص ثالث نیاز ندارد، Wix به کار شما می‌آید.

این گزینه همه چیزهایی را که در پلتفرم Wix نیاز دارید، از میزبانی گرفته تا مدیریت داده‌های ساخت‌یافته را در خود جای داده است. راهنمای گام به گام آن‌ها به مبتدیان کمک می‌کند تا یک وب سایت زیبا بدون هیچ تجربه قبلی ایجاد کنند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • سرویس میزبانی کامل
  • هیچ نرم افزاری برای نصب وجود ندارد.
  • ابزار ساخت،به راحتی کشیدن و رها کردن است.
  • برنامه‌های افزودنی موجود است.
  • برای موبایل بهینه ‌شده است.
  • دارای نسخه بلاگ است.
  • دارای فروشگاه تجارت الکترونیک است.
  • دارای ابزار رسانه‌های اجتماعی است.

نکات مثبت:

  • سازنده و پلتفرم وب سایت چند منظوره است.
  • نسخه رایگان موجود است.
  • طرح‌ها و قالب‌های از پیش ساخته شده دارد.
  • زیر دامنه رایگان برای همه طرح‌ها در دسترس است.
  • دامنه سفارشی رایگان با برنامه‌های پولی موجود است.
  • پشتیبانی مشتری دارد.

نکات منفی:

  • هیچ گزینه‌ای برای حفظ کنترل کامل سایت شما با وردپرس وجود ندارد.
  • بدون دسترسی به کد منبع است.

2. اسکوار اسپیس

این گزینه همه‌کاره به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی یک وب سایت در بستر کاملاً میزبانی شده Squarespace ایجاد کنید. برای استفاده از این سایت‌ساز بصری، نیازی به تجربه قبلی ندارید.

Squarespace تمام ویژگی‌های خود را در داخل میزبانی می‌کند، به این معنی که نمی‌توانید برنامه‌های افزودنی شخص ثالث را نصب کنید یا از کدنویسی سفارشی استفاده کنید.

این یک راه‌حل عالی برای اهالی سرگرمی و کسب ‌و کارهای کوچک است که خودشان یک سایت حرفه‌ای بسازند، اگرچه اگر تنها کاری که انجام می‌دهید اجرای یک وب‌سایت اولیه باشد، می‌تواند راه‌حل گرانی باشد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • دارای راه‌حل میزبانی کامل (از جمله ویدیو).
  • هیچ نرم‌افزاری برای نصب خودسرانه وجود ندارد.
  • سازنده بصری به سادگی کشیدن و رها کردن است.
  • برنامه‌های افزودنی موجود است.
  • برای موبایل بهینه ‌شده است.
  • دارای نسخه بلاگ است.
  • دارای فروشگاه تجارت الکترونیک است.
  • دارای ابزار رسانه‌های اجتماعی است.

نکات مثبت:

  • سازنده و پلتفرم وب سایت چند منظوره است.
  • نسخه رایگان موجود است.
  • طرح‌ها و قالب‌های از پیش ساخته شده است.
  • زیر دامنه رایگان برای همه طرح‌ها در دسترس است.
  • دامنه سفارشی رایگان با اشتراک سالانه در دسترس است.
  • پشتیبانی مشتری دارد.

نکات منفی:

  • هیچ گزینه‌ای برای حفظ کنترل کامل سایت شما مانند وردپرس وجود ندارد.
  • بدون کدنویسی سفارشی است.
  • بدون دسترسی به کد منبع است.
  • بدون برنامه افزودنی شخص ثالث است.

3. وبلایت

اگر به دنبال پلتفرم طراحی وب ساده و مقرون به صرفه هستید، Weebly ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

این سازنده سایت از یک رویکرد همه‌کاره استفاده می‌کند تا ایجاد وب‌سایت را برای همه، نه فقط برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان وب، در دسترس قرار دهد.

Weebly به دلیل کاربری و سئو پسند بودن مورد توجه است، اما اگر نسخه رایگان آن را در اختیار دارید، وب سایت شما تنها به پنج صفحه محدود می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی:

  • دارای راه‌حل میزبانی کامل (از جمله ویدیو).
  • هیچ نرم افزاری برای نصب خودسرانه وجود ندارد.
  • سازنده بصری به سادگی کشیدن و رها کردن است.
  • برنامه‌های افزودنی موجود است.
  • برای موبایل بهینه ‌شده است.
  • دارای نسخه بلاگ است.
  • دارای فروشگاه تجارت الکترونیک است.
  • دارای ابزار رسانه‌های اجتماعی است.

نکات مثبت:

  • سازنده و پلتفرم وب سایت چند منظوره است.
  • نسخه رایگان موجود است.
  • طرح‌ها و قالب‌های از پیش ساخته شده است.
  • ساب دامنه رایگان در دسترس است.
  • نسخه پولی آن ارزان قیمت است و به 6 دلار در ماه می‌رسد.
  • دامنه سفارشی رایگان با طرح‌های برتر در دسترس است.
  • پشتیبانی مشتری دارد.

نکات منفی:

  • هیچ گزینه‌ای برای حفظ کنترل کامل سایت شما مانند وردپرس وجود ندارد.
  • بدون دسترسی به کد منبع است.
  • نسخه رایگان شما را به حداکثر پنج صفحه محدود می‌کند.

4. سایت‌های گوگل

Google Webpages، wiki creation و Google sites یک راه رایگان و آسان برای ساخت یک وب سایت است.

از آنجایی که این نحوه ساخت، توسط غول موتور جستجو توسعه داده شده است، به راحتی با سایر محصولات گوگل از جمله Gmail، YouTube و Fitbit ادغام می‌شود.

ساخت، میزبانی و نگهداری با یک حساب گوگل، بدون هزینه میزبانی وب و رایگان است.

با این حال اگر می‌خواهید سایت خود را با Google Apps پیوند دهید، هزینه آن 50 دلار برای هر کاربر در سال است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • سازنده کنترل کاملی بر دسترسی و مجوزهای صفحه دارد.
  • ابزارها در هر جایی قابل دسترسی هستند.
  • می‌توان از آن به عنوان یک برنامه پایه برای مدیریت پروژه استفاده کرد.
  • بسیاری از گزینه‌های توسعه وب را در اختیار سازنده قرار می‌دهد.
  • ویرایش در لحظه (Real-time)
  • از ابزارهای بهینه‌سازی سرعت وب سایت برای به حداقل رساندن زمان بارگذاری استفاده می‌کند.

نکات مثبت:

  • برای شروع نحوه کار با آن سریع و آسان است.
  • استفادهاز آن رایگان است.
  • با سایر محصولات گوگل یکپارچه شده است.

نکات منفی:

  • عملکرد محدود در مقایسه با سایر سازندگان وب سایت دارد.
  • ممکن است با برنامه‌های غیر گوگل کار نکند.
  • گزینه‌های سفارش‌سازی در آن محدود است.
  • بدون ابزارهای سئو است و نمی‌توانید داده‌های متا را ویرایش کنید.
  • نمی‌تواند پیکسل‌های فیسبوک (ابزار مدیریت کمپین در فیس‌بوک) را ادغام کند.

5. جکیل

Jekyll به گونه‌ای طراحی شده است که جایگزینی سبک، برای سایر پلتفرم‌های ایجاد وب‌سایت باشد. جکیل فقط شامل اجزای ضروری است تا بتوانید وب‌سایت خود را بدون دسترسی به پایگاه داده یا سایر نرم‌افزارهای اضافی اجرا کنید.

جکیل یک پلتفرم منبع باز است که به شما امکان می‌دهد به سرعت یک وب سایت را ایجاد و راه‌اندازی کنید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • برنامه‌نویسی لازم ندارد.
  • سئو داخلی آن رعایت شده است.
  • GitHub تغییر مسیرها را مدیریت می‌کند.
  • دامنه‌های سفارشی در آن راه‌اندازی آسانی دارند.

نکات مثبت:

  • بی‌نیاز از تعمیر و نگهداری سرور است.
  • خیلی سریع است.
  • امن است.
  • میزبانی آن رایگان است.
  • گواهی SSL رایگان دارد.
  • با GitHub به عنوان CMS کار می‌کند.

نکات منفی:

  • نمی‌تواند فرم‌های تماس ایجاد کند.
  • هیچ گزینه محتوای پویا در آن وجود ندارد.
  • پست‌ها قابل برنامه‌ریزی نیستند.
  • قابلیت دستکاری تصویر ندارد.

6. هوگو

Hugo که خود را به عنوان «سریعترین چهارچوب جهان برای ساخت وب سایت‌ها» می‌داند، یک پلت‌فرم منبع باز برای ایجاد سایت‌های استاتیک است.

این می‌تواند اکثر صفحات وب را در کمتر از یک میلی ثانیه ایجاد کند و هر بار که محتوا را ایجاد یا به روز می‌کنید صفحات جدیدی ساخته می‌شود.

هدف آن ارائه یک تجربه مشاهده مطلوب برای کاربران و نویسندگان است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • می‌تواند اکثر وب سایت‌ها را در چند ثانیه بسازد.
  • پلتفرمی با نصب آسان است.
  • به شما این امکان را می‌دهد که سایت خود را در هر مکانی میزبانی کنید.
  • URLها قابل تنظیم هستند.
  • دارای عملکرد «دقیقه برای خواندن» و «محاسبه تعداد کلمه» است.
  • پشتیبانی از نظرات و گفتگو با بخش تجزیه و تحلیل گوگل یکپارچه شده است.

نکات مثبت:

  • به راحتی با تقویم گوگل و سایر برنامه‌ها ادغام می‌شود.
  • استفاده از آن برای سرویس پاسخگویی به مشتری آسان است.
  • قابلیت‌های چند زبانه داخلی دارد.
  • قابل تمدید در صورت نیاز است.

نکات منفی:

  • نمی‌توان وظایف یکباره ایجاد کرد.
  • هوگو می‌تواند در استفاده اولیه گیج‌کننده باشد، به ویژه در شیوه قالب‌بندی.
  • هیچ پلاگینی در دسترس نیست.
  • در آن امکانات قالب‌بندی متن محدود است.

7. جریان وب

Webflow یک ابزار واکنش‌گرا برای طراحی وب است که به شما امکان می‌دهد وب سایت‌هایی را بدون دانش کدنویسی مورد نیاز ایجاد کنید.

جریان وب شامل یک طراح بصری است که به شما امکان می‌دهد تغییراتی را که ایجاد می‌کنید در زمان واقعی مشاهده کنید و شامل تطبیق‌پذیری قابل توجهی است.

شما می‌توانید تقریباً هر وب سایتی را که نیاز دارید ایجاد کنید، از جمله تجارت الکترونیک، وبلاگ‌ها و سایت‌های تجاری.

ویژگی‌های کلیدی:

  • بیش از 100 قالب برای انتخاب وجود دارد.
  • طراحی سایت با توجه به طرح‌های انیمیشن، رابط کاربری و پیمایش‌های مختلف اولویت بندی شده است.
  • انواع نقشه‌ سایت تولیدشده به صورت خودکار عرضه می‌شود و تغییر مسیرهای 301 قابل تنظیم را ارائه می‌دهد.
  • گزینه‌های پرداخت چندگانه برای سایت‌های تجارت الکترونیک و محاسبه خودکار، مالیات دارد.

نکات مثبت:

  • مقرون به صرفه است، برنامه‌هایی از رایگان تا 235 دلار برای برنامه‌های تجارت الکترونیک در سطح بالا ارائه می‌کند.
  • طرح شروع، رایگان است.
  • منابع آموزشی و کمکی متعدد ادائه می‌دهد.
  • طیف خوبی از قالب‌ها را در اختیار قرار می‌دهد.
  • امنیت خوبی دارد.

نکات منفی:

  • منحنی یادگیری آن شیب‌ تندی دارد.
  • ادغام آن با رسانه‌های اجتماعی می‌تواند نا امیدکننده باشد.
  • قابلیت‌های پیشرفته، داخلی نیستند و نیاز به ادغام دارند.
  • قابلیت‌های پیشرفته درونی نیست و نیاز دارد تا ادغام شود.

8. جوملا

جوملا مانند وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز (CMS) دارد.

جوملا رایگان است، اما شما باید هزینه میزبانی وب خود را بپردازید.

جذابیت جوملا طیف گسترده‌ای از عملکرد آن است که به شما امکان می‌دهد هر نوع وب سایتی را اجرا کنید؛ وبلاگ‌ها، تجارت الکترونیک، نمونه‌کارها، وب سایت‌های اطلاعاتی و موارد دیگر.

نقطه ضعف جوملا این است که برای مبتدیان ایده‌آل نیست، بنابراین اگر قبل آن تجربه‌ای داشته باشید بهتر است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • تقریباً ظرفیت 6000 افزونه را دارد.
  • ویرایش محتوا به طور سنتی است (بدون ویرایشگر بصری کشیدن و رها کردن).
  • برای موبایل، بسته به قالب آن بهینه شده است.
  • دارای نسخه بلاگ است.
  • دارای فروشگاه تجارت الکترونیک است.
  • دارای ابزار رسانه‌های اجتماعی است.

نکات مثبت:

  • نرم افزار آن رایگان و متن باز است.
  • طرح‌ها و قالب‌های از پیش ساخته شده است.
  • دسترسی به کد منبع دارد.

نکات منفی:

  • هیچ زیردامنه رایگان یا دامنه سفارشی در دسترس نیست.
  • بدون پشتیبانی مشتری است.
  • برای اجرا به سروری با قابلیت PHP نیاز دارد.
  • قالب‌ها و افزونه‌های کمتری نسبت به وردپرس دارد.

9. دروپال

دروپال نیز مانند وردپرس و جوملا یک پلتفرم مدیریت محتواست “CMS” است. این نرم افزار رایگان است، اگرچه شما هزینه میزبانی وب خواهید داشت.

دروپال یکی از فنی‌ترین و قدرتمندترین گزینه‌های CMS در بازار می‌باشد، اما برای استفاده از پتانسیل کامل دروپال به مهارت‌های بیشتری نیاز است.

این گزینه سایت‌سازی برای کاربران حرفه‌ای مناسب است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارد.
  • بیش از 47000 ماژول در دسترس است.
  • ویرایش محتوا سنتی است (بدون ویرایشگر بصری کشیدن و رها کردن).
  • بهینه شده برای موبایل (بسته به موضوعی که انتخاب می‌کنید) است.
  • دارای ماژول وبلاگ است.
  • دارای فروشگاه تجارت الکترونیک است.
  • دارای ابزار رسانه‌های اجتماعی است.

نکات مثبت:

  • نرم افزار رایگان و متن باز است.
  • طرح‌ها و قالب‌های از پیش ساخته شده است.
  • دسترسی به کد منبع وجود دارد.
  • امنیت آن قوی است و داده‌ها رمزگذاری شده است.

نکات منفی:

  • بدون ساب دامنه رایگان است.
  • بدون پشتیبانی مشتری است.
  • برای اجرا به یک سرور دارای PHP نیاز دارد.

10. DataLife Engine

DataLife Engine که اغلب با نام DLE شناخته می‌شود، یک CMS چند منظوره است. در درجه اول برای وب سایت‌ها و وبلاگ‌های رسانه‌های جمعی طراحی شده است، به شما امکان می‌دهد اخبار، مقالات و کاربران را مدیریت کنید.

انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم است، می‌توان از آن برای ایجاد وب سایت‌هایی استفاده کرد که می‌توانند سطوح بالایی از بازدیدکنندگان را با حداقل بار روی سرورهای شما را مدیریت کنند.

DLE بر سئو و امنیت تأکید دارد که همین منجر به پذیرش آن توسط بیش از 100.000 سازمان، شده است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارد.
  • برای چندین کاربر طراحی شده است.
  • سئو محور است.
  • آمار را دنبال می‌کند.
  • به طور خودکار کلمات موجود در نظرات را فیلتر می‌کند.
  • از تعداد نامحدودی از دسته‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • بار کم روی سرور مدیریت می‌کند.
  • اجازه نصب و استفاده از افزونه‌ها را می‌دهد.

نکات مثبت:

  • داده‌ها را با استفاده از MySQL ذخیره می‌کند.
  • تجربه کاربری عالی دارد.
  • وب‌سایت‌ها به سرعت بارگیری می‌شوند، حتی در سرورهای پایین‌رده.
  • برای انتشار اخبار و پست‌های وبلاگ عالی است.

نکات منفی:

  • مجوز نسخه رایگان ندارد و از 79 دلار برای پایه تا 199 دلار برای نامحدود، تغییر می‌کند.
  • کاربران انگلیسی تمرکز ثانویه این سازنده وب است.
  • تعداد محدودی افزونه و زمینه دارد.
  • حالت رایگان آن شامل پشتیبانی مشتری نمی‌شود.

11. Sitefinity

Sitefinity پیشرفته یک پلتفرم CMS و تجربه دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد تجارب بازاریابی چند کانالی ایجاد کنید.

Sitefinity به شما امکان ایجاد، ذخیره، مدیریت و انتشار محتوا در وب سایت خود را می‌دهد. این به شما امکان می‌دهد در بخش‌ها، واحدها، مکان‌ها و برند‌ها از یک پلتفرم فعالیت کنید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • چندین سایت را از یک مکان مدیریت می‌کنید.
  • داده‌ها را در صفحات و سایت‌ها همگام‌سازی می‌کنید.
  • شخصی‌سازی را ساده‌تر می‌کند.
  • تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی یکپارچه انجام می‌دهد.
  • چهار نسخه شامل نسخ پایه، بازاریابی متمرکز، PaaS (مبتنی بر فضای ابری) و تجارت الکترونیک است.
  • قابلیت‌های چند زبانه دارد.

نکات مثبت:

  • در مقایسه با سایر CMS ها مجوز آن کم‌ هزینه است.
  • راه‌اندازی آن بدون هزینه است.
  • حداقل کدگذاری برای یکپارچه‌سازی مورد نیاز است.
  • زمان استقرار انعطاف‌پذیر، زمان ورود به فروشگاه را کوتاه می‌کند.
  • گزینه‌هایی برای خودکارسازی بازاریابی دارد.

نکات منفی:

  • راه‌اندازی آن رایگان است، اما نسخه رایگان ندارد.
  • راه‌اندازی و مدیریت آن می‌تواند چالش برانگیز باشد.
  • بدون رابط کاربری موبایل است.

12. Hubspot CMS

Hubspot یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در نرم افزارهای بازاریابی است، بنابراین جای تعجب نیست که آن‌ها یک ابزار مدیریت محتوا نیز دارند.

ترکیب ایجاد وب سایت با ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به شما امکان می‌دهد کل سیاحت خرید را از یک مکان پوشش دهید.

همچنین از آنجا که برای استفاده بین بخشی ساخته شده است، به دانش توسعه گسترده‌ای نیاز ندارد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • مبتنی بر فضای ابری است.
  • شامل توصیه‌های سئو می‌شود.
  • شامل تم‌های متعدد و قالب‌های واکنش‌گرا است.
  • CRM کاملا یکپارچه دارد.
  • ویرایشگر صفحه وب، کشیدن و رها کردن است.
  • امنیت داخلی دارد.

نکات مثبت:

  • تست تطبیقی A/B به شما کمک می‌کند تا بهترین طرح‌بندی صفحه را شناسایی کنید.
  • ابزارهای انتشار یکپارچه دارد.
  • ابزارهای سئو داخلی دارد.
  • از محتوای هوشمند با قوانین شخصی پشتیبانی می‌کند.
  • صفحات موبایل پشتیبانی شده با Google AMP است.

نکات منفی:

  • منحنی یادگیری آن شیب تندی دارد.
  • از تجارت الکترونیک پشتیبانی نمی‌کند.
  • بدون پشتیبان‌گیری و بازیابی خودکار است.

13. Contentful

Contentful یک CMS فقط برای توسعه هسته سایت یا بخش سرور است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد محتوا را در مقیاس بالا تولید کنند، ابزارهای مختلفی را ادغام می‌کند و به شما آزادی انتشار در کانال‌ها را می‌دهد.

یک پلتفرم بومی ابری است که یک رابط کاربری تمیز دارد، که انعطاف‌پذیری موثر را فراهم می‌کند.

امکانات:

  • RESTful API به شما کنترل کامل بر داده‌ها، ترجمه‌ها و نسخه‌ها را می‌دهد.
  • رابط و چهارچوب قابل تنظیمی دارد که مؤلفه شخص ثالث را مهیا می‌کند.
  • این سایت ساز استقلال منطقه‌ای را فراهم می‌کند، بنابراین قسمت‌های مختلف را می‌توان در چندین زبان و منطقه زمانی، در سطح جهانی منتشر شود.
  • مدل‌سازی محتوا به شما امکان می‌دهد ساختار محتوا را براساس کانال ترکیب کنید.
  • ورود به سیستم و دسترسی ایمن است.

نکات مثبت:

  • تمرکز بر یکپارچه‌سازی، ساختمان داده‌های فناوری را ساده می‌کند.
  • کاربر پسند است با رابط کاربری تمییز کار می‌کند.
  • نسخه رایگان برای حداکثر پنج کاربر وجود دارد.
  • مقیاس‌پذیری خوبی دارد.

نکات منفی:

  • نسخه ارتقا یافتۀ آن، گران است (489 دلار در ماه).
  • ابزارهای جستجوی داخلی آن، ضعیف است.
  • مدل‌سازی محتوا می‌تواند مشکل باشد.

14. Adobe Experience Manager

با ترکیب عملکرد یک CMS با یک پلتفرم مدیریت دارایی دیجیتال (DAM)، Adobe Experience Manager به عنوان یک پلتفرم همه کاره برای ساخت وب سایت، مدیریت محتوای بازاریابی و نظارت بر کتابخانه‌های رسانه‌ای در نظر گرفته شده است.

این پلتفرم بر پایه سرویس‌های ابری است و با بقیه نرم افزارها به خوبی کار می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • یک پلتفرم جامع بازاریابی است.
  • یک مسیر بسته برای انتقال داده‌های دیجیتال ارائه می‌دهد.
  • در سطح سازمانی امن است.
  • تجزیه و تحلیل در آن گنجانده شده است.
  • جستجوی هوشمند دارد.
  • برای نیازهای شما قابل اندازه‌گیری است.

نکات مثبت:

  • با نگه داشتن همه چیز در یک پلتفرم، جریان کار را ساده می‌کند.
  • تالیف و انتشار توسط بازاریابان فردی انجام می‌شود.
  • مجوز آسان گردش کار دارد.
  • می‌تواند بارهای محتوای عظیم را تحمل کند.
  • می‌توان چندین سایت را همزمان مدیریت کرد.

نکات منفی:

  • منحنی یادگیری آن شیب تندی دارد.
  • برای دسترسی به مناطق مختلف، به ورود به سیستم‌های مختلف نیاز دارد.
  • به خوبی با افزونه‌های خارجی ادغام نمی‌شود.
  • برای انجمن‌ها و گردهمایی‌ها ایده‌آل نیست.
  • دارای پلتفرم‌های تجارت الکترونیک است.

15. BigCommerce

اگر برای جایگزین کردن وردپرس بدنبال پلتفرمی هستید که سازگار با سئو باشد و به دنبال مقیاس‌پذیری هستید، BigCommerce ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

این پلتفرم از پشتیبانی قوی سئو برخوردار است و چند رابط کاربری در آن به طور هموار یکپارچه‌سازی شده است بدون آن‌که هزینه یا کمیسیونی برای پلتفرم پرداخت شود.

با این حال، نظرات مشتریان در مورد راه‌اندازی خیلی مطلوب نبود و این پلتفرم که با هدف تجارت الکترونیک راه‌اندازی شده است برای کسب ‌و کارهای کوچک یا فروشگاه‌هایی که کم‌حاشیه‌ هستند، بهترین گزینه نیست.

ویژگی‌های کلیدی:

  • ارائه دهنده میزبانی کامل است.
  • هیچ نرم افزاری برای نصب خودسرانه وجود ندارد.
  • سازنده بصری، کشیدن و رها کردن است.
  • برنامه‌های افزودنی موجود است.
  • برای موبایل بهینه ‌شده است.
  • دارای ماژول وبلاگ است.
  • دارای فروشگاه تجارت الکترونیک است.
  • دارای ابزار رسانه‌های اجتماعی است.

نکات مثبت:

  • سطح بالایی از گزینه‌های سفارش‌سازی دارد.
  • بیش از 100 تم برای انتخاب (برخی رایگان) موجود است.
  • این پلتفرم کمیسیوندریافت نمی‌کند.
  • ساب دامنه رایگان در دسترس است.
  • پشتیبانی مشتری دارد.

نکات منفی:

  • هیچ نسخه رایگان در دسترس نیست.
  • بدون دسترسی به کد منبع است.
  • قیمت‌گذاری‌ها بر پایه بازده کاری است، که اگر کسب و کار کم‌حاشیه‌ای دارید، برای شما خوب نیست.

16. Shopify

یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در بازار Shopify است که برای کمک به شما در فروش محصولات طراحی شده است.

این پلتفرم یکی از گزینه‌های خوب در دوران خرید دیجیتال پس از کووید است، به خصوص اگر سایت Shopify شما برای سئو بهینه شده باشد.

اگرچه Shopify می‌تواند وبلاگ‌نویسی و سایر موارد را مدیریت کند، اما برای موضوعات خارج از نیازهای تجارت الکترونیک بهترین راه حل هم نیست.

ویژگی‌های کلیدی:

  • ارائه دهنده میزبانی کامل است.
  • هیچ نرم افزاری برای نصب خودسرانه وجود ندارد.
  • سایت ساز به سادگی کشیدن و رها کردن است.
  • برنامه‌های افزودنی موجود است.
  • برای موبایل بهینه ‌شده است.
  • دارای ماژول وبلاگ است.
  • دارای فروشگاه تجارت الکترونیک است.
  • دارای ابزار رسانه‌های اجتماعی است.

نکات مثبت:

  • سازنده و پلتفرم وب سایت همه‌کاره.
  • طرح‌ها و قالب‌های از پیش ساخته شده.
  • ساب دامنه رایگان در دسترس است.
  • پشتیبانی مشتری ندارد.

نکات منفی:

  • هیچ نسخه رایگان در دسترس نیست.
  • بدون دسترسی به کد منبع است.
  • برای کمیسیون پلتفرم هزینه باید پرداخت شود.

17. مجنتو

Magento یک پلتفرم مبتنی بر تجارت الکترونیک است که زنگ‌ها و سوت‌های بیشتری نسبت به Shopify دارد.

مجنتو اگر چه بسیاری از ویژگی‌های تجاری را به ویژه برای شرکت‌های بزرگ ارائه می‌دهد، اما ساده‌ترین پلتفرم برای استفاده نیست.

Magento در تجارت الکترونیک تخصص دارد و نه چیزهای دیگر. اگر وب‌سایتی می‌خواهید که از ویژگی‌های مختلف استفاده کند، سرمایه‌گذاری شما در مجنتو احتمالاً ارزش وقت گذاشتن شما را ندارد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • گزینه‌ای برای پرداخت هزینه Magento Commerce دارد که به خاطر یک پلتفرم میزبانی کامل است یا برای این‌که بخواهید دانلود رایگان و نرم افزار متن باز برای نصب بر روی سرور وب خود داشته باشید.
  • سایت ساز به سادگی کشیدن و رها کردن است.
  • برنامه‌های افزودنی موجود است.
  • برای موبایل بهینه ‌شده است.
  • دارای فروشگاه تجارت الکترونیک است.
  • دارای ابزار رسانه‌های اجتماعی است.

نکات مثبت:

  • پلتفرم همه‌کاره تجارت الکترونیک یا بسته نرم افزاری تجارت الکترونیک منبع باز است.
  • نسخه رایگان موجود است.
  • برای تجارت الکترونیک در مقیاس بزرگ طراحی شده است.
  • طرح‌ها و قالب‌ها از پیش ساخته شده است.
  • زیر دامنه رایگان در دسترس است (عمدتاً برای اهداف راه‌اندازی و آزمایش).
  • پشتیبانی مشتری فقط برای نسخه پولی آن موجود است.
  • دسترسی به کد منبع با نسخه قابل دانلود دارد.

نکات منفی:

  • بدون ماژول وبلاگ است، اگرچه می‌توانید آن را به عنوان یک افزونه اضافه کنید.
  • برای پروژه‌های وب یا اهداف وب سایت خارج از تجارت الکترونیک بهینه نشده است.
  • منحنی یادگیری آن برای کاربران بی‌تجربه شیب‌دار است.
  • سرمایه‌گذاری بزرگ برای تجارت الکترونیک در مقیاس کوچک است.

18. پرستاشاپ

Prestashop یک پلتفرم تجارت الکترونیک متن باز رایگان است که به شما امکان می‌دهد فروشگاه‌هایی را روی هاست خود یا از طریق ابر راه‌اندازی کنید.

در دسترس 65 زبان است و رابطی قدرتمند عرضه می‌کند که پاسخگوی کاربران تلفن همراه است.

پرستاشاپ دارای انواع ویژگی‌های افزودنی است و یک راه حل قابل اعتماد برای خرید آنلاین ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های کلیدی:

  • براساس نیازهای شما مثل انواع تم‌ها و ویژگی‌های دیگر قابل تنظیم است.
  • شامل ابزارهای پشتیبان مانند پرداخت، حمل و نقل و داده است.
  • دارای انجمن مترجمان فروشگاه‌های دیجیتال چند زبانه است.
  • ماژول‌های پرداخت امن دارد.
  • قابل اندازه‌گیری است.
  • شامل کمک‌های جمعیت‌شناختی می‌شود.

نکات مثبت:

  • نسخه رایگان موجود است.
  • متن باز است، بنابراین شما می‌توانید سایت خود را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.
  • بیش از 5000 تم، ماژول و خدمات با طرح حق بیمه در دسترس هستند.
  • تجربه کاربری عالی دارد.

نکات منفی:

  • مقیاس‌پذیری آن محدود است.
  • بدون تیم پشتیبانی است.
  • راه‌اندازی اولیه آن نیاز به دانش برنامه‌نویسی دارد.

19. OpenCart

OpenCart یک راه حل تجارت الکترونیک مبتنی بر PHP برای استفاده رایگان است. انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم است، و انجمنی اختصاصی در دسترس کسانی قرار داده است که در عیب‌یابی به آن‌ها کمک می‌کند.

از آنجایی که متن باز است، برای تقریباً هر چیزی افزونه‌ها و ماژول‌های گسترده‌ای وجود دارد.

امکانات:

  • داشبورد مدیر اطلاعات را در یک نگاه به شما می‌دهد.
  • مدیریت کاربر به شما این امکان را می‌دهد که مجوزها و دسترسی‌های جداگانه‌ای اختصاص دهید.
  • به شما امکان می‌دهد چندین فروشگاه را از یک داشبورد اجرا کنید.
  • متغیرهای قابل تنظیم به شما امکان می‌دهند گزینه‌هایی برای اندازه‌ها، رنگ‌ها یا هر چیز دیگری اضافه کنید.

نکات مثبت:

  • این پلتفرم مانند بسیاری از افزونه‌ها کاملا رایگان است.
  • معیارها و گزارش‌های گسترده ارائه داده است.
  • با درگاه پرداخت فعلی شما کار می‌کند.
  • همراه با پشتیبانی فنی اختصاصی است.
  • قابل انعطاف است.

نکات منفی:

  • اغلب، صفحات تکراری ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سئو شود.
  • همه توسعه‌دهنده‌ها، بردهای الکتریکی، plug-inها و add-onها به خوبی با هم کار نمی‌کنند.
  • صفحه تسویه حساب ممکن است کند باشد، به خصوص اگر افزونه‌های متعددی دارید.
  • وارد کردن لیست موجودی ممکن است دشوار باشد.
  • برای استفاده بهینه به درجاتی از توانایی فنی نیاز دارید.

پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی

20. Medium

Medium به عنوان تنها پلتفرم انتشاراتی با پایگاه و جامعه کاربری خود است تا این‌که به عنوان سازنده سایت یا نرم افزار وب باشد.

اگر وبلاگ‌نویسی هستید که به دنبال راهی ارزان برای انتشار محتوا هستید، این پلتفرم یک راه حل عالی است.

اما به یاد داشته باشید که گزینه‌های سفارش‌سازی ندارید، به این معنی که نمی‌توانید وب سایت خود را برند کنید.

اگر به یک وب سایت منحصر به فرد با کنترل طراحی نیاز دارید، Medium مطابق با نیازهای شما نیست.

ویژگی‌های کلیدی:

  • به راه‌حل میزبانی کامل رسیده است.
  • هیچ نرم افزاری برای نصب خودسرانه وجود ندارد.
  • برای موبایل بهینه ‌شده است.
  • دارای برد الکتریکی وبلاگ است.
  • ابزارهای رسانه‌های اجتماعی محدودی دارد.

نکات مثبت:

  • یک سایت اجتماعی برای وبلاگ‌ها به وجود می‌آورد.
  • نسخه رایگان موجود است.
  • مدیوم برنامه‌ای است که می‌تواند برای شما درآمد ایجاد کند.
  • پشتیبانی مشتری دارد.

نکات منفی:

  • توسعه‌پذیر نیست.
  • فروشگاه تجارت الکترونیک ندارد.
  • بدون طرح یا زمینه از پیش ساخته شده است.
  • زیر دامنه آن رایگان نیست.
  • برنامه افزودنی شخص ثالث ندارد.
  • دسترسی به کد منبع ندارد.

21. Ghost

این پلتفرم رقیب وردپرس برای وبلاگ‌نویسی است، اما قابلیت‌های Ghost برای موارد دیگر محدود است.

اگر در وبلاگ نویس هستید، Ghost یک پلتفرم ساده و سرراست برای مطابقت با نیازهای شما است.

اما اگر می‌دانید که وب‌سایت شما ممکن است رشد کند، به یاد داشته باشید که Ghost برای تبدیل وبلاگ به یک وب‌سایت تجاری یا پروژه پیچیده طراحی نشده است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • گزینه‌ای برای اشتراک از طریق پلتفرم میزبانی Ghost دارد یا برای این‌که بخواهید دانلود رایگان و نرم افزار متن باز برای نصب بر روی سرور وب خود داشته باشید، امکانش فراهم است.
  • سایت‌ساز به سادگی کشیدن و رها کردن است.
  • برنامه‌های افزودنی از طریق ادغام با ابزارهای دیگر در دسترس هستند.
  • برای موبایل بهینه ‌شده است.
  • دارای ماژول وبلاگ است.
  • دارای فروشگاه تجارت الکترونیک برای مشترکین است.
  • ابزار رسانه‌های اجتماعی دارد.

نکات مثبت:

  • سازنده و پلتفرم وب سایت همه‌کاره است.
  • نسخه رایگان موجود است.
  • طرح‌ها و قالب‌های از پیش ساخته شده.
  • زیر دامنه رایگان با نسخه پولی موجود است.
  • پشتیبانی مشتری دارد.
  • دسترسی به کد منبع دارد.

نکات منفی:

  • با همۀ میزبان‌های وب شخص ثالث سازگار نیست.
  • بسیار تخصصی با قابلیت‌های محدودی فراتر از وبلاگ‌نویسی است.
  • برای گسترش به یک سایت تجاری یا وب سایت پیچیده ساخته نشده است.

22. وبلاگ Tumblr

Tumblr ترکیبی منحصر به فرد از رسانه‌های اجتماعی و میکروبلاگینگ است.

مانند یک پلتفرم رسانه اجتماعی سنتی، به شما امکان می‌دهد مطالب را پست کنید و تصاویر را به اشتراک بگذارید، و همچنین پست‌هایی را که مخاطبان شما ممکن است مرتبط بدانند، دوباره وبلاگ‌نویسی کنید.

قابل تنظیم براساس نیازهای شما، دارای یک سیستم برچسب‌گذاری منحصر به فرد است که به شما کمک می‌کند تا مخاطبان را به طور دقیق هدف قرار دهید و یک جامعه بسازید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • رسانه‌های اجتماعی با آن قوی عمل می‌کنند.
  • قابل تنظیم است.
  • با گوگل آنالیتیک ادغام شده است.
  • ذخیره‌سازی نامحدود دارد.
  • موضوعات وبلاگ بدون آگهی است.
  • گواهینامه رایگان SSL دارد.

نکات مثبت:

  • استفاده از آن رایگان است؛ برای دسترسی به همه ویژگی‌ها نیازی به ارتقا نیست.
  • میزبانی وب رایگان است.
  • کاربر پسند و برای راه‌اندازی آسان است.
  • ذخیره‌سازی نامحدود دارد.
  • می‌تواند فایل‌های صوتی، تصویری، تصاویر، گیف و موارد دیگر را ارسال کند.

نکات منفی:

  • محدودیت ارسال روزانه دارد (250 عدد در روز).
  • حجم فایل‌ها باید کمتر از 10 مگابایت باشد.
  • افزونه ندارد.
  • ایمنی و امنیت آن مطلوب نیست.
  • برای محتوای طولانی مناسب نیست.

23. Bluehost

پس از اینکه Typepad پذیرش ثبت‌نام‌های جدید را در سال 2020 متوقف کرد، EIG شروع به هدایت افراد به Bluehost برای نیازهای میزبانی وب خود کرد.

Bluehost از بیش از 80 پروژه متن باز فراتر از وردپرس، از جمله دروپال، جوملا و phpBB پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر بیش از 2 میلیون وب سایت از آن استفاده می‌کنند.

ویژگی‌های کلیدی:

  • نام دامنه را می‌توان از طریق Bluehost خریداری کرد.
  • گزینه‌های میزبانی همه‌کاره به شما امکان می‌دهد بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.
  • سرورهای اختصاصی و سرورهای خصوصی مجازی در دسترس هستند.
  • طرح‌های متنوعی براساس نیاز شما در دسترس است.
  • این پلتفرم همراه با گزینه‌های چت خدمات مشتری است.

نکات مثبت:

  • نسخه اول آن ارزان است.
  • فضای ذخیره‌سازی زیاد و پهنای باند نامحدود است.
  • زمان کار خوبی دارد.
  • گواهینامه‌های رایگان SSL دارد.

نکات منفی:

  • ویژگی‌های اضافی آن با هزینه‌های اضافی همراه است که می‌تواند گران باشد.
  • نرخ تجدید آن بالا است.
  • سرعت آن می‌تواند بهتر باشد.
  • همه سرورها مستقر در ایالات متحده هستند.

24. Blogger

اگر می‌خواهید نام شرکت خود را «Blogger» بگذارید، بهتر است در میزبانی وبلاگ خوب باشید. تعجب‌آور نیست که Blogger این ویژگی را عرضه می‌کند.

بلاگر که در سال 2003 توسط گوگل خریداری شد، چیزی بیش از یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی است. همچنین یک CMS است.

استفاده رایگان، به شما امکان می‌دهد همه چیز را در فضای شخصی خود منتشر کنید، خواه یک وبلاگ تجاری باشد یا مجموعه‌ای از پست‌ها در مورد شخصیت‌های مورد علاقه‌تان باشد.

سایت شما می‌تواند در yourname.blogspot.com یا دامنه خودتان میزبانی شود.

ویژگی‌های کلیدی:

  • تجزیه و تحلیل واضح دارد.
  • طرح‌بندی یا موضوعات گنجانده شده است.
  • دارای گزینه‌های کسب درآمد، از جمله ادغام با Google Adsense است.
  • از امنیت گوگل استفاده می‌کند.
  • ذخیره‌سازی نامحدود دارد.

نکات مثبت:

  • برای استفاده رایگان است.
  • بسیار کاربر پسند است.
  • امنیت SSL رایگان دارد.
  • زمان کار خوبی دارد.

نکات منفی:

  • وب سایت شما تحت مالکیت کامل‌تان نیست.
  • طراحی وب سایت کنترل شده است و گزینه‌های کمی دارد.
  • پشتیبانی محدودی دارد.
  • پورت کردن به پلتفرم متفاوت سخت است.

مدیریت جامعه

25. vBulletin

اگر هدف اصلی سایت شما ایجاد یک انجمن و میزبانی آن‌ها و دریافت دیدگاه‌ها است، vBulletin ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

به راحتی بر روی هر سرویس میزبانی وب نصب می‌شود یا از ابر vBulletin اجرا می‌شود، تمرکز اصلی آن بر روی وب سایت‌های اجتماعی است، اگرچه شامل ابزارهایی برای کشف محتوا و مدیریت سایت است.

دارای قالب‌ها، گرافیک‌ها و سبک‌های مختلف است، بنابراین می‌توانید انجمن خود را با نشان تجاری خود سفارشی سازی کنید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • سئو داخلی دارد و امن است.
  • شامل یک برنامه چت است.
  • برای شروع آسان است.
  • برنامه‌های کاربردی داخلی دارد.
  • برای کاربران موبایل بهینه شده است.
  • قابلیت وبلاگ‌نویسی دارد.
  • کاملا قابل تنظیم است.

نکات مثبت:

  • بخش‌های قابل تکرار و قابلیت ویرایش دارد.
  • پشتیبانی مشتری دارد.
  • نصب و راه‌اندازی آن آسان است.
  • برای میزبانی انجمن‌ها طراحی شده است.
  • شامل قالب‌ها می‌شود.

نکات منفی:

  • نسخه رایگان ندارد.
  • ویژگی‌های آن در مقایسه با برخی از سیستم عامل‌های دیگر محدود است.
  • برای بهره‌ گرفتن کامل از عملکرد خود، به برخی از مهارت‌های فنی نیاز دارد.
  • نمی‌تواند کد را برای نسخه مبتنی بر ابر، سفارشی کند.

کدام یک برای شما مناسب است؟

همراه با وردپرس، شما 26 گزینه برای ساخت وب سایت خود دارید.

بنابراین چگونه می‌دانید کدام یک برای شما مناسب است؟ این به نیازهای شما و آنچه می‌خواهید وب سایت شما انجام دهد بستگی دارد.

اگر به دنبال ایجاد وب‌سایتی هستید که در ابتدا یک فروشگاه باشد، بهتر است یکی از گزینه‌های ذکر شده در آن بخش را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، اگر در درجه اول به وبلاگ‌نویسی علاقه دارید، پلتفرمی می‌خواهید که بر روی آن تمرکز کند.

منبع:

SEJ

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *