ده نکته مهم برای داشتن یک استراتژی لینک‌سازی عالی

2022-12-11 16:27:11

در لینکسازی لحاظ کردن برخی از عناصر برجسته بک لینک مهم است. در ادامه در مورد 10 عامل کلیدی برای موفقیت یک استراتژی لینک‌سازی صحبت خواهیم کرد.

1. به جای کمیت به سراغ کیفیت بروید.

هنگامی که در مورد لینک بیلدینگ و سئو وب‌سایت صحبت میشود، باید توضیح داد که کیفیت بسیار بهتر از کمیت است. بنابراین داشتن تعداد زیادی لینک به وب سایت شما اگر ارزشی نداشته باشد، نتیجه‌ای برای شما به همراه نخواهد داشت.

برای مثال، یک لینک در یک دامنه، بسیار بهتر از چندین بک لینک در یک دامنه است.

یکی دیگر از جنبه‌هایی که باید در نظر بگیرید، اعتبار صفحه و اعتبار دامنه است که به ترتیب Domain Athority و Page Athority هستند.

هرچه اعتبار صفحه و سایتی که بک لینک شما را میزبانی میکند بیشتر باشد، بهتر است، زیرا بخشی از این اعتبار به صفحه لینک شده منتقل می‌شود. در این صورت بهتر است بک لینک‌های کمی از سایتهای با قدرت (آتوریتی) بالا داشته باشید تا تعداد زیادی لینک از سایتهای کم اعتبار.

2. رفتار طبیعی داشته باشید

بک لینکها باید طبیعی باشند و این چیزی است که باید همیشه در نظر داشته باشید. هر چیزی که اغراق آمیز یا اجباری باشد به خوبی توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته نمی‌شود و همین اتفاق در مورد تکنیکهای لینک بیلدینگ نیز رخ میدهد.

بک لینکها مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو نشان میدهند که محتوای شما به عنوان مرجع ذکر شده است.

وقتی کاری مصنوعی انجام میدهید، موتور جستجو متوجه میشود که کاری که میخواهید انجام دهید فریب دادن آن است، بنابراین به جای اینکه از شما حمایت کند، به شما آسیب میرساند.

اگر قصد خرید بک لینک دارید به پیوند لینک شده وارد شوید.

3. نگران انکرتکست باشید.

انکر تکست همانی است که لینک در آن پیوند داده می‌شود و اگرچه بی اهمیت به نظر می‌رسد، اما مهمتر از آن چیزی است که خیلی افراد فکر می‌کنند.

عباراتی مانند «اینجا را کلیک کنید» ارتباط با لینک را از بین می‌برد. حالت ایده‌آل این است که کلمه کلیدی یا تغییرات آن را به کار ببرید، بنابراین ارزش و طبیعی بودن بسیار بیشتری به آن می‌دهید.

4. دامنههای مرتبط با جایگاه خود را جستجو کنید.

بک لینکها به عنوان ارتباط دهنده وب‌سایت‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

بنابراین، لینک‌هایی از سایت‌هایی که مضمون یکسانی دارند یا صفحاتی که موضوعات مربوط به رویکرد کلی وبلاگ شما را مورد بحث قرار می‌دهند، بسیار معتبرتر هستند.

5. اولویت را به بک لینکهای قرار داده شده در متن بدهید.

مکانی که لینک‌ها در آن قرار می‌گیرند نیز در استراتژی لینک‌سازی مهم است.

همانطور که دیدیم، طبیعی بودن امری اساسی است. به همین دلیل، بک لینک‌های درون یک متن، که در محتوا ادغام می‌شوند، بهتر از آنهایی مشاهده می‌شوند که در پاورقی (فوتر) یا نوار کناری قرار می‌گیرند.

6. Dofollow و Nofollow را با هم ترکیب کنید، فقط لینکهای dofollow را ایجاد نکنید.

دو نوع لینک وجود دارد: nofollow و dofollow. نوفالوها لینک‌هایی هستند که قصد ندارند اتوریتی را به صفحه لینک شده منتقل کنند و فالووها لینک‌هایی هستند که قصد دارند اعتبار را منتقل کنند.

بسیاری فکر می‌کنند که استراتژی لینک سازی آنها باید پر از لینکهای dofollow باشد. با این حال بهترین کار ایجاد تعادل بین این دو است.

7. از شر بک لینک‌های سمی خلاص شوید.

بک لینکهای سمی آنهایی هستند که در سایتهای بی کیفیت، مزارع لینک یا لینک‌های بدون زمینه پیدا می‌کنیم، بنابراین باید از شر آنها خلاص شوید تا به شما آسیب نرسانند.

خوب است که یک بررسی مداوم انجام دهید تا ببینید آیا این نوع بک لینک‌ها را ندارید و اگر آنها را پیدا کردید، در حذفشان تردید نکنید.

برای پیدا کردن آنها میتوانید از ردیاب بک لینک SemRush استفاده کنید و بعد آنها را حذف کنید.

8. بک لینک‌های خود را با زمان کوتاه نسازید، کم کم پیش بروید.

اگر در مدت زمان کوتاهی بک لینکهای زیادی دریافت کنید، مطمئناً موتورهای جستجو متوجه خواهند شد که آنها به روشی ارگانیک به دست نیامده‌اند.

به همین دلیل یک استراتژی برای دستیابی به آنها، خلق کم کم و نه یک شبه آنها است.

9. نگرانی با TLD پیوندها

TLD جنبه بسیار مهمی است که باید به جهت یک حوزه بین المللی آن را در نظر بگیرید.

TLD آخرین بخش یک دامنه است، میتواند .com, .org, .ar, .co, .pe, etc. و غیره باشد. در صورتیکه می‌خواهید در یک کشور خاص به رتبه‌بندی برسید، باید به دنبال دریافت بک لینک از TLD کشوری باشید که می‌خواهید به آن وارد شوید.

به این ترتیب باز کردن میدان خود و بهبود موقعیت خود در این مناطق جدید آسانتر خواهد بود.

10. محتوای با کیفیت را در سایت خود ارسال کنید.

ما این عامل را در پایان ذکر کردیم چراکه ممکن است کاملاً واضح به نظر برسد. با این حال به دست آوردن بک لینک‌های ارزشمند ضروری است.

با تولید محتوای واقعاً خوب، به طور طبیعی توسط سایت‌هایی که محتوای شما را به عنوان یک مرجع می‌بینند، لینک می‌شوید و اینها بهترین بک لینک‌هایی هستند که می‌توانید دریافت کنید.

 

هم‌چنین بخوانید: 

بک‌لینک‌هایی که باید از آن‌ها دوری کنید!

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *