محتوای آسمان خراش چیست؟ و بهترین راه تولید آن

calendar 20 اردیبهشت 1401

محتوای آسمان خراش چیست؟ و بهترین راه تولید آن

محتوای آسمان خراش درواقع همان محتوایی‌ست که برای موتورهای جستجو محبوب است و می‌تواند در سئو سایت شما تاثیرگزار باشد، زیاد به اشتراک گذشته می‌شود و معمولا جز نتایج برتر گوگل است. محتوای موفقی که برای شما ترافیک و تبدیل قابل توجهی به ارمغان می‌آورد. اما سوال اصلی که برای ما کارساز خواهد بود این است: چطور یک محتوای آسمان‌ خراش تولید کنیم؟ در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

در سال 2015، برایان دین از یک استراتژی لینک‌سازی که خود از آن استفاده کرده بود رونمایی کرد. نرخ موفقیت استفاده از این استراتژی 11٪ بود. این تاکتیک حتی ترافیک ارگانیک او را در 14 روز دو برابر کرد. برایان دین آن تکنیک را، تکنیک تولید محتوای آسمان خراش نامید. اگر بخواهیم صادقانه به قضیه نگاه کنیم باید بگوییم که این استراتژی دنیای سئو را تحت تاثیر قرار داد.

از آن زمان به بعد، بسیاری از بازاریابان تکنیک محتوای آسمان خراش را آزمایش کردند. برخی این استراتژی را با کسب موفقیت‌های بزرگ به سرانجام رساندند و برخی دیگر اصطلاحا از آسمان خراش سقوط کردند! و خب به نتایج کمتر مطلوبی دست یافتند.

حالا سوال این است که آیا تکنیک آسمان خراش جواب می‌دهد؟ باید گفت که جواب هم بله است و هم خیر. همه چیز بستگی به رویکرد شما دارد.

دقیقا چطور می‌توان با استفاده از تکنیک آسمان خراش یک محتوای آسمان خراش تولید کرد؟

تکنیک آسمان خراش یا Skyscraper یک استراتژی تولید محتوا است که در آن محتوای محبوب و موفق روز موجود را بهبود می‌بخشید و برایش بک لینک ایجاد می‌کنید.

در زیر نحوه عملکرد آن به طور خلاصه توضیح داده‌ایم:

  • یک محتوای مرتبط با کاری که انجام می‌دهید و تعداد بک لینک زیاد پیدا کنید.
  • محتوایی بهتر از چیزی که پیدا کرده‌اید ایجاد کنید؛
  • از کسانی که به محتوای اصلی لینک می‌دهند بخواهید به جای آن به محتوای بهتری که شما ایجاد کرده‌اید لینک دهند.

اساساً، این تاکتیک مبتنی بر تمایل طبیعی انسان برای جذب بهترین‌ها است.

خب برگردیم به ساخت یک محتوای آسمان خراش. در زیر برای درک بهتر شما روند ایجاد این نوع محتوا را در قالب چند مرحله توضیح داده‌ایم.

مرحله 1: محتوای مرتبط را با تعداد زیادی بک لینک پیدا کنید.

همانطور که گفته شد این اولین قدم است که باید بردارید. توجه کنید که محتوایی که انتخاب می‌کنید حتما در حوزه تخصصی شما باشد و محتوایی باشد که برای ارتقا دادن آن فضا داشته باشید یا به عبارت دیگر جا داشته باشد که آن را به محتوایی بهتر از چیزی که هست تبدیل کنید.

در زیر سه راه برای یافتن صفحات مرتبط با بک لینک‌های فراوان به شما معرفی می‌کنیم.

از Site Explorer استفاده کنید

یک سایت پربازدید و مرتبط با کسب و کارتان را در قسمت Site Explorer وبسایت ahrefs وارد کنید، بعد از آن، به قسمت گزارش بهترین لینک‌ها بروید. لیستی از صفحات سایت به شما نشان داده خواهد شد که بیشترین “مرجع پیوند” را دارند. لیست را بر اساس دامنه‌های ارجاع مرتب کنید، یک فیلتر “200 ok” اضافه کنید و صفحات را به زبان خود فیلتر کنید.

با این روش می‌توانید صفحاتی از سایت رقیبتان را که بیشترین لینک را کسب کرده‌اند پیدا کنید.

از Content Explorer استفاده کنید

یک موضوع کلی و مرتبط با کسب و کار خود را در Content Explorer وارد کنید.

Content Explorer یک پایگاه داده قابل جستجو از بیش از یک میلیارد صفحه وب است. می‌توانید از آن برای یافتن هر کلمه یا عبارت استفاده کنید.
از آنجایی که به دنبال صفحاتی با بک لینک زیاد هستید، حداقل فیلتر «دامنه‌های ارجاع» را روی 50 تنظیم کنید. همچنین می‌توانید یک فیلتر زبان مثلا فارسی را اضافه کنید تا فقط صفحات به زبان مقصد خود را دریافت کنید.

از Keywords Explorer استفاده کنید

یک کلمه کلیدی کلی مطابق با موضوع انتخابیتان را در Keywords Explorer وارد کنید، یک گزارش را انتخاب کنید و حداقل فیلتر دشواری کلمه کلیدی را حدود 40 تنظیم کنید.

مرحله 2: محتوای انتخابیتان را ارتقا دهید

محتوایی را که می‌خواهید شکست دهید پیدا کردید؟ حال قدم بعدی شما ایجاد چیزی بهتر از آن است.

برایان دین توصیه می‌کند که هر چهار جنبۀ محتوا را بهبود ببخشید:

  • طول، اگر پست 25 نکته را فهرست کرده است، با فهرست کردن موارد بیشتر، آن را ارتقا دهید.
  • تازگی، بررسی کنید که آیا مقاله قدیمی است یا خیر. آن را با تصاویر جدیدتر، ، اطلاعات و غیره به روز کنید.
  • طرح، محتوا فقط در مورد کلمات نیست؛ جذابیت بصری آن نیز اهمیت دارد. مطمئن شوید که طرح چشم نواز است.
  • عمق، فقط موارد را فهرست نکنید. به جزئیات را بپردازید و آن‌ها را عملی کنید.

همه این موارد توصیه‌های خوبی است، اما باعث نمی‌شود محتوای انتخابیتان به محتوای بهتری تبدیل شود. برای مثال، افزودن 25 نکته متوسط به لیست 25 نکته عالی موجود، بهبود محسوب نمی‌شود. مطمئناً، نسخه جدید شما ممکن است طولانی‌تر باشد، اما ممکن است ارزش بیشتری اضافه نکرده باشید. درنتیجه رعایت نکته‌های بالا زمانی به شما کمک خواهند کرد که بجای کمیت به دنبال کیفیت باشید!

مرحله 3: با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید

کلید اجرای موفقیت آمیز تکنیک آسمان خراش، ارتباط با افراد مناسب است. اما به جای ارسال هرزنامه به ایمیل هر وبلاگ‌نویسی که می‌شناسید، با کسانی ارتباط برقرار کنید که قبلاً به محتوای خاصی که شما بهبود داده‌اید پیوند داده‌اند. از آنجایی که آن‌ها قبلاً به مقاله مشابهی لینک داده‌اند، به احتمال زیاد به مقاله‌ای که بهتر از آن باشد هم پیوند می‌دهند.

با چسباندن URL محتوای اصلی در Site Explorer شروع کنید، سپس به گزارش بک لینک‌ها بروید. گزارش تمام بک لینک‌های صفحه به شما نشان داده خواهدشد.

با توجه به این موارد نتایج را فیلتر کنید: زبان، نوع لینک: Dofollow، پلتفرم: وبلاگ‌ها و یک لینک در هر دامنه.

هنگامی که لیست اهداف خود را تهیه کردید،یک ایمیل برای آن‌ها ارسال کنید.

یکسری موارد اساسی وجود دارد که باید در ایمیل ارتباطی خود بگنجانید:

  • چرا درخواست بک لینک می‌کنید؛
  • درج پیوندی به محتوای شما؛و
  • چرا محتوای شما بهتر از محتوایی است که در حال حاضر به آن پیوند داده‌اند؛

تکنیک ایجاد محتوای آسمان‌خراش یک استراتژی کابردی ایجاد لینک است که کارساز خواهد بود، اما فقط در صورتی که:

  • با افراد کافی و مناسب ارتباط برقرار کنید؛
  • زمینه‌ای خوش ساخت داشته باشید؛و
  • داشتن محتوای درجه یک.

با این حال، انتظار نداشته باشید که این تکنیک منجر به رتبه‌بندی یک شبه شود.

موفقیت سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد: کسب و کار شما، رقبا، بودجه، زمان، منابع و غیره.

هرگز به استفاده از یک تاکتیک تکیه نکنید. چند مورد را آزمایش کنید و استراتژی‌ای را پیدا کنید که برای کسب و کار شما جوابگو باشد.

منبع: ahrefs

 

 

 

مطلب بعدی

به روز رسانی گوتنبرگ 13 و هماهنگی آن با وردپرس 6

مطلب قبلی

توانگستر

دیدگاهتان را بنویسید

n
n

آخرین مطالب

تولید محتوای جدید یا بهینه‌سازی صفحات قدیمی وب: کدام یک برای سئو بهتر است؟
10 پلتفرم و برنامه جدید در سوشال مدیا که باید با آن‌ها آشنا شوید!
گوگل مشکل ایندکس شدن را تایید کرد!
بیش از 30 نکته برای افراد ناشنوا و معلول در ارتباط با سئو
گوگل طرحواره‌ای جدیدی به منظور رتبه‌بندی تصاویر ارائه می‌دهد!
16 اطلاعیه از Google Marketing Live 2022
بازاریابی وب 3.0: انقلابی در بازاریابی و تأثیرات آن
سه رکن اصلی سئو: اعتبار، ارتباط و تجربه
راهنمای کامل سئو محلی برای کسب‌وکارهای B2B
به روز رسانی گوتنبرگ 13 و هماهنگی آن با وردپرس 6
محتوای آسمان خراش چیست؟ و بهترین راه تولید آن
گزارش سالیانه گوگل از جستجوهای اسپم منتشر شد
۱۰ نکته کاربردی در نوشتن محتوای پست مهمان
6 سیستم مدیریت محتوا با بهترین امتیاز در Core Web Vitals
چرا صفحات جاوا اسکریپت کش شده در گوگل خالی هستند؟
9 نوع مختلف پست وبلاگ و نحوه استفاده از آنها
چک لیست سئو سایت (بروزرسانی ۲۰۲۲)
دویست اصطلاح کاربردی در سئو سایت که باید بدانیم

اشتراک گذاری مطلب