شش ترند ۲۰۲۲ برای وبلاگ نویسی تاثیرگزار!

2022-03-07 18:46:36

همۀ ما می‌دانیم که وبلاگ نویسی یک از شاخه‌های مهم بازاریابی محتوایی‌ست و می‌تواند بسیار سودآور باشد.
وبلاگ‌ها ماهیانه بیش از 409 میلیون نفر بازدید کننده دارند و تولید محتوای مناسب در وبلاگ‌ها می‌تواند باعث شود مردم از نام تجاری شما آگاه شوند همینطور اعتماد مصرف کننده و احتمال بازده مثبت بالاتر می‌رود. علاوه بر این، وبلاگ نویسی منجر به افزایش 93 درصدی در پیوندهای فهرست شده می‌شود و این به معنای ترافیک ورودی بیشتر و مشتریان بیشتر برای بیزنس و کسب‌وکار شما است.
با همۀ این تفاسیر و طبق مطالعات انجام شده هر ماه 8.2 میلیون پست وبلاگ در سرتاسر جهان آپلود می‌شود و این آمار مرتب در حال افزایش است. برای ماندن در میدان رقابت، باید از آخرین روندهای وبلاگ نویسی مطلع باشید و به استراتژی‌های بازاریابی محتوا به روز باشید.
در این مقاله سعی کردیم تعدادی از مهم‌ترین گرایش‌های مدرنی را که وبلاگ نویسی به سمت آن حرکت می‌کند و باید به آن‌ها توجه کنید همراه با استراتژی‌های سریع و آسان برای پیاده سازی ان‌ها در روند وبلاگ نویسی‌تان شرح دهیم.

برای دانلود فایل PDF کلیک نمایید، تعداد کلمات ۲۳۱۲ کلمه، زمان تقریبی مطالعه ۱۱ دقیقه.

فهرست مطالب:

محتوای بصری
بازاریابی وابسته \ Affiliate Marketing
خوانندگان منتقد
فرمت صفحه برای موبایل
زمان تقریبی مطالعه
تکنیک DR، TL

1- محتوای بصری

هیچ لیستی از گرایش‌های وبلاگ نویسی بدون یادآوری اهمیت محتوای بصری کامل نمی‌شود.
شکی نیست که استفاده از محتواهای بصری روز به روز در حال افزایش است. مطالعات نشان داده است که خوانندگان می‌توانند 65 درصد از محتوای بصری را که دیده‌اند، حتی تا سه روز بعد به خاطر بیاورند. این یک کمک بزرگ برای دیده شدن و حفظ برند شما است.
همانطور که میبینیم محتوای وبلاگ‌ها روز به روز طولانی‌تر و دقیق‌تر می‌شوند، در نتیجه طراحی قالب محتوا و تعامل با کاربر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. محتوای بصری می تواند راهی را به خوانندگان ارائه دهد تا محتوا را بدون خواندن کامل آن بررسی کنند. به طور کلی فقط 16 درصد از خوانندگان آنلاین مطالب را کلمه به کلمه می‌خوانند و بقیۀ کاربران یک بررسی کلی انجام می‌دهند و به دنبال اطلاعات سریع و کارآمد هستند.
اگر می‌خواهید خوانندگان در صفحه شما بمانند و درگیر شوند و محتوای شما را در پلتفرم‌های دیگر تبلیغ کنند، از محتواهای بصری و تصاویر استفاده کنید. این کار اسکن و به خاطر سپردن اطلاعاتی که به مخاطب عرضه می‌کنید را آسان می‌کند.

استفاده از محتوای بصری در پست های وبلاگ شما

افزودن تصاویر و ویدئوها به محتوای شما، بخش‌های سنگین از متن محتوایتان که ممکن است درکش برای مخاطب سخت‌تر باشد را آسان‌تر می‌کند و راهی جدید برای تعامل مخاطبان با محتوای شما ارائه می‌دهد.
وبلاگ نویسان اکثرا ترجیح می‌دهند که از محتوای متنی در وبلاگ های خود استفاده کنند، اما تصاویر مرتبط با محتوا هنوز هم می‌تواند هنگام طراحی یک وبلاگ جذاب و مفید باشند. به عنوان مثال، یک اینفوگرافیک راهی را به خوانندگان ارائه می‌دهد تا به راحتی اطلاعات محتوا را بدون بررسی خط به خط پست دریافت کنند.
به همین ترتیب، استفاده از محتوای ویدیویی یکی دیگر از داغ‌ترین روندهای وبلاگ نویسی امسال است که به خوانندگان راه جذاب‌تری برای تعامل با پست های شما ارائه می‌دهد. نظرسنجی‌ها نشان داده است که مردم به طور متوسط 2.5 ساعت محتوای ویدیویی در روز تماشا می‌کنند، بنابراین ادغام محتوای ویدیویی با محتواهای متنی در وبلاگ شما راهی عالی برای بهینه سازی زمان صرف شده توسط کاربر در صفحات شما است.

بیشتر بخوانید‌ : ویدیو مارکتینگ | راهکار ایجاد محتوای ویدیویی در ۲۰۲۲

2- بازایابی وابسته \ Affiliate Marketing

یکی دیگر از عوامل مهم در روند وبلاگ نویسی امروزی، پیاده سازی لینک‌های بازاریابی وابسته در محتوای وبلاگ شما است.
بازاریابی وابسته به شما این امکان را می‌دهد که به طور مداوم یک قیف فروش در خارج از وب سایت خود ایجاد کنید.
به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار B2C دارید ممکن است یک وبلاگ نویس را استخدام کنید تا یک پست بررسی درباره محصول شما بنویسد. با این روش، می‌توانید به دنبال کنندگان در صورت خرید از آن پست، تخفیف ارائه دهید.
استفاده از این روش نه تنها میزان فروش شما را بهبود می‌بخشد، بلکه مخاطبان جدیدی را نیز به شما معرفی می‌کند.
جای تعجب نیست که بازاریابی وابسته یکی از داغ ترین روندهای وبلاگ نویسی سال است. حال چگونه می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید؟

استفاده از بازاریابی وابسته در وبلاگ شما

هنگام درست کردن یک وبلاگ، به تکنیک‌های بازاریابی وابسته که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید فکر کنید.
اگر محصول یا خدماتی را معرفی می‌کنید، با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و ببینید آیا آنها برنامه‌های وابسته‌ای دارند که بتوانید به آن ملحق شوید؟ می‌توانید این کار را با یک جست‌و‌جوی ساده در گوگل انجام دهید:
نام محصول + “برنامه وابسته”.
همیشه بهترین کار این است که محصولی را انتخاب کنید که خوب می‌شناسید و دوست دارید، زیرا نتایجی که شما از محصول می‌گیرید به میزان فروش شما بستگی دارد.
و توجه داشته باشید هیچ‌کس نمی‌خواهد یک طرح فروش را مطالعه کند. یک وبلاگ وابسته موفق باید آموزشی و آموزنده باشد و باید از سایر تکنیک‌های وبلاگ نویسی مانند سئو و محتوای بصری استفاده کند.

هم چنین بخوانید : سئو چیست؟

3- خوانندگان منتقد

یکی از گرایش‌های مرتبط‌‌تر با وبلاگ‌نویسی امروزه، گنجاندن خوانندگان منتقد در مجموعه مخاطبان شماست، زیرا درک عمومی از محتوای آنلاین در حال تغییر است.
با افزایش عباراتی مانند «اخبار جعلی» و رقابت برای محتوا، خوانندگان بیشتر محتواهای غیر قابل اعتماد را شناسایی می‌کنند و کمتر تمایل دارند به محتواهایی که معتبر نیستند اعتماد کنند. خواننده امروزی نیاز به اطمینان خاطر دارد که محتوای شما دقیق و منصفانه است. آن‌ها انتظار دارند نقل قول‌ها، منابع و آمار ادعاهای شما را تأیید کنند. به همین ترتیب، باید دامنه محتوایی را که به راحتی به صورت آنلاین در دسترس است، در نظر داشته باشید.
هر ساله افراد بیشتری و برندهای بیشتری وارد صحنه وبلاگ نویسی می شوند. برای ماندن در میدان رقابت و بهبود سئوی خود، باید محتوایی بنویسید که تایید شده باشد و از منابع معتبری استفاده کنید.

نوشتن برای خوانندگان منتقد

نوشتن محتوای منطقی، واقعی و با کیفیت که از منابع و نقل قول‌های معتبر استفاده می‌کند، مهم است.
ادعاهای بی اساس و تایید نشده راه بسیار خوبی برای از دست دادن خوانندگان است! جدا از این موضوع، منابع بد واقعا می‌توانند بر سئو و بازخورد کلی صفحه شما تأثیر منفی بگذارند.
در اینجا چند نکته عنوان می‌کنیم که هنگام نوشتن برای خوانندگان منتقد به کارتان می‌آید:

  • محتوای صادقانه بنویسید که توسط منابع معتبر پشتیبانی می شود.
  • از بک لینک‌ها برای ذکر منابع استفاده کنید یا آنها را به عنوان پاورقی درج کنید.
  • هیچ ادعایی که نتوانید آن را ثابت کنید مطرح نکنید.
  • چیزی را که نمی‌توانید انجام دهید را به مخاطب وعده ندهید.

بزرگ‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که از نوشتن هرچیزی که از صحت آن اطمینان ندارید یا با منابع معتبر و دقیق تأیید نمی‌شود خودداری کنید. از دست دادن اعتبارتان نزد مخاطب می‌تواند ضربه بزرگی به کسب و کار شما وارد کند. مطلع باشید که باید یکپارچگی برند خود را بهبود ببخشید.

4- فرمت صفحه برای موبایل!

گرایش‌های وبلاگ‌ نویسی اغلب می‌آیند و می‌روند، اما قالب‌بندی برای تلفن همراه چیزی است که باقی می‌ماند. این روزها همه از گوشی همراه خود برای مطالعه آنلاین استفاده می‌کنند. از مقاله‌های خبری در فید فیس‌بوک گرفته تا وبلاگ‌های صفحه‌ نمایش در اینستاگرام، مخاطبان شما دائماً در حال گشت‌ و گذار در وب از پشت تلفن‌هایشان هستند.
خیلی مهم است که وب سایت، وبلاگ و هر محتوای دیجیتالی دیگری که ایجاد می‌کنید برای صفحۀ موبایل هم بهینه شده باشد.
اگر بهینه‌ سازی قالب بندی محتوا برای صفحه‌های موبایل را راه‌اندازی نکرده‌اید، این خطر شما را تهدید می‌کند که خوانندگان قبل از اینکه فرصتی برای خواندن محتوای شما داشته باشند از سیستم خارج شوند. مطالعه ای از Small Biz Genius نشان می دهد که 88٪ از مصرف کنندگان اگر فقط برای یک بار هم تجربه بدی از وب سایت شما داشته باشند دیگر به همان وب سایت باز نمی‌گردند.

نوشتن در قالب صفحۀ موبایل

هنگام ایجاد محتوای مناسب برای موبایل، مهم است که در نظر داشته باشید که محتوای شما در صفحۀ موبایل چگونه به نظر می رسد. یک جمله روی صفحۀ دسکتاپ می‌تواند در صفحۀ موبایل شبیه یک پاراگراف به نظر برسد. بنابراین، شکستن پاراگراف‌ها، استفاده از جملات کوتاه و اطمینان از بهینه سازی وب سایت شما برای استفادۀ موبایل بسیار مهم است.
بهتر است به چند نکته توجه کنید:

  • ناوبری را تا حد امکان آسان کنید
  • محتوای خود را ساده کنید
  • اطمینان حاصل کنید که زمان بارگذاری روی صفحه سریع است
  • از یک تم وب پاسخگو برای موبایل استفاده کنید
  • از حاشیه‌های متنی برای تصاویر استفاده نکنید

مثل همیشه، نوشتن محتوای ساده، دقیق و مختصر می‌تواند دسترسی گوشی همراه مخاطبانتان را به وب سایت شما بهبود بخشد.

5- زمان تخمینی مطالعه

یکی دیگر از موضوعات تکرار شونده در روندهای وبلاگ نویسی مدرن، تخمین زمان خواندن است. زمان تخمینی مطالعه می‌تواند با تنظیم انتظارات خواننده از همان ابتدا، تعامل خواننده با صفحۀ شما را بهبود بخشد. اگر بدانید خواندن یک وبلاگ 15 دقیقه طول می‌کشد، اما شما فقط 10 دقیقه تا جلسه بعدی‌تان فرصت دارید، ممکن است آن وبلاگ را برای یک روز دیگر ذخیره کنید. به همین ترتیب، اگر خواندن یک وبلاگ فقط دو دقیقه طول بکشد، ممکن است در مورد طولانی نبودن آن مقاله هیجان زده شوید و بلافاصله آن را باز کنید.
Tempesta دریافت که خوانندگان 40 درصد بیشتر درگیر وبلاگ‌هایی می‌شوند که شامل زمان تخمینی مطالعه است. علاوه بر این، فاکتور زمان تخمینی مطالعه در تعیین رتبۀ شما توسط موتورهای جست و جو نقش دارد. هر چه کاربران شما مدت بیشتری در صفحه شما اقامت داشته باشند، شانس شما برای معتبر جلوه دادن وب سایتتان به موتورهای جست و جو بیشتر است.

استفاده از زمان های تخمینی مطالعه در وبلاگ شما

میانگین سرعت خواندن اکثر بزرگسالان 200-250 کلمه در دقیقه است، در نتیجه برای تخمین زمان مطالعه وبلاگ خود، تعداد کلمات مقاله خود را بر 200 یا 250 تقسیم کنید. هنگام تخمین زمان مطالعه، همیشه نتیجه به دست آمده را گرد کنید. به عنوان مثال، اگر خواندن مطالب وبلاگ شما 1.7 دقیقه طول می کشد، شما زمان مطالعه را 2 دقیقه تخمین بزنید. این روش تضمین می‌کند که انتظارات خواننده شما از تخمین مدت زمان مطالعه‌اش برآورده می‌شود و احتمال اینکه تمام مطالب وبلاگ شما را بخواند افزایش می‌دهد.
همچنین می توانید از ماشین حساب‌های آنلاین مانند Read-O-Meter یا Decimal to Time Calculator برای تخمین زمان مطالعۀ صفحه‌تان استفاده کنید. برخی از خدمات میزبانی وب مانند وردپرس، دارای پلاگین‌هایی هستند که زمان مطالعه را برای شما تخمین می‌زنند.

6- تکتیک TL، DR

یکی از آخرین روندهای وبلاگ نویسی که نباید آن از دست بدهید، خلاصۀ “خیلی طولانی است. خوانده نشده” / “too long; didn’t read” است.
این خلاصه‌ها که معمولاً به آن TL;DR گفته می‌شود، به‌عنوان چکیده‌ای از وبلاگ شما عمل می‌کنند و مهم‌ترین اطلاعات را به خوانندگان می‌دهند بدون اینکه آن‌ها بخواهند مجبور شوند کل مقاله را مرور، اسکن یا مطالعه کنند.
این نکته در روندهای وبلاگ نویسی مهم است زیرا همچنان شاهد کاهش دامنه توجه جهانی هستیم.
یک مطالعه توسط مایکروسافت نشان داد که دامنه توجه جهانی از سال 2000 کاهش یافته است، به طوری که دامنه توجه افراد به طور متوسط اکنون تنها هشت ثانیه است.
با گنجاندن خلاصه TL;DR در ابتدای وبلاگ خود، می‌توانید نسل جدید خوانندگان آنلاین را جذب کنید.
خلاصه های TL;DR همچنین می‌توانند تأثیر مثبتی بر سئوی شما داشته باشند، زیرا به سؤالات خوانندگان به طور واضح و مشخص پاسخ می‌دهند. به عنوان مثال، اگر مخاطب شما به دنبال خدمات مشاوره‌ای است، دیگر لازم نیست کل پست را فقط برای رسیدن به توصیه‌هایی که ارائه داده‌‌اید بخواند.
اگر خلاصۀ TL;DR را در بالای پست خود قرار دهید، موتورهای جستجو می‌توانند از آن به عنوان خلاصه‌ای در نتایج جست و جو نیز استفاده کنند البته که هیچ تضمینی وجود ندارد این کار را انجام دهند.
پاسخگویی مستقیم به سوالات کاربران می‌تواند رتبه شما را بهبود بخشد و کلیک‌های بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

افزودن TL;DR به پست های وبلاگ

TL;DR شما باید اولین چیزی باشد که کاربران شما می بینند. شما می توانید آن را به عنوان یک لیست یا یک خلاصه پاراگراف در بالای پست وبلاگ خود قرار دهید.
همیشه یک عنوان جذاب در TL;DR خود داشته باشید تا خواننده خود را درگیر کنید و توجهات را به مقاله خود جلب کنید. به همین ترتیب، نکات شما باید مختصر، واضح و کوتاه باشند. یک مقاله کامل را در TL;DR خود ننویسید.
اگر فرمول TL;DR را پیدا کردید که برای شما مناسب است، به استفاده از آن ادامه دهید. داشتن یک قالب استاندارد در سراسر وبلاگ، محتوای شما را منسجم و قابل اعتماد خواهد کرد.

سوالات متداول

آیا وبلاگ نویسی یک روند رو به نابوودی است؟

اگرچه ترجیح مخاطبان قطعاً به سمت محتوای بصری گرایش دارد اما وبلاگ نویسی همچنان یک استراتژی بازاریابی محتوای کاملاً معتبر است. استفاده از تصاویر، ویدئوها، گرافیک‌ها و اینفوگرافیک‌ها در پست‌های وبلاگ به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را جذب کنید و زمانی را که آن‌ها در وبلاگ شما صرف می‌کنند افزایش دهید و سلیقۀ تمام مخاطبان را پوشش دهید.

آیا وبلاگ‌ها در سال 2022 هم محبوب هستند؟

وبلاگ‌ها بسیار محبوب هستند و ابزاری عالی برای بسیاری از نویسندگان و بازاریابان هستند که می‌خواهند خود را به عنوان متخصص یک کسب‌وکار معرفی کنند. در حال حاضر، حدود 600 میلیون وبلاگ در اینترنت وجود دارد.

چگونه از وبلاگ نویسی در بازاریابی استفاده می شود؟

وبلاگ نویسی هنگامی که با بهینه سازی سئو ترکیب شود می‌تواند به وب سایت‌ها کمک کند تا ترافیک خود را افزایش دهند. این امر منجر به قرار گرفتن برند در معرض توجه بیشتری می‌شود و به بازاریابان محتوا اجازه می‌دهد تا بازخوردهایی که نسبت به برند خود می‌گیرند را کنترل کنند.
برای این منظور، وبلاگ نویسی به بخش کلیدی بسیاری از قیف‌های فروش تبدیل شده است.

اکنون که برخی از جدیدترین و بهترین روندهای وبلاگ نویسی را می‌شناسید، چگونه آنها را پیاده سازی خواهید کرد؟

اگر هدف شما ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای بهتر است، باید اکثر یا تمام این روندهای وبلاگ نویسی را در نظر بگیرید.
اگر هدف شما بهبود سئوی سایتتان است، ممکن است بخواهید بر روی فرمت‌های موبایل یا محتوای بصری تمرکز کنید.
در نهایت، بهره‌برداری از هر یک از این روندهای وبلاگ نویسی می‌تواند فرصت‌هایی را برای موفقیت‌های تازه در اختیار شما قرار دهد.

منبع : تیم سئو راش وب با اقتباس از Neilpatel

همچنین بخوانید: 

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

چگونه یک وبلاگ فعال داشته باشیم؟

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *