هفت استراتژی کاربردی برای رشد کسب و کار در اینترنت

2022-01-31 16:52:03
استراتژی کاربردی برای رشد کسب و کار در اینترنت

در دنیای امروز که کل دنیا به یک دهکده بزرگ جهانی تبدیل شده است، مردم راه‌های جدید و خلاقانه‌ای برای ایجاد درآمد پایدار از طریق بازاریابی دیجیتال پیدا کرده‌اند. پیش از این، بسیاری از مردم با گسترش سریع فناوری مخالف بودند، زیرا تصور نمی کردند که فناوری و اینترنت می ‌توانند فرصت‌ های کسب ‌و کار آنلاین متعددی را فراهم کنند. اینترنت بسیاری از فرصت‌های شغلی پنهان را در خود جای داده است و بیشتر افراد برای ورود به این فرصت‌ها و راه ‌اندازی کسب‌ و کار آنلاین خود به مهارت کمی نیاز دارند یا اصلا به مهارت خاصی نیاز ندارند و تنها مانند هر کسب‌وکار دیگری، مردم برای موفقیت در فروش آنلاین به دانش اولیه در مورد نحوه عملکرد اینترنت و استراتژی دیجیتال نیاز دارند. با این حال، هر چیز دیگری را می توان در طول زمان به صورت تجربی آموخت. اگر مهارت‌های دیجیتالی مفید دارید، می توانید از این مهارت‌ها برای تبدیل شدن به یک فروشگاه دیجیتالی استفاده کنید.

اگر شما یکی از معدود خوش شانس‌هایی هستید که واقعاً با فناوری آشنایی دارند، می ‌توانید وارد مشاغل پیچیده ‌تر اما بسیار پردرآمد مانند راه ‌اندازی راه ‌حل‌های فناوری و کدنویسی شوید. با این حال، حتی اگر در زمینه فناوری فوق العاده نباشید، همچنان می توانید موفق باشید. اما چگونه؟ با رشد کسب و کار آنلاین خود از طریق تجارت الکترونیک، بازاریابی آنلاین و یک فروشگاه دیجیتالی می‌توانید به این هدف برسید.

البته باید این نکته را یادآور شویم که هیچ کدام از این موارد آسان نیستند. کار آفرین بودن و رشد کسب و کار خود در هر مکانی، چه به صورت دیجیتالی و یا حضوری، نیازمند کار سخت و فداکاری است. افرادی که از انجام تلاش لازم برای رشد محتوای دیجیتالی و کسب و کار آنلاین خودداری می کنند، قطعا در آینده نتیجه خوبی نمی‌بینند. اما این بیشتر به عدم عزم آن ها مربوط می شود تا قدرت دیجیتال مارکتینگ. با این حال، اگر می خواهید در دنیای آنلاین بزرگ شوید، ما چند نکته و ترفند را در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد تا به شما کمک کند تا استراتژی‌‌های جدیدی برای رشد دیجیتالی کسب ‌و کارتان برنامه‌ ریزی کنید.

جایگاه خود را مشخص کنید و یک نام تجاری منحصر به فرد ایجاد کنید

هر کسی که حتی دانش اولیه بازاریابی را داشته باشد، به شما خواهد گفت که عدم شناسایی جایگاه و بازار هدف شما چیزی است که می تواند کسب و کار شما را شکست دهد. هرچه این شناسایی خاص تر و دقیق‌تر باشد، برای شما بهتر است. هنگامی که جایگاه خود را مشخص کردید، می توانید با اهدف دقیق‌تر وارد بازار شوید و با دادن آنچه مشتریان از شما می خواهند، تجارت خود را توسعه دهید.

شناخت بازارتان به شما می کند تا برنامه‌ها و استراتژی‌‌های ساختار یافته و دقیقی برای رشد کسب ‌و کار خود ایجاد کنید، همچنین به داشتن یک برند منحصر به فرد کمک می کند. با این حال باید اطمینان حاصل کنید که برند منحصر به فرد شما تقضای کافی در بازار تخصصی شما را دارد تا بتواند موفق باشد. برجسته شدن در بازارآنلاین ضروری است. با این حال، اگر هیچ جایگاه واقعی برای بازاریابی وجود نداشته باشد، کسب و کار شما ممکن است پس از هیاهوی اولیه آسیب ببیند. یک کسب و کار موفق و منحصر به فرد باید هدف مشخص داشته باشد. تنها زمانی که این معیارها برآورده شوند، کسب و کار شما حضوری آنلاین و موفق خواهد داشت و مانند قبل شکوفا می شود.

مخاطب خود را خوب بشناسید

برای اینکه کارآفرینی موفق باشید، باید بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. هرچه بیشتر مخاطبان خود را بشناسید، بهتر می‌توانید به آنها پاسخ دهید و آنها بیشتر به سمت کسب و کار شما کشیده خواهند شد. این به نوبه خود به شما کمک می کند تا یک استراتژی دیجیتال قوی ایجاد کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید.

کارآفرینان و بازاریابان برای درک رفتار و ترجیحات مشتری، تلاش زیادی می کنند. تحقیقات اولیه بازار اطلاعات زیادی را در مورد نوع مشتریانی که می خواهید جذب کنید می‌دهد. می توانید از این اطلاعات برای ایجاد یک شخصیت خریدار استفاده کنید تا ایده روشنی از اینکه کسب و کار آنلاین شما چه نوع افرادی را هدف قرار می دهد، داشته باشید. از این طریق می توانید استنباط کنید که آنها چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند و استراتژی جدید و نوآورانه‌ای برای رشد کسب و کار خود ارائه دهید.

تمرکز بر بازاریابی محتوا

با افزایش روز افزون کارآفرینان به کسب و کار آنلاین، آنها به مهارت بازاریابی محتوا بهتری نیاز دارند تا از شکوفایی کسب و کار خود اطمینان حاصل کنند. برای حضور در دنیای دیجیتال نیاز به داشتن یک مکان برای ارائه خدمات و محصولات احساس میشود، طراحی وبسایت منحصر به فرد و واکنشگرا میتواند به شما در این مسیر کمک کند، همچین میتوانید با اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با کسب و کارتان از ورودی‌های بالقوه برخوردار شوید. تولید محتوا با کیفیت بالا، همراه با بازاریابی دیجیتال خوب، می تواند به کسب و کارها کمک کنند تا به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه نمایند و پایه های دیجیتالی خود را بهبود ببخشند. بهترین بخش این است که محتوای با کیفیت خوب نیاز به سرمایه گذاری کمی دارد اما بازده بسیار بالایی دارد. چند راه برای بازاریابی محتوایی عبارتند از:

ایجاد یک وبلاگ

بر خلاف برخی که ممکن است فکر کنند، وبلاگ ها راه به جایی نمی برند، در واقع شرکت هایی که وبلاگ دارند در مقایسه با شرکت‌هایی که روی وبلاگ کار نمی‌کنند، هر ماه به طور متوسط 67 درصد ترافیک بیشتری جذب می‌کنند. وبلاگ یک راه حل عالی برای جذب فالوور برای تجارت آنلاین شما است که می توان از این بازدیدکنندگان برای ارائه خدمات استفاده کرد.

ایجاد وبلاگ آسان است؛ شما می توانید از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی یا حتی یک وب سایت یا صفحه وب برای توسعه و راه اندازی یک وبلاگ آنلاین استفاده کنید. از آنجایی که وبلاگ ها اغلب از نظر نوع و دسته‌بندی محتوایی که قرار می دهند کاملا مشخص هستند، مطمئنا مشتریان بلقوه را جذب می کنند. این افراد بازار مناسبی را برای کارآفرینان ایجاد می کنند تا بتوانند کسب و کار آنلاین خود را توسعه دهند. به خاطر داشته باشید که برای موفقیت وبلاگ شما باید آن را بهینه کنید تا در گوگل رتبه خوبی داشته باشد.

حضور در رسانه‌های اجتماعی

همانطور که قبلا ذکر شد، یک وبلاگ همچنین می تواند از طریق شبکه رسانه‌های اجتماعی آنلاین راه اندازی یا حداقل تبلیغ شود. بسته به پلتفرم مورد استفاده، این یک فرصت عالی برای بازاریابی محتوا ایجاد می کند. سازگاری با رسانه‌های اجتماعی برای به دست آوردن حضور آنلاین بزرگتر بسیار مهم است. هرچه مخاطبان هدف خود را بیشتر درگیر کنید، آنها وفادارتر خواهند بود و همچنین فالوورهای شما نیز بیشتر خواهند شد. بازدهی حضور خوب در رسانه‌های اجتماعی بسیار زیاد است. همه فالوورهای شما پتانسیل تبدیل شدن به مشتریان پولی را دارند. با افزایش حضور خود در رسانه‌های اجتماعی، به طور غیرمستقیم کسب‌وکار آنلاین خود را نیز رشد می دهید و تبلیغ می کنید.

استفاده از ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی دلیل خوبی دارد برای اینکه ابزار مورد علاقه یک بازاریاب دیجیتالی باشد. این یکی از معدود استراتژی‌هایی است که برای رشد کسب و کار شما واقعاً کار می کند. در بازاریابی ایمیلی، هم مشتریان بالقوه و هم مشتریان فعلی، ایمیل‌ هایی را دریافت می ‌کنند که به‌ طور خاص برای ‌کارشان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از آنجایی که این ایمیل‌ ها اغلب برای مطابقت کامل با نیازهای خواننده سفارشی می‌ شوند، شانس بیشتری برای تبدیل افراد به مشتریان عادی دارند. بازاریابی ایمیلی روشی عالی برای بازاریابی محتوا با تنظیم آن بر اساس نیازهای خاص مشتری و افزایش شانس به دست آوردن مشتریان بیشتر است.

در بازاریابی ویدئویی سرمایه گذاری کنید

یکی از کارآمدترین راه‌‌ها برای رشد موفقیت ‌آمیز کسب‌وکار آنلاین، بازاریابی ویدیویی است. مشتریان پس از تماشای یک تبلیغ ویدیویی بسیار سریع تر از هر نوع تبلیغات دیگری واکنش مثبت نشان می‌دهند. همچنین تخمین زده می‌شود که کارآفرینان با تبلیغات ویدیویی، 49 درصد سریع‌تر از زمانی که هیچ تبلیغاتی انجام نمی‌دهند رشد می‌کنند. بازاریابی ویدئویی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال کارآمد و موثر است که بیشتر از طریق پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و وبینارها انجام می شود.

وبینارها

وبینارها یک راه موثر برای قرار دادن اطلاعات شما به صورت آنلاین است. می ‌توانید سخنرانی‌ ها، کارگاه‌ ها یا آموزش‌های ویدیویی را به ‌صورت آنلاین از طریق نرم ‌افزار وبینار آپلود کنید. این ویدیوهای تعاملی به کارآفرینان این امکان را می ‌دهد که تمام محتوای مرتبط با کسب‌‌و‌کار خود را به صورت آنلاین برای نمایش به مشتریان قرار دهند. از آنجایی که وبینارها کاملاً مستقل هستند، مشتریان معمولاً در پایان جلسه رضایت دارند و به محصول یا خدمات ارائه شده توجه نشان می دهند.

یوتیوب

YouTube یکی از بزرگترین و قدیمی ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی موجود است. هر روز حدود دو میلیارد کاربر بر روی این پلتفرم، ویدیوهایی با طول‌های مختلف را تماشا می کنند. بنابراین همانطور که واضح است، با داشتن یک کانال و ارسال پست‌های مکرر در آن، می توانید با افراد بیشتری نسبت به هر رسانه دیگری ارتباط برقرار کنید. چه بخواهید یک تبلیغ اجرا کنید و چه بخواهید به بازاریابی وابسته بپردازید، YouTube پتانسیل زیادی برای کمک به رشد کسب‌وکار آنلاین خود دارد. به همین دلیل، بازاریابی دیجیتال از طریق کانال‌های یوتیوب قطعا باید بخشی از استراتژی دیجیتالی هر کارآفرینی باشد.

تبلیغات کلیکی

رسانه‌های آنلاین که پذیرای بنرهای تبلیغاتی کلیکی هستند، ابزاری عالی برای افزایش دسترسی آنلاین به کسب‌وکار شما هستند. یک سرمایه گذاری کوچک باعث می شود تعداد زیادی از مردم از کسب و کار شما آگاه شوند. رسانه‌های پولی به طور مثال تبلیغات کلیکی، بازار مناسبی را برای شما هدف قرار می‌دهند و به رشد شما کمک می‌کنند. مطمئناً، تبلیغی که اجرا می‌کنید باید جذاب و با کیفیت باشد تا مردم بتوانند با کسب‌وکار شما ارتباط برقرار کنند. بنابراین، اگر در بازاریابی رسانه‌ای پولی سرمایه گذاری می کنید، بهتر است روی نوع محتوایی که منتشر می کنید تمرکز کنید. هر چه تعداد افرادی که در مورد کسب‌وکار آنلاین شما می‌دانند بیشتر باشد، کسب‌وکار و فروش آنلاین شما بیشتر خواهد شد.

ایجاد مشارکت

مشارکت روشی عالی برای تقسیم بار بازاریابی محتوا است. شما اساسا به موفقیت یک کسب‌وکار دیگر پاسخ می‌دهید و از پایگاه مشتریان آنها استفاده می‌کنید. البته باید یک موفقیت برد، برد باشد. علاوه بر این شما با حداقل تلاش اضافی، دسترسی خود را دو برابر می کنید. اگر می ‌خواهید کسب‌‌و‌کار خود را توسعه دهید، انواع مختلفی از مشارکت‌ها وجود دارد که می ‌توانید از طریق محتوای مشارکتی، وبینارهای مشترک و حتی رویدادها به آنها توجه کنید. امکانات بی پایان هستند. هرچه در رویکرد به اشتراک گذاری بازاریابی محتوا نوآوری بیشتری داشته باشید، برای کسب و کار شما مفیدتر خواهد بود.

شما میتواند در قسمت وبلاگ کسب‌وکارتان پست مهمان بپذیرید و در عوض یک لینک برای وبسایتتان دریافت کنید، پست مهمان یا رپورتاژ آگهی علاوه بر ایجاد درآمد میتواند به شما در کسب درآمد هم کمک نماید.

برای دستیابی به مقیاس پذیری روی راه‌ حل‌های آنلاین حساب کنید

کارآفرینان متعددی که وارد دنیای بازاریابی آنلاین می‌شوند، اغلب از تعداد راه‌ حل‌‌ها و ابزارهای موجود برای کمک به رشد کسب‌‌وکار آنلاین خود شگفت زده می‌ شوند. به لطف فناوری، همه چیز در حال حاضر خودکار است. برای کمک به توزیع آنلاین محصولات و خدمات، می ‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند نرم ‌افزار و خدمات بازاریابی ورودی مانند پلتفرم‌ های کسب‌ و کار آنلاین استفاده کنید. بهترین بخش این است که به راحتی می توان این کار را انجام داد.

برای بازاریابی موفقیت آمیز کسب‌وکار آنلاین خود نیازی به داشتن دانش قبلی ندارید زیرا گزینه‌های ارزان قیمتی وجود دارند که می توانند این کار را به صورت خودکار برای شما انجام دهند. اندازه‌گیری نتایج و اعمال بهبودها را فراموش نکنید همانطور که برای همه مشاغل صادق است، هرگز واقعاً موفق نخواهید شد مگر اینکه از اشتباهات خود درس بگیرید و برای بهبود آنها تلاش کنید. کارآفرینان باید شاخص های کلیدی عملکرد را با توجه به کسب و کار خود تنظیم کنند تا رشد خود را اندازه گیری کنند.

همچنین درک این نکته ضروری است که همه استراتژی ‌ها برای رشد تجارت آنلاین شما می‌ توانند پیامدهای مثبت و منفی داشته باشند. شما باید بفهمید که چه چیزی برای شرکت آنلاین شما بهتر عمل می‌کند. با ردیابی عملکرد کسب‌و‌کار خود، می توانید استراتژی‌های بهتر و موثرتری برای رشد کسب‌وکار خود به صورت آنلاین ایجاد کنید. باز هم، به لطف فناوری، حتی اندازه‌گیری عملکرد کسب‌وکار شما کار آسانی است که تنها به چند دقیقه نیاز دارد.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *