بهترین ابزارهای بررسی سئو خارجی در سال 2021

calendar 2 مهر 1400

بهترین ابزارهای بررسی سئو خارجی در سال 2021

تعداد کلمات : 1100 کلمه    زمان مطالعه : 9 دقیقه

معرفی 7 ابزار بررسی سئوی وب سایت 

  1. Google Analytics

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای رایگان سئو سایت به شمار می رود که توسط گوگل ارائه شده است و ترافیک وب سایت شما را به طور دقیق بررسی کرده و شما به راحتی می توانید اطلاعات کاملی از عملکرد کاربران مختلف سایت خود را به دست آورید. این ابزار رایگان، اطلاعاتی از قبیل مدت زمان ماندگاری افراد در سایت، گزارش ساعت مراجعه افراد، تشخیص ورود به سایت با دستگاه های مختلف کامپیوتر یا موبایل، آمار بازدیدکنندگان و کاربران، تشخیص ترافیک سایت از لینک های مختلف، گزارش بازدید کاربران از مطالب مختلف سایت، موضوعات مورد علاقه برای بازدیدکنندگان و … را به شما نمایش می دهد.

آنالیتیکس

  1. Google Search Console

این ابزار به شما کمک می کند تا به راحتی دیدگاه گوگل را از سایت خود بهتر درک کنید، میزان بازدید و ترافیک جستجوی وب سایت خود را بررسی کرده و تمامی مشکلات مربوط به نقشه سایت را نیز برطرف نمایید. به عبارت دیگر گوگل سرچ کنسول باعث می شود تا شما به راحتی متوجه این موضوع شوید که گوگل، وب سایت شما را چگونه می بیند و با استفاده از اطلاعات و آماری که از این طریق به دست می آورید شما می توانید در جنبه های مختلف عملکرد وب سایت خود را بهبود دهید. این ابزار علاوه بر تشخیص مشکلات وب سایت شما، توانایی این را دارد تا صفحات محبوب سایت شما را در گوگل نمایش دهد  و بر این اساس شما می توانید از این راه ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

ابزار سرچ کنسول

  1. Ahrefs

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای سئو در بازار دیجیتال محسوب می شود. این ابزار نه تنها سریع ترین خزنده وب به شمار می رود بلکه از بهترین رابط کاربری در میان تمامی ابزارهای موجود برخوردار است.

در واقع بهتر است بدانید که Ahrefs ابزاری است که جهت چک کردن بک لینک ها به کار می رود. بک لینک یکی از ضروری ترین پایه های سئو به شمار می رود که باید گفت اصول لینک سازی در حال حاضر نسبت به گذشته تغییراتی کرده است. به کمک این ابزار می توانید به این موضوع پی ببرید که به رقیبان شما چه کسانی لینک می دهند که همین مسئله برای ساخت لینک های با کیفیت نیز اولین قدم محسوب می شود. این که سایت های بزرگ به محتوای سایت شما لینک بدهند قطعا تاثیر بسیار زیادی بر جایگاه شما در گوگل دارد. Ahrefs شامل ویژگی های سئو و ابزارهایی است که در این مقاله شرح داده ایم.

ابزارهای Ahrefs  جهت تحلیل رقبا

  • ابزار  Competitive Analysis یا تحلیل رقبا
  • ابزار Keyword Research یا جستجوی کلمات کلیدی
  • ابزار Backlink Research یا جستجوی بک لینک‌‌ها
  • ابزار Content Research یا بررسی محتوا
  • ابزار Rank Tracking یا بررسی رتبه وب سایت ‌ها
  • ابزار Web Monitoring یا نظارت بر ‌سایت

بی شک ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که در میان ابزارهای بررسی سئو، کدام یک ارزان تر است. باید بگوییم که بسیاری از این ابزارها، رایگان و بسیاری مانند Ahrefs به صورت پولی هستند و باید ماهانه هزینه آن را پرداخت نمایید که بسته های آن از 99 دلار برای یک ماه شروع می شود. اما با وجود هزینه بالا، از مزیت های بسیاری از جمله آنالیز، مشاهده و استفاده از استراتژی های به کار رفته در وب سایت های بزرگ و قدرتمند برخوردار است که استفاده از این راه سرعت مسیر شما را برای بهبود سئوی وب سایتتان آسان می کند. یا بهتر است این گونه بگوییم که پرداخت این هزینه ها ارزش بالایی دارند و در واقع نوعی سرمایه گذاری برای وب سایتتان محسوب می شود. Ahrefs این امکان را به شما داده است که در صورت عدم اطمینان خود می توانید به مدت دو هفته از نسخه آزمایشی آن استفاده نمایید و آن را امتحان کنید.

Ahrefs

  1. Moz

این ابزار یکی از مهم ترین ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت شناخته شده است. Moz همراه با ابزار Ahrefs از ضروری ترین ابزارهای سئو برای سایت محسوب می شوند. یکی از مزایای اصلی این ابزار این است که به شما کمک می کند تا ببینید که مردم چه چیزهایی را در کسب و کار شما جستجو می کنند. همچنین سایر کلماتی که کاربران برای پیدا کردن محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند را بهتر متوجه خواهید شد. بی شک زمانی که شما بدانید مخاطبان خود برای پیدا کردن مطالب خود از چه چیزهایی استفاده می کنند مخاطب بیشتری را می توانید جذب کنید.

ابزار Moz

  1. SEMrush

ابزار SEMrush یک سایت است که وب سایت شما را تجزیه و تحلیل کرده و به این صورت است که با وارد کردن آدرس دامنه خود در آن می توانید به راحتی گزارش خروجی را دریافت کنید. در ابتدا شما وارد سایت شده، اکانت خود را می سازید و پس از ورود پلن خود را بر اساس درخواستی که دارید نیز انتخاب می کنید. این پلن ها به دو صورت رایگان و پولی به کاربران ارائه داده می شود.

قابل ذکر است که شما به مدت 14 روز می توانید به صورت کاملا رایگان از این ابزار استفاده نمایید و در صورتی که رضایت داشته باشید باید برای نسخه پروی آن مبلغ ۹۹٫۹۵ دلار را به صورت ماهیانه نیز پرداخت نمایید.

ابزار SEMrush

  1. Woorank

این ابزار یکی دیگر از ابزارهای کامل و دقیق سئو است که شما با استفاده از آن می توانید سایت خود را بررسی کنید. استفاده از این ابزار هم مانند ابزارهای دیگر برای مدت 14 روز رایگان است و پس از این مدت در صورت رضایت می توانید به صورت ماهیانه اکانت خود را شارژ نمایید. روش استفاده از آن هم به این گونه است که هر هفت روز، روزی یک مرتبه در مدتی کوتاه می توانید از سایت خود یک گزارش کامل دریافت کنید.

ابزار Woorank

  1. SiteChecker

این ابزار در وب سایت Sitechecker.pro کاملا رایگان است و به شما این امکان را می دهد که بتوانید از این طریق صفحات وب سایت خود را برای سئو بررسی و از کارهایی که باید انجام دهید مطلع شوید. حتی این ابزار قدرتمند قابلیت این را دارد تا 156 نکته سئو را در سایت شما آنالیز کند. شما به کمک این ابزار می توانید مواردی از جمله چک کردن تگ های H و توضیحات و عنوان ها، پیدا کردن خطاهای سئوی فنی، استفاده از منابع گوگل برای ریسپانسیو بودن و بررسی سرعت سایت و … را نیز بررسی نمایید.

ابزار Sitechecker

قابلیت اسکن سایت در این ابزار بسیار ساده و سریع است. به این صورت که شما وارد سایت شده و آدرس دامنه خود را وارد می کنید، سپس دکمه Check را فشار دهید. نتیجه شما بعد از چند ثانیه نمایش داده می شود و شما به سادگی و سرعت بالای این ابزار پی می برید. گزارش بررسی به صورت امتیازدهی از عدد 100 است که اگر سایت شما مشکلات زیادی داشته باشد این امتیاز افت بسیار شدیدی می کند.

همچنین بخوانید:

نحوه پیدا کردن خطاهای ۴۰۴ در سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

۱۵ نکته سئوی وب سایت در ۲۰۲۱

ریدایرکت و انواع آن
مطلب بعدی

ریدایرکت و انواع آن

خطاهای 404 و برطرف آن ها
مطلب قبلی

نحوه پیدا کردن خطاهای 404 در سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس

دیدگاهتان را بنویسید

n
n