آنچه در این مطلب خواهید خواند

چک لیست سئو سایت (بروزرسانی ۲۰۲۲)

چک لیست سئو
آنچه در این مطلب خواهید خواند

برای سئو و بهینه‌سازی وبسایت نکات مختلفی باید در نظر گرفته شود که همگی در کنار هم باعث رتبه‌بندی بهتر وب‌سایت خواهد شد، در این مقاله از وبسایت backlinko این نکات را گردهم آورده‌ایم تا بتوانیم با یک نگاه کلی به آن‌ها وضعیت سئو داخلی و تکنیکال یک سایت را بسنجیم؛ با چک لیست سئو همراه ما باشید…

چک لیست سئو

ابتدا، بیایید به اصول و مبانی سئو بپردازیم، اینجا جایی است که با ابزارها و افزونه‌هایی که برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو نیاز دارید آشنا می شوید.

1. کنسول جست و جوی گوگل را فعال کنید

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) یا به اختصار “GSC” یک ابزار سئوی رایگان بسیار قدرتمند است. کنسول جستجو برای کمک به شما در ردیابی عملکرد سایت خود در جستجوی گوگل طراحی شده است به همین دلیل مملو از ویژگی‌های مفید است که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را بررسی میکنیم:

  • ببینید کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می آورند.
  • نقشه سایت خود را در قسمت سایت مپ قرار دهید
  • رفع خطاهای وب سایت
  • نمرات تجربه صفحه خود را ببینید (Core Web Vitals)

به طور کلی اگر درباره ی سئو جدی هستید راه اندازی کنسول جست‌وجوی گوگل اولین قدم کلیدی است.

در مقاله زیر به طور جامع و کامل به خطاهای رایج سرچ کنسول و نحوه رفع آ‌ن‌ها پرداخته ایم:

رفع خطاهای سرچ کنسول

2. ابزار Bing Webmaster Tools را نصب کنید

آیا بینگ به اندازه گوگل محبوب است؟ خیر. اما بینگ تقریباً 1 میلیارد بازدیدکننده در ماه دارد. بنابراین ارزش بهینه‌سازی را دارد. بعلاوه، Bing Webmaster Tools دارای ویژگی‌های بسیار خوبی است، مانند ابزار تحقیق کلمات کلیدی داخلی.

3. Google Analytics را راه اندازی کنید

گوگل آنالیتیکس بهترین راه برای دیدن اینکه مردم چگونه سایت شما را پیدا و از آن استفاده می کنند است.
از ویژگی های آن میتواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترافیک گوگل خود را بسنجید
  • صفحاتی را در سایت خود پیدا کنید که بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می آورند
  • ببینید آیا ترافیک شما در حال افزایش است (و چقدر)
  • سایت ها و موتورهای جستجوی دیگری را که برای شما ترافیک ارسال می کنند شناسایی کنید
  • میانگین نرخ پرش، بازدید از صفحه و زمان حضور در سایت شما

نکته کاربردی: گوگل آنالیتیکس را به کنسول جست‌وجوی گوگل متصل کنید در این صورت اطلاعات مفید سئو را در حساب گوگل آنالیتیکس خود مشاهده خواهید کرد.

4. Yoast SEO را نصب کنید (این گزینه مخصوص کاربران ورد پرس است)

یواست سئو (Yoast seo)، محبوب ترین افزونه سئو در جهان است به این دلیل که یواست بهینه‌سازی سایت وردپرس را برای موتورهای جست‌و‌جو آسان میکند. همچنین در موارد فنی سئو و نقشه سایت به شما کمک میکند.

چک لیست تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس سئو است. و در این چک لیست به شما نشان خواهم داد که چگونه به سرعت کلمات کلیدی را که مشتریان شما جستجو می کنند پیدا کنید.

کلمات کلیدی دم بلند را با “پیشنهاد گوگل” کشف کنید

این یکی از بهترین راه‌ها برای کشف کلمات کلیدی دم بلند است. ما ابتدا در این قسمت نحوه‌ی جست‌وجو را به شما آموزش خواهیم داد؛

ابتدا یک کلمه کلیدی را در گوگل تایپ کنید اما گزینه سرچ را انتخاب نکنید در عوض، کلمات کلیدی را که گوگل به شما نشان می‌دهد بررسی کنید: اینها به عنوان کلمات کلیدی “پیشنهاد گوگل” شناخته می شوند.

از آنجایی که این کلمات کلیدی مستقیماً از گوگل می آیند، شما می دانید که کاربران در جستجوی آنها هستند. در واقع به این معنی است که آنها کلمات کلیدی خوبی برای بهینه‌سازی سایت شما هستند.

نکته کاربردی: Keywordtool.io را بررسی کنید. این ابزار کلمات کلیدی Google Suggest را حذف می‌کند و کمک می‌کند تا نگاهی در مقیاس کلی‌تر داشته باشید.

کلمات کلیدی اصلی را در ابزار تحقیق کلمات کلیدی گوگل بیابید

Google Keyword Planner ابزار رسمی تحقیق کلمات کلیدی گوگل است که از نظر فنی برای تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز طراحی شده است ولی با این حال، هنوز هم برای تحقیقات کلمات کلیدی سئو بسیار مهم است. داده‌های موجود در این ابزار همگی از داده‌های جمع‌آوری شده توسط بزرگ‌ترین موتور جستجو است؛ پس برای تحقیق کلمات کلیدی حتما این ابزار را در نظر داشته باشید.

انجمن‌های انلاین را در نطر داشته باشید

Reddit، Quora، انجمن‌ها و سایر انجمن‌های آنلاین مکان‌های بسیار خوبی برای یافتن کلمات کلیدی هستند.

کلمات کلیدی کم رقابت را با KWFinder شناسایی کنید

KWFinder یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که تا تعدادی جستجو را میتوان در آن به شکل رایگان انجام داد. چیزی که KWFinder را منحصر به فرد می‌کند این است که تعداد زیادی داده در مورد هر کلمه کلیدی در اختیار شما قرار می‌دهد.

همانطور که می‌بینید، وقتی یک کلمه کلیدی را درKWfinder جست‌وجو میکنید اطلاعاتی درباره موارد زیر دریافت میکنید:

  • حجم جست‌وجو
  • دشواری کلمات کلیدی
  • CPC (cost per click)
  • بازدیدهای تخمینی
  • روندها

به این ترتیب، می توانید کلمات کلیدی کم رقابتی را انتخاب کنید که رتبه‌بندی آنها آسان باشد.

«کلمات کلیدی سؤال» را با Answer The Public پیدا کنید.

این ابزار رایگان سوالات متداول کاربران را به شما نمایش می‌دهد. عبارات کلیدی شامل سوال برای پست‌ها و مقالات وبلاگ عالی هستند. (به عنوان مثال: “چگونه قهوه سرد دم کنیم؟)؛ به این ترتیب می توانید در مطالب خود به این سوالات پاسخ دهید.

چک لیست سئو داخلی On-page Seo

اکنون زمان آن رسیده است که محتوای خود را با استفاده از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو داخلی بهینه کنید.

۱. کلمه کلیدی خود را در URL خود وارد کنید

URL شما به گوگل کمک می کند تا بفهمد صفحه شما چیست. به علاوه، یک URL غنی از کلمه کلیدی می تواند نرخ کلیک (CTR) شما را بهبود بخشد. به همین دلیل است که باید کلمه کلیدی خود را در URL وارد کنیم. به عنوان مثال، کلمه کلیدی هدف برای این صفحه “چک لیست سئو” است. بنابراین URL ایجاد شده به این شکل نوشته میشود: Rushweb.ir/seo-checklist

۲. از URL های کوتاه استفاده کنید

تجزیه و تحلیل اخیر از 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل نشان داد که URLهای کوتاه بهترین رتبه را در گوگل بدست می‌آورند.

۳. کلمه کلیدی خود را در عنوان خود بارگذاری کنید

بر کسی پوشیده نیست که باید از کلمه کلیدی خود در تگ عنوان استفاده کنیم.
اما بسیاری از کاربران نمی‌دانند که محل استفاده از کلمه کلیدی هم مهم است. به طور خاص، شما می خواهید هر زمان که ممکن است کلمه کلیدی خود را در جلوی برچسب عنوان خود قرار دهید. به عنوان مثال، کلمه کلیدی اصلی برای این پست “چک لیست سئو” است: همانطور که انتظار می‌رود عنوان نیز با همین کلمه آغاز می‌شود.

۴. عبارات جذاب به عنوان اضافه کنید

بهینه کننده‌های عنوان، کلمات و عباراتی هستند که باید به تگ عنوان خود اضافه کنید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، صفحه شما می‌تواند در تعداد زیادی از کلمات کلیدی طولانی و مختلف رتبه کسب کند. این کلمات عباراتی را مانند: بهترین، راهنمای کامل، مشاوره رایگان، تاریخ سال جاری و عبارات مشابهی را شامل می‌‌شوند.

۵. از کلمه کلیدی خود یک بار در 150 کلمه اول استفاده کنید

گوگل به 100 تا 150 کلمه اول صفحه شما اهمیت بیشتری می دهد، پس حتما یک بار در اینجا از کلمه کلیدی خود استفاده کنید.
به عنوان مثال: برای پست ابزارهای سئو بلافاصله میتوان از عبارت “ابزارهای سئو” استفاده کرد.

۶. از کلمه کلیدی خود در تگ های H3 ,H1, H2 استفاده کنید

مطمئن شوید که کلمه کلیدی خود را در تگ‌های H1، H2 یا H3 قرار دهید.
برای مثال: ممکن است متوجه شده باشید که ما عبارت “چک لیست سئو” را در اولین زیر عنوان این صفحه قرار داده‌ام.
این نکته تاثیر زیادی در رتبه‌بندی گوگل شما ایجاد نمی‌کند، اما وقتی نوبت به بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو می رسد، ریزترین نکات هم میتواند کمک کند.

۷. بهینه سازی تصاویر

تصاویری که استفاده می‌کنید چیزهای زیادی در مورد محتوای شما می‌گویند. متأسفانه، گوگل هنوز نمی‌تواند آن‌طور که یک انسان می‌تواند تصاویر را ببیند. بنابراین برای کمک به آنها در درک تصاویر وبسایت، باید برچسب‌ها و نام فایل‌های جایگزین تصویر خود را بهینه کنید.

به عنوان یک امتیاز: تصاویر بهینه شده همچنین به شما در رتبه‌بندی در جستجوی تصویر کمک می کنند.
ابتدا، زمانی که تصویر را ذخیره می‌کنید، از نام فایلی استفاده کنید که به طور مختصر آن تصویر را توصیف کند. برای مثال، فرض کنید به تازگی از یک املت اسفناج با موبایل خود عکس گرفته‌اید، نامی که برای این تصویر انتخاب میکنید میتواند به ترتیب زیر باشد:

spinach_omelette.png

و در نهایت زمانی که تصویر را به صفحه خود اضافه کردید یک تگ توصیفی هم به آن بدهید. سایز تصویر شما نکته دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. در مقاله زیر به تمام نکات بهینه‌سازی تصاویر پرداخته‌ایم:

بهینه‌سازی تصاویر

۸. از مترادف ها و کلمات کلیدی LSI استفاده کنید

در گذشته، استفاده مکرر از کلید واژه‌های تکراری امری عادی بود. ولی دیگر کاربردی ندارد. امروزه، گوگل نسبت به گذشته بسیار هوشمندتر شده است. بنابراین به جای استفاده از یک کلمه کلیدی یکسان و به دفعات زیاد، از مترادف‌ها و کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهیم برای عبارت «چگونه یک وبلاگ راه اندازی کنیم» جایگاه کسب کنیم:

پس استفاده از عبارات زیر میتواند به کمک ما بیاید:

  • چگونه یک وبلاگ راه‌اندازی کنیم
  • شروع یک وبلاگ
  • چگونه یک وبلاگ بسازیم
  • چگونه یک وبلاگ در وردپرس راه‌اندازی کنیم؟

۹. از لینک های خارجی استفاده کنید

مطمئن شوید که در مقاله خود به 5 تا 8 سایت معتبر پیوند داده شده است. برای مثال، در این لیست از تکنیک های SEO، میتوان به وب سایت‌های قابل اعتمادی مانند Wikipedia و Google پیوند داد. این پیوندها به گوگل نشان می‌دهد که محتوای تولید شده به خوبی ارجاع داده و قابل اعتماد است.

۱۰. از لینک‌های داخلی استفاده کنید

این بسیار ساده است: هر زمان که یک محتوای جدید منتشر می کنید، به 2 تا 5 صفحه دیگر در سایت خود پیوند دهید.

نکته حرفه ای: از عبارات اصلی (Exact keywords) در پیوندهای داخلی خود استفاده کنید.

چک لیست سئو تکنیکال

سئو تکنیکال (برای مشاهده آموزش کامل‌تر سئو تکنیکال حتما به پیوند مورد نظر مراجعه کنید) می‌تواند رتبه‌بندی شما را ارتقا یا شکست دهد. خوشبختانه، رفع مشکلات تکنیکال سئو کار چندان سختی نیست! به خصوص اگر موارد موجود در این چک لیست را دنبال کنید:

۱. شناسایی خطاهای Crawl

“خطای CRAWL” به این معنی است که Google برای مشاهده صفحه در سایت شما مشکل دارد. و اگر آنها نتوانند صفحه شما را مشاهده کنند، برای هیچ چیزی رتبه‌بندی ایجاد نمی‌شود. شما به راحتی می توانید خطاهای Crawl را در کنسول جستجوی Google پیدا کنید.

گزارش «پوشش» (Coverage):ا گر متوجه شده‌اید که گوگل در دسترسی به یکی از صفحات وب مهم شما مشکل دارد (به عنوان مثال، robots.txt خزنده‌های موتور جستجو را مسدود می کند)، باید آن را در اسرع وقت برطرف کنید.

۲. ببینید گوگل چگونه صفحه شما را میبیند

گاهی اوقات کاربران می‌توانند همه چیز را در صفحه شما ببینند اما گوگل نمی‌تواند. اگر Google نتواند به طور کامل به صفحه شما دسترسی داشته باشد، رتبه‌بندی هم نمی‌کند. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم از ویژگی “Inspect URL” کنسول جستجوی Google استفاده کنید. کافیست صفحه‌ای از سایت خود را در بالای GSC(گوگل سرچ کنسول) وارد کنید.

وقتی این کار را انجام دادید، صفحه خود را از دیدگاه گوگل خواهید دید و این بسیار کمک کننده است.

۳. مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است

گوگل اخیراً یک “شاخص برای رتبه‌بندی موبایل (Mobile First Index) جدید راه‌اندازی کرده است. به این معنی که: اگر سایت شما برای موبایل بهینه‌سازی نشده باشد، رتبه چندان خوبی نخواهد داشت. خوشبختانه، شما می‌توانید به راحتی با تست Google’s Mobile Friendly Site خود را برای موبایل ببینید. به صفحه‌ای از سایت خود بروید و یک پاسخ واضح “بله یا نه” دریافت کنید.

۴. لینک های ناقص را درست کنید

لینک های شکسته واقعاً می توانند به SEO شما آسیب بزنند. بنابراین شما قطعا می‌خواهید لینک‌های خراب را پیدا کنید و آنها را اصلاح کنید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار؟ DrLinkCheck.com این یک ابزار رایگان است که سایت شما را برای لینک‌های خراب اسکن می‌کند.

۵. سایت خود را با HTTPS ایمن کنید

HTTPS یک سیگنال رتبه‌بندی تایید شده گوگل است. بنابراین، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، وقت آن رسیده است که سایت خود را به HTTPS منتقل کنید. (یا اگر به تازگی یک سایت جدید راه‌اندازی کرده‌اید، آن را با HTTPS در روز اول راه‌اندازی کنید.)

۶. سرعت بارگزاری سایت خود را بررسی کنید

آیا سایت شما بسیار سریع بارگزاری می‌شود؟ اگر نه، سایت شما رتبه‌ای نخواهد داشت. به همین دلیل است که باید همواره سرعت بارگزاری سایت را از PageSpeed Insights بررسی کنید. این ابزار رایگان به شما امکان می‌دهد بدانید که سایت شما با چه سرعتی برای کاربران دسکتاپ و موبایل بارگیری می‌شود. به شما اجازه می‌دهد تا بدانید که برای سرعت بخشیدن به لود سایت چه کاری می‌توانید انجام دهید.

اگر وب‌سایت وردپرسی دارید برای افزایش سرعت سایتتان میتوانید به مطلب زیر مراجعه نمایید:

افزایش سرعت سایت‌های وردپرسی

چک لیست محتوا

نمی‌توان منکر این موضوع شد که اگر می‌خواهید در گوگل رتبه‌بندی کنید، باید محتوای عالی منتشر کنید. به همین دلیل است که محتوا اکنون بخش بزرگی از هر استراتژی سئوی مدرن است. در این بخش به شما مراحل دقیق ایجاد نوع محتوایی را که در سال 2022 راحت‌تر رتبه‌بندی میشود را نشان خواهیم داد.

۱. ایجاد محتوای شگفت انگیز با استفاده از “تکنیک آسمان خراش”

تکنیک آسمان‌خراش فرمولی قدرتمند برای انتشار محتوای شگفت‌انگیز است. در واقع، من از این تکنیک برای دو برابر کردن ترافیک موتور جستجوی خود استفاده کردم: فرآیند 3 مرحله‌ای تکنیک آسمان خراش: ابتدا یک محتوای محبوب در صنعت خود را شناسایی کنید، چیزی حتی بهتر از محتوای قبلی ایجاد کنید و در نهایت، آن محتوا را تبلیغ کنید.

۲. برای به حداکثر رساندن خوانایی، محتوای خود را به چند بخش تقسیم کنید

هیچ کس خواندن دیوارهای غول پیکر متن را دوست ندارد. متن های کوتاه شده نرخ پرش را پایین نگه می دارند، که یک عامل اصلی رتبه‌بندی گوگل است.

۳. توضیح کامل و جامعی را در رابطه با موضوع محتوا ارائه کنید

وقتی بیش از 11 میلیون نتیجه جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کردیم، یک چیز برجسته به چشم میخورد: محتوایی که در گوگل بهترین رتبه را دارد، یک موضوع را به طور کامل پوشش می‌دهد.

۴. از Schema Markup استفاده کنید

پاسخ به سوالات متداول بصورت کدهای اسکیما به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. با این حال، پیاده‌سازی آن‌ها میتواند مشکل باشد. به همین دلیل است که ابزار تست داده‌های ساختاریافته گوگل را توصیه می‌کنیم.

۵. روی عناوین محتوایی که در حال حاضر بهتر کار می‌کنند تمرکز کنید

تیم BuzzSumo اخیراً 100 میلیون مقاله را مورد بررسی قرار دادند. با هم نگاهی به نتیجه این تحقیقات می‌اندازیم.

خبر بد: “بیشتر محتواهای تولید شده، بک لینک دریافت نمی‌کنند”

و خبر خوب: آن‌ها دریافتند که فرمت‌ “محتوای خاص و مورد تایید” بهتر از انواع دیگر عمل می‌کند.

در حقیقت، برندگان بزرگ سایت‌هایی هستند که برای محتوای اصلی و معتبر شهرت زیادی ایجاد کرده‌اند. منظور از شهرت همان خرید بک لینک معتبر از سایت‌های با کیفیت است. که به روش‌های گوناگون مانند خرید رپورتاژ، پست مهمان و … میتوان آن‌ها را بدست آورد.

منظور از محتوای “اصیل و معتبر” چیست؟

  • مطالب نوشته شده توسط کارشناسان
  • تحقیق اصلی (مانند نظرسنجی‌ها و مطالعات صنعتی)
  • محتوایی که فقط اطلاعات بازگردانده شده نیست
  • مطالعات موردی و نمونه های زندگی واقعی
  • محتوای همیشه سبز که برای سالها ارزشمند خواهد بود

۶. از محتوای بصری استفاده کنید

به طور کلی به دو دلیل توصیه می‌شود اینکار را انجام دهید؛

اول، اینکه محتوای جذاب‌تری تولید می‌شود.

دوم، تصاویر و سایر اشکال چند رسانه‌ای به رتبه‌بندی بهتر محتوا کمک می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم از این اشکال چند رسانه‌ای در محتوای خود استفاده کنید: تصاویر، نمودارها، اینفوگرافیک‌ها، محتوای بصری، ویدئوها، نظرسنجی‌های تعاملی و آزمون‌ها.

چک لیست لینک سازی

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، لینک‌سازی کلیدی است. در واقع، گوگل تایید کرده است که بک لینک‌ها یکی از 3 سیگنال رتبه‌بندی برتر آنها هستند. متأسفانه، ایجاد لینک آسان نیست (به همین دلیل است که اکثر چک لیست های SEO دیگر این مرحله را نادیده می گیرند). اما اگر می خواهید در گوگل رتبه بندی کنید، لینک ها ضروری هستند. و در این بخش به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

۱. ایجاد بک لینک‌های قدرتمند

پست مهمان می‌تواند یک استراتژی لینک‌سازی فوق العاده موثر باشد. یک راه درست و غلط برای پست مهمان وجود دارد.
راه درست: پست مهمان خود را در سایت‌های معتبر صنعت خود منتشر کنید.
راه غلط: پست‌های مهمان را در هر وب‌سایتی که میتوانید منتشر کنید.

۲. در تولید محتوا نوآوری کنید

اگر تمرکز خود را روی تولید محتوای دست اول بگذارید چند نکته مثبت حاصل میشود، اول اینکه مطالب جدیدتری نسبت به رقبا تولید کرده‌اید و دوم اینکه ممکن است مطلب شما مورد توجه سایر کاربران قرار گرفته و به آن لینک داده شود. برای این کار میتوانید از تولید اینفوگرافیک‌، نمودار، پادکست و ویدیوهای مربوط به کسب‌وکارتان استفاده کنید، محتوای بصری تازه به احتمال زیاد میتواند مورد توجه بیشتری واقع شود.

نکات و تاکتیک های پیشرفته SEO

اکنون که اصول اولیه را درک کرده اید، اجازه دهید شما را با تعدادی از نکات و تکنیک‌های پیشرفته SEO آشنا کنم.

1. سایت خود را برای نرخ کلیک بهینه کنید

شکی در این نیست که هرچه افراد بیشتری روی نتیجه شما کلیک کنند، رتبه شما بالاتر می رود.

2. . زمان خرابی وب سایت را محدود کنید

اگر سایت شما خراب شود، کاربران عصبانی می شوند. همانطور که معلوم است، گوگل نیز عصبانی می شود. در واقع، آنها بیان می‌کنند که قطع‌های برنامه‌ریزی نشده سایت «می‌تواند بر شهرت سایت تأثیر منفی بگذارد». خوشبختانه با ابزاری مانند Pingdom می‌توانید به راحتی زمان خرابی سایت را ردیابی کنید. Pingdom صدها بار در روز سایت شما را پینگ می‌کند تا اگر وبسایت شما خراب شد، اعلانی دریافت کرده و در اسرع وقت مشکل را رفع کنید.

3. صفحات “”Dead Weight را حذف کنید

گوگل اخیرا اعلام کرده است که یک سایت بزرگ با تعداد زیادی صفحه می‌تواند برای سئو مضر باشد.
به همین دلیل است که 100% تمرکز باید روی کیفیت باشد. با وجود این واقعیت که این رویکرد کیفیت بر کمیت به وضوح کار می‌کند، می‌بینیم که بسیاری از سایت‌ها با صفحات مرده یا “”Dead Weight دست و پنجه نرم می‌کنند.

صفحات Dead Weight مانند:

  • صفحات دسته بندی و برچسب وردپرس
  • پست های وبلاگ قدیمی
  • محتوای تکراری
  • پست‌های وبلاگ با کیفیت پایین
  • صفحات محصول تجارت الکترونیک با فروش صفر
  • صفحات آرشیو
  • محتوای کوتاه
  • صفحات خدمات قدیمی و بدون بازدید

و همانطور که مشاهده کردید، طبق آنچه گوگل اعلام کرد؛ که این صفحات Dead Weight می توانند به تلاش های بهینه‌سازی شما آسیب بزنند. بنابراین توصیه می‌شود آنها را حذف کنید.

4. زمان حضور کاربران در سایت خود را بهبود بخشید

زمان اقامت (Dwell Time) یکی دیگر از عوامل کلیدی رتبه‌بندی گوگل است. گوگل می‌خواهد ببیند که افراد در سایت شما باقی می‌مانند. اگر افراد به سرعت از صفحه شما پرش کنند و از یک نتیجه جستجوی دیگر بازدید کنند، گوگل این سیگنال را دریافت می‌کند که سایت شما مورد پسند کاربر نبوده است؛ اما وقتی مردم آنچه را که از صفحه شما می‌خواهند دریافت می‌کنند، به خواندن آن ادامه می‌دهند گوگل نیز به آن توجه خواهد کرد.

5. به روزرسانی و نو کردن مجدد محتوای قدیمی

محتواهای قدیمی که در سایت خود دارید بازنویسی کنید، ارتقا ببخشید و آن ها را تبدیل به محتواهای جدید کنید.

هم‌چنین بخوانید:

راهنمای گام به گام افزایش رتبه در گوگل