نحوه ثبت سایت در نقشه گوگل

2021-04-05 13:34:09

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

امروزه کاربرد اینترنت و بازاریابی های آنلاین بسیار پر رنگ و فراگیر شده است و این روند همچنان در حال گسترش است. هر کسب و کار کوچک یا بزرگی برای فعالیت به این ابزارهای آنلاین نیاز دارد زیرا در حال حاضر بسیاری از افراد برای رفع نیاز و مایحتاج زندگی خود از جستجوی اینترنتی و مرورگرها استفاده می کنند. در این صورت، داشتن دانش و مهارت بکارگیری این ابزارهای انلاین و کاملا رایگان می تواند گام بلندی در جهت جذب مخاطب و رونق کسب و کار شما باشد.

وقتی کسب و کار جدیدی را شروع می کنید، موتورهای جستجوی گوگل اطلاعات بسیار محدودی از شما دارند و در نتیجه اطلاعات محدودی در اختیار مخاطبین شما قرار می دهند. شما باید ماهیت و وجود وبسایت کسب و کار خود را به گوگل اثبات کنید، به همین دلیل است که تأیید کردن و معرفی وبسایت به گوگل مپ همچون بک لینک و رپورتاژ آگهی برای سئو سایت و بازاریابی آنلاین بخش مهمی محسوب می شود که به شما این فرصت را می دهد که از امکانات گسترده گوگل استفاده کنید.

اگر می خواهید یک کسب و کار را معرفی و تأیید کنید، بهترین مکان برای شروع Google Maps است (قبلاً با عنوان Google Places شناخته می شد). این خدمت رایگان بخشی از Google My Business است و می تواند به سازماندهی وبسایت شما کمک کند تا از طریق سیستم های مختلف Google فهرست شود.

شما در این مطلب از راش وب می توانید چگونگی و نحوه ثبت سایت در گوگل مپ و تاثیر آن بر روی سئو سایت را بیاموزید اما بیایید در ابتدا تعریف ساده ای از اهمیت ثبت سایت در گوگل مپ داشته باشیم:

گوگل مپ چیست؟

یک ابزار کاربردی و کاملا رایگان که گوگل در اختیار مخاطبین خود قرار می دهد. Google Maps سرویس مبتنی بر وب است که اطلاعات کاملی درباره مناطق جغرافیایی و وبسایت های مختلف دنیا ارائه می دهد. علاوه بر نقشه های جاده ای معمولی، گوگل مپ همچنین از مکان های مختلف هوایی و ماهواره ای نیز اطلاعاتی ارائه می دهد. در بعضی از شهرها می توانید نماهای خیابانی شامل عکس های گرفته شده از وسایل نقلیه را ببینید.

آیا ثبت مکان در گوگل مپ بر رتبه بندی سئو شما تأثیر می گذارد؟

افرادی که طراحی سایت و یا سئو وبسایت ها را بر عهده دارند می دانند که لوکال سئو یا سئوی محلی در حال حاضر بخش مهمی از بازاریابی های آنلاین را تشکیل می دهد. به زبان ساده تر، گوگل ابزاری را معرفی کرد تا بتوان به وسیله آن محصولات یا خدماتی که در اطراف محدوده مکانی خود به دنبال آن هستیم را به راحتی در صفحه جستجوی گوگل پیدا کنیم. در حال حاضر شما با تایپ عبارت مورد نیاز خود در سرچ گوگل و جستجوی آن می توانید به اطلاعات تماس نزدیک ترین مکان ارائه آن خدمت یا محصول دسترسی داشته باشید. گوگل روزانه حدود 3.5 میلیارد جستجو را مدیریت می کند و تقریبا 88٪ از کل این جستجوها به وسیله تلفن های همراه صورت می گیرد. جستجوی محلی گوگل می تواند تا 76٪ از نتایجی که افراد به دنبال آن هستند را به مرحله فروش تبدیل کند. به عنوان مثال با تایپ عبارت “دکتر متخصص پوست و مو”، گوگل نزدیک ترین مراکز ارائه دهنده ی خدمات تخصصی پوست و مو به شما را در نتایج اولیه خود نمایش خواهد داد.

نحوه ثبت سایت در گوگل مپ

نحوه ثبت سایت در گوگل مپ

گوگل برای ثبت اطلاعات مشاغل از Google My Business استفاده می کند اما متاسفانه این ابزار به دلیل وجود تحریم ها، دسترسی خود را برای کسب و کارهای ایرانی بسته است. اما جای نگرانی نیست زیرا شما می توانید با پیروی از مراحل فوق اطلاعات وبسایت خود را به راحتی در گوگل مپ ثبت کنید.

مراحل ثبت سایت در نقشه گوگل

برای دستیابی به چگونگی نحوه ثبت سایت در نقشه گوگل، لازم است ابتدا مکان مورد نظر خود را در گوگل مپ ثبت کنیم:

ثبت مکان در گوگل مپ

در ابتدا نیاز دارید که یک اکانت جیمیل ساخته و به آن وارد شوید. برای این کار از www.google.com و استفاده کرده و گزینه sign in در گوشه بالایی صفحه را انتخاب و اطلاعات جیمیل خود را وارد کنید.

سپس این نشانی را https://www.google.com/maps در آدرس بار تایپ کرده و یا با استفاده از گزینه google apps و انتخاب گزینه map مراحل را دنبال کنید.

نقشه گوگل پیش روی شما باز خواهد شد که قطعا با محیط آن آشنایی دارید. شما با گزینش یک مکان از روی نقشه می توانید اطلاعات مربوط به دسترسی های آن را مشاهده کنید. با زوم کردن جزئیات بیشتری نمایش داده خواهد شد و برای جابجایی روی نقشه می توانید از موس و کلیک کردن کمک بگیرید.

در این مرحله برای ثبت مکان مورد نظر خود بر روی نقشه گوگل ابتدا آن محل را بر روی نقشه پیدا کنید سپس با باز کردن منوی سه خط کنار صفحه روی گزینه Add a missing place کلیک کنید.

کادری با عنوان Add a place باز خواهد شد که یک نقشه مکان نما نیز در آن قرار دارد. در این مرحله مهم شما باید مکان دقیق مورد نظر خود را بر روی نقشه مشخص کنید. توجه داشته باشید که این مکان باید به وضوح مشخص باشد بنابراین تا جای ممکن روی نقشه زوم کنید و سپس مکان نمای قرمز رنگ را بر روی محل قرار دهید. خواهید دید که پس از مشخص کردن مکان نمای قرمز رنگ، گزینه آدرس به طور پیشفرض پر خواهد شد.

حال نوبت به ثبت اطلاعات کسب و کار شما رسیده است.

Name : عنوان تجاری، نام شرکت یا کسب و کار خود را وارد کنید.
Address : آدرس دقیق خود را در این بخش وارد کنید. (گوگل این قسمت را به طور پیشفرض پر می کند اما شما نیز می توانید آن را ویرایش کنید.)
Category : زمینه فعالیت کسب و کار مورد نظر شما چیست؟

وارد کردن اطلاعات این سه گزینه اجباری است اما اگر تمایل دارید شماره تماس، آدرس وبسایت و ساعات کاری خود را نیز وارد کنید بر روی فلش کلیک کرده و اطلاعات آنها را نیز تکمیل نمایید. (قطعا در دسترس بودن اطلاعات بیشتر می تواند به جذب مخاطب کمک کند)

پس از وارد کردن اطلاعات درخواستی، گزینه submit را کلیک کنید. در این قسمت گوگل سه مورد از نزدیک ترین آدرس های نزدیک به شما را نشان داده و از شما می پرسد کدام یک از این سه مورد را می شناسید؟ اگر هر کدام را می شناسید روی آن کلیک کنید و در غیر این صورت بر روی گزینه SUBMIT ANYWAY کلیک کنید.

در نهایت کار ثبت کسب و کار شما در گوگل به پایان می رسد و گوگل نیز از بابت آن از شما تشکر خواهد کرد.

همچنین اگر بخواهید اطلاعات بیشتری در گوگل مپ ثبت کنید می توانید گزینه contribute more را کلیلک کرده و قسمت هایی مانند عکس، نظرات و … را نیز به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که عکس ها باید واقعی باشند در غیر این صورت گوگل آنها را قبول نخواهد کرد.

مراحل تایید ثبت مکان در گوگل مپ

گوگل در عرض چند ساعت مکان وارد شده شما را مورد بررسی قرار می دهد و شما برای مشاهده مراحل تایید مکان هایی که ثبت کرده اید می توانید با ورود به گوگل مپ و کلیک بر روی گزینه Your Contributions و سپس گزینه Edits، وضعیت تمامی مکان های ثبت شده توسط خود را بررسی کنید.

در مقابل هر یک از این مکان های ثبت شده، وضعیت آن را نشان می دهد. در این قسمت می توانید سه وضعیت مختلف را ببینید: در حال انتظار یا Pending، تایید شده یا Approved و تایید نشده یا Not Applied

نحوه ویرایش یا تغییر مکان در گوگل مپ

شما می ‌توانید با انتخاب مکان مورد نظر خود و انتخاب گزینه ویرایش، یک مورد اشتباه و منقضی شده را به گوگل گزارش دهید.

برای انجام ویرایش یا تغییر مکان در گوگل مپ مراحل زیر را انجام دهید:

گوگل مپ را باز کرده و با وارد کردن آدرس در بخش جستجو و یا مشخص کردن آن بر روی نقشه مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید اطلاعات نادرست را ویرایش کنید. همچنین امکان حذف آن نیز از روی نقشه مپ وجود دارد.

در توضیحات مکانی که در پنل ناوبری ظاهر می‌شود، قسمت مدنظر خود را ویرایش کنید

در قسمت ویرایش، یکی از دو گزینه نمایش داده شده را برای ویرایش مکان در گوگل مپ انتخاب کنید.

نام یا جزئیاتی مانند آدرس، URL وبسایت، ساعات کاری، شماره های تماس، تصاویر و … را تغییر دهید.

هنگامی‌ که تمام تغییرات را انجام دادید، گزینه Send را کلیک کنید.

حذف مکان در گوگل مپ

اگر قصد حذف مکانی از گوگل مپ را دارید، کافی است چند مرحله زیر را دنبال کنید:

به گوگل مپ رفته و مکان مورد نظر خود را پیدا کنید.

سپس روی گزینه “پیشنهاد یک ویرایش” کلیک کنید. آن محل را علامت گذاری کرده و بر روی گزینه ” مکان به طور دائم بسته است یا هرگز وجود نداشته است” کلیک کنید و یک دلیل برای حذف مکان ارائه دهید. در نهایت گزینه ارسال یا Send را انتخاب کنید.

پس از ارسال این درخواست گوگل آن را بررسی می کند و در صورت تایید توسط تیم گوگل مکان مورد نظر شما حذف خواهد شد. در این فرایند ممکن است ایمیلی از طرف گوگل دریافت کرده و سوالاتی در این زمینه از شما پرسیده شود.

اشتراک گذاری مطلب

2 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب
    ایا با روشی که فرمودید زمانی که وبسایتم سرچ شود در نتایج گوگل ادرس سایت و نقشه گوگل همزمان نمایش میدهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *