ده دلیل برای کار کردن در گوگل

2021-04-05 13:18:27

گوگل مدعی است که در رتبه نخست لیست 50 شرکت برتر برای کارمندان قرار دارد. این لیست از طریق سایت Glassdoor.co منتشر شده، البته باید گفت مجله Furtune نیز در رده بندی خود گوگل را در میان 100 شرکت برتر برای کار کردن به مدت طولانی انتخاب کرده است. از دلایل انتخاب گوگل میتوان به مزایای کارکنان، فرصت های شغلی و پروژه هایی که بر نسل بشر تاثیر گذاشته و فرهنگ نوآورانه را گسترش میدهد، اشاره کرد.

برای دانلود نسخه PDF کلیک کنید.

1. گوگل هر آن چیزی که یک کارمند از بزرگترین شرکت های ایالات متحده انتظار دارد را در خود جای داده است: دوچرخه و خودروهای برقی کارمندان را جابجا میکنند و آن ها را به قرارهای ملاقاتشان میرسانند، مراکز بازی برای وقت گذرانی کارمندان، باغ های طبیعی و مبلمان سازگار با محیط زیست. گوگل به دنبال آن است تا زندگی کارمندانش را ساده تر کند و به طور مداوم دنبال راههایی است تا سطح سلامت، روحیات و رفاه آن ها را بهبود دهد.

2. گوگل در مراکز خود از پرستاران و پزشکان استفاده میکند تا به کارمندانش خدمات بهداشتی و سلامتی ارائه دهد. کارمندان میتوانند با خیال آسوده به سفر بروند چرا که همه آنها تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار دارند که از آن ها در ماموریت های کاری و سفرهای تفریحی مراقبت میکند.

3. گوگل هم چنین یکی از بهترین شرایط را برای والدین جدید فراهم آورده است. شرکت به پدران 18 هفته مرخصی با حقوق (اگر تنها والد باشد) و به مادران 22 هفته مرخصی با حقوق میدهد. گوگل به کارمندانی که نو رسیده دارند بسیار اهمیت میدهد، مشاور خانواده در شرکت حضور یافته و در جلسه های حضوری برنامه های روزانه والدین را بررسی میکند.

4. گوگل حتی برای زمان مرگ کارمندانش مزایایی در نظر گرفته تا از ناراحتی خانواده متوفی بکاهد. شرکت یک چک به مبلغ نصف حقوق 10 ساله را به خانواده یا بازماندگان او اهدا میکند. کودکان کارمند فوت شده، حدود 1000 دلار به شکل ماهیانه و تا زمانی که به سن 19 یا 23 سالگی برسند، دریافت میکنند.

5. گوگل کارمندان خود را تشویق به ادامه تحصیل کرده و آن ها را بورسیه میکند. در این مدت کارمندان میتوانند به مرخصی با حقوق بروند در حالی که تمام هزینه های تحصیل توسط شرکت پرداخت میشود.

6. از آن جایی که گوگل یکی از مشهورترین شرکت های فناوری در جهان است برای کارمندانی که مجبور هستند شرکت را ترک کنند، فرصت های شغلی مناسب فراهم میکند. هم چنین گوگل فرایند رشد کارمندان را فراهم کرده تا آن ها بتوانند به مدارج مدیریتی بالاتر ارتقا یابند.

7. کار در گوگل به معنای مشارکت در رشد جامعه جهانی است. کارکنان گوگل با برنامه ها و فناوری هایی که تولید میکنند به طور مثبت بر جامعه تاثیر میگذارند. این تولیدات تکنولوژی به طور حتم برای نژاد بشر مفید خواهد بود: بطور مثال، اتومبیل های خودران به رانندگان این امکان را میدهند تا در طول مسیر به استراحت بپردازند. بروز تصادف در حین رانندگی خودکار بسیار کمتر از رانندگی انسان بوده و میتواند میزان حوادث را کاهش دهد. گوگل در حال توسعه فناوری پوشیدنی است که میتواند بطور دائم میزان قند خون را بسنجد. این فناوری برای بیماران دیابتی میتواند بسیار مفید واقع شود.

8. گوگل بدنبال بهترین و درخشنده ترین اذهان است. کارکنان همیشه با دیدن قابلیت های همکارانشان شگفت زده میشوند. حضور چنین انسان هایی هوشمندی در کنار یکدیگر، سبب میشود تا یک محیط کاری خلاق و نوآورانه ایجاد شود.

9. گوگل یکی از نوآور ترین محیط های کاری را به کارکنان خود ارائه میدهد. این موضوع تنها در حرف نبوده و جزو قوانین شرکت است. گوگل کارمندان را تشویق میکند تا 20 درصد از زمان خود را صرف خلق ایده های نو پیرامون موضوعی که به آن علاقه دارند صرف کنند. محصولات و برنامه های کاربردی مانند Google News، Google Alerts و Google Maps زاییده ی این قانون هستند.

10. برای کمک به روحیه کارکنان، آن ها میتوانند حیوانات خانگی خود را به سر کار بروند. برخی از کارمندان راجب این موضوع گفته اند که آوردن حیواناتشان به سرکار موجب شده تا علاوه بر بیشتر شدن انرژی فردی، سبب خوشحالی سایر همکارانشان شود.
گرچه کارکنان بسیار هوشمندی در گوگل کار میکنند، اما هیچ علمی وجود ندارد تا بگوید چه محیط کاری ایده آل است. پس شرکت صرفا به کارمندان خود احترام گذاشته و سعی میکند تا از آن ها حمایت نماید.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *