آنچه در این مطلب خواهید خواند

مهم ترین نکات پیشرفته سئو برای حرفه‌ ای ها

مهم ترین نکات پیشرفته سئو برای حرفه‌ ای ها
آنچه در این مطلب خواهید خواند

موتورهای جست و جو چه فاکتورهایی را به تازگی مورد توجه قرار داده اند؟ در این مقاله قصد داریم شما را با 10 فاکتور مهم و کاربردی در سئو 2019 آشنا کنیم. اگر در ابتداری راه سئو هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله اصول پایه سئو را پیش از این مقاله مطالعه کنید. همچنین می توانید نسخه PDF مقاله را دانلود کنید.

1. متوجه مخاطبان و هدف کاربر خود باشید

مخاطبان شما متن را ترجیح می دهند یا تصاویر؟ ویدئو برایشان جالب تر است یا فایل شنیداری؟ دانستن این نکته و توجه به آن از نکات مهم سئو 2019 خواهد بود.
میندی وینشتاین، مدیر عامل شرکت Market Mindshift می گوید: “شما باید بدانید که افراد هنگام پرسیدن یک کلمه یا یک عبارت منتظر هستند چه نتیجه ای را ببینند و شما باید این انتظار را برآورده کنید.”
موتوکو هانت، رئیس AJPR، با تایید این مطلب افزود: نیاز، سلیقه و ترجیحات مخاطبان شما می تواند سریعتر از آنچه شما فکر می کنید تغییر کند. اگر یک محتوای متنی کامل و بهینه بر روی سایت خود داشته باشید اما مورد توجه مخاطب قرار نگیرد، در کار خود رشد نخواهید کرد.
اگر سایت شما باعث افزایش زمان بازدید مخاطبان شما شود، گوگل به شما پاداش خواهد داد و کاربران روی شما حساب می کنند.
این موضوع بسیار مهم است، زیرا رتبه بندی در طی سال گذشته نوسان بسیاری داشته تا به هدف جستجوی کاربر نزدیک شود.
پیش از این متخصصین سئو بیشتر از کلمات کلیدی در مقالات خود استفاده می کردند تا نتایج بهتری از گوگل را کسب کنند اما این رویه تغییر کرده است.
کاسئی گیلت، مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال در KoMarketing، متوجه تغییر گوگل در یافتن کلمات کلیدی شده است. او درباره این موضوع گفت: ما باید بیشتر در مورد عملکرد سایتمان بدانیم و اینکه چگونه می خواهیم وقت خود را صرف کنیم.
آیا میخواهم وقت و پول خود را صرف تلاش برای رتبه بندی برای یک دوره طولانی مدت کنم یا باید فضای تمرکزم را به سمت خریداران ببرم و به احتمال زیاد آنها با آگاهی، به آنچه که من می فروشم علاقمند هستند؟
برای انجام این کار در سال 2019 شاید مجبور باشید روش های ارزشمند کردن کلمات کلیدی خود را تغییر دهید.
پس در حال حاضر ما باید تمرکز خود را از روی تاکید بر روی یک کلمه ی کلیدی به تلاش در پاسخگویی به هدف کاربر تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کلمات کلیدی

2. به سمت جستجو فراتر از Google بروید

آیا شرکت هایی نظیر آمازون و اپل سرنوشت خود را در گرو جست و جوی گوگل می دانند؟ 2019 سالی خواهد بود که دیگر SEO تنها در مورد چگونگی بهینه سازی برای گوگل نیست و ما باید به موتورهای دیگر نیز توجه کنیم. اگر کسب و کار شما نیاز به اپلیکیشن یا نرم افزاری دارد برای آن برنامه داشته باشید. تحقیقات نشان داده کاربران در حال حاضر از ابزارهای مختلفی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند.
برندهای قوی در حال تبدیل شدن به چند بعدی هستند، رتبه بندی های بیش از وب سایت.
شرکت گوگل نیز در این باره گفت: تمام هدف ما هدایت این ترافیک حجیم و سنگین به سمت هدف است و در این راه ممکن است آنها را به سمت هدف هایی غیر از وبسایت ها (مانند برنامه ها و نرم افزارهای دیگر) هدایت کنیم.

3. نشانه گزاری داده های ساختاری راه حل کلیدی است

ساختار نشانه های HTML برای شناساندن موارد مختلف به موتورهای جستجوگر مانند تاریخ نشر، نام سازمانی یا برند، نویسنده، تاریخ ویرایش ، مقصود صفحه و … مورد استفاده قرار می گیرد.
برای درک بهتر این موضوع به راهنمای Google Structured Data Markup Helper مراجعه کنید و با جای گذاری اطلاعات کد های صحیح HTML را دریافت و در صفحات سایت بارگزاری کنید.
هوش مصنوعی “AI” گوگل و موتورهای جستجوگر این اطلاعات را در ایندکس خود ذخیره می کنند و هنگامی که مورد نیاز باشد به کاربران نمایش می دهند.

4. ایجاد محتوای منحصر به فرد

الگوریتم به روز شده گوگل در سال 2018 نشان داد که این موتور جست و جو تمرکز خود را بر ارزیابی کیفیت محتوا و ابعاد محتوای یک وب سایت تشدید کرده است. ما عملکرد جستجوگرها در تعدادی از سایت های مختلف را ردیابی کردیم. رتبه ی سایت هایی که عمق منحصر به فردی را در پوشش محتوای کیفی خود ارائه دادند، به طور معنا داری در رتبه بندی سالانه بالاتر قرار گرفتند. سایت هایی که در آنها محتویات ضعیف بودند در رتبه بندی سقوط کردند.
الکساندرا تچالوا، مشاور بازاریابی دیجیتال، گفت: این بدان معناست که اگر هنوز مطالب را فقط برای حفظ وبلاگ خود بروزرسانی و منتشر می کنید، دیگر به اندازه کافی خوب نخواهید بود.
مسئله این است که این محتوا به اندازه کافی برای به دست آوردن لینک ها مناسب نیست، بنابراین شانس کمی وجود دارد که آن را در رتبه بندی گوگل مشاهده کنید.
بهتر است یک محتوای با کیفیت و نزدیک به هدف کاربران ارائه دهید تا صرفا چند محتوا بر روی سایت خود منتشر کنید که از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.
استراتژی جدید ایجاد محتوا در جستجوگرها نه فقط درباره پاسخ دادن به پرس و جو و هدایت کاربران به صفحه است همچنین باید از آن به عنوان ابزاری برای تعامل با کاربر و هدایت آن به عمل بعدی استفاده کنیم. صفحات بسیار کمتری وجود دارد که این کار را انجام می دهند.

5. افزایش تخصص، اعتبار و اعتماد

ایجاد و رشد تخصص، اعتبار و اعتماد سازی – که به عنوان E-A-T شناخته می شود-  در دستورالعمل های رتبه بندی جستجو در گوگل، یکی دیگر از روندهای کلیدی در سال 2019 خواهد بود.
گرانت سیمونز، معاون بازاریابی جستجو در Homes.com، گفت: شما باید به توزیع و ارتقاء محتوا از نقطه نظر اعتبار سازی نگاه کنید.
استخدام کارشناسان و متخصصین به عنوان نویسنده و نفوذ داده ها از نهادهای شناخته شده می تواند به گسترده شدن برند شما کمک کند.
همانند گوگل، موتور جست و جوگر بینگ نیز می خواهد E-A-T را پیاده سازی کند.

6. سرمایه گذاری بر روی سئو تکنیکال

وب سایت ها هر ساله با روند و پیچیدگی های جدیدی در حال رشد هستند. استفاده از سئو تکنیکال می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری در سال 2019 و فراتر از آن باشد.
برخی نکات در زمینه ی سئو تکنیکال عبارتند از:
سرعت: در نهایت سایت ها سرانجام شروع به ساده تر شدن و سریعتر شدن خواهند کرد زیرا متخصصین سئو به این نتیجه رسیده اند که گوگل به سایت های سریع تر ارزش و اعتبار بیشتری می دهد.
جاوا اسکریپت: بیشتر وب سایت هایی که شما با آن برخورد دارید به وسیله ی جاوا اسکریپت هدایت می شوند. این بدان معناست که شما باید زمانی را برای راه اندازی وبسایت مبتنی بر جاوا اسکریپت در نظر بگیرید.
وب اپلیکیشن های توسعه یافته (PWAs): در سال 2019 باید به چگونگی ایجاد وب سایت خود بر روی یک اپلیکیشن، فکر کنید. بسیاری از کاربران تمایل دارند تجربه ی قابل نگهداری خود از وب گردی را بر روی صفحه نمایش داشته باشند.

7. رشد سئو با بهینه سازی صفحات داخلی

بهینه سازی صفحات داخلی در سال 2019 بسیار مهم است. شما با انجام تکنیک های سئو داخلی و لینک سازی داخلی بین صفحات شاهد نتایج باور نکردنی خواهید بود. لینک های خارجی بسیار مهم هستند اما نباید از انفجار سئو در بهینه سازی صفحات داخلی غافل شوید.

برخی از نکات کلیدی بهینه سازی داخلی در وب سایت:
– خلق محتوایی که به سوالات متداول و رایج کاربران پاسخ می دهد.
– اطمینان از درستی جست و جوی داخلی سایت و نمایش نتایج مناسب با نیاز کاربر.
– کوتاه کردن روند و فرآیند سفارش دهی.
– دسترسی راحت مشتریان به سفارشات قبلیشان.
– ارائه پشتیبانی قوی به مشتریان و پاسخگویی به نیازهای آنها در خصوص زمینه ی فعالیت سایت و تجارتتان.
– استفاده از پشتیبانی آنلاین (چت آنلاین بر روی صفحه) و پاسخگویی به موقع
– دسترسی راحت و آسان کاربر به بخش های مختلف سایت
– استفاده از جلوه های بصری متنوع در سایت برای جذب مخاطب

8. برای جست و جوی صوتی آماده شوید

شاید یک دهه قبل کسی تصوری از تلفن های هوشمند امروزی نداشت و هنوز به این وسعت پیشرفت نکرده بود. حال نوبت آن است که بگوییم به زودی شاهد رونق ابزارهای دیگری از جمله جست و جوی صوتی خواهیم بود. این تغییرات از سال 2018 آغاز شده و روند رو به رشد آن تا امروز ادامه داشته است. نمی توان عنوان کرد سال 2019 سال جست و جوهای صوتی است اما قطعا تاثیر بیشتری نسبت به سال های گذشته خواهد داشت.

9. فرآیند یادگیری ماشین

یادگیری ماشین در سال 2019 منجر به انفجار خواهد شد. یادگیری ماشین یکی از زیر شاخه های هوش مصنوعی است و به تنظیمات و راهکارهایی می پردازد که بر اساس آن رایانه ها قادر به یادگیری میشوند. به عنوان مثال جست و جویی که در گوگل یا بینگ انجام می دهید، عکسی که در فیس بوک یا اینستاگرام به اشتراک می گذارید همگی داده ها و اطلاعاتی هستند که به وسیله یادگیری ماشین پردازش می شوند.
درک قدرت یادگیری ماشین بسیار باورنکردنی است همانطور که تاثیر آن را می توانید بر روی ایجاد الگوریتم رنک برین شاهد باشید.
با این شرایط دیگر نیازی به انجام سوال و جواب های پر تکرار برای درک کاربران نیست و شما با استفاده از الگوریتم رفتاری آنها می توانید بسیاری از نیازها را پاسخگو باشید. این ریشه تاثیر یادگیری ماشین در جستجو است. اما یادگیری ماشین مسئله ای نسیت که فقط در جست و جوی گوگل مورد استفاده قرار بگیرد و بسیاری از شرکت ها از این امکان برای ایجاد محتوای منحصر به فرد و ایجاد متغییرهای خاص استفاده می کنند. یادگیری ماشین به همراه تجزیه، تحلیل و گزارش آماری برای پیاده سازی استراتژی های جدید و درک موفقیت یا شکست ضروری است.

10. بهینه سازی ویژگی های کوچک و سایر ویژگی های  SERPگوگل
علاوه بر بهینه سازی برای وب سایت خود، شما باید ابزارهای جست و جوی گوگل در سال 2019 را نیز بهینه کنید.
جعبه ی پاسخ گوگل ” Answer boxes”، دستورالعمل ها recipes” “، گراف دانش “The knowledge graph”، چرخ و فلک carousels و هر امکانات دیگری می تواند بزرگ تر از ترافیک طبیعی باشد.
به این معنی که بهینه سازی برای دیگر ویژگی های جستجوی گوگل در سال 2019 روندی تاثیرگزار و مهم تر از همیشه خواهد داشت.
این مسئله، سئو را بسیار مهم تر از قبل می کند زیرا قرار گرفتن در معرض این میزان نمایش، می تواند به اندازه ی کلیک کردن باشد.