آنچه در این مطلب خواهید خواند

هزینه‌های طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی چقدر است؟

هزینه‌های طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی چقدر است؟
آنچه در این مطلب خواهید خواند

تبلیغات اینترنتی حوزه گسترده ای است که امروزه با توجه به گسترش روز افزون استفاده از اینترنت، ورود به آن بلا شک است. هنگامی که در موبایل خود مشغول دیدن یک ویدئو در اینستاگرام هستید یا زمانی که در موتورهای جستجو به دنبال هدف خود میگردید، در حقیقت بطور نامحسوس مشغول مشاهده انواع تبلیغات هستید. همین نکته موجب شده تا بسیاری از صاحبان کسب و کار مجبور به ورود به این حوزه شوند، چرا که میتوانند طیف گسترده ای از مخاطبان را هدف قرار دهند.

تعداد کلمات: 1273 زمان مطالعه: 9 دقیقه 

برای دانلود نسخه PDF مقاله کلیک کنید.

اگر بخواهیم بطور خلاصه تبلیغات اینترنتی را دسته بندی کنیم، میتوان گفت که شامل بهینه سازی سایت و سئو، خرید جایگاه تبلیغاتی در وبسایت ها و پروموت کردن در شبکه های اجتماعی است که هر کدام از این موارد چندین زیرمجموعه را در بر میگیرد. اما اینکه کدام یک از این موارد بر دیگری ارجعیت دارد، یا اینکه سرمایه گذاری کمتری میخواهد، موضوعی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.
تبلیغات اینترنتی بطور کلی شامل تبلیغات بنری، تبلیغات موتورهای جستجو، تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ریمارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، دیجیتال ساینچ و تبلیغات ویدئویی است. هر کدام از این موارد گام بعدی طراحی سایت است، شما ابتدا نیاز به یک پایگاه برای معرفی محصول خود دارید تا مخاطبان را با جذب کردن به آن منجر به خرید نمایید.

اگر شما هم به دنبال دیده شدن در اینترنت هستید، ابتدا باید یک برنامه ریزی و امکان سنجی در حیطه فعالیت کسب و کار خود داشته باشید. بطور مثال میتوانید به تعدادی از این سوالات پاسخ دهید تا دیدگاه مناسبی نسبت به ورود به حوزه اینترنت داشته باشید: کسب وکار من چه میزان فروش میتواند از اینترنت داشته باشد؟ طراحی اپلیکیشن، وبسایت یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی؟ چه میزان میتوانم برای اینترنت هزینه کنم؟ مشتریان ما بیشتر به کجا سر میزنند؟

ممکن است در جواب به این سوالات ابتدا کمی گیج شوید، بهتر است با دو مثال شروع کنیم، تصور کنید که کسب و کار ما در حوزه تولید و پخش غذا است. شرکت ما میتواند به صورت فقط عمده غذای مورد نیاز شرکت های بزرگ را تامین کند. پس شما با صاحبان کسب و کارهای بزرگی طرف هستید که برای کارمندانشان وقت نهار در نظر میگیرند. این یعنی به اصطلاح، شرکت هایی که وضع مالی خوبی دارند. شما باید نظر مدیران را به خود جلب نمایید، پس داشتن تنها یک صفحه در اینستاگرام نمیتواند شما را به اهدافتان نزدیک نماید، چرا که معرفی طیف محصولات مختلف و نمونه کارها در یک صفحه نمیتواند به درستی انجام شود.

پس چیزی که شما در ابتدا به آن نیاز دارید یک وبسایت برای معرفی و ثبت سفارش محصولاتتان است. البته نباید از شبکه های اجتماعی برای پروموت کردن کسب و کارمان غافل شویم، اما قدم اول طراحی وبسایت است.
مثال دوم، تصور کنید که شما صاحب یک مغازه لباس فروشی کوچک هستید که میخواهید اقدام به فروش محصول در اینترنت کنید، برای کسب و کار کوچک شما طراحی یک سایت فروشگاهی میتواند پرهزینه و دردساز باشد، چرا که وبسایت نیاز به رسیدگی دائم و ارتباط با مشتری مجزا دارد. پس فعالیت در شبکه های اجتماعی میتواند به صرفه تر باشد. اما میتوان در گام بعدی اقدام به طراحی سایت هم نمود.

هزینه تبلیغات اینترنتی

به فراخور کسب و کار و میزان سرمایه میتوانید شروع کنید، طراحی سایت خود شامل هزینه است و ایجاد بازدید برای آن، نیاز به سرمایه گزاری دارد، البته زیاد جای نگرانی نیست؛ سایت ها میتوانند بعد از 3 ماه ورودی ایجاد کنند و بعد از 6 ماه نتیجه بگیرند. اما دقت کنید که میزان جستجو کلمات هدفِ شما و جایگاه های بدست آمده در گوگل مِلاک است.
ایجاد یک وبسایت اهداف زیادی را دنبال میکند، میتوان گفت نقطه شروع برای بازاریابی اینترنتی کسب و کارهای متوسط و بزرگ داشتن یک وبسایت است. شما میتوانید برای وبسایت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و … لینک سازی کنید و کاربران آن ها را به سمت خودتان هدایت نمایید. روند طراحی سایت میتواند پرهزینه باشد، اما به طور حتم یک سرمایه گذاری مطمئن است. شما می توانید برای سفارش تبلیغات گوگل به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

طراحی سایت

باید دقت کنیم که طراحی سایت را به افراد خبره واگذار کنیم تا همواره سایت را با آخرین بروزرسانی های الگوریتم موتورهای جستجو بروزرسانی نماید. تولید محتوای اختصاصی نکته دیگری است که حتما باید آن را رعایت نمایید، شما میتوانید پیرامون محصولات مختلف در کسب و کارتان، خود اقدام به محتوا نویسی، عکس برداری و تولید فیلم کنید و آن ها را به صورت مرتب در سایت قرار دهید. در نظر داشته باشید صفحاتی که ایجاد میکنید باید به همدیگر لینک سازی شوند، موتورهای جستجو از این طریق میتوانند به درک بهتری از وبسایت شما برسند.
بهتر است که طراحی سایت را به افراد متخصص واگذار کنیم، تا اینکه خود اقدام به خرید قالب های آماده کنیم. قالب های آماده در مقایسه با سایت هایی که صفر تا صد کدنویسی شده اند، سخت تر نتیجه میگیرند و سئو میشوند. البته این موضوع قابل بررسی است و نمیتوان به طور حتم گفت که شما باید بیشتر هزینه کنید. این موضوع به کسب وکار شما و میزان رقابتی بودن آن در فصای وبسایت ها مرتبط است.

هزینه بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت گام بعدی تولید محتواست. البته تولید محتوا، خود باید به شکل خاص و بهینه بوده و به سوالات کاربران جواب دهد. کاربران اینترنت، حداقل یکبار هدف خود را در اینترنت جستجو میکنند. عبارت هایی که در گوگل جستجو میشوند، در حقیقت اهداف کاربران برای رفع نیاز و اهداف ما برای ایجاد مشتری هستند. هر مدیر کسب و کار میتواند چندین مثال برای این عبارات هدف بیان کند.
برخی از کلمات نیاز به هزینه بسیار زیادی دارند تا به نتیجه مطلوب برسند، چرا که مدت زیادی است وبسایت های قدرتمندی در این حوزه وجود دارند. اما بعضی دیگر ممکن هست از نظر بسیاری دور مانده باشند یا وبسایت های بزرگ زیادی در آن رقابت نکرده باشند. پس تصمیم گیری راجب اینکه میزان هزینه طراحی و بهینه سازی سایت چقدر است باید به افراد متخصص واگذار شود. هم چنین میتوانید به شرکت های فعال در این حوزه سفارش تولید محتوا بدهید.
تولید محتوای جدید هدف دار را میتوان اصلی ترین نیاز هر وبسایت دانست. موتورهای جستجو به دنبال وبسایت هایی هستند که جواب مخاطب را در کمترین زمان بدهند. این وبسایت ها باید در موضوع هدف بروز و به صورت تخصصی در حال فعالیت باشند.

سئو امری است که نیاز به تجربه و علم کافی دارد پس به جای آزمون و خطا، آن را به دست کارشناسان مجرب ما بسپارید. برای سفارش سئو و بهینه سازی سایت به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

سفارش تولید محتوا

تولید محتوا هر آن چیزی است که شما میتوانید از کسب و کارتان برای مخاطبین ارائه دهید، این محتوا لزوما مشتریان شما را به خرید منجر نمیکند و ممکن است صرفا یک جواب ساده برای سوال آن ها باشد. عکس، فیلم و مقاله سه زیر مجموعه تولید محتواست. موتورهای جستجو به راحتی میتوانند مقالات، تصاویر و ویدئو تولید شده را از کپی تشخیص دهند. بطور مثال هسته گوگل از چندین ربات برای بررسی هر صفحه از اینترنت استفاده میکند که هرکدام قابلیت هایی دارند. البته تنها داشتن شرط کپی نبودن برای اینکه به نتیجه برسیم کافی نیست اما به تنهایی شرط لازم است.

شما می توانید برای سفارش تولید محتوا بر پایه اصول سئو به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

تبلیغات در اینترنت

با داشتن چندین صفحه از محصولات، حالا میتوانید اقدام به انتخاب گام بعدی کنید، تا فروش بیشتر شود. تبلیغات بنری و نیتیو میتواند یک انتخاب کم هزینه باشد. اما دقت کنیم که ما همواره نیاز به محتوای جدید و خرید بک لینک از وبسایت های معتبر داریم. چرا که هدف اول داشتن یک وبسایت قدرتمند و بروز است.