9 نوع مختلف پست وبلاگ و نحوه استفاده از آنها

calendar 22 فروردین 1401

9 نوع مختلف پست وبلاگ و نحوه استفاده از آنها

مهم نیست که اولین وبلاگ خود را راه اندازی کرده‌اید یا یک وبلاگ‌نویس کهنه کار هستید، زمانی فرا می‌رسد که خلاقیت نویسندگی شما قفل می‌شود. ممکن است به این دلیل باشد که بعد از ظهر پنجشنبه است و مغز شما از قبل تعطیلات آخر هفته را شروع کرده است، یا ممکن است به این دلیل باشد که نمی‌توانید بفهمید در مورد چه چیزی باید بنویسید.

اغلب، افراد برای هر مقاله به سبک وبلاگ نویسی یکسانی پایبند هستند و فراموش می‌کنند که انواع بسیاری از مقالات وبلاگ وجود دارد که می‌تواند تعداد زیادی از پست‌ها را بوجود آورد. استفاده از این سبک محتوا نه تنها به شما کمک می‌کند که بر قفل مغزی خود غلبه کنید، بلکه تغییر همه چیز باعث می‌شود خوانندگان شما نیز درگیر این موضوع شوند زیرا از مقاله‌ای به مقاله دیگر قابل پیش‌بینی نخواهید بود.

در ادامه این مقاله 9 مورد از انواع مقالات مناسب برای وبلاگ نویسی که می‌تواند برای افزایش بازدید و ایده گرفتن شما مفید باشد را شرح می‌دهیم.

تعداد کلمات 1286 کلمه، مدت زمان تقریبی مطالعه 6 دقیقه، برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

فهرست مطالب:

  1. فهرست‌ها
  2. راهنمای دستورالعمل‌ها
  3. چک لیست / برگه تقلب
  4. اینفوگرافیک‌ها
  5. مصاحبه
  6. پست مهمان
  7. مقالات خبرساز
  8. داستان‌های شخصی
  9. مطالعات موردی

1. فهرست‌ها

این نوع از مقالات وبلاگ را در سراسر اینترنت مشاهده می کنید:

  • 10 ویدیوی برتر YouTube
  • 10 دلیلی که همه درباره بازی تاج و تخت صحبت می‌کنند
  • 5 دستور غذا برای تعطیلات که باید امتحان کنید

این یک تصادف نیست – دلیلی برای این روند وجود دارد. فهرست‌ها راهی عالی برای ساده کردن اطلاعات در قالبی قابل هضم و به اشتراک گذاری آسان است. وقتی مردم وقت ندارند یک مقاله کامل وبلاگ را بخوانند، می‌توانند به راحتی یک مقاله به سبک فهرست را مرور کنند و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. لیست‌ها ترافیک ساز خوبی هستند و بیشتر از انواع دیگر مقالات همه‌گیر می‌شوند. کاربران دوست دارند لیست‌ها را بخوانند! چرا که با یک نگاه کلی به اطلاعات زیادی دست می‌یابند.

نکته کلیدی: شما در حال خواندن یکی از آنها هستید، اینطور نیست؟

2. راهنمای دستورالعمل‌ها

کاربران گذشته از اینکه چندین بار در روز اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کنند، بسیاری از آن‌ها آنلاین می‌شوند تا بفهمند چگونه کاری را انجام دهند. چه پختن کیک خانگی یا بستن کراوات، مردم به دنبال راه حلی برای مشکلات خود هستند. و به احتمال زیاد اگر ببینند شما پاسخی را که به دنبال آن هستند دارید، احتمالاً برای خواندن مقاله روی پیوند سایت شما کلیک می کنند.

به اشتراک گذاشتن دانش، صنعت و جهت فکری خود در مقاله‌های دستورالعمل به دیگران نشان می‌دهد که به آنچه که درباره‌ی آن صحبت می‌کنید مسلط هستید. هرچه بیشتر به آنها کمک کنید، بیشتر به وبسایت شما سرخواهند زد و با محتوای شما درگیر خواهند شد. علاوه بر نوشتن دانش خود در مورد موضوع، ویدیوها راه بسیار خوبی برای بیان بصری به مخاطبان شما هستند.

3. چک لیست / برگه تقلب

اگر بدانیم که کاری را بطور کامل انجام داده‌ایم، احساس رضایت‌مندی و اعتماد به نفس در ما شکل خواهد گرفت. ارائه یک چک لیست برای مخاطبان، به آنها تفکیک گام به گام آنچه را که برای رسیدن به یک هدف باید انجام دهند، می‌دهد. این با مقاله‌های نحوه انجام متفاوت است زیرا فهرست‌ها جایی برای تفسیر باقی نمی‌گذارند.

چک لیست‌ها مانند برگه‌های تقلب می توانند به عنوان یک راهنمای مرجع سریع برای مخاطبان شما در مواقع محدود عمل کنند. با ارائه این منبع مفید، مخاطبان شما احتمالاً مایل به مطالعه و دانلود بیشتر محتوای ارزشمند شما خواهند بود.

4. اینفوگرافیک

اگرچه اینفوگرافیک‌ها بهترین ابزار برای تولید سرنخ نیستند، اما منبعی فوق العاده برای افزایش بازدید از سایت شما و افزایش آگاهی هستند. آنها آسان برای هضم، آموزنده و سرگرم کننده هستند. به‌علاوه، اینفوگرافیک‌ها توضیح خوبی از مقاله معمولی وبلاگ شما ارائه می‌کنند. علاوه بر این، اینفوگرافیک‌ها شانس دریافت بک لینک را افزایش می‌دهند، چرا که با اشتراک‌گذاری آن‌ها در وبسیات‌های دیگران به وبسایت شما لینک خواهند داد، این یک روش مقرون به صرفه‌تر از خرید بک لینک است.

5. مصاحبه

مقالات مصاحبه برای زمانی مناسب هستند که می‌خواهید محتوایی را توسعه دهید اما زمانی برای تحقیق و نوشتن در مورد موضوعی ندارید. در عوض، یک فعال صنعت، مشتری، یا هرکسی که با شخصیت هدف شما مرتبط است را انتخاب کنید و با آن شخص مصاحبه کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که لیستی از سؤالات را برای آن شخص بفرستید، از او بخواهید پاسخ کتبی را پر کند، کمی ویرایش و قالب‌بندی انجام دهید و سپس آن را در وبلاگ خود منتشر کنید.

این نوع مقاله پتانسیل اشتراک گذاری زیادی برای جذب ترافیک به سایت شما دارد زیرا احتمال زیادی وجود دارد که مصاحبه شونده بخواهد محتوا را با شبکه های خود نیز به اشتراک بگذارد.

6. وبلاگ نویسی مهمان

پست مهمان یک روش سودمند وبلاگ‌نویسی است زیرا می‌تواند دیدگاه جدیدی در صنعت، محصول، خدمات و موارد دیگر را ارائه نماید. مزایای متعددی هم برای شما و هم برای سایت منتشر کننده پست مهمان وجود دارد.

مزایای وبلاگ نویسی مهمان:

  • به دایره مخاطبان شما می‌افزاید
  • نویسنده دیدگاه جدیدی ارائه می‌دهد که با دیدگاه شما متفاوت است
  • فرصت‌های شما را برای برندسازی افزایش می‌دهد
  • کمک به سبز ماندن وبلاگ سایت میزبان
  • مزایا برای بلاگر مهمان
  • به اعتبار می‌افزاید
  • تعداد لینک‌های ورودی را که به سایت آنها هدایت می‌شود را افزایش می‌دهد (برای سئو عالی)
  • دسترسی به رسانه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد

حتماً دستورالعمل‌های وبلاگ‌نویسی را برای نویسنده‌های مهمان خود ارسال کنید تا همه چیزهایی را که برای حفظ ریتم وبلاگ شما نیاز دارند را داشته باشند.

7. مقالات خبرساز

مقالات خبرساز به دلیل به روز بودن برای مخاطبان جذاب هستند. مردم می‌خواهند درباره جدیدترین اخبار بدانند و وقتی فکر می‌کنند این مقاله به آنها کمک می‌کند «با خبر باشند» روی مقاله شما کلیک می‌کنند. اگر اتفاق مهمی در صنعت شما افتاده است، مهم است که به کاربران خود در مورد آن اطلاع دهید. اگر آنها ببینند که شما با تمام آخرین روندهای این صنعت آشنا هستید، شما را به عنوان یک متخصص واقعی و یک مرجع در حوزه کاری خود می‌بینند که در آینده می‌توانند برای همه آخرین روندها و اخبار مراجعه کنند. هر چه اعتماد کاربران به برند شما بیشتر شوداحتمال اینکه در آینده از خدمات شما استفاده کنند بیشتر خواهد بود.

8. داستان های شخصی

اگر می‌توانستیم یک ابرقدرت داشته باشیم، می‌توانستم یک داستان‌سرای خارق‌العاده باشم. چرا؟ داستان نویسان بزرگ بدون توجه به موضوعی که دارند می توانند افراد را درگیر خود کنند. هر چه بیشتر بتوانید در سطح عاطفی با کسی ارتباط برقرار کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که او به شما اعتماد کند که از منظر تجاری می تواند منجر به خرید آنها از شما شود. با این حال، داستان های شخصی را با تبلیغات خود اشتباه نگیرید. خود تبلیغی آخرین کاری است که می خواهید در یک مقاله وبلاگ در مرحله آگاهی انجام دهید.

هدف داستان گویی ایجاد ارتباط انسانی و ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان و در عین حال آموزش است. این را از خود بپرسید: “خواننده از این محتوا چه چیزی به دست می آورد؟” اگر برای مخاطبان شما ارزشمند است، آن را منتشر کنید. اگر نه، زمان بازنویسی فرا رسیده است.

9. مطالعات موردی

آیا تا به حال سعی کرده اید به یکی از دوستانتان بگویید که چه خواننده بزرگی هستید (یا هر استعداد دیگری) و آنها مؤدبانه سری تکان می‌دهند اما دوباره در مورد آن فکر نمی‌کنند؟ اما وقتی برای آن دوست می‌خوانی و او صدای شگفت‌انگیز تو را می‌شنود متحیر می‌شود و می‌خواهد بیشتر بشنود؟ بین اینکه کسی چیزی را به شما بگوید و کسی که همان چیز را به شما نشان دهد، تفاوت اساسی وجود دارد، جایی که مطالعات موردی وارد می‌شوند.

مقالات وبلاگ مطالعه موردی(Case Study) برای تبدیل سرنخ عالی هستند. چرا؟ آنها نمونه های واقعی از موضوعی را نشان می‌دهند که برای جایگاه شما ارزشمند است! خوانندگان با دیدن نمونه‌های واقعی این باور را دارند که می‌دانید درباره چه چیزی صحبت می‌کنید و این امر باعث می‌شود که آنها بیشتر به مشتری تبدیل شوند.

هم چنین بخوانید:

چک لیست سئو سایت (بروزرسانی 2022)

چگونه یک وبلاگ فعال داشته باشیم

مطلب بعدی

چرا صفحات جاوا اسکریپت کش شده در گوگل خالی هستند؟

مطلب قبلی

چک لیست سئو سایت (بروزرسانی ۲۰۲۲)

دیدگاهتان را بنویسید

n
n

آخرین مطالب

6 سیستم مدیریت محتوا با بهترین امتیاز در Core Web Vitals
چرا صفحات جاوا اسکریپت کش شده در گوگل خالی هستند؟
9 نوع مختلف پست وبلاگ و نحوه استفاده از آنها
چک لیست سئو سایت (بروزرسانی ۲۰۲۲)
دویست اصطلاح کاربردی در سئو سایت که باید بدانیم
10 راهکار برای داشتن محتوای عالی
9 نکته‌ی کلیدی که در سئو تکنیکال باید رعایت کنیم
پست مهمان چیست؟ راه‌کار آسان برای ارسال پست مهمان
کلمه کلیدی LSI چیست؟ + نحوه استفاده و یافتن آن
شش ترند ۲۰۲۲ برای وبلاگ نویسی تاثیرگزار!
بهترین صفحه‌سازها برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل در کمپین‌های ادوردز
بک لینک چیست؟ همه چیز در رابطه با بک‌لینک و راه‌های ساخت آن
“Core Web Vitals” فاکتور رتبه بندی گوگل
ویدیو مارکتینگ | راهکار ایجاد محتوای ویدیویی در 2022
چگونه یک وبلاگ فعال داشته باشیم
ایمیل مارکتینگ قدیمی‌ترین راهکار بازاریابی آنلاین
بهینه‌سازی نرخ تبدیل (10 راهکار)
نمونه‌‌های رپورتاژ آگهی

اشتراک گذاری مطلب