آنچه در این مطلب خواهید خواند

راهنمای کامل سئو محلی برای کسب‌وکارهای B2B

راهنمای کامل سئو محلی برای کسب‌وکارهای B2B
آنچه در این مطلب خواهید خواند

چگونه می‌توانید کسب و کار خود را به عنوان یک ارائه کننده خدمات فعال و قابل اعتماد جامعه معرفی کنید و با بهبود سئوی خود ارزش واقعی برای مشتریانتان بوجود آورید؟

وقتی اصطلاح سئوی محلی را می‌شنویم، اغلب به استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی فکر می‌کنیم که خرده فروشی‌های محلی یا مشاغل B2C برای بهینه‌سازی بازدید آنلاین خود و هدایت ترافیک به فروشگاه فیزیکی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، کسب‌وکارهای B2B نیز وجود دارند که ممکن است در یک مکان متمایز، به عنوان مثال، یک دفتر تجاری، فعالیت کنند. این نوع کسب‌وکارها چالش‌های مشابه، هرچند اندکی متفاوت، برای پیدا کردن و تعامل با مشتریانشان از طریق جستجوی ارگانیک دارند.

هدف کلی یک استراتژی SEO محلی برای هر کسب و کار B2B (مانند همتایان B2C آن) این است که خود را به عنوان معتبرترین مرجع برای همه موضوعات مرتبط با محصولات و یا خدمات در یک منطقه جغرافیایی خاص تثبیت کند.

به این ترتیب، کسب و کارها باید خود را به عنوان شرکت‌های فعال و قابل اعتماد جامعه معرفی کنند که ارزش واقعی برای مشتریان خود و در کل جامعه ایجاد می‌کنند.
همچنان می‌توانید تاکتیک‌های سئوی محلی را برای بهبود بازدید در بسته‌های نقشه محلی و نتایج ارگانیک اعمال کنید.

با اصول پایه‌ای شروع کنید

هر پروژه سئو، چه به صورت محلی و چه در موارد دیگر، باید با یک پایه محکم شروع شود.
این موضوع به معنای یک تجزیه و تحلیل کامل است تا مشخص شود که در کجاها باید تلاش‌های بهینه‌سازی در سایت و خارج از سایت را متمرکز کرد، خواه این تجارت جدید باشد یا از قبل وجود داشته باشد.

یک استراتژی جامع شامل موارد زیر خواهد بود:

  • تحقیق کلیدواژه مبتنی بر هدف و موضوع برای شناسایی نحوه جستجوی مشتریان.
  • معیارهای محلی برای تقلید از رفتار معمول جستجوی مصرف‌کننده، مانند جستجوی “(عبارت کلیدی)+نزدیک من یا محله”
  • بازرسی فنی وب سایت با تمرکز بر ساختار و عملکرد سایت یا صفحه.
  • استفاده از کلمات کلیدی محلی‌گرا در موارد ساختاری اولیه مانند عناوین صفحه، سرفصل‌ها و توضیحات متا.
  • بررسی پیوندهای داخلی و خارجی برای تعیین اینکه چگونه موتورهای جستجو، جستجوگران را به پاسخ‌های مناسب برای سؤالاتشان هدایت می‌کنند و کدام پیوندها بر اعتبار آنلاین تأثیر می‌گذارند.

تجزیه و تحلیل دقیق رقبا

خروجی هر یک از این موارد باید یک چک لیست اولویت بندی شده از موارد باشد که پایه رویکردهای اساسی بهینه‌سازی شما را تشکیل می‌دهد.

اسکیمای محلی

یکی از تاکتیک‌های مهم سئوی محلی، استفاده از کدهای اسکیما برای کسب‌وکار محلی یا نشانه‌گذاری HTML برای استانداردسازی ساختار اطلاعات ترجیح داده شده توسط موتورهای جستجو است. اسکیما کسب‌وکار را می‌توان برای ساختار آدرس کسب‌وکار، ساعات کاری، بخش‌ها و بررسی‌ها استفاده کرد و در نتایج جستجوی ارگانیک و نقشه برداری شده به نمایشگری با ساختار مشابه ترجمه کرد.

یکی دیگر از کاربردهای اسکیما، برچسب‌گذاری پرسش‌ها و پاسخ‌ها در بخش پرسش‌های متداول در یک وب‌سایت تجاری است که حوزه تخصص کسب‌ و کار را برجسته می‌کند. پرسش‌ها و پاسخ‌هایی که به این روش برچسب‌گذاری شده‌اند ممکن است به‌عنوان تکه‌های متنی غنی در نتایج جستجو نمایش داده شوند.
طرحواره می‌تواند ابزاری قدرتمند و اغلب نادیده گرفته شده باشد که قابلیت بازدید و رتبه‌بندی بالاتر محتوای یک کسب و کار را در نتایج جستجو ایجاد می‌کند.

پروفایل کسب و کار Google خود را ارتقا دهیدGBP

مخصوص کسب‌وکارهای خارج از ایران

پروفایل کسب و کار Google یک جزء مهم در SEO محلی است. Google را قادر می‌سازد تا وجود یک کسب ‌و کار را در منطقه‌ای که به آن خدمات ارائه می‌کند تأیید کند. هر کسب‌ و کاری می‌تواند محل خود را که باید یک آدرس فیزیکی باشد، ادعا و تأیید کند، حتی اگر تجارتش با مشتریان به طور رسمی در آن آدرس انجام نشده باشد.

GBP یک کسب و کار را قادر می‌سازد تا تمام جزئیات مرتبط، از جمله ساعات کاری، پیوندهای وب‌سایت، دسته‌ها، محصولات، خدمات، آرم‌ها، تصاویر و یا ویدیوها را ارائه دهد.پروفایل‌ها باید تا حد امکان کامل باشند.

Google تشخیص می‌دهد که همه کسب‌وکارها در مکان‌های ثابت انجام نمی‌شوند و چندین دسته B2B را ارائه می‌دهد که چنین کسب ‌و کارهایی ممکن است در این قالب فعالیت کنند.

GBP همچنین مکان مهمی را برای مشتریان فراهم می‌کند تا نظرات تجاری را ارائه دهند که اهمیت آن در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

فراتر از پیکربندی اولیه، GBP شما، می‌تواند و باید به کانالی تبدیل شود که از طریق آن با مشتریان محلی خود در ارتباط باشید.

پست کردن منظم رویدادها، تبلیغات یا اطلاعات عمومی به بهبود بازدید جستجوی محلی کمک می‌کند، زیرا Google به طور طبیعی از مشاغل فعال حمایت می‌کند.

اما متاسفانه تحریم‌های ایران سبب شده تا کسب‌وکارهای ایرانی نتوانند از این قابلیت استفاده کنند، اما اگر شما یک صاحب یک کسب‌وکار در خارج از ایران هستید می‌توانید از این قابلیت استفاده نمایید.

اسم، آدرس، تماس (Name, Adress, Phone)

NAP مخفف نام، آدرس و شماره تلفن(Name, Adress, Phone) است که نشان دهنده شناسه منحصر به فرد هر کسب و کار است و به همین ترتیب از دیدگاه SEO محلی مهم است.

گوگل و سایر موتورهای جستجو ببه این اطلاعات اهمیت می‌دهند و به کسب و کارهایی که نمایه ثابت و دقیقی را حفظ می‌کنند، پاداش می‌دهند.

یک راه سریع و رایگان برای شروع مدیریت NAP، جستجوی ساده نام شرکت و بررسی نتایج موتور جستجو برای همه موارد ذکر شده از کسب و کار و NAP آن است.

لیست‌های محلی را مدیریت کنید

یکی دیگر از سیگنال‌های مهم محلی بودن یک کسب و کار، ظاهر آن در سایت‌های فهرست محلی مربوطه است. طیف گسترده‌ای از سایت‌های دایرکتوری دسته‌بندی‌شده، رایگان و پولی، متمرکز بر محل، وجود دارد که کسب‌ و کارها می‌توانند نامشان را در این فهرست‌ها ثبت کنند.در این مورد نیز حفظ یکنواخت اطلاعات NAP مهم است.با این حال، بسیاری از دایرکتوری‌ها فهرست‌های پیشرفته، از جمله اطلاعات محصول یا خدمات، تصاویر، تبلیغات، یا سایر ویژگی‌هایی را که برای تولید سرنخ طراحی شده‌اند، فعال می‌کنند، همانطور که در مورد GBP شما، هرچه لیست شما دقیق تر و کامل تر باشد، بهتر است.بسیاری از این دایرکتوری‌ها همچنین به مصرف کنندگان این فرصت را می‌دهند که نظرات خود را ارائه دهند.

تجزیه و تحلیل عمیق‌تر باید شامل ارجاع به صفحات نتایج موتور جستجوی کلیدواژه‌های هدف اصلی شما برای هر دایرکتوری مرتبط باشد.

نظرات را بخوانید و به سرعت به آنها پاسخ دهید

نظرات مشتریان آنلاین به یک منبع استاندارد و بسیار قابل اعتماد در سفر خریدار B2B مدرن تبدیل شده است.بسته به تحقیقات، مصرف کنندگان قبل از خرید از 70٪ تا 95٪ مواقع در قسمت نظرات مشورت می‌کنند. به این ترتیب، ضروری است که مشتریان خود را تشویق کنید تا از طریق پلتفرم مورد نظر خود نظراتشان را ارائه دهند، ابتدا آنها را به GBP خود راهنمایی کنید، زیرا به طور طبیعی وقتی نوبت به رتبه گوگل می‌رسد، تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.علاوه بر این، مهم است که به هر نقدی به سرعت پاسخ دهید، به ویژه زمانی که نظرات منفی تلقی می‌شوند.
کرده‌اند.

به یک متخصص محلی تبدیل شوید

احتمالاً عبارت «محتوا پادشاه است» را شنیده‌اید و این موضوع در هیچ کجا به اندازه سئو B2B صادق نیست. همانطور که گفته شد، هدف اصلی جلب توجه گوگل به کسب و کار شما در حوزه‌های موضوعی مرتبط با محصولات و خدمات شما است.
وب‌سایت، وبلاگ یا محتوای دیگری مانند ویدیوهای آموزشی یا تبلیغاتی خود را به عنوان منبعی برای سؤالات و پاسخ‌های مشتریان در منطقه خدماتیتان ایجاد کنید.

به این ترتیب، کلمات کلیدی‌ای که در محتوای خود استفاده می‌کنید باید شامل شناسه‌های محلی باشد.در صورت لزوم، همان محتوا باید به صفحات محصول و خدمات رتبه‌بندی اولیه شما پیوند داده شود تا قدرت کلی آن‌ها افزایش یابد.همه محتوا باید با هم کار کنند تا مشتریان را از جستجوی اولیه خود برای یافتن راه حل به سمت خرید هدایت کنند.

تعامل با جامعه

راه دیگر برای ایجاد اقتدار در یک جامعه یا منطقه خدماتی، تبدیل شدن به یک شرکت کننده فعال است.

برخی از راه هایی که یک کسب و کار می‌تواند با جامعه خود تعامل داشته باشد عبارتند از:

  • عضویت در اتاق بازرگانی یا سایر سازمان‌های تجاری محلی.
  • پیوستن و حمایت از گروه‌های خدمات محلی.
  • حمایت مالی از رویدادهای محلی یا سازمان‌های خیریه.
  • میزبانی یا شرکت در رویدادهای محلی.
  • مشارکت و بازاریابی مشترک با مشاغل همفکر.

در هر مورد، مشارکت خود را در این فعالیت‌ها از طریق وب‌سایت تجاری و یا دارایی‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده و تبلیغ کنید.

به رقابت فکر کنید

قبل از اینکه بتوانید رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، باید آن‌ها را به درستی شناسایی کنید، که گاهی اوقات در مورد رقابت آنلاین می‌تواند کارساز باشد.

هنگامی که کلمات کلیدی موضوعتان را مشخص کردید، از آن‌ها برای درک اینکه کدام دامنه‌های رقابتی به طور مداوم در نتایج جستجو ظاهر می شوند، استفاده کنید، به ویژه آن‌هایی که از شما برتری دارند.با بازرسی‌های فنی وب‌سایت و محتوا بفهمید چگونه این سایت‌های رقیب ممکن است از سایت شما بهتر عمل کنند. همچنین می‌توانید پروفایل‌های بک لینک رقبای خود را بررسی کنید تا ببینید آیا وب‌سایت‌هایی وجود دارد که لینک‌های مرتبط و معتبری را در جایی که شما ندارید، به دست آورده باشند؟

در نهایت، به محتوایی که ایجاد می‌کنند و تعداد دفعات آن توجه کنید تا مسیر بازاریابی محتوای خود را هدایت کنید.

B2B به H2H (انسان در مقابل انسان) نیاز دارد

نتیجه تجزیه و تحلیل نهایی کیفیت و دیده شدن شما بر اساس اعتباری که نزد مشتریانتان از طریق کسب و کارتان ،جستجو، بازدید، مصرف، اشتراک گذاری و … دارید، خواهد بود.

موتورهای جستجو کسب و کارهای محلی را که تجربیات استثنایی ارائه می‌دهند و مخاطبان انسانی وفادار و قابل اعتماد ایجاد می‌کنند، تشخیص داده و در رتبه بندی خوبی قرار می‌دهد.

 

منبع: SEJ