آنچه در این مطلب خواهید خواند

آیا خرید بک لینک مضر است؟

بک لینک
آنچه در این مطلب خواهید خواند

تعداد کلمات ۲۴۱۹، زمان تقریبی مطالعه ۱۳ دقیقه، برای دانلود PDF اینجا کلیک نمایید.

راه های مختلفی برای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو وجود دارد. در بیشتر موارد، شما می توانید از ترکیبی از تکنیک های مختلف استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل سایت شما را به عنوان منبع اطلاعاتی مرتبط و با کیفیت بالا بشناسد. در حالی که توسعه بسیاری از تاکتیک‌های SEO به زمان نیاز دارد، برخی از وبمستران از روش‌های سریعتر مانند ساخت بک لینک به عنوان یک راه حل سریع استفاده میکنند. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که هر کاری که ارزش انجام دادن داشته باشد، آسان نخواهد بود. اما آیا استفاده از میانبر همیشه ایده بدی است؟ بیایید نگاهی دقیق ‌تر به لینک‌ سازی بیندازیم، چرا صاحبان سایت ممکن است بک لینک بخرند و آیا انجام این کار برای شما توصیه می‌شود.

در ابتدا بهتر است بدانیم چرا ساخت بک لینک اهمیت دارد؟

اهیمت لینک‌سازی

علاوه بر بهینه سازی در داخل سایت، باید سئوی خارج از سایت خود را نیز تقویت کنید. بدست آوردن لینک تنها یکی از راه هایی است که به سایت شما کمک می کند تا توسط موتورهای جستجو معتبر شناخته شوید. هنگامی که یک بک لینک از یک سایت معتبر دریافت می کنید، گوگل آن بک لینک را به عنوان یک نوع تایید می بیند. صاحب وب سایت به سایت شما اشاره می کند که نشان می دهد شما قابل اعتماد هستید. این بک لینک ها چیزی را که در اصطلاح به عنوان “waterlink” شناخته می شود از یک سایت به سایت دیگر منتقل می کنند. هنگامی که یک بک لینک عالی به دست می آورید، سئو سایت را افزایش می دهید. همچنین لینک سازی می تواند شهرت وب سایت شما را بهبود بخشد که اغلب به عنوان یک اعتبار دامنه یا رتبه بندی بیان می شود. این راهی برای ارتباط با ارزش یک وب سایت است. دریافت لینک از سایت‌های مختلف با کیفیت می تواند در نتیجه سایت شما را بهتر جلوه دهد. این به نوبه خود می تواند به رتبه بندی کلمات کلیدی شما در نتایج جستجو کمک کند.

چرا برای سئو به بک‌لینک نیاز داریم؟

راه های مختلفی برای بدست آوردن بک لینک به سایت شما وجود دارد. در برخی موارد، می توانید آنها را به صورت ارگانیک و بدون هیچ تلاش واقعی تهیه کنید. اگر محتوایی ایجاد کنید که سایر صاحبان سایت ها دوست داشته باشند، ممکن است سایت شما را پیدا کنند و حتی بدون اطلاع شما به آن لینک دهند. همچنین می توانید با صاحبان وب سایت های دیگر که ممکن است علاقه مند به اشتراک گذاری محتوای شما باشند تماس بگیرید. چه منبعی را در سایت خود برای آنها بفرستید و چه پیشنهاد بنویسید که یک پست مهمان فقط برای مخاطبانشان بنویسید این می تواند به شما در ایجاد روابط و دستیابی به خوانندگان جدید کمک کند. از آنجایی که صاحبان وب سایت همیشه به محتوای تازه نیاز دارند، اگر چیزی مرتبط و نوآورانه ایجاد کرده باشید، ممکن است از ایجاد پیوند به سایت شما خوشحال شوند. علاوه بر این، ممکن است با شناسایی پیوندهای مشابهی که دیگر کار نمی کنند، یک بک لینک تازه دریافت کنید. ایجاد بک لینک می تواند به ناشر کمک کند تا از شر یک لینک بد خلاص شود و آن را با یک منبع حتی بهتر جایگزین کند.

در حالی که تکنیک های ایجاد بک لینک می توانند بسیار موثر باشند، اما می توانند بسیار وقت گیر نیز باشند. ایجاد محتوا، یافتن سایت هایی در جایگاه مناسب و شناسایی لینک های شکسته به منابع زیادی نیاز دارد. برای صاحبان مشاغل کوچک، این می تواند ابهام زیادی ایجاد کند. فقط چند ساعت در روز وجود دارد و با بسیاری از فعالیت‌های لینک‌سازی، هیچ تضمینی وجود ندارد که نتایج بهتری را ببینید.

خرید بک لینک از وب سایت های معتبر

خرید بک لینک های با کیفیت از سایت های مختلف می تواند راهی مناسب برای ایجاد بک لینک برای وبسایت شما و بهبود رتبه دامنه یا رتبه وب سایت شما باشد. اما سوال اینجاست: آیا باید این مسیر را طی کرد؟ آیا باید برای سایت خود بک لینک بخرید؟ متخصصان بسیاری وجود دارند که به شما توصیه می کنند هرگز از خرید بک لینک برای سئو وب سایت خود استفاده نکنید. درک اینکه چرا ممکن است چنین احساسی داشته باشند آسان است. گوگل به صراحت بیان می کند که خرید بک لینک ها می تواند در تلاش برای دستکاری رتبه ها استفاده شود، به همین دلیل است که این عمل در اکثر موارد مستقیماً برخلاف دستورالعمل های آنها است. گوگل به مالکان سایت اجازه می دهد تحت شرایط خاصی برای پیوندها پول پرداخت کنند – اما آنها باید به عنوان حمایت شده علامت گذاری شوند و به عنوان لینک های نوفالو مشخص شوند. از آنجایی که پیوندهای نوفالو به “waterlink” منتقل نمی شوند، این گزینه زمانی نیست که شما نیاز به ایجاد تعداد قابل توجهی لینک دارید. شایان ذکر است که فقط به این دلیل که گوگل شما را از خرید بک لینک ها منع می کند، به این معنی نیست که مدیران وب سایت ها از آن پیروی خواهند کرد. در بسیاری از موارد، خرید بک لینک برای سئو می تواند گزینه مناسبی باشد. تا زمانی که در مورد سایت‌هایی که از آنها خرید می‌کنید هوشمند باشید و از این تاکتیک کم استفاده کنید، ریسکی که می‌کنید زیاد نخواهد بود.

سایت هایی را که بک لینک های پولی ارائه می دهند ارزیابی کنید تا رتبه دامنه و شهرت کلی آنها و همچنین از طراحی وب آنها اطمینان حاصل کنید. از هر چیزی که ذاتاً هرزنامه، نامناسب یا نامربوط به کسب و کار شما به نظر می رسد دوری کنید و اگر بک لینک می‌خرید، زیاده روی نکنید. استفاده خود را از این تکنیک محدود کنید و تا جایی که می توانید بک لینک های طبیعی را جایگزین کنید. بیش از حد بودجه خود را در این زمینه خرج نکنید! مگر اینکه این یک وب سایت شناخته شده و معتبر در سطح ملی باشد، نباید میلیون ها تومن برای یک بک لینک هزینه کنید. تصمیم در مورد خرید بک لینک کاملا شخصی است. بهترین کار این است که رویکرد متنوعی را برای لینک‌سازی در نظر بگیرید و قبل از خرید در مورد گزینه‌های خود تحقیق کنید. به این ترتیب، پروفایل بک لینک خود را به طور طبیعی می سازید و می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. دو دلیلی که مردم به خرید بک لینک علاقه نشان می دهند.

  1. در زمان صرفه جویی می کند.
  2. نتایج سریع تر

آیا گوگل وبسایت‌ها را جریمه میکند؟

خرید بک لینک به صورت عمده از منابع نامعتبر، یک تکنیک سئو کلاه سیاه است راهی برای فریب دادن یا گمراه کردن گوگل و سایر موتورهای جستجو به طوری که وب سایت شما بالاتر از آنچه شایسته است رتبه بندی شود. اگر بک لینک می‌خرید و کنترل کمی روی مکان قرارگیری بک لینک‌ها یا محتوایی ندارید که بک لینک شما در آن ظاهر شود، سئوی خارجی را درست انجام نمی‌دهید. اگر برای خدماتی که به شما کمک می کند تا در معرض دید، شناخته شدن نام تجاری و بک لینک ها قرار بگیرید، هزینه پرداخت می کنید، همه چیز کمی متفاوت خواهد بود. به طور کلی، هر چه خرید بک لینک آسان تر باشد، ارزش آن کمتر است.

این به این دلیل است که گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی خواهند به سئو کلاه سیاه پاداش دهند. در طرف دیگر سکه، بک لینک هایی که امنیت آنها بسیار بالا است، مانند بک لینک های وب سایت های دولتی، وب سایت های دانشگاهی، خبری و منابع و مجلات معتبر، ارزش بسیار بیشتری دارند زیرا دستکاری آنها سخت تر است. هنگامی که گوگل با بک لینک شما مواجه شود امکان دارد این سه تصمیم را بگیرد:

  1. هیچ اقدامی انجام ندهد.
  2. شما را به خاطر بک لینک جریمه کند.
  3. رتبه شما را ارتقا ببخشد.

بطور دقیق نمیتوان گفت که حتما چه اتفاقی خواهد افتاد، اما میتوانیم با بالا بردن کیفیت صفحاتی که از آن‌ها لینک میگیریم، امیدوار باشیم که در صورت گرفتن لینک رتبه وبسایتمان ارتقا یابد.

بهترین جا برای ساخت بک لینک کجاست؟

بک لینک‌هایی که درون محتوا ساخته می‌شوند، از امتیاز بیشتری نسبت به بک‌ لینک‌هایی که در هدر یا فوتر ساخته میشوند، برخوردارند. لینکی که درون محتوا قرار دارد از این بابت دارای ارزش بیشتری است که نویسنده منبع آن وبسایت را مرتبط با موضوع مورد بحث دانسته و با توجه به ارزش آن سایت به آن لینک داده است. اما لینکی که در فوتر سایت کار میشود ربطی به موضوع بجث نداشته است.

چگونه میتوان بک لینک رایگان گرفت؟

بک لینک از طریق اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یکی از محبوب ترین روش ها برای آوردن ترافیک به وب سایت شما و بدست آوردن بک لینک های ارزشمند است. آنها همچنین عالی به نظر میرسند زیرا به راحتی قابل درک و اشتراک گذاری هستند. همه عاشق داده های بصری هستند، به همین دلیل جستجو داده‌ها به شکل اینفوگرافیک به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اکنون، اینفوگرافیک های خود را با دقت انتخاب کنید: هر کدام باید یک داستان منحصر به فرد و جالب برای مخاطبان شما داشته باشد. برای تصمیم گیری در انتخاب، موضوعات پرطرفدار را دنبال کنید و ببینید مردم به دنبال چه چیزی هستند، سپس اینفوگرافیک خود را با استفاده از داده های آماری ایجاد کنید. برای شروع، تحقیق کنید و داده ها را برای محتوا جمع آوری کنید. سپس شخصی را پیدا کنید که محتوای شما را بصری کند.

با این‌کار سایت‌های دیگر را ترقیب میکنید تا با استفاده از اینفوگرافی شما به شما لینک بدهند.

لینک های داخلی بسازید

محتوای وبلاگی تولید کنید و حتما درون صفحات خود لینک‌سازی داخلی کنید. لینک های داخلی یک عامل کلیدی برای اجرای یک وبلاگ موفق هستند. آن‌ها در حال انتقال امتیاز به صفحات دیگر سایت شما هستند و شما می‌توانید از انکر تکست‌هایی که برایشان صفحه‌ای دارید در ساخت آن‌ها استفاده کنید. با یک ساختار پیوند داخلی خوب، می توانید به کاربران کمک کنید تا به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند و تجربه کلی کاربر را افزایش می دهید. ابزارهایی وجود دارند که می توانند به طور خودکار پیوندهای داخلی را در وبلاگ شما ایجاد کنند، به خصوص اگر از وردپرس استفاده می کنید، اما باید این کار را به صورت دستی انجام دهید. ما توصیه می کنیم که وب‌مسترها برای پیچیدگی کمتر و هم برای SEO، تعداد پیوندهای داخلی خود را در هر صفحه کمتر از 100 نگه دارند.

همیشه وبسایتی پیدا میشود که محتوا را کپی کند، یا رباتی که صرفا وظیفه‌اش کپی کردن از یک سایت دیگر است. در این مواقع شما یک لینک رایگان بدست میاورید، البته که اعتبار بالایی منتقل نخواهد کرد، اما بهتر از هیچی است. 🙂

بدست آوردن بک لینک بخش مهمی از یک برنامه سئو موثر است. لینک ها به موتورهای جستجو می گویند که یک سایت شناخته شده، قابل اعتماد است و بنابراین، شایسته رتبه برتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است. اما این فقط تعداد بک لینک ها نیست که برای موتورهای جستجو جذاب است، بسته به نوع پیوند، بک لینک ها سطوح مختلفی از تأثیر را بر رتبه بندی موتورهای جستجو و نتایجی که می توانید از بدست آوردن آنها مشاهده کنید، دارند. در ادامه این پست انواع مختلف بک لینک ها را بررسی می کنیم، ارزش آنها را توضیح می دهیم و نکاتی را برای اینکه چگونه می توانید با ارزش ترین و موثرترین بک لینک ها را بدست آورید، ارائه می‌نمائیم.

معرفی بهترین نوع بک لینک

اکنون که می دانید چه چیزی بک لینک ها را ارزشمند می کند، بیایید به لیستی از بهترین بک لینک ها برای سئو نگاهی کنیم. در حالی که متوجه می شوید چگونه بک لینک ایجاد کنید، باید بدانید استراتژی‌هایی هستند که بهترین نتایج بلند مدت سئو را ارائه می دهند.

بک لینک های محتوایی:

بهترین انواع لینک ها در سئو را می توان درج رپورتاژآگهی عنوان کرد. رپورتاژ یعنی وب سایت دیگری با محتوایی با کیفیت به وب سایت شما لینک و پیوند دهد. یک بک لینک رپورتاژ آگهی ممکن است به شرح زیر باشد:

  1. نام بردن از شخص، شرکت یا محتوایی به عنوان منبع اطلاعات
  2. ارجاع به وب سایت خود به عنوان منبعی برای اطلاعات بیشتر
  3. ذکر وب سایت شما به عنوان سازنده یک اینفوگرافیک
  4. نام بردن از وب سایت شما یا محتوای درج شده در وبسایت شما در لینک منبع
  5. مصاحبه با شخصی که با وب سایت شما مرتبط است
  6. به هدف بهینه‌تر شدن نتایج جستجو برای یک عبارت خاص

ایجاد بک لینک های محتوای منبع

بازاریابی محتوایی، باید محتوای قوی ایجاد کند. محتوایی با کیفیت بالا و همیشه سبز که به عنوان یک منبع مفید عمل می کند. محتوای قابل اشتراک‌گذاری ایجاد کنید که سایر سایت‌ها بخواهند درباره آن صحبت کنند. محتوایی را منتشر کنید که وب‌ سایت و برند شما را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت شما نشان دهد تا سایر سایت‌ها تمایل به استناد، منبع و مصاحبه با شما داشته باشند.

بک لینک وبلاگ نویسی مهمان

درج محتوا در وبسایت های محتوایی یا بلاگ‌دهی راه دیگری برای بدست آوردن بک لینک‌های ارزشمند است. هنگامی که یک پست مهمان برای یک وب سایت بلاگ‌دهی ایجاد می کنید، اغلب به شما اجازه داده می‌شود که یک بک لینک مشابه رپورتاژآگهی را در محتوای خود قرار دهید. این نوع بک لینک‌ها روشی قابل اعتماد برای ایجاد بک لینک های مفید از طریق وبلاگ‌ها و سایت‌های تاثیرگذار دیگر هستند.

بک لینک شبکه های اجتماعی

در بیشتر موارد، هنگامی که یک صفحه مجازی برای یک کسب و کار ایجاد می کنید، می توانید یک پیوند به وب سایت خود بگیرید. این پیوندها در شبکه‌های اجتماعی به سئو وبسایت شما کمک میکند، بسیاری از کسب وکارها فعالیت در فضای مجازی را جدی نمیگیرند، که میتواند موقعیت خوبی برای

لینک های آموزشی

ایجاد یک منبع ارزشمند در سایت شما اغلب سایت های دیگر را تشویق می کند تا به آن لینک دهند. یک قطعه محتوای با ارزش که اغلب به پیوند گرفتن از سایت‌های دیگر منتهی می‌شود. سایت‌های دیگر اغلب به محتوای آموزشی برندهای دیگر پیوند می‌دهند یا حتی در سایت خود از متون آن‌ها استفاده می‌کنند که منجر به ساخت بک لینک و ذکر نام تجاری شما می‌شود.

لینک های ابزار رایگان

راه دیگر برای اینکه سایت‌ها به چیزی ارزشمند در سایت شما پیوند دهند، ارائه یک ابزار رایگان است. یک ابزار رایگان می تواند یک ابزار اساسی (مانند ماشین حساب وام خودکار) یا یک نسخه کوچک شده از یک ابزار پولی (مانند ابزارهای مرور سایت الکسا) باشد. اگر ابزارها به اندازه کافی ارزشمند باشند، دیگران در محتوای خود به آنها لینک می دهند. به‌علاوه، در نسخه‌های رایگان ابزارهای پولی، می‌توانید برای ثبت نام یک محصول کامل و یا فراخوانی برای یک اقدام را نیز اضافه کنید.

البته این روش بیشتر برای لینک گرفتن از سایت‌های دیگر برای وبسایت‌های محتوایی مانند مجلات خبری و روزنامه‌های آنلاین مفید است.

بک لینک از خبرگزاری یا پایگاه های خبری

یک بیانیه مطبوعاتی می تواند وظیفه‌ای مضاعف برای اهداف بازاریابی داشته باشد. یک خبر از کسب‌وکار شما میتواند توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد و همچنین به وب سایت شما کمک می کند تا بک لینک کسب کند.

اما تنها در صورتی می‌توانید لینک‌ها را به طور موثر بسازید که به درستی آن را اجرا کنید. فقط زمانی اعلامیه‌های مطبوعاتی را بنویسید و منتشر کنید که یک برند، محتوای خبری یا جالبی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشد. این استراتژی می‌تواند پیوندهایی را در پست انتشار مطبوعاتی واقعی و همچنین داستان‌هایی که رسانه‌ها در مورد آن می‌نویسند به دست آورد.
فعالیت‌های اجتماعی در قالب وظایف اجتماعی میتواند یک نقطه شروع باشد. لازم نیست کار خاصی انجام دهید، صرفا آموزش رایگان هم میتواند مورد توجه قرار گیرد.

دریافت بک لینک از طریق نظرات: هنگامی که در مورد یک پست وبلاگ نظر می دهید، معمولاً اجازه دارید پیوندی به وب سایت خود اضافه کنید. این کار اغلب توسط ربات ها مورد سوء استفاده قرار می گیرد و می تواند به یک ابزار لینک سازی منفی تبدیل شود. اما اگر نظرات واقعی را در مورد پست های وبلاگ با کیفیت بالا ارسال می کنید، به اشتراک گذاری لینک‌ها می تواند ارزش زیادی داشته باشد، زیرا می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و دیده شدن نام تجاری شما را افزایش دهد.

نکته پایانی
فراموش نکنید همیشه از متخصصین در زمینه خرید بک لینک و ساخت یک استراتژی لینک سازی داخلی و خارجی استفاده کنید و مشاوره بگیرید. این کار می تواند میزان ریسک و همچنین مدت زمان انتظار برای کسب نتایج را به حداقل برساند.