5 روش افزایش تعامل با کاربران وب سایت

calendar 6 شهریور 1400

5 روش افزایش تعامل با کاربران وب سایت

تعداد کلمات : 1100 کلمه    زمان مطالعه : 9 دقیقه

روش های افزایش تعامل با کاربران وب سایت

در این مقاله ایده هایی جهت بهبود تعامل کاربران با وبسایت را برای شما عزیزان ارائه نموده ایم. با ما همراه باشید…

  1. ارتباط با بازدیدکنندگان سایت

راه های بسیاری جهت ایجاد تعامل با بازدید کنندگان وجود دارد که می توان از طریق شبکه های اجتماعی تعامل بسیار آسانی با آن ها برقرار کرد. پاسخ به ایمیل و نظرات کاربران در بخش نظرات وب سایت مسئله بسیار مهمی محسوب می شود. برخی از روش ها تعاملی تر به شمار می روند و یکی از آن ها زمانی که برای کاربران وب سایت خود صرف می کنید محسوب می شود و همین موضوع نشان دهنده این است که یک قدم در مسیر صحیح برداشته اید. اکثر سیستم های مدیریت محتوا از امکانات نظرات کاربران برخوردار هستند  و در صورت عدم استفاده از CMS و یا انجام کارها به صورت دستی، می توان همیشه با چند خط کد یک بخش ارسال نظر در وب سایت مورد نظر اضافه کرد. شما باید همیشه علاوه بر تعاملی که درون وب سایت دارید از طریق شبکه های اجتماعی هم در دسترس کاربران خود قرار داشته باشید. منظور این نیست که باید در تمامی پلتفرم ها حضور فعال داشته باشید، بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که احساس می کنید برای کسب و کار شما مناسب تر است و باید تمرکز خود را روی آن ها بگذارید. در صورتی که خدمات مشتریان خوبی به کاربران خود ارائه دهید همین موضوع باعث افزایش کاربران و در نتیجه ترافیک سایت شما خواهد شد.

  1. محتوا

باید این نکته را به خاطر داشته باشید که مخاطب شما با برخورد به یک صفحه تبلیغاتی به صورت سنتی به هیچ عنوان جذب محصول شما نخواهد شد. در بازاریابی محتوایی به راحتی می توان از طریق صفحات آموزشی رایگان و مفید کاربران بیشتری را ترغیب کرد و از این راه تعامل بیشتری با آن ها برقرار کرد. به عنوان مثال محتوا می تواند با توجه به نیاز کاربر تولید شود و محتوایی که بر اساس نیاز، علاقه مندی و یا دغدغه مخاطب تولید شود شناخت شما از مخاطبانتان را می رساند که آن ها دقیقا دنبال چه چیزی هستند و همین موضوع باعث ایجاد اعتماد و صمیمیت در آن ها می شود که موجب بازدید مجدد آن ها از وب سایت شما نیز می گردد. روش دیگر این است که با پیشنهاد مطالب و صفحات مختلف به کاربران خود می توانید آن ها را مدت بیشتری در وب سایت خود نگه داشته و همچنین با رفع نیازهای آن ها تعامل بیشتر برقرار کرد که از این طریق می توان نرخ اینگیجمنت سایت را افزایش داد. باید این را در نظر بگیرید که هیچ گاه فقط به محتوای متنی هم بسنده نکنید و فرم های دیگر محتوا ساز را مانند ویدئوها و یا تصاویر را مورد استفاده قرار دهید که به عنوان درگیر کردن مخاطب نقش به سزایی دارد.

  1. در نظر گرفتن پاداش برای مخاطبان

می توان گفت همه افراد از چیزهای رایگان لذت می برند. مخاطبان می توانند از حق اشتراک یک ماهه رایگان و یا کتاب های الکترونیک رایگان بهره مند شوند. شما باید به مخاطبان خود نشان دهید که وقتی آن ها از وب سایت شما دیدن می کنند قدردادن آن ها هستید. همچنین می توانید از روش های ساده تری از جمله نظرات، موضوعات قابل بحث، پرسشنامه ها، نصب اپلیکیشن و یا تعریف و تمجید از تلاش آن ها در متن بلاگ خود جهت افزایش تعامل با آن ها استفاده کنید. بسیاری از کسب و کارها باید این را بدانند که با افزایش انگیزه اولیه توسط کانال فروش به کاربرانی که در سایت ثبت نام می کنند خریداران وفادار خود را در آینده افزایش می دهند. گزارشات نشان داده است که با خدمات کوچک رایگان برای کاربران می توان تعامل پایدار و طولانی تری را با مخاطبان داشت. این روش سایر مخاطبان سایت را جهت تعامل بیشتر با وب سایت شما افزایش می دهد. بنابراین می توان گفت که بهتر است از روش های رایگان برای جذب مشتری استفاده کنید تا مشتریان بیشتری داشته باشید.

  1. نظرسنجی جهت درک انگیزه کاربران

استفاده از نظر سنجی یک روش عالی جهت افزایش تعامل کاربر و حفظ آن به شمار می رود. شما می توانید توسط ابزارهای تجزیه و تحلیل متوجه این شوید که در چه ساعاتی سایت شما ترافیک و بازدید بیشتری دارد و یا این بازدید از کجا ایجاد می شود. اما هیچ بینشی از انگیزه و یا نیازمندی ها مخاطبان خود نمی توانید داشته باشید که نظرسنجی در اینجا اهمیت بسیاری دارد. به راحتی می توان از مخاطبان خود نظرسنجی کرد به این صورت که در کنار صفحه و یا از طریق پاپ آپ انجام داد.

  1. افزایش خوانایی و وضوح محتوای وب سایت

مواردی مانند طراحی رابط کاربری جذاب و یا تجربه کاربری بدون هرگونه پیچیدگی که به آن Ui/Ux نیز می گویند باعث می شود که یک سایت بهتر نمایش داده شود و مخاطب آسان تر بتواند با آن کار کند. این گونه طراحی ها، در عین سادگی از قابلیت های مناسب برخوردار است و همچنین تجربه کاربری بهتری فراهم می کند. محتوای خوانا و شفاف هم به همین صورت است. باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان نیازی نیست که وب سایت خود را با مطالب بیش از حد تخصصی پر کنید زیرا این گونه مطالب خوانایی کمتری دارند و باعث می شود که خوانندگان کمتری جذب محتوای صفحات شما شوند. در حالی که هر چقدر محتواهای شما ساده تر و جذاب تر باشند مخاطبان بیشتری به وب سایت شما جذب و تمایل بیشتری از خود نشان می دهند. همین تمایل است که باعث می شود نرخ خروج کاربران از وب سایت شما کاهش یابد و بهتر است بدانید که خوانایی مناسب مطالب وب سایت شما ارتباط مستقیمی با رتبه بندی های نتایج گوگل دارد. نکاتی مانند لیست های نقطه ای، هدینگ ها، پاراگراف های کوتاه، استفاده از جملات و کلمات کوتاه باعث افزایش خوانایی یک صفحه می شود.

نتیجه گیری

علاوه بر مواردی که در این مقاله ذکر شد، راه های بسیاری جهت افزایش تعامل با کاربر نیز وجود دارد. اما گزارشات نشان داده است که محتوای مناسب که کاربر بتواند با آن ارتباط برقرار کند مهم ترین مسئله در تعامل با مخاطبان محترم یک وب سایت محسوب می شود. قابل ذکر است که ارائه محتوای نامناسب در سایت ممکن است به ضرر کسب و کار شما باشد و در دراز مدت به کسب و کار شما آسیب وارد کند. همچنین تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی نیز تاثیر بیشتری خواهد داشت.

بهتر است بدانید زمانی که با کاربران خود در تعامل هستید همین موضوع سئو سایت شما را بهبود می بخشد و باعث می شود گوگل رتبه بهتری به وب سایت شما بدهد.

همچنین بخوانید :

15 نکته سئوی وب سایت در 2021

۵ روش افزایش تعامل با کاربران وب سایت

رپورتاژ آگهی چیست؟
مطلب بعدی

رپورتاژ آگهی چیست؟

نکات مهم سئو در سال 2021
مطلب قبلی

15 نکته سئوی وب سایت در 2021

دیدگاهتان را بنویسید

n
n