راهکارهای افزایش سرعت صفحات سایت در 2021

2021-07-03 07:29:48

تعداد کلمات : 1060 کلمه  ،  زمان مطالعه : 8 دقیقه و برای دانلود نسخه PDF می‌توانید کلیک کنید.

منظور از سرعت سایت، سنجش مدت زمانی است که محتویات شما بر روی صفحه بارگزاری می‌شود.

سرعت صفحه Page speed چیست؟

در اکثر مواقع سرعت صفحه را با سرعت سایت اشتباه می گیرند که در واقع سرعت صفحه برای نمایش یکی از نمونه های صفحات در یک سایت است. سرعت صفحه را می توان با استفاده از دو روش توصیف کرد:  “زمان بارگذاری صفحه” ( مدت زمانی که طول می کشد تا محتویات یک صفحه به طور کامل نمایش داده شود) یا ” زمان اولین بایت” ( مدت زمانی که طول می کشد تا مرورگر شما اولین بایت از اطلاعات را از سرویس دهنده وب دریافت کنند).

شما می توانید سرعت صفحه خود را با Google Page Speed Insights  ارزیابی کنید. این قابلیت گوگل می تواند سرعت بارگزاری و سرعت صفحه سایت مورد نظر را که شامل داده هایی از جانب CRUX است، بدست آورده و نتیجه را با توجه به دو معیار مهم سرعت گزارش دهد: که این دو معیار، رنگ اولین محتوا و بارگزاری محتوای DOM هستند.

بهترین راهکارها برای سئو

گوگل سرعت سایت (در نتیجه سرعت صفحه) را به عنوان یکی از الگوریتم های مهم برای رتبه بندی صفحات سایت اعلام کرده است و تحقیقات نشان داده اند که گوگل ممکن است برای اندازه گیری سرعت صفحه، با استفاده از روش های خاصی زمان اولین بایت صفحه را اندازه گیری کند. علاوه بر این، سرعت پایین صفحه، بدین معناست که موتور های جستجو می توانند با استفاده از بودجه های مخصوص خزیدن که به این امر اختصاص داده شده است، تعداد صفحات کمتری را پیمایش کنند که این می تواند بر روی ارزیابی سئو سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

سرعت صفحه  همچنین برای تجربه کاربر UX مهم است.  می توان گفت که صفحاتی که زمان بارگزاری بیشتری دارند، نرخ پرش بیشتر و زمان میانگین کمتری دارند. زمان بارگزاری بالاتر همچنین نشان دهنده‌ی تغییرات منفی در سئو سایت هستند.

در اینجا چند روش از هزاران روش گفته شده برای بالا بردن سرعت صفحات را بازگو می کنیم:

فعال کردن Compression یا فشرده سازی

از Gzip  استفاده کنید که یک نرم افزار بسیار کاربردی برای فشرده سازی فایل ها است. این نرم افزار اندازه‌ی فایل های css، html و javascript را که بزرگ تر از 150 بایت هستند، کاهش می دهد. ذکر این نکته الزامی است که نباید از این نرم افزار برای فایل های تصویری استفاده کنید. در عوض شما می توانید تصاویر را در برنامه هایی مثل فوتوشاپ فشرده سازی کنید تا کیفیت تصاویر حفظ شود.

کوچک کردن HTML، CSS و Javascript

از طریق بهینه سازی کد های خود (از جمله پاک کردن فاصله ها، کاما و دیگر کارکتر های غیر ضروری) می توانید به طور چشمگیری سرعت صفحه را افزایش دهید. همچنین توصیه می شود که نظرات مخصوص، قالب بندی و کد های بدون استفاده را حذف کنید.

ریدایرکت های سایت را کاهش دهید

هر زمان که صفحه‌ای به صفحه دیگر هدایت می شود، بازدید کننده شما با زمان انتظار بیشتری جهت تکمیل چرخه درخواست رو به رو خواهد شد. به عنوان مثال، اگر الگوی تغییر مسیر در تلفن همراه شما به این شکل به نظر برسد:

  www.example.com
m.example.com -> m.example.com/home

هر کدام از لینک های هدایت صفحه می تواند در کند شدن سایت شما تاثیر داشته باشد.

مسدود کننده های جاوا اسکریپت را حذف کنید

مرورگر ها باید یک درخت DOM (مدل شیء اسناد) با تجزیه HTML قبل از رندر کردن یا ترجمه کردن صفحه بسازند. اگر مرورگر شما در طول این فرایند با اسکریپتی رو به رو شود باید قبل از ادامه کار آن را متوقف و اجرا کند.

قدرت نفوذ کش مرورگر

مرورگر ها اطلاعات (استایل شیت، تصاویر، فایل های جاوا اسکریپت و موارد دیگر) بسیار زیادی را در حافظه پنهان خود ذخیره می کنند، به گونه‌ای که وقتی یک بازدید کننده به سایت شما باز می گردد، مرورگر نیازی به بارگیری مجدد کل صفحه ندارد. می توانید از ابزاری مانند YSLOW استفاده کنید تا مشاهده کنید که آیا قبلا تاریخ انقضای مشخصی را برای حافظه پنهان مرورگر خود تعیین کرده اید یا خیر؟ سپس یک عنوان  “منقضی شده” را تعیین کنید که مشخص کند برای چه مدت زمانی می خواهید اطلاعات را داخل حافظه پنهان نگه دارید. در بسیاری موارد، یک سال یک دوره زمانی مناسب است،  مگر اینکه طراحی سایت شما به طور مکرر تغییر کند.

زمان پاسخ سرور را ارتقا دهید

زمان پاسخگویی سرور شما به میزان ترافیکی که دریافت می کنید، منابعی که برای هر صفحه استفاده می کنید، نرم افزاری که سرور شما استفاده می کند و در نهایت راه حل هاستینگ بستگی دارد. برای بهبود زمان پاسخگویی سرور به دنبال کارایی مجراهایی مثل کوئری های کند پایگاه داده، روتینگ کند و کمبود حافظه کافی بگردید و آنها را برطرف کنید. زمان پاسخگویی مطلوب برای سرور زیر 200 MS است.

از یک شبکه توزیع محتوا استفاده کنید

شبکه های توزیع محتوا (CDN)، که به آنها شبکه های تحویل محتوا نیز گفته می شود، شبکه هایی از سرور هایی هستند که برای توزیع بار ارائه محتوا از آنها استفاده می شود. اساسا نسخه هایی از سایت شما در مراکز داده مختلفی از لحاظ جغرافیایی ذخیره می شوند تا کاربران بتوانند دسترسی سریعتر و مطمئن تری به سایت شما داشته باشند.

بهینه سازی تصاویر

مطمئن باشید که تصاویر شما بزرگ تر از حد لازم نیستند و در قالب مناسب پرونده قرار دارند، این امر برای سئو عکس نیز حائز اهمیت است. ( PNG ها معمولا برای گرافیک هایی با کمتر از 16 رنگ مناسب تر هستند در حالی که JPEG ها معمولا برای تصاویر و عکس ها مناسب تر می باشند) و اینکه برای وب فشرده سازی شده اند.
از اسپریت های CSS برای ایجاد قالب های تصاویری که اغلب در سایت های خود بکار می برید مانند دکمه ها و آیکون ها استفاده کنید. اسپریت های CSS، تصاویر شما را با تصاویر بزرگ دیگری ترکیب می کند و تمام آنها را به صورت همزمان بارگزاری می کنند (که به معنای در خواست HTTP کمتر است) و سپس تنها بخش هایی که می خواهید به کاربر نمایش دهید را نمایش می دهد. این بدان معنی است که شما در وقت خود برای بارگزاری صفحات صرفه جویی می کنید و بدین صورت از منتظر ماندن کاربران برای بارگزاری چندین تصویر جلوگیری می کنید.

اگر شما هم از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می کنید، پیشنهاد میکنم سرعت سایت خود را با افزونه راکت بهینه سازی کنید.

همچنین بخوانید :

سئو محلی

۵ روش افزایش تعامل با کاربران وب سایت

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *