آنچه در این مطلب خواهید خواند

مهم‌ترین نکات سئو 2023 از زبان سئوکاران

نکات سئو
آنچه در این مطلب خواهید خواند

15 متخصص سئوی تجارت الکترونیک، بینش‌های برتر خود را برای موفقیت در سال 2023 با ما به اشتراک گذاشتند.

آیا نمی‌دانید چگونه سئو را برای تجارت الکترونیک به کار گیرید؟

به دنبال بینش تخصصی در مورد سئوی تجارت الکترونیک هستید؟

مطمئن نیستید که چگونه فروشگاه آنلاین خود را موفق‌تر کنید؟

کارشناسان آژانس‌های برتر ارزیابی می‌کنند که چه چیزی در سئوی تجارت الکترونیکی پیش می‌آید. آن‌ها با تأیید اینکه سیاحت مشتری به صورت سنتی، به دلیل به‌روزرسانی‌های مداوم گوگل دیگر مرده است. از رونق دیجیتال در دوران همه‌گیری و متعاقبا سقوط آن، سئوکاران حرفه‌ای از آینده دیجیتال مارکتینگ صحبت می‌کنند.

ما می‌خواستیم فراتر از غیرقابل‌ پیش‌بینی‌بودن برویم، بنابراین با ۱۵ متخصص دیجیتال مارکتینگ و سئو مصاحبه کردیم تا بینش‌ها، نکات و درس‌های آموخته‌شده‌شان را به‌عنوان بخشی از جستجوی عمیق سئوی تجارت الکترونیک خود دریافت کنیم.

کارشناسان تجارت الکترونیک در این مقاله در مورد رفتارهای جستجو، مشتریان عملی، پیش‌بینی برای همسویی با روندهای فعلی و موارد دیگر صحبت می‌کنند.
ببینیم آن‌ها چه می‌گویند:

با تغییر سیاستهای رتبه‌بندی، چند نقطه تصمیم گیری در مسیر مشتری قرار دهید

جیمز فینلیسون، رئیس SEO در the7stars:

«حجم جستجوی گوگل نه تنها راکد نیست، بلکه در بسیاری از موارد در حال کاهش است. با وجود این، مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری قبل از خرید تحقیق می‌کنند: در آمازون و دیگر «خرده‌فروشان فوق‌العاده»، در TikTok، ناشران بزرگ با مخاطبان وفادار، Pinterest، YouTube و Reddit. ما اخیراً بازاری را بررسی کردیم که در آن، تخمین زدیم، کمتر از 10% از فعالیت‌های جستجو در Google واقعاً اتفاق می‌افتد.»

سارا پووواس، رئیس محتوا و سئو در iProspect پرتغال:

«ما شاهد افزایش زیادی در خرید بودیم، نه تنها برای مخاطبان جوان‌تر، بلکه برای افراد مسن‌تر، که تازه ملحق شده‌اند. من فکر می‌کنم که کاربران مطالبه‌گرتر و آگاه‌تر می‌شوند. اگر پیشنهادات زیادی دارید، باید تصمیم‌های هوشمندانه بگیرید. بنابراین مردم به دنبال چیزهای بیشتری هستند. بررسی‌ها، نظرات، ویدئوها و مقایسه قیمت‌ها محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، زیرا مردم این جستجوهای تصمیم‌گیری را برای خرید انجام می‌دهند.»

لوک کارتی، مشاور SEO و CRO تجارت الکترونیک:

«آنچه در بین مشتریان مبتنی بر مصرف‌کننده‌ام می‌بینم این است که میانگین ارزش سفارش افزایش یافته است، اما تعداد تراکنش‌ها احتمالاً مشابه و یا در حال کاهش است. منظور من از آن این است که آن‌ها برای هر تراکنش بیشتر هزینه می‌کنند. به جای اینکه شخصی به یک خرده فروش لباس مراجعه کند، شاید ماهی یک بار یا هر دو هفته یک بار، بسته به عادت خرید قبلی آن‌ها، کمتر خرید کند؛ و وقتی خرید می‌کنند، پول بیشتری خرج می‌کنند. من فکر می‌کنم این به چند دلیل اتفاق می‌افتد: یکی کاهش هزینه‌های تحویل و دوم، تلاش برای رسیدن به آستانه‌های دریافت پاداش.» Carthy را در مورد خرید، استراتژی‌های تغییر و مشتریان B2B بخوانید.

جن کورنول، مدیر ارشد استراتژی دیجیتال در Ignite Visibility:

«روش خرید مردم تغییر کرده است، همان‌طور که روش زندگی مردم به آنلاین تبدیل شده بود، اکنون دوباره به این سبک ترکیبی بازگشته‌اند. فکر می‌کنم همه چیز مربوط به تنظیم انتظارات است: آیا می‌توانیم دوباره به آن سطوح ترافیک یا سطوح تبدیل آنلاین بازگردیم؟ اگر فکر کنیم چنین است، چه راه‌های خلاقانه‌ای وجود دارد که می‌توانیم دنبال کنیم؟ رفتار کاربر تغییر زیادی کرده است.

به عنوان مثال، ما یک مشتری الکترونیکی داشتیم که کامپیوترها را هم به صورت آنلاین و هم به صورت تجارت سنتی می‌فروخت. ما شاهد تغییر در ابتدای سال 2022 بودیم زیرا آن‌ها ترافیک بیشتری به فروشگاه‌های خود داشتند، که از این بابت خوشحال هستند، اما دیگر خریدهای آنلاین زیادی را مشاهده نمی‌کردند. حتی در مواردی که تجارت سنتی وجود ندارد یا محصول فقط به صورت آنلاین در دسترس است، این فرصت که کسی برود و شخصاً آن را بخرد، او را به همان اندازه قبل، از آمدن به اینترنت دور می‌کند.»

همان‌طور که به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google، شدت می‌یابد، با بررسی‌های محصول، کلمات کلیدی طولانی و اختصاصی خلاق شوید.

جیمز یوینتون، مدیر حساب در The SEO Works:

«در طول سال‌ها، همان‌طور که گوگل مدیریت زبان خود را بهبود می‌بخشد، تمرکز بر عبارات خاص‌تر و طولانی‌تر، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. گاهی اوقات این ممکن است به معنای پاسخگویی به سؤالات و کلمات کلیدی خاص باشد که خارج از محصولات استاندارد و صفحات دسته‌بندی هستند. مهم است که ما محتوای اضافی را به این موارد اختصاص دهیم تا کاربر را در نقاط مختلف سفر مشتری یا قیف فروش هدف قرار دهیم.»

رادو مارکوسو، مدیرعامل Upswing:

«بزرگ‌ترین چالش امسال مدیران بازاریابی توضیح افت بازار و نحوه انجام آن بود. به همین دلیل است که می‌توانم بگویم این بیشتر در مورد این بود که ما در انتقال این تغییرات به مشتریان خود فعال باشیم. آن‌ها برای درک روند کلی بازار و اینکه این یک تغییر کلی در تقاضا بود، و البته در انطباق با آن به حمایت نیاز داشتند. این همچنین به معنای تاکتیک‌های جدید یا تمرکز بر اقدامات خاص بود.

به عنوان مثال، اگر Google اکنون جستجوهای اصلاح شده را توصیه می‌کند، مطمئن می‌شویم که مشتریان ما فیلترها یا دسته‌هایی دارند که آن جستجوها را هدف قرار می‌دهند. ما همچنین بر داشتن محتوای مناسب برای پاسخ به این جستجوها تمرکز می‌کنیم یا نمایه‌های Google برای «کسب و کار من» خود را بهینه نگه می‌داریم. به‌طور خلاصه، ما در تطبیق استراتژی‌ها، بودجه‌ها و همچنین اقدامات خاصی که حاکی از تغییرات Google است، فعال بودیم.»

الی شوارتز، مشاور رشد و مشاور استراتژیک سئو:

«گوگل و سایر موتورهای جستجو برای کاربران خود از یادگیری عمیق، برای بهبود مستمر نتایج جستجو استفاده می‌کنند. در سال گذشته، متوجه شدم که نتایج محلی اغلب زمانی فعال می‌شود که Google یک هدف محلی را تشخیص می‌دهد. در همان زمان، در نتایجی که نباید قصد محلی وجود داشته باشد، من شاهد ناپدید شدن نتایج محلی هستم.»

پیش‌بینی‌ها، بازگشت سرمایه سئو و تصمیمات مبتنی بر داده‌ها باید در خط مقدم کسب‌ و کارهای تجارت الکترونیک باشد.

مارک سوان، مدیر جستجو در Glass Digital:

«شکی نیست که خرده‌فروشان با بستن کمربندهای مصرف‌کنندگان احساس فشار می‌کنند و این خطراتی را برای اکثر آژانس‌های بازاریابی برای توجیه ارزش خدمات‌شان به همراه می‌آورد. سئو کانالی است که اغلب در مواقع سختی بیشتر در معرض خطر است و بودجه بازاریابی مورد بررسی قرار می‌گیرد. عملکرد سئو در نهایت می‌تواند در کوتاه‌مدت و حتی میان‌مدت بدون هزینه‌های مکرر مرتبط با آن حفظ شود، برخلاف چیزی مانند جستجوی پولی که وقتی هزینه تبلیغات متوقف ‌شود، عملکرد ناپدید می‌شود. بنابراین مطمئناً توجیه هزینه‌ها در سئو چیزی است که ما شاهد درخواست بیشتر آن بوده‌ایم و در زمان‌های سخت‌تر آن را لوکس نمی‌دانیم.

در نهایت، کسانی که می‌توانند استراتژی‌های سئوی خود را در شرایط سخت انجام دهند، وقتی وضعیت اقتصاد سرانجام بهتر شود، در موقعیت‌های بسیار قوی‌تری قرار خواهند گرفت.»

استیو واکر، مدیر فنی Further Journey:

«اندازه‌گیری بازگشت سرمایه (ROI) همیشه مهم بوده است، اما دیگر داشتنش خوب نیست. اندازه‌گیری ROI ضروری است. به همین دلیل است که ابزارهای نظارت بر عملکرد، مانند SEOmonitor برای آژانس شما حیاتی هستند. تعداد تیم‌های داخلی نیز طی چند ماه گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است. این برای صنعت سئو و گواهی بر اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال عالی است، اما اساساً نحوه فعالیت آژانس‌ها را تغییر می‌دهد. ما دیگر فقط منابع اضافی برای انجام فعالیت‌های اولیه SEO نیستیم. ما باید به روشی مشابه مشاوره کسب و کار عمل کنیم و پشتیبانی در سطح استراتژیک ارائه کنیم.»

بن آستین، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Absolute Digital Media:

«ما از پیش‌بینی برای عرضه و فروش به مشتریان تجارت الکترونیک استفاده می‌کنیم تا درک خود را از صنعت و تجارتی که در آن رقابت می‌کنند، به نمایش بگذاریم. با انجام این کار، می‌توانیم به طور مؤثرتری دیکته کنیم که چه چیزی برای رشد مستمر کسب‌ و کار لازم است و در عین حال ارزش مستمر استراتژی‌های سئوی نوآورانه‌مان را برجسته می‌کنیم. علاوه بر ارائه یک پیش‌بینی اساسی از موقعیت فعلی برند در بازار، ما بینش بیشتری در مورد مزایای تجاری گسترده‌تر مانند بازگشت مشتریان، درآمد و بازگشت سرمایه ارائه می‌کنیم.»

چارلی نورلج، رئیس عملکرد سئو در Impression:

«گام‌ها در حال حاضر بسیار رقابتی‌تر شده‌اند، زیرا احتمالاً مشتریان کمتری به بازار می‌روند، به همین علت خریدها کاهش یافتند. ما باید مطمئن می‌شدیم که تاکتیک‌های نوآورانه را در آن گنجانده‌ایم. مانند صحبت در مورد نحوه استفاده از گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی در جست و جوی ارگانیک. زمانی که در مورد سئوی فنی صحبت می‌کنیم، نه تنها فهرستی از اصلاحات را قرار دهیم، بلکه مطمئن شویم که در پشت چیزها اولویت داریم و جزئیات را فقط تا حد امکان ارائه می‌دهیم.
پیش‌بینی، یکی دیگر از موارد مهم است. وقتی به یک میدان رقابتی می‌رویم، می‌توانم بگویم که پیش‌بینی لازم است. اگر این کار را نمی‌کردیم، می‌توانستیم تجارت‌مان را از دست بدهیم. ما مقابل آژانس‌های دیگر قرار داشتیم و چون پیش‌بینی‌هایی داشتیم، در نهایت برنده کار شدیم.»

کوین گیبونز، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Re:signal:

«برای ما داشتن ارتباط قوی با مشتریانمان مهم است. در مورد این‌که اولویتها کجا هستند و مطمئن باشید که نه تنها ما می‌دانیم تقاضای جستجو کجاست، بلکه میزان عرضه را هم می‌دانیم. دانستن اینکه مشتریان روی چه چیزهایی تمرکز می‌کنند، می‌تواند هم از نظر فصلی و هم از نظر اولویت‌بندی، تغییر کند، این به ما کمک می‌کند تا آنچه را که انجام می‌دهیم دوباره بررسی کنیم.

من فکر می‌کنم همه احتمالاً از قیمت آگاه هستند و در حال حاضر از نظر کاری که انجام می‌دهند محتاط هستند. بنابراین، دوباره به همین دلیل است که تجارت الکترونیک یک بخش قدرتمند برای ما است. به این علت که ما می‌توانیم فروش‌مان را به صورت طبیعی دنبال کنیم. همه می‌خواهند مطمئن شوند که ROI خود را به حداکثر می‌رسانند.»

از کمپین‌های یکپارچه برای ایجاد فرصت‌های رشد بیشتر استفاده کنید

این فقط در مورد یک کانال یا یک تاکتیک نیست، بلکه متخصصان دیجیتال تجارت الکترونیک بیشتر و بیشتر به دنبال این هستند که چگونه می‌توانند تجربه کامل کاربر را بهینه کنند، تلاش‌های روابط عمومی و سئو را هماهنگ کنند، و کل چشم انداز صنعت را درک کنند و این فرصت در کجا نهفته است:

پتار یوتیچ، مدیر ارگانیک Impression:

«هر کاری که ما انجام می‌دهیم باید ارزش خود را نشان دهد و به عنوان هدف قرار گیرد. ما نوآوری را بیشتر و بیشتر در گزاره‌های خود وارد می‌کنیم. استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدگی به حجم کاری بالاتر و سپس عمل کارآمدتر، بسیار قانع‌کننده بوده است. یکی دیگر از مواردی که من مشتاق کشف آن هستم، استفاده از بخش CRO(مدیر ارشد درآمد) مان است، به خصوص در انتهای قیف فروش که هر کاربر در آن به شدت مهم به حساب می‌آید، این برای رشد استراتژیک نرخ تبدیل با آزمایش بیشتر A/B، آزمایش چند متغیره، و غیره است.

ما در حال بررسی این هستیم که چگونه CRO و SEO می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. من فکر می‌کنم که در شرایط اقتصادی کنونی واقعاً جذاب است. بنابراین ما نه تنها کاربران بیشتری را وارد می‌کنیم، بلکه آن‌ها را از طریق قیف فروش به نرخ تبدیل پرورش می‌دهیم.»

چارلی کلارک، مدیر حساب و بنیانگذار Minty Digital:

«من متوجه شدم که مشتریان بیشتری به دنبال ایجاد نشان تجاری خود از طریق روابط عمومی دیجیتال هستند و ما به جای تمرکز بر فروش، نشان تجاری آن‌ها را می‌سازیم. برخی از شرکت‌های بزرگ‌تری که با آن‌ها کار می‌کنیم، بودجه جداگانه‌ای را به سئو اختصاص می‌دهند. اکنون آن‌ها بودجه‌های جداگانه‌ای را در بخش‌های خود اختصاص می‌دهند، یکی برای SEO و دیگری برای روابط عمومی. آن‌ها در روابط عمومی سنتی خود، بیانیه‌های مطبوعاتی استاندارد خود را خواهند داشت، اما بعد از آن جنبه دیجیتالی را نیز به آن گره می‌زنند، چیزی که دانستن آن بسیار جالب است.»

Heemesh Vara، رئیس SEO در Semetrical:

«فرایند تحقیق کلمات کلیدی ما بر کاوش در کل صنعت متمرکز است. این چیزی متفاوت از آژانس‌های دیگر است. جایی که آن‌ها ممکن است رویکرد دسته به دسته را در نظر بگیرند و ماه به ماه این کار را انجام دهند، ما این کار را برعکس انجام می‌دهیم. این در شروع برای ما کار زیادی دارد، اما تصویر کاملی از کل صنعت خود را به مشتری و خودمان ارائه می‌دهد. برای مثال، ما با یک مشتری مبلمان قدیمی با انواع مختلف محصولات و دسته‌بندی‌ها، از مبل‌ها، چهارپایه‌ها، صندلی‌ها، میزهای کناری و غیره کار کردیم. بنابراین مجبور شدیم کل صنعت را به یکباره بررسی کنیم. و این یکی از پیشنهادات فروش منحصر به فرد ما است که همیشه در پروپوزال نیز قرار می‌دهیم.»

در پایان، همان‌طور که 15 مصاحبه ما نشان داده است، هم مشتریان تجارت الکترونیک و هم بازارها در حال تغییر هستند، بنابراین نمایش نتایج پایدار بسیار مهم است.

منبع:

SEJ