آنچه در این مطلب خواهید خواند

چگونه با استفاده از ایمیل مارکتینگ بک‌ لینک ایجاد کنیم؟

بک لینک با ایمیل مارکتینگ
آنچه در این مطلب خواهید خواند

چگونه می‌توان لینک‌های قدرتمندی را با دسترسی به ایمیل ایجاد کرد؟ اگر می‌خواهید در سال 2022 (و بعد از آن) پیوندهای کلاه سفید بسازید، باید از دسترسی به ایمیل استفاده کنید. راه ساخت راحت‌تر یک لینک خرید بک لینک است که گوگل همواره آن‌ را بر ضد قوانین خود دانسته و وبمستران را از آن منع کرده است.

البته همچنان الگوریتمی برای شناسایی دقیق آن ندارد و احتمالا هم تشخیص این موضوع اگر شما نکات خرید بک لینک را رعایت کرده باشید، به نظر ما ممکن نخواهد بود.

اما مسئله این است که چگونه می‌توانید با وبلاگ‌نویسان و روزنامه‌نگاران تماس بگیرید بدون این‌که در پوشه اسپم آن‌ها قرار بگیرید؟

1. «پیوندهای احتمالی» را پیدا کنید.

همان‌طور که از نام آن پیداست، پیونددهنده‌های احتمالی افرادی هستند که به احتمال زیاد به شما لینک می‌دهند.

ما تعدادی تکنیک برای یافتن پیوندهای احتمالی در ادامه عنوان خواهیم کرد. اما در حال حاضر اجازه دهید از یک استراتژی ساده برای شناسایی آن‌ها استفاده کنیم و آن مهندسی معکوس است.

  • ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید.
  • URL اولین نتیجه را بگیرید و آن را در ابزار پیوند SEMrush قرار دهید.
  • سپس روی «Backlink Analytics» در نوار کناری و سپس «Backlinks» را بزنید.
  • سایت‌های لیست شده در آنجا همگی پیونددهنده‌های احتمالی هستند.

اما چگونه باید فهمید که کدام سایت‌ها را هدف قرار دهیم و کدام را نادیده بگیریم؟ این موضوع را در مقاله ده نکته برای داشتن یک استراتژی لینک‌سازی توضیح داده‌ایم.

2. آدرس ایمیل آن‌ها را پیدا کنید.

اکنون که یک پیوند دهنده بالقوه پیدا کرده‌اید، وقت آن است که آدرس ایمیل آن‌ها را جستجو کنید.

نکته حرفه‌ای: از فرم تماس سایت فقط به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید. این درواقع یک سیاهچاله است.

از Hunter.io استفاده کنید. Hunter.io برای دسترسی به سایت‌های کوچک و وبلاگ‌های یک نفره عالی است. وقتی سایتی را در ابزار وارد کنید به راحتی تمام آدرس‌های ایمیل مرتبط با آن دامنه را به شما نشان خواهد داد. اما اگر بخواهید به یک سایت بزرگ دسترسی پیدا کنید، بررسی این فهرست دردسرساز خواهد بود. به همین دلیل در این‌گونه موارد، VoilaNorbert را توصیه می‌کنیم. به این ترتیب شما با شخصی ارتباط برقرار می‌کنید که واقعاً می‌تواند لینک شما را به صفحه خود اضافه کند؛ و آدرس ایمیل آن شخص خاص را به شما نشان می‌دهد.

3. برای آن‌ها یک پیام شخصی سازی شده بفرستید.

اگر می‌خواهید سطح ارتباط را بهتر کنید، باید از ارتباط نزدیک در جملاتتان استفاده کنید. ترفند درست این است که متن شما شبیه یک متن تکراری که برای همه ارسال شده است نباشد (در مرحله بعد در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم). توجه داشته باشید که چگونه مطالب شما امکان شخصی‌سازی زیادی را بدون تلاش زیاد فراهم می‌کند.

استفاده از لینک‌سازی کلاه سیاه و جریمه گوگل

هیچ راهنمای ساخت لینکی بدون فصلی در مورد سئو کلاه سیاه کامل نخواهد بود. پیدا کردن لینک‌های کلاه سیاه برای گوگل بسیار آسان است: اگر پیوندها برخلاف دستورالعمل‌های وب‌مستر (webmaster) گوگل باشند، احتمالاً کلاه سیاه هستند. ولی آیا این به این معنی است که شما باید کلا از ساخت لینک کلاه سیاه اجتناب کنید؟

ما ساخت لینک کلاه سیاه را توصیه نمی‌کنیم. این خطر را دارد که نظر منفی گوگل را به خود جلب کند. اما باز هم این به شما بستگی دارد. گفته می‌شود، چه یک سئوکار کلاه سفید یا کلاه سیاه باشید، باید جریمه‌هایی را که گوگل اعمال می‌کند، بدانید.

پس به طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم:

1. پنگوئن گوگل

یک جریمه الگوریتمی که به طور خاص سایت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که از تکنیک‌های ایجاد پیوند هرزنامه استفاده می‌کنند (مانند پست مهمان از سایت‌های اسپم و هرزنامه نظرات وبلاگ).

چگونه از آن اجتناب کنیم:

فقط لینک‌های کلاه سفید بسازید. داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد می‌توانید با به حداقل رساندن انکرتکست کپی، از جریمه الگوریتم پنگوئن اجتناب کنید. اما می‌توان گفت انکرتکست بخشی از ماجرا است مسئله بیشتر در مورد اعتماد است. همان‌طور که گفته شد، ساده‌ترین راه برای جلوگیری از پنگوئن، صرف نظر از انکر تکست اجتناب از پیوندهای مشکوک (از سایت‌های اسپم) است.

2. جریمه دستی یا پیوندهای غیر طبیعی

در جریمه دستی برخلاف پنگوئن گوگل از طریق کنسول جستجوی گوگل از طرف شخصی پیامی برای شما ارسال می‌کند:

چگونه از آن دوری کنیم:

هیچ کس خارج از گوگل نمی‌داند که سایت‌ها چگونه برای مجازات‌های دستی هدف قرار می‌گیرند. ممکن است که این‌طور باشد که یک الگوریتم وب سایتی را شناسایی می‌کند که به طور بالقوه در حال بازی کردن سیستم است. و آن سایت را برای بررسی دستی در اختیار شخصی در گوگل قرار می‌دهند. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از جریمه دستی این است که یک بک لینک پروفایل تمیز و کم سر و صدا داشته باشید.

همچنین، برخلاف پنگوئن، می‌توانید از طریق رد کردن لینک‌ها (disavowing links) و ثبت درخواست تجدیدنظر (filing a reconsideration request)، از جریمه دستی دوری کنید.

سه استراتژی لینک‌سازی (آموزش گام به گام)

در این قسمت 3 تا از استراتژی‌هایی را آوردیم که قبلاً برای ایجاد تعداد زیادی بک لینک در سطح جهانی مورد آزمون قرار گرفته‌اند:

1. لینک‌سازی صفحه منبع

صفحات منبع صفحاتی هستند که به محتوای عالی در یک موضوع خاص لینک می‌دهند. از آنجایی که این صفحات تنها با هدف ایجاد لینک وجود دارند، اهداف لینک سازی کاملی را ایجاد می‌کنند. روند گام به گام آن به این صورت است که:

صفحات منبع را پیدا کنید

از این رشته‌های جستجو در گوگل استفاده کنید. آن‌ها به طور خاص برای کشف صفحات منابع طراحی شده‌اند:

  • “Keyword” + inurl:links
  • “Keyword” + “helpful resources”
  • “Keyword” + “useful resources”
  • “Keyword” + “useful links”

اندازه صفحه را افزایش دهید

اینجا درواقع جایی است که شما خیلی زود به پاسخ این سوال می‌رسید:

«آیا لینک دادن به این صفحه ارزش دارد؟»

اگر نه در نظر داشته باشید تا همه جوانب را راجب موضوع بیان کنید.

محتوای «بهترین تناسب» را پیدا کنید

محتوای شما می‌تواند بهترین در جهان باشد اما اگر برای آن صفحه منبع مناسب نیست؟ شما لینکی دریافت نمی‌کنید. بنابراین برای این مرحله، محتوایی را در سایت خود پیدا کنید که مانند یک تکه گم شده و متناسب با آن صفحه منبع باشد.

هنگامی که آن محتوا را شناسایی کردید، به مرحله بعد بروید.

از متن‌های اختصاصی استفاده کنید

نکته حرفه‌ای: مانند همه متن‌های توسعه روابط، مطمئن شوید که این متن را تا حد امکان شخصی‌سازی کنید. شما می‌توانید از چند متن استفاده کنید تا شبیه بهم نباشد.

2. فرصت لینک‌های شکسته

لینک‌سازی شکسته یکی از استراتژی‌های لینک سازی است که به جای درخواست مستقیم برای لینک‌ها، با اصلاح لینک شکسته، به وب سایت شخصی اعتبار می‌بخشید.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

Check My Links یا LinkMiner را نصب کنید

هر دوی این ابزارها به سرعت پیوندهای شکسته را در هر صفحه‌ای (از درون مرورگر کروم شما) پیدا می‌کنند. در ادامه خواهیم گفت که چگونه از آن‌ها استفاده کنید.

صفحات با تعداد زیادی لینک خروجی پیدا کنید.

هر چه لینک‌های یک صفحه بیشتر باشد، احتمال خرابی یکی از آن‌ها بیشتر می‌شود.

صفحات منبع در اینجا عالی کار می‌کنند. بنابراین با خیال راحت از رشته‌های جستجویی که قبل‌تر به آن اشاره کردیم برای یافتن صفحات منبع استفاده کنید.

لینک‌های شکسته را بررسی کنید

افزونه‌ای که نصب کرده‌اید را اجرا کنید که در مرحله اول نصب کرده‌اید. آن‌ها لینک‌های شکسته را در آن صفحه نشان می‌دهند:

درباره لینک شکسته وبسایت به صاحب سایت ایمیل بزنید. در نهایت، به شخصی که آن صفحه را در مورد لینک (یا پیوندهای) شکسته خود اجرا می‌کند، اجازه دهید محتوای سایت شما را به عنوان جایگزین ارائه دهد.

3. تکنیک آسمان خراش

برای ساخت محتوای آسمان خراش می‌توانید به پیوند لینک شده مراجعه کنید.

مطالعات موردی لینک بیلدینگ عالی

اکنون زمان آن رسیده است که نمونه‌هایی از لینک‌سازی را در عمل به شما نشان دهیم:

مطالعه موردی شماره 1

چگونه وبلاگ «سیاره زیبای ما» از تکنیک آسمان خراش برای افزایش ترافیک ارگانیک تا % 194.1 استفاده کرد. مطمئناً صاحب وبلاگ محتوای عالی منتشر می‌کرد، اما هرچقدر هم که محتوای او عالی بود، هیچ لینکی بطور طبیعی دریافت نمی‌کرد. در این زمان او تصمیم گرفت تکنیک آسمان‌خراش را امتحان کند.

بنابراین به جای انتشار یک قطعه دیگر از محتوای عالی … او عنوانی شگفت انگیز به نام «مریخ – حقایق» ایجاد کرد؛ و به جای انتشار این محتوا و امید به بهترین‌ها، او از ایمیل مارکتینگ برای ایجاد بک لینک استفاده کرد. این باعث شد تعداد انگشت شماری لینک از سایت‌های معتبر در فضای علمی برای او به ارمغان بیاورد. این بک لینک‌های کلاه سفید ترافیک ارگانیک او را %194.1 افزایش داد.

چرا تکنیک آسمان خراش اینقدر خوب کار می کند؟

به گفته وبلاگ‌نویس «سیاره زیبای ما»:
«چیزی که این کار را بسیار موفق می‌کند این است که به همان اندازه که در مورد ایجاد لینک‌ها است، در مورد ایجاد روابط است. مردم به محتوای شما لینک نمی‌دهند مگر اینکه بدانند وجود دارد، و نمی‌دانند که وجود دارد مگر این‌که شما در مورد آن به آن‌ها بگویید.»

مطالعه موردی شماره 2

لینک‌سازی شکسته به ثمر می‌نشیند! فردی برای اجرای یک کمپین لینک‌سازی شکسته مراحل زیر را که در بالا هم بیان شد، دنبال کرد:

ابتدا از ردیف‌های جستجو برای نمایش صفحاتی با تعداد زیادی لینک خروجی استفاده کرد. سپس از Check My Links برای یافتن پیوندهایی که کار نمی‌کنند استفاده کرد. بعد به مسئول آن محتوا ایمیل زد تا در مورد لینک‌های شکسته‌ای که پیدا کرده به آن‌ها اطلاع دهد:

(توجه داشته باشید که آن ایمیل چقدر شخصی‌سازی شده است.)

وقتی آن‌ها پاسخ دادند، آن وقت URL لینک شکسته را به اضافه یک بخش از محتوای Backlinko را که جایگزین کردن لینک شکسته با سالم را پیشنهاد می‌کرد، برای آن‌ها ارسال کرد؛ و بیشتر مردم از افزودن لینک او خوشحال هم می‌شدند.

مطالعه موردی شماره 3

مانند اکثر صاحبان سایت‌های تجارت الکترونیک، یکی از صاحبان وب سایت تجارت الکترونیک که یک سایت استرالیایی متمرکز بر هدایا بود در ایجاد لینک به خود مشکل داشت. گذشته از این چه کسی می‌خواهد به سایتی که 100٪ از صفحات محصول تشکیل شده است پیوند دهد؟ این زمانی بود که وی متوجه شد که می‌تواند از محتوا برای ایجاد لینک به سایت تجارت الکترونیک خود استفاده کند.

به ویژه که او یک قطعه شگفت انگیز از محتوای آسمان خراش را در سایت خود منتشر کرد: «جین استرالیا (نوعی مشروب الکلی): راهنمای نهایی».

البته که او ننشست که منتظر بماند تا لینک‌ها خودشان ساخته شوند. او محتوای خود را از طریق ایمیل تبلیغ کرد. از آنجایی که وی با افراد مناسب تماس گرفت (و ایمیل‌های شخصی برای آن‌ها ارسال کرد)، بسیاری از افراد پیشنهاد کردند که به راهنمای او پیوند دهند.

به این ترتیب همه این لینک‌ها رتبه‌بندی این وب‌سایت استرالیایی تجارت الکترونیک را برای یک کلمه کلیدی که مستقیماً منجر به فروش سایت او می‌شود، افزایش داد.

نکات پیشرفته لینک‌سازی

در اینجا یک لیست سریع از نکات پیشرفته لینک سازی را معرفی می‌کنیم که در طول سال‌ها آن را جمع‌آوری کرده‌ام:

1. با بهبود لینک پیوندهای آسان دریافت کنید

هر وقت کسی در مقاله‌ای از برند شما نام می‌برد، به شما لینک می‌دهد، به نظرتان این درست است؟ خیر، اشتباه است. یعنی باید به شما لینک بدهند، اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد. بنابراین با یک تلنگر ملایم، اکثر صاحبان سایت خوشحال می‌شوند که منشن لینک‌نشده شما را به لینک تبدیل کنند.

چگونه این منشن‌های لینک نشده را پیدا می‌کنید؟ BuzzSumo عالی کار می‌کند.

2. با جستجوی عکس معکوس لینک‌های «پاداش» را دریافت کنید

آیا دارایی‌های بصری مانند اینفوگرافیک‌ها و نمودارها را منتشر می‌کنید؟ اگر چنین است، احتمالاً در حال حاضر سایت‌هایی وجود دارند که از تصاویر شما بدون ذکر منبع استفاده می‌کنند.

غصه نخورید! درواقع شما باید جشن بگیرید. درست مانند بازسازی پیوند، یک ایمیل دوستانه می‌تواند بسیاری از این فرصت‌ها را به لینک تبدیل کند. می‌توانید از جستجوی عکس معکوس Google بهره بگیرید برای پیدا کردن افرادی که از تصاویر شما بدون لینک استفاده می‌کنند.

3. ارسال ایمیل در بعد از ظهر

در اینجا یک چیز است که ما از ارسال هزاران ایمیل ارتباطی یاد گرفتم. ایمیل‌های اطلاع‌رسانی خود را بعد از ظهر (به وقت محلی گیرنده) ارسال کنید. چون زمانی که پیام خود را در صبح ارسال می‌کنید، با 93 ایمیل دیگری که شخص باید با آن‌ها سروکار داشته باشد، جمع می‌شود. اما وقتی بعد از ظهر ارسال می‌کنید، رقابت در صندوق ورودی بسیار کمتر است.

ما ویژگی برنامه‌ریزی داخلی Gmail را برای کمک به زمان‌بندی ایمیل‌های ارتباطی شما توصیه می‌کنیم.

4. تصویرسازی مفاهیم، ایده‌ها و استراتژی‌ها را ایجاد کنید

با یک تصویر ساده از کارکرد Backlinko در سایت‌تان می‌توانید افراد زیادی را ترغیب کنید به شما لینک شوند.

به سادگی می‌توان موضوع را با چند جمله توضیح داد. اما این باعث می‌شود که محتوای شما کمتر قابل اشتراک‌گذاری باشد. از سوی دیگر، هنگامی که یک تصویر بصری ایجاد می‌کنید، چیزی دارید که وبلاگ نویسان با خوشحالی از آن در محتوای خود استفاده می‌کنند (و در صورت انجام به شما لینک می‌دهند).

5. ارسال ایمیل تمجید و بعد ایمیل درخواست

آیا باید در اولین ایمیل ارتباطی خود به کسی لینکی بخواهید؟ شاید. ممکن است در اینجا با یک فرآیند دو مرحله‌ای نتایج بهتری به دست آورید. ایمیل‌های احساسی با درخواست لینک فوراً پاسخ داده می‌شوند.

مزیت دیگر این روش این است که در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. به‌جای شخصی‌سازی پیام‌های اطلاع‌رسانی که هیچ‌کس نمی‌خواند، ایمیل‌های کوتاه «تمجیدی» بفرستید. سپس سری بعدی پیام‌های خود را شخصی‌سازی کنید.

6. در پادکست مصاحبه کنید

لینک‌های پست مهمان جایگاه خود را دارند. اما آن‌ها یک مشکل بزرگ دارند، زیادی صرف برای نوشتن صرف می‌شود.

وارد تولید پادکست شوید. به جای ترسیم، تدوین و ویرایش یک پست مهمان، فقط در یک پادکست حاضر می‌شوید و در مورد آنچه می‌دانید صحبت می‌کنید. سپس می‌بینید که چگونه لینک دریافت می‌کنید.

7. از لینک‌های رقبا برای لینک‌سازی الهام بگیرید

 

اگر کسی به رقیب شما لینک دهد، احتمالاً به شما لینک خواهد داد. اگر کسی به دو تا از رقبای شما لینک دهد، به احتمال زیاد به شما نیز لینک خواهد داد. چگونه می‌توانید سایت‌هایی را پیدا کنید که به بیش از یکی از رقبای شما پیوند دارند؟

ابزار Semrush Backlink Gap

فقط 2 تا 3 عدد از بزرگ‌ترین رقبای خود را همراه با وب‌سایت خود فهرست کنید. این ابزار فوق العاده به شما نشان می‌دهد که چه کسی به همه آن‌ها لینک می‌دهد.

8. از فهرست‌های «پیش تنظیم شده» از اهداف پیوند استفاده کنید

خبر بد آنکه بی‌شک یافتن وبسایت‌های مناسب برای لینک‌سازی با کیفیت بالا سخت است. اما خبر خوب این است که شخص دیگری قبلاً این سایت‌های با کیفیت بالا را در قالب لیست‌های «بهترین وبلاگ» برای شما لیست کرده است.

مثلاً نیازی به گفتن نیست، اگر یک وبلاگ شیرینی‌پزی راه اندازی می‌کنید، هر یک از سایت‌های لیست شده در اینجا یک فرصت عالی برای لینک ایجاد می‌کند.

می‌توانید فهرست‌هایی مانند این را با استفاده از رشته‌های جستجو پیدا کنید: «بهترین وبلاگ‌های [موضوع]» یا «لیست وبلاگ‌های [موضوع]»

منبع:

backlinko