راهنمای ساخت بک لینک برای شروع روند لینکسازی

2021-12-29 13:15:40

تعداد کلمات ۱۱۶۹ کلمه، مدت زمان مطالعه ۱۳ دقیقه

با توجه به سوالات پرتکرار کابران، در مورد روند لینک‌سازی تصمیم گرفتیم که به چند مورد پر اهمیت آن در این پست پاسخ بدهیم. یک ازسوالاتی که همواره از ما پرسیده شده، این است که برای شروع لینک‌سازی از کدام وبسایت رپورتاژ یا بک لینک بخریم؟ چند بک لینک یا رپورتاژ بسازیم؟ اصلا بخریم و اگر جریمه شدیم، چه کنیم؟

آیا گوگل بعد از خرید بک لینک سایت‌ها رو جریمه میکند؟

در ابتدا بهتر است به این سوال تکراری اما مهم جواب بدیم، گوگل همواره تلاش کرده که خرید بک لینک و دادن پول برای ساخت لینک رو محدود کنه تا کاربران با ساخت لینک‌های زیاد منجر به رشد غیرواقعی جایگاه وبسایتشان نشوند.

اما واقعیت اینجاست که هیچ وقت نمیتونه متوجه بشه که شما برای ساخت کدوم یکی از لینکهاتون پول پرداخت کردین. علاوه بر این لینک‌سازی رو یک عمل مثبت در روند سئو پذیرفته و وبمستران رو به تبادل لینک تشویق کرده، البته اون دسته از لینکهایی که با عبارتی که بهشون لینک شده مرتبط هستن.

اما دلیل نمیشه که ما از هرجا که بتونیم لینک بخریم، البته که باید همیشه دقت کنیم روند ساخت لینکهامون طبیعی باشه و از همه انواع سایت‌ها و دامنه‌ها بک لینک بگیریم، درست که روند زمانبری را پیش رو خواهید داشت! (و انگار که هیچ وقت هم به آخرش نمیرسیم) اما نتیجه بدست آمده قطعا راضی کننده است.

در شروع روند لینکسازی از کجا بک لینک و رپورتاژ بخریم؟

در جامعه سئو فارسی زبان منظور از بک لینک، همان بک لینک تمام صفحات (Site Wide) است. در این روش بک لینک شما در تمام صفحات یک وبسایت ساخته میشود. این یک سیگنال قوی برای موتورهای جستجو است و میتواند باعث افزایش سریع رتبه سایت (در مقایسه با خرید رپورتاژ آگهی) شود.

اما برای شروع لینک‌سازی وبسایتی که در گذشته اسمی از آن نبوده و گوگل تازه با آن آشنا شده (بطور مثال ۲-۳ماه) کمی عجولانه خواهد بود. پس بهتر است ساخت بک لینک‌هایی از این قبیل را به بعد موکول نمایید.

نکته‌‌ی حائز اهمیت در ساخت بک لینک تمام صفحات، مدت زمانی است که شما باید در وبسایت هدف حضور داشته باشید، معمولا اینگونه از لینکها با شرایط ۱یا ۳ ماهه به فروش میرسند. اما حداقل زمان لازم برای طبیعی‌تر بودن پروفایل بک لینک شما حدودا یک بازه ۶ تا ۹ ماهه است. ما پیشنهاد میکنیم که بعد از تمام شدن مدت زمان، و بعد از حذف لینک، یک رپورتاژ آگهی روی همان وبسایت منتشر نموده و عنوان بک لینک حذف شده را به وبسایت خودتان لینک نمایید.

شروع بک لینک پروفایل با رپورتاژهای سطح پایین

همه ما به عنوان وب‌مستر ترجیح میدهیم از سایت‌های بسیار با کیفیت و معروف رپورتاژ بگیریم، اما آیا این روند طبیعی است؟

روند مشهور شدن در اینترنت، مثل روند شهرت یافتن در دنیای واقعی است. ابتدا مجلات کم بازدید، با حجم تیتراژ کم راجع به یک بازیگر صحبت میکنند و از همان ابتدا جایزه فیلم فجر را به کسی اهدا نمیکنند! این موضوع راجع به بک لینک پروفایل ماهم صدق میکند، ابتدا سایت‌هایی که از آن‌ها رپورتاژ میگیریم سایت‌های رده پایین‌تر هستند و رفته رفته کیفیت آن‌ها را بهتر میکنیم.

این روند رشد طبیعی علاوه بر بهبود جایگاه‌های ما، وبسایت ما را منجر به جریمه نخواهد کرد. هم‌چنین سایت‌های پرارزش کمی در زبان فارسی وجود دارند، از آن‌ها به عنوان تیر آخر خود استفاده کنید تا نتیجه هرچه بهتری حاصل شود.

اگر شما هم در شروع کار لینک‌سازی وبسایتتان هستید میتوانید سوالات و تجربیات خود را در انتهای همین با ما در میان بگذارید، همه کامنت‌های شما را مشتاقانه میخوانیم و به آن‌ها پاسخ میدهیم.

داشتن یک استراتژی مناسب برای لینک‌سازی از نقاط کلیدی برای موفقیت در سئو است

 

در ادامه با ما همراه باشید، تا شما را با نکات مهم لینک‌سازی آشنا نماییم…

 

تفاوت لینک فالوو و نوفالوو

هر لینکی در دنیای وب میتواند چند ویژگی داشته باشد، فالوو و نوفالوو دو ویژگی پرکاربرد در سئو است. شما به هر دو نوع این لینک‌ها احتیاج خواهید داشت. لینک فالوو به کراولر میگوید که سایت لینک شده را باز کن و مطالب آن راهم ایندکس کن، در صورتی که لینک نوفالوو دقیقا برعکس عمل میکند.

طبق تجربه ما، گوگل محتویات هر دوی این لینک‌ها را بررسی میکند، ممکن است فکر کنید که کار بیهوده‌ای است؛ اما گوگل دوست دارد بداند که آیا شما به یک وبسایت مفید لینک داده‌اید یا مضر.

پس با این تفاسیر لینک فالوو اعتبار و امتیاز بیشتری را به وبسایت لینک شده منتقل میکند. شما باید از هر دو نوع این لینک‌ها استفاده کنید (برای اینکه طبیعی‌تر باشید!)

اهمیت دادن به رپورتاژ‌های منتشر شده

بعد از انتشار رپورتاژ آگهی، بسیاری از وبمستران دیگر با رپورتاژ منتشر شده کاری نداشته و آن‌ها را رها میکنند. رپورتاژی که راجع به برند شما منتشر شده، در حقیقت سفیر شما در یک وبسایت دیگر است. سعی کنید کامنت‌ها را در صورت توان پاسخ دهید. برای رپورتاژ لینک‌سازی کنید و از رپورتاژهای جدید به آن لینک دهید.

تشخیص ارزش یک دامنه برای رپورتاژ آگهی

دامنه‌های زیادی برای رپورتاژآگهی وجود دارند، اما کدام یک از آن‌ها تاثیر بیشتری خواهند داشت؟ اینکه وبسایتی که در آن رپورتاژ منتشر میکنید با موضوع کاری شما مرتبط باشد بسیار مهم است. اما همیشه نخواهید توانست وبسایتی با این شرایط برای همه موضوعات پیدا کنید. با این وضعیت چه کاری از دست ما ساخته است؟!

باید گفت که وبسایت‌های کاملا مرتبط با حوزه کاری شما مانند الماس‌هایی هستند که نباید به راحتی آن‌ها را خرج کنید. شما میتوانید از سایت‌های خبری، مجلات و سایت‌های عمومی‌تر برای لینک‌سازی استفاده نمایید و انتشار رپورتاژ در سایت‌های مرتبط را زمانی انجام دهید که یک محتوای عالی با تیتر جذاب دارید.

علاوه بر ارتباط موضوعی وبسایت رپورتاژ آگهی با کسب و کار شما فاکتورهای دیگری نظیر اسپم اسکور و دامین آتوریتی حائز اهمیت است.

هر دو این فاکتوها توسط وبسایت MOZ.com تعریف میشود. اسپم اسکور یعنی یک وبسایت چه میزان فعالیت ربات‌گونه دارد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده فاکتورهای اسپم اسکور به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

دامین آتوریتی به کیفیت یک سایت و پیج آتوریتی به کیفیت یک صفحه خاص از آن وبسایت اشاره دارد، این فاکتور عددی بین ۱ تا ۱۰۰ است و بیشتر بودن این عدد نشان دهنده بالا بودن کیفیت یک صفحه یا کل یک سایت است.

تحقیق عبارات کلیدی

عبارات کلیدی هر کسب‌وکار یکی از ارکان اصلی لینک‌سازی هستند. قبل از شروع سئو خارجی باید به دنبال عبارات کلیدی اصلی باشیم و برای هرکدام از آن‌ها صفحه لندینگ مجزایی را بهینه کنیم، البته گاهی اوقات هدف چند عبارات ممکن است یکی باشد که در این صورت باید یک صفحه برای آنها در نظر بگیریم.

بطور مثال هدف از جستجو خرید آیفون ۱۳ یا قیمت آیفون ۱۳ یک منظور است پس باید آن دو را برای یک صفحه بهینه نماییم.

اما از کجا بفهمیم که جستجو در کدام عبارات بیشتر است؟ متاسفانه و به دلیل تحریم‌ها، گوگل جستجوها با موقعیت مکانی ایران را در نظر نمیگیرد و نمیتوان داده درستی را در رابطه با این موضوع بدست آورد (به امید رفع تحریم!).

اما جستجو فارسی زبانان از موقعیت مکانی خارج از کشور را میتوان مشاهده کرد، معمولا کاربرانی که با فیلترشکن مشغول جستجو هستند شامل این جستجوها میشوند.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *