رفع جریمه بروزرسانی گوگل در مارس 2019

calendar 16 فروردین 1400

رفع جریمه بروزرسانی گوگل در مارس 2019

در تاریخ 12 مارس 2019 بروزرسانی مهمی در هسته الگوریتم های غول جستجوگر گوگل رخ داد. بسیاری از سایت ها با کاهش ترافیک ورودی و افت رتبه شدید مواجه شدند، برخی نیز که بازنده های بروزرسانی های پیشین محسوب می شدند با بازگشت رتبه های از دست رفته و افزایش شدید ترافیک جشن و شادی بر پا کردند!

برای دانلود فایل PDF مقاله کلیک کنید.

پیشتر در این باره دو مقاله منتشر کردیم، که برای آشنایی با کلیات بروزرسانی مارس 2019 گوگل می توانید به آن ها مراجعه کنید:
بروزرسانی جدید الگوریتم گوگل در مارس 2019 چه بود؟
چرا آپدیت مارس 2019 گوگل به یک عقب گرد شبیه است؟

در بروزرسانی مارس 2019 کدام سایت ها پیشرفت کردند و چرا؟

سایت زیر در اکتبر 2018 توسط شهاب سنگی به نام گوگل تقریبا از بین رفت:


و حالا در مارس 2019 دوباره به جایگاه قبلی برگشته است.

ترافیک این وبسایت از 10.000 بازدید روزانه به 4.000 بازدید کاهش داشته است. تقریبا 60 درصد! کابوسی بدتر از این برای یک وبمستر سراغ دارید؟
اما مسوول سایت چگونه دوباره سایت را بهینه کرده و پیش از رسیدن موعد (مارس 2019) چه ایراداتی را رفع کرده است که چنین پاداش بزرگی دریافت کرده؟
مدیر سایت نیازی به مشورت با متخصصین سئو هم نداشت تا متوجه شود که این فاجعه ناشی از بروزرسانی الگوریتم های گوگل است. پس به سراغ رفع ایرادات سئو سایت رفته و برخی ایرادات اساسی را بر طرف کرد. مانند:
– حذف صدها صفحه قدیمی، بی ارتباط با موضوع سایت و بلا استفاده
– حذف تمام محتواهای ضعیف و کوتاه thin content
– بروزرسانی و ویرایش داده های متا برای صفحات
– بروزرسانی تعدادی از صفحات کلیدی
– تغییر در منوها و مسیریابی ساده تر در سایت
– اضافه کردن زیر منو به منو های اصلی
– افزایش مسائل امنتی سایت مانند استفاده از ssl
– رفع برخی ایرادات دیگر

طبق معمول، هیچ کس 100 درصد مطمئن نیست که رفع این ایرادات هم به مزاج گوگل خوش می آید و تمام رتبه ها را برمی گرداند. اما بهترین پیشنهاد در حال حاضر همین است.

مطمئنا بروزرسانی 2019 گوگل فاکتورهای بسیار زیادی را بررسی کرده است و چیزی که کاملا مشخص است همانطور که خود گوگل نیز اذعان داشت، این یک بروزرسانی عظیم محسوب می شود.

اشخاص بسیاری در جامعه سئو اعتقاد دارند این بروزرسانی بسیاری از سایت هایی که در اکتبر 2018 آسیب جدی دیده بودند را به جایگاه قبلی برگرداند و بهمین خاطر به آن به چشم یک عقبگرد نگاه می کنند. تا اینجای جمله شکی در آن نیست، اما در بسیاری موارد علت، رفع ایرادات این سایت ها بوده است.
همیشه نگران هستیم که به خاطر تولید محتوا در زمینه های مختلف توسط الگوریتم های گوگل جریمه شویم یا هرگز نتوانیم رتبه های برتر نتایج گوگل را بدست آوریم ولی قضیه اینجاست که بسیاری از صفحات بالای نتایج کارآمدی خوبی ندارند و با یک استراتژی مناسب می توان آنجا نشست.

اگر سایت شما نیز مورد بی مهری گوگل در سال 2019 قرار گرفته است و ماه مارس این سال قرار است برای همیشه در خاطرتان نقش ببندد، سعی کنید ایرادات سایت را برای بهبود تجربه کاربر “UX” مرتفع کنید. هدف اصلی شما باید کاربر باشد و نه موتورهای جستجو. گوگل وقتی سایت شما را دوست خواهد داشت که همه آن را دوست داشته باشند.

همان طور که سایت های جریمه شده در اکتبر 2018 با رفع ایرادات سایت به رتبه های از دست رفته دوباره دست یافتند، شما نیز می توانید از زیر سایه جریمه گوگل بیرون بیایید و با تمرکز بر کاربر، دفعه بعدی که گوگل به سایت شما سر میزند او را سورپرایز کنید.
از نظرات و تجربیات خودتان برای ما بگویید و به این مقاله امتیاز دهید.

آموزش بروزرسانی امن وردپرس از طریق پیشخوان یا هاست
مطلب بعدی

بروزرسانی وردپرس از طریق پیشخوان یا هاست

بک لینک و تبلیغات متنی : مفید یا مضر؟
مطلب قبلی

بک لینک و تبلیغات متنی : مفید یا مضر؟

دیدگاهتان را بنویسید

n
n

آخرین مطالب

6 سیستم مدیریت محتوا با بهترین امتیاز در Core Web Vitals
چرا صفحات جاوا اسکریپت کش شده در گوگل خالی هستند؟
9 نوع مختلف پست وبلاگ و نحوه استفاده از آنها
چک لیست سئو سایت (بروزرسانی ۲۰۲۲)
دویست اصطلاح کاربردی در سئو سایت که باید بدانیم
10 راهکار برای داشتن محتوای عالی
9 نکته‌ی کلیدی که در سئو تکنیکال باید رعایت کنیم
پست مهمان چیست؟ راه‌کار آسان برای ارسال پست مهمان
کلمه کلیدی LSI چیست؟ + نحوه استفاده و یافتن آن
شش ترند ۲۰۲۲ برای وبلاگ نویسی تاثیرگزار!
بهترین صفحه‌سازها برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل در کمپین‌های ادوردز
بک لینک چیست؟ همه چیز در رابطه با بک‌لینک و راه‌های ساخت آن
“Core Web Vitals” فاکتور رتبه بندی گوگل
ویدیو مارکتینگ | راهکار ایجاد محتوای ویدیویی در 2022
چگونه یک وبلاگ فعال داشته باشیم
ایمیل مارکتینگ قدیمی‌ترین راهکار بازاریابی آنلاین
بهینه‌سازی نرخ تبدیل (10 راهکار)
نمونه‌‌های رپورتاژ آگهی

اشتراک گذاری مطلب