چگونه یک وبلاگ فعال داشته باشیم

calendar 27 بهمن 1400

چگونه یک وبلاگ فعال داشته باشیم

وبلاگ که در ابتدا با نام دفترچه خاطرات آنلاین شناخته شد، مفهوم رایجی در دنیای دیجیتال امروزه ماست و وبلاگ نویسی فعالیتی ست که این روزها افراد زیادی به آن می‌پردازند. اینکه یک وبلاگ داشته باشیم و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنیم میتواند با ایجاد ورودی بیشتر به رشد کسب‌وکار ما کمک کند.

با این وجود باید چه کنیم که بتوانیم وبلاگ فعال‌تری داشته باشیم و مخاطب های بیشتری جذب کنیم؟ به چه عناوینی بپردازیم و چطور ورودی بیشتری کسب کنیم؟

این سوالی ست که در این مقاله به پاسخ آن می‌پردازیم.

پست مهمان (رپورتاژ آگهی)

پست مهمان همان نوشتن محتوا برای وبسایت یک شرکت دیگر است. با این کار می‌توانید ترافیک را به وب سایت خود بازگردانید.

پست مهمان یک روش عالی برای رشد یک وبلاگ است، مخصوصا اگر تازه شروع به کار کرده‌اید.

تنها مشکل این است که معمولا افراد کمی از پست مهمان به خود وبسایت جذب می‌شوند؛ در واقع نتیجه آمار و مطالعات این است که یک پست مهمان به طور متوسط و در مقایسه با مقالات سایت میزبان کمتر بازدیدکننده دارد.

اما تاثیر لینک‌های داخل رپورتاژ را برای کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج گوگل را جدی بگیرید، خرید رپورتاژ آگهی یک روش مناسب برای خرید بک لینک است. فقط باید دقت کنید که چه محتوایی و چه مطلبی را در اختیار کاربران قرار میدهید.

برای نگارش اصولی رپورتاژ آگهی میتوانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی اصولی

محتوای داده محور

این روزها دور، دورمحتواهایی ست که مبتنی بر شواهد و اطلاعات منتشر می‌شوند و اینطور محتواها می‌تواند راهی مطمئن برای دیده شدن وبلاگ شما باشد.

به این نوع از محتوا، محتوای اطلاعاتی یا informational گفته میشود، اینگونه محتوا ممکن است سبب خرید مستقیم نشود، اما میتواند ارتباط خوبی را میان کاربران ایجاد نماید.

بروزرسانی محتواهای قدیمی

تمام محتواهای منتشرشده در وبلاگ و سایتتان را به روز رسانی کنید که کار آسانی نیست ولی خب:

قدم اول: به آخرین صفحه فید وبلاگ خود بروید

قدم بعدی: همۀ پست ها را به روز رسانی یا به اصطلاح آپدیت کنید و بهبود دهید.

برای مثال تصاویر جدیدی جایگزین تصاویر قدیمی کنید و استراتژی و راهکارهای قدیم را حذف کنید.

و در نهایت: تاریخ آخرین به روز رسانی را در پست تغییر دهید!

 برای هر تعداد پست که می‌توانید (بسته به تعداد پست هایتان) این کار را تکرار کنید. همیشه مطالب وبلاگ را بروزرسانی کنید.

لینکدین

همانطور که میدانیم لینکدین یک سرویس آنلاین آمریکایی برای کسب و کار و اشتغال است که از طریق وب سایت‌ها و اپلیکیشن تلفن همراه کار می کند. این سرویس در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی ظاهر جدی‌تری دارد و مختص کسب‌وکارها طراحی شده.

لینکدین امروزه هفتصد و پنجاه و شش میلیون کاربر دارد اما با وجود همچین رقم شگفت‌آوری خیلی راجب آن صحبت نمی شود و این برای شما خبر خوبی ست!

میپرسید چرا؟ چون این به معنای آن است که لینکدین تا حد زیادی استفاده نشده و بکر است.

در حقیقت شما می توانید به سادگی با ارسال مجدد گزیده مقاله خود، برای کاربران آن جذابیت جدی‌ای ایجاد نمایید، به این دلیل که معمولا کسی محتوای جالبی در لینکدین پست نمی کند، بنابراین با انتشار یک محتوای خوب سریعا می توانید متمایز شوید و ورودی را به وبلاگ خود هدایت نمایید.

نوشتن خبرنامه به زبان ساده

خبرنامه‌ها یک راه عالی برای تبلیغ پست‌های جدید هستند و خبرنامه‌های ساده بهترین کارایی را دارند.

 در نوشتن خبرنامه‌اتان روی پیام اصلی تمرکز کنید؛ بدون گرافیک‌های فانتزی، بدون هیچ مقدمه طولانی‌ای و حتی هیچ تصویری؛ فقط یک معرفی سریع و لینک به پست موردنظر. سپس میتوانید از سرویس ایمیل یا پیامکی برای انتقال ورودی به آن استفاده نمایید.

همکاری با وبلاگ های دیگر

اینگونه همکاری‌ها می‌تواند برای هر دوطرف سودمند باشد، شما می توانید از وبلاگ‌های دیگر اطلاعات فوق العاده‌ای دریافت کنید و از آن‌ها در یک پست مبتنی بر داده استفاده کنید.

شخصی سازی

روز به روز افراد بیشتری از طریق ارتباط با وبلاگ نویسان برای تبلیغ محتوای خود استفاده می‌کنند و همه آن‌ها این کار را اشتباه انجام می‌دهند!

درواقع اکثرا از یک روش ثابت و مشخص برای  درخواست تبلیغ استفاده می‌کنند و خبر خوب این است که شما می‌توانید متمایز باشید.

هر کدام از درخواست‌های تبلیغی که ارسال می‌کنید را با توجه به مخاطب مشخصتان شخصی سازی کنید.

تصاویر جالب برای جلب توجه رسانه‌های اجتماعی

استفاده از تصاویر خوب می‌تواند به برجسته سازی یک محتوا کمک کند. این تصاویر به اشتراک گذاشته می‌شوند بدون اینکه نیازی به تلاش برای اطلاع رسانی داشته باشند. اگر این تصاویر خوب باشند وبلاگ نویس‌های دیگرهم آن‌ها را می بینند و از تصاویر شما در محتواهای خود استفاده می‌کنند.

برای مثال اگر چیزی را با آمار و ارقام یا داده منتشر می‌کنید، نمودار قانع کننده‌ای همراه با آن منتشر کنید و یا مرتبط با هر پست تصویر مناسبی طراحی کنید که این نوع طراحی های مشخص برای تصاویر قطعا تلاش بیشتری می‌طلبند اما در مقابل افزایش ترافیکی که دریافت می‌کنید ارزش دارد.

کامنت - نظرات - دیدگاه ها

 پاسخ دهی به نظرات

به نظرات تمام مخاطبانتان پاسخ دهید، به خصوص در چهل و هشت ساعت اول پس از انتشار هر پست حتی اگر آن نظر فقط یک تشکر ساده باشد.

این پاسخ دادن‌ها نشان می‌دهد که شما برای مخاطبانتان و نظراتشان وقت می‌گذارید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید و در نهایت توجه و پاسخ دادن به نظرات می تواند از اصلی‌ترین عواملی باشد که وبلاگ شما را به یک وبلاگ فعال و پرمخاطب تبدیل می‌کند.

انتخاب موضوع‌های جدید

پست‌های وبلاگتان را در مورد موضوعات جدید بنویسید، موضوعات بکری که رقبایتان آن‌ها را پوشش نداده‌اند.

پست‌ها را در یک زمان مناسب منتشر کنید

خب بهترین زمان برای منتشر کردن یک پست کی می تواند باشد؟ جواب اینه که واقعا تفاوت زیادی بین روزهای مختلف هفته وجود ندارد والبته که اگر می‌خواهید ترافیک و اشتراک‌های بیشتری از هرپست دریافت کنید، انتشار در یک زمان مناسب اهمیت دارد. اما مسئله این است که بهترین زمان برای هر وبلاگ متفاوت است و باید زمان مناسب خودتان را پیدا کنید که فقط با آزمون وخطا به دست می‌آید.

باید آزمایش کنی!

پلتفرم‌های مورد توجه

محتواهای وبلاگتان را در پلتفرم‌های مورد توجه مانند تلگرام و اینستاگرام ارائه دهید و از این راه مخاطبان بیشتری برای خود جذب کنید.

برای وبلاگ‌های دیگه نظرات کمک کننده‌ای بذارید!

نوشتن کامنت‌های خوب و حمایت کننده برای دیگر وبلاگ‌ها؛ این کار مخصوصا برای تازه واردها خیلی موثر است و می‌تواند به بازدید سایت و صفجه مجازی کمک نماید.

اتحاد!

اتحاد و پیوستگی در وبلاگ موقعیتی ست که شما با بقیه وبلاگ نویسان رابطه دوستانه برقرار می‌کنید. این ارتباط میتواند منجر به تبادل لینک شود.

نوشتن چک لیست‌ها

چک لیست چیست؟ هر مقاله‌ای که حول فهرستی از نکات نوشته شده باشد چک لیست آن نکات نامیده میشود. وبلاگ نویسان در سرتاسر دنیا آن را به عنوان قالب اصلی خود تطبیق داده‌اند، این نوع فرمت به شما این امکان را می‌دهد که محتوای سریع بنویسید و می‌تواند ترافیک زیادی را به وبسایت شما برساند.

مردم توصیه‌های تاکتیکی را که می‌توانند بلافاصله از آن‌ها استفاده کنند دوست دارند و یک پست فهرست دارای دسته‌ای از این تاکتیک‌ها در یک صفحه ست.

 پست فهرستتان را با منحصر به فرد ترین نکته شروع کنید

 وقتی کسی در پست لیست شماست به دنبال چیز جدیدی می‌گردد در نتیجه شما باید بی نظیرترین استراتژی‌اتان را بلافاصله به او ارائه دهید.

به عبارت دیگر، فهرست خود را با استراتژی‌هایی که احتمالا خواننده شما قبلا ندیده است شروع کنید و خاتمه دهید.

نقل قول‌های قابل توییت کردن را به محتوای خود اضافه کنید

این یک راه آسان برای ترغیب افراد بیشتر به اشتراک گذاری محتوای شماست.

ابتدا نقل قولی از پست خود پیدا کنید که ارزش اشتراک گذاری را داشته باشد یعنی یک نقل قول کوتاه و جالب.

در این صورت مردم نقل قول شما را به اشتراک می‌گذارند.

این موارد گزیده‌ای از تکنیک‌هایی بود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید وبلاگ فعال‌تری داشته باشید.

مطلب بعدی

ویدیو مارکتینگ | راهکار ایجاد محتوای ویدیویی در 2022

مطلب قبلی

ایمیل مارکتینگ قدیمی‌ترین راهکار بازاریابی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

n
n

آخرین مطالب

تولید محتوای جدید یا بهینه‌سازی صفحات قدیمی وب: کدام یک برای سئو بهتر است؟
10 پلتفرم و برنامه جدید در سوشال مدیا که باید با آن‌ها آشنا شوید!
گوگل مشکل ایندکس شدن را تایید کرد!
بیش از 30 نکته برای افراد ناشنوا و معلول در ارتباط با سئو
گوگل طرحواره‌ای جدیدی به منظور رتبه‌بندی تصاویر ارائه می‌دهد!
16 اطلاعیه از Google Marketing Live 2022
بازاریابی وب 3.0: انقلابی در بازاریابی و تأثیرات آن
سه رکن اصلی سئو: اعتبار، ارتباط و تجربه
راهنمای کامل سئو محلی برای کسب‌وکارهای B2B
به روز رسانی گوتنبرگ 13 و هماهنگی آن با وردپرس 6
محتوای آسمان خراش چیست؟ و بهترین راه تولید آن
گزارش سالیانه گوگل از جستجوهای اسپم منتشر شد
۱۰ نکته کاربردی در نوشتن محتوای پست مهمان
6 سیستم مدیریت محتوا با بهترین امتیاز در Core Web Vitals
چرا صفحات جاوا اسکریپت کش شده در گوگل خالی هستند؟
9 نوع مختلف پست وبلاگ و نحوه استفاده از آنها
چک لیست سئو سایت (بروزرسانی ۲۰۲۲)
دویست اصطلاح کاربردی در سئو سایت که باید بدانیم

اشتراک گذاری مطلب