رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل با 4 قدم

2021-04-05 13:24:35
رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل با 4 قدم در 2019

فرقی نمی کند هدف شما از ایجاد وبسایت چیست یا ورودی خود را چگونه وارد سایت می کنید، اما باید در نظر داشته باشید رسیدن به صفحه اول گوگل باید اصلی ترین هدف شما برای سایت خودتان باشد. چرا که گوگل با هدایت 70 درصد از ورودی وبسایت ها نقش مهمی در رسیدن به موفقیت آنلاین دارد. در این مقاله چند فاکتور اصلی برای رسیدن به صفحه اول گوگل را بررسی می کنیم.

75 درصد از کاربران تنها نتایج صفحه اول جستجو را نگاه می کنند و اصلا سری به صفحه دوم نمی زنند. بهمین دلیل حضور در صفحه دو و بالاتر نتایج نمی تواند کمک زیادی به دیده شدن سایت شما کند.

تعداد کلمات: 1935 زمان مطالعه: 15 دقیقه هم چنین می توانید فایل PDF مقاله را دانلود کنید

طراحی سایت استاندارد

پیش از هر چیز شما باید سایتی استاندارد با رعایت تمام اصول سئو داشته باشید. حتما برای طراحی سایت، اصول سئو تکنیکال را رعایت کنید، نام دامنه خود را کوتاه و طوری انتخاب کنید که در ذهن مخاطبان باقی بماند. از اعداد در نام دامنه استفاده نکنید، طول Url ها را کوتاه نگه دارید و انگلیسی بنویسید. اما اگر با جستجوی عبارت چگونه به نتایج صفحه اول گوگل برسیم، به این صفحه هدایت شده اید، احتمالا کار طراحی سایت شما به پایان رسیده و قصد دارید فرآیند سئو را شروع کنید. اما برخی ایرادات سئو تکنیکال و افزایش تجربه کاربری یا UX هم چنان با چند تغییر قابل رفع هستند. پس حتما به مقاله لینک شده مراجعه کنید و مطمئن شوید کاربر پس از ورود به سایت شما، در آن باقی خواهند ماند و رضایت خواهد داشت. سپس به رسیدن به نتایج صفحه اول گوگل فکر کنید.

قدم اول : تولید محتوای با ارزش

1. محتوای ارزشمند تولید کنید
بهترین کار برای افزایش رتبه در نتایج جستجوی گوگل، این است که با تولید محتوای با ارزش بر پایه اصول سئو ، به اصلاح “بازاریابی محتوا” یا “content marketing” کنید.
فرض کنید کسب و کار شما مربوط به پرندگان خانگی باشد و شخصی در گوگل جستجو کند “قفس مرغ عشق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟” و مقاله یا محتوای سایت شما در لینک یک جستجو در مقابل جستجوگر ظاهر شده و شخص وارد سایت شود. از این لحظه محتوای شما مانند فروشنده ای حرفه ای، باید کاربر را به پاسخ سوالش برساند و در انتها محصول خود را که تمام این ویژگی ها را دارد به وی ارائه کند. احتمال خرید کاربر و نرخ تبدیل مشتری قطعا رشد خواهد کرد.
برای این منظور یک کارشناس تولید محتوای با تجربه استخدام کنید و وی را در جریان طرح و برنامه بازاریابی محتوای خود بگذارید. در غیر این صورت می توانید سفارش تولید محتوای خود را به کارشناسان و نویسندگان مجرب راش وب بسپارید تا مقاله ای کامل و بهینه با هدف افزایش فروش در اختیار شما قرار دهند.
حتما متن ها و محتواهایی که بر روی سایت منتشر می کنید را از نظر کیفی، جذابیت و حتی املا صحیح کلمات چک کنید. گوگل محتوای با کیفیت را دوست دارد.
محتوای شما باید پاسخی جامع، کامل و موثق به کاربران ارائه دهد و آنها را به مطالعه آن تشویق کند. لینک سازی داخلی مناسب نیز می تواند، کاربر را به مطالعه بیشتر ترغیب کند.

2. محتوای سایت شما باید اختصاصی باشد.
محتوای تکراری، مانند آفتی به جان صفحات شما می افتد و رتبه های شما را یکی پس از دیگری پایین می اندازد. Duplicate content یا محتوای تکراری ، می تواند از صفحه دیگری از سایت خودتان کپی شده باشد یا از هر کجای دیگر در فضای وب. گوگل کاملا بر روی این مساله حساس است و صفحات سایت های خاطی را از نتایج جستجو پاک می کند. پس سعی کنید حتی یک پاراگراف هم محتوای تکراری نداشته باشد. پس حتما محتوای خود را اختصاصی و با کیفیت نشر دهید و نگران دزدیده شدن آن توسط دیگران نباشید، به محض اینکه شما مطلبی را منتشر می کنید و توسط google search console تقاضای ایندکس شدن می دهید گوگل به خاطر می سپارد که نویسنده آن کیست. حتی کپی شدن مطلب شما در سایت های دیگر ممکن است برای مدتی گوگل را به اشتباه بندازد و سایت کپی کننده جایگاه بهتری بدست بیاورد اما به محض چک شدن دوباره این موضوع به امتیازی برای شما تبدیل می شود.
کپی شدن مطلب شما توسط سایت های دیگر، کیفیت مقاله تان را نشان می دهد و همین امر می تواند به رسیدن مقاله شما به نتایج برتر گوگل کمک کند. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!

3. از عکس و فیلم در محتوای خود استفاده کنید.
گوگل علاوه بر محتوای با کیفیت از وجود داشتن ویدئو و تصاویر اختصاصی در صفحات شما استقبال می کند. شما می توانید برای صفحات خود عکاسی کنید یا تصاویری تولید کنید، که در حالیکه هماهنگ با محتوای شما هستند، نباید کپی شده از سایت های دیگر باشند.
داشتن یک ویدئوی جذاب می تواند زمان حضور کاربر در صفحه را بالا ببرد و گوگل نیز متوجه این موضوع می شود. برای تصاویر خود نیز فراموش نکنید توضیحات image alt بنویسید. این توضیحات را طوری بنویسید که انگار برای یک شخص نابینا می خواهید تصویر را توصیف کنید. حتما از کلمه کلیدی خود در توضیحات تصاویر استفاده کنید.

4. کلمات کلیدی را به کار ببرید.
از سرچ کنسول سایت خود، کلمات کلیدی که در آن ها دیده شده اید و جایگاه مناسبی دارید را استخراج کنید و مطالب جدیدی حول این کلمات تولید کنید. می توانید این کلمات را در مقالات جدید به صفحه هدف خود لینک کنید تا گوگل متوجه شود که با چه عبارتی می خواهید صفحه هدفتان در نتایج دیده شود.
به سراغ عبارات بسیار کوتاه نروید، چرا که رقابت بسیار سخت است و به دنبال عبارات بسیار بلند نیز نروید، به این دلیل که حجم جستجوی پایینی دارند.
الگوریتم رنک برین، به طور مفهومی محتوای شما را بررسی می کند و برای انتخاب کلمه کلیدی در حضور رنک برین به مقاله لینک شده مراجعه کنید. در این مقاله، توضیحات کاملی از نحوه هدف گذاری صحیح برای کلمات کلیدی برای شما آورده ایم.
هرگز صفحاتتان را مملو از تکرار کلمات کلیدی نکنید، این کار کمکی به رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کلمات کلیدی

قدم دوم : اصول سئو تکنیکال در بدنه سایت

1. نامی مناسب برای دامنه خود انتخاب کنید.
پیش از هر چیز نامی مناسب برای دامنه خود انتخاب کنید و سعی کنید نام برند شما نه خیلی طولانی باشد که مخاطبان نتوانند آن را به خاطر بسپارند نه نحوه نوشتن آن سخت باشد. از دامنه های شناخته شده مثل .com یا .ir استفاده کنید. اگر کسب و کار شما به صورت محلی است و تنها در کشور خود فعالیت می کنید استفاده از پسوند کشورتان، برای ایران .ir کمک بزرگی به ظاهر شدن سایت شما در نتایج جستجوی مردم همان کشور می کند. سعی کنید از اعداد، نشانه ها و سمبل ها در آدرس دامنه خود استفاده نکنید، چرا که یکی از فاکتورهای اسپم به نظر رسیدن سایت شماست.
استفاده از سابدامین نیز منسوخ شده است و سعی کنید از آن دوری کنید. آدرس URL صفحات خود را انگلیسی بنویسید، این کلمه باید معنادار باشد تا گوگل متوجه آن شود و به تمام زبان های دنیا ترجمه کند. همین طور مخاطبی که قصد کلیک بر روی لینک شما را دارد، متوجه شود که این آدرس قرار است راجع به چه موضوعی صحبت کند. آدرس URL نباید به صورت بی معنی مانند page1 باشد.
2. توضیحات (دسکریپشن ها) را حتما بنویسید.
هر سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می کنید بخشی برای درج توضیحات متا دارد. برای هر صفحه ای که می سازید توضیحات متا دسکریپشن را بنویسید. اگر تصویری روی وبسایت خود آپلود می کنید، برایش توضیحات متا دسکریپشن بنویسید. در این توضیحات حتما از کلمات کلیدی خود استفاده کنید. این فعالیت، کمک بزرگی به سئوی کلی سایت شما خواهد کرد.
3. از تیترها غافل نشوید.
تگ های H ، در اولویت بندی مطالب و مشخص کردن سلسه مراتب آن از اهمیت بالایی برخوردار هستند. تیتر اصلی هر صفحه با تگ h1 منتشر می شود، کلمه کلیدی اصلی خود را در آن بگنجانید و بیش از 60 کاراکتر (بدون احتساب فاصله) ننویسید. سعی کنید تیتری جذاب و هیجانی بنویسید. به جای مخاطب فکر کنید که از نتایج جستجو خود چه انتظاری دارد و احتمال کلیک کردنش در صورت خواندن چه تیتری بالاتر می رود. از تگ های h2، h3، h4 و … h6 به درستی استفاده کنید.

قدم سوم: وبسایت خود را شناخته تر کنید.

1. بک لینک های با کیفیت بدست بیاورید.
برای بدست آوردن بک لینک تلاش کنید. اگر محتوای شما عالی باشد، احتمال کپی کردن آن توسط بلاگر ها و بدست آوردن بک لینک رایگان از این طریق و همچنین احتمال به اشتراک گذاشته شدن آن نیز در شبکه های اجتماعی بالا می رود. زمانی که سایت به سایت شما و صفحه ای بخصوص از آن لینک می دهد، این لینک روی انکرتکست بخصوصی قرار می گیرد، اگر بر روی تصویری باشد نیز در صورتی که توضیحات image alt آن نوشته شده باشد، تا حدودی نقش انکرتکست را بازی می کند. بهترین بک لینک، بک لینکی است که از سایتی مرتبط با حوزه کاری خودتان بدست می آورید، هم چنین بک لینک گرفتن از سایت های معتبر و قدرتمند عمومی، خبری، خبرگزاری ها و مجلات اینترنتی نیز می تواند جایگاه شما را در کلمات کلیدی که لینک شده است، بهبود ببخشد.
برای خرید بک لینک با کیفیت دو راه پیش پای شماست:
– خرید رپورتاژ آگهی
– خرید بک لینک

2. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید.
به اشتراک گذاشته شدن، دنبال شدن و لایک شدن مطالب شما در صفحات شبکه های اجتماعی، برای گوگل بسیار خوشایند است و به معتبر بودن شما نزد موتورهای جستجو ختم می شود. دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را فعال کنید و از کاربران خود بخواهید مطالب شما را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. از فعالیت های ربات گونه و اسپمی در شبکه های اجتماعی بپرهیزید تا شدیدترین تنبیه های گوگل شامل حال شما نشود.
3. سایت خود را بروز نگه دارید.
همواره سایت خود را با تازه ترین مقالات بروز نگه دارید و به صفحات قدیمی خود سر بزنید و آن ها را ویرایش کنید. گوگل سایت هایی که فعالیت خود را قطع می کنند را از رسیدن به نتایج برتر محروم می کند.

قدم چهارم: از خود گوگل کمک بگیرید!

گوگل می تواند بزرگترین چالش سایت شما باشد و در عین حال بهترین راهنمای شما نیز هست. اما چگونه؟
1. کلمات کلیدی خود را با کمک گوگل بیابید.
اگر از تبلیغات گوگل استفاده کنید، دسترسی شما به گوگل کیوورد پلنر باز می شود و می توانید کلمات کلیدی و حجم جستجوی آن ها را مشاهده و ارزیابی کنید. هم چنین ابزار گوگل ترندز، می تواند به شما در مقایسه حجم جستجوی کلمات کلیدی کمک کند ولی تعداد جستجو را بر خلاف گوگل کیوورد فایندر نمی دهد. هم چنین، شناخته شده ترین ابزار برای یافتن کلمات کلیدی، kwfinder است که متاسفانه آمار جستجوی ایران را نمی دهد. با این وجود ایده های خوبی برای یافتن کلمات کلیدی می دهد.
2. کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید.
با معرفی و آغاز به کار الگوریتم کبوتر گوگل، وقتی کاربری جستجوی عباراتی مانند شرکت طراحی سایت را انجام می دهد، نزدیکترین کسب و کارهای مرتبط در نقشه گوگل در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود. کسب و کار خود را در نقشه گوگل ثبت کنید و از مشتریان خود بخواهید نظرات خودشان را در این بخش ثبت کنند.

اگر این مقاله توانست شما را راهنمایی کند و به مطالعه بیشتر تشویق کند، هزینه آن را بپردازید. هزینه مطالعه این مقاله به سادگی اشتراک گذاری آن است. ممنون خواهم بود اگر مقالات بنده را مطالعه و با همکاران خود به اشتراک بگذارید.

سربلند باشید

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *