گوگل طرحواره‌ای جدیدی به منظور رتبه‌بندی تصاویر ارائه می‌دهد!

2022-07-22 19:13:17

به گزارش وبسایت SearchEngineLand، “گوگل از مقیاس MST برای رتبه‌بندی تصاویر استفاده خواهد کرد. همچنین از برندها و ناشران می‌خواهد که لیبل‌گذاری تصاویر را با استفاده از این الگوی فراگیر آغاز کنند.”

گوگل اعلام کرد که به زودی طرحواره و الگوی جدیدی را در رتبه‌بندی تصاویر اعمال خواهد کرد. این الگو به ارائه نتایج متنوع‌تری از نظر نژاد افراد و رنگ پوست، در هنگام جست‌وجوی تصاویر کمک خواهد کرد.

مقیاس رنگ پوست مونک(نام استاد دانشگاه هاروارد) یا (MST) یک طیف رنگی شامل 10 توناژ است. طراحی این مقیاس به کمک دکتر الیس مونک، استاد دانشگاه هاروارد و جامعه شناس، صورت گرفته است و از این پس به عنوان معیار گوگل به منظور رتبه‌بندی تصاویر قرار خواهد گرفت.

به نقل از گوگل مقیاس MST در جست‌وجوی تصاویر و همچنین سایر محصولات تصویری (مانند Google Photos) گنجانده می‌شود و گوگل قصد دارد در ماه‌های آینده آن را به طور فراگیری گسترش دهد.

از این پس سازندگان، برندها و ناشران خواهند توانست از طرحواره فراگیر گوگل در برچسب گذاری محتوای خود استفاده کنند. این طرحواره با ویژگی‌هایی مانند رنگ پوست، رنگ مو و بافت مو، به گوگل کمک می‌کند تا آنچه را که در تصاویر ظاهر می‌شود بهتر درک کند.

لیبل‌های جدید محتواها به زودی فراخواهند رسید!

گوگل همچنین عنوان کرد که قصد دارد در بازنمایی تصاویر، تجربه جست و جوی بهتری را برای کاربران فراهم کند و در این مسیر “روشی استانداردسازی شده برای برچسب گذاری محتوای وب” ایجاد خواهد کرد.

مسیر گوگل به سمت ارزش‌گذاری تصویر آغاز شده…

در اکتبر 2021، گوگل به بلومبرگ گفت که الگوریتم‌های خود را به منطور بازنمایی تناژهای بیشتر رنگ پوست در تصاویر مختلف، از یک پوست زیبا تا یک مدل موی حرفه‌ای ارتقا داده است.

سخنگوی گوگل در گفت‌گو با بلومبرگ اضافه کرد: «ما شروع به ارائه یک به روزرسانی در Google Images کرده‌ایم تا تنوع بیشتری از رنگ‌ پوست را نشان دهیم و افراد بیشتری بتوانند نتایج مرتبط و مفیدی پیدا کنند. ما در مراحل اولیه این مسیر هستیم و به آزمایش برای ارائه طیف وسیع‌تری از نتایج ادامه خواهیم داد.”

درک استراتژی گوگل نسبت به گنجاندن رنگ پوست تمام افراد در Images اهمیت دارد زیرا که قرار است الگوریتم رتبه‌بندی خود را برای این کار تنظیم کند. بنابراین اگر محتوای شما شامل انتشار تصاویر گسترده می‌شود، استفاده از این طرح به Google کمک می‌کند تا بتواند جزئیات محتوای تصویر شما را بهتر درک کند و شانس بیشتری به منظور کسب رتبه بهتر در Google Images به شما بدهد.

در ادامه می‌توانید اطلاعیه کامل منتشر شده درباره نحوه برنامه‌ریزی گوگل به منظور بهبود نمایش رنگ پوست را بخوانید.

“نشان دادن خود واقعی شما، آنطور که هستید، به دنیای اطرافتان بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از ارتباطات در رسانه‌ها یا محیط‌های آنلاین صورت می‌گیرد، ما می‌دانیم که چالش‌های فناوری‌های مبتنی بر به تصویر کشیدن و بازنمایی تصاویر در وب باعث شده است که افراد رنگین‌پوست نادیده گرفته شوند و به اشتباه معرفی شوند. سال گذشته، Real Tone را برای Pixel معرفی کردیم، که تنها نمونه‌ای است از تلاش‌های ما برای بهبود نمایش رنگ‌های مختلف پوست در محصولات Google است.

امروز، ما در حال برداشتن گام بعدی در مسیر تحقق اهدفمان به منظور اجرای جزییات تصاویر و بهبود بازنمایی در محصولات خود هستیم. با همکاری استاد دانشگاه هاروارد و جامعه شناس دکتر الیس مونک، مقیاس رنگ پوست جدیدی را منتشر خواهیم کرد. این مقیاس رنگی به گونه‌ای طراحی شده است که طیف گسترده‌ای از رنگین پوستانی که در جامعه خود می‌بینیم را شامل شود. دکتر مونک بیش از 10 سال است که در حال مطالعه چگونگی رنگ پوست بر زندگی افراد بوده است.

نقطه اوج تحقیقات دکتر مونک، مقیاس رنگ پوست مونک (MST) می‌باشد. این مقیاس 10 تناژ رنگی را دربرمی‌گیرد و در ماه‌های آینده در محصولات مختلف Google گنجانده خواهد شد. ما به طور شفاف مقیاس را منتشر می‌کنیم تا همه بتوانند از آن برای تحقیق و توسعه محصول استفاده کنند. هدف ما این است که این مقیاس رنگی از محصولات و تحقیقات فراگیر در سراسر کسب و کارها پشتیبانی کند. ما این فرصت را به عنوان راهی برای به اشتراک گذاشتن، یادگیری و تکامل اهدافمان به کمک کاربران قلمداد می‌کنیم.

این مقیاس به گونه‌ای طراحی شده است که استفاده از آن برای توسعه و ارزیابی تکنولوژی آسان باشد و در عین حال طیف وسیع‌تری از رنگ‌های پوستی را بازنمایی کند. درواقع، تحقیقات ما نشان داد که در میان شرکت‌کنندگان ایالات متحده، مردم مقیاس رنگ پوست Monk را در مقایسه با استاندارد فعلی تکنولوژی بازنمایی، نزدیک‌تر به رنگ پوست خود عنوان کردند. این امر به ویژه برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تری داشتند صادق بوده است.

دکتر مونک می‌گوید: «در تحقیقات خود متوجه شدیم که اغلب مردم احساس می‌کنند در دسته‌های نژادی قرار گرفته‌اند و درواقع ناهمگونی قابل توجهی هم در دسته‌های قومی و نژادی وجود دارد اما بسیاری از روش‌های طبقه‌بندی، از جمله مقیاس‌های بازنمایی رنگ پوست در گذشته، به این تنوع توجهی ندارند. اینجاست که فقدان بازنمایی ممکن است اتفاق بیفتد… ما باید نحوه اندازه‌گیری جزییات را به‌خوبی تنظیم کنیم تا مردم احساس کنند که خود واقعیشان در دنیای مجازی نمایش داده می‌شود.»

استفاده از مقیاس رنگ پوست Monk به منطور بهبود محصولات Google

به‌روزرسانی رویکرد ما در مورد رنگ پوست می‌تواند در درک بهتر نمایش تصاویر نیز کمک کند و همچنین کمک می‌کند ارزیابی کنیم که آیا یک محصول یا ویژگی در طیف وسیعی از رنگ‌های پوست عملکرد مناسبی دارد یا خیر. این امر به ویژه برای نحوه بینایی کامپیوتر که نوعی از هوش مصنوعی‌ست و به رایانه‌ها اجازه می‌دهد تصاویر را ببینند و درک کنند، بسیار مهم است.

به طورکلی، مقیاس MST به ما و صنعت فناوری کمک می‌کند تا مجموعه داده‌های معرف بیشتری بسازیم تا بتوانیم مدل‌های هوش مصنوعی را برای بازنمایی همه جانبه ارزیابی کنیم و در نتیجه ویژگی‌ها و محصولاتی را به دست بیاوریم که برای همه، از جمله رنگین پوستان، عملکر عادلانه‌ای داشته باشد. به عنوان مثال، ما از مقیاس MST برای ارزیابی و بهبود مدل‌هایی استفاده می‌کنیم که چهره‌ها را در تصاویر تشخیص می‌دهند.

مشاهده نمایش افراد دنیای واقعی در نتایج جست و جو، همانطور که واقعا هستند، می‌تواند کلید پیدا کردن اطلاعاتی باشد که مرتبط و مفید خواهند بود، به همین دلیل است که ما به روزرسانی‌هایی را برای نشان دادن طیف وسیع‌تری از رنگ‌های پوست در جستجوهای فراگیر درباره افراد یا مواردی که افراد در آن حضور دارند، ارائه می‌کنیم. در نتایجی که به زودی ارائه خواهند شد، ما از مقیاس MST به عنوان روشی برای شناسایی و رتبه‌بندی بهتر تصاویر و پوشش طیف وسیع‌تری از نتایج، ترکیب خواهیم کرد تا همه بتوانند آنچه را که به دنبالش هستند بیابند.

با این حال، ایجاد یک تجربه جستجوی دقیق و نمایشگر کاری نیست که ما بتوانیم به تنهایی انجام دهیم. از آنجایی که نحوه لیبل‌گذاری محتوا به صورت آنلاین یک عامل کلیدی در نحوه نمایش نتایج مرتبط سیستم‌های ما است، ما در حال توسعه یک روش استاندارد برای لیبل‌گذاری محتوای وب خواهیم بود. سازندگان، برندها و ناشران می‌توانند از این طرح جامع جدید برای لیبل‌گذلری محتوای خود با ویژگی‌هایی مانند رنگ پوست، رنگ مو و بافت مو استفاده کنند. بدین وسیله این امکان برای سازندگان محتوا یا کسب‌وکارهای آنلاین فراهم می‌شود تا تصاویر خود را به گونه‌ای لیبل‌گذاری کنند که برای موتورهای جست و جو و سایر پلتفرم‌ها به راحتی قابل درک باشد.

بهبود نمایش رنگ پوست در Google Photos

ما همچنین از مقیاس MST برای بهبود Google Photos استفاده خواهیم کرد. سال گذشته، با همکاری سازندگان حرفه‌ای تصویر ، پیشرفتی را در ویژگی بهبود خودکار خود معرفی کردیم. اکنون ما مجموعه جدیدی از فیلترهای Real Tone را راه‌اندازی می‌کنیم که در بازنمایی رنگ‌های پوست عملکرد خوبی ارائه می‌دهند و با استفاده از مقیاس MST ارزیابی می‌شوند. برای ارزیابی، آزمایش و ساخت این فیلترها، با طیف متنوعی از سازندگان مشهور، مانند کندی کارتر و جاشوا کیسی، که به خاطر ایجاد تصاویر زیبا و دقیق از سوژه‌هایشان مشهور هستند، کار کردیم. این فیلترهای جدید Real Tone به شما این امکان را می‌دهند که از میان طیف وسیع‌تری از گزینه‌های موجود برای تکمیل ظاهر، یکی را بیابید که دقیقا استایل شما را منعکس می‌کند. فیلترهای Real Tone در هفته‌های آینده در Google Photos در سراسر Android، iOS و Web عرضه خواهند شد.

منبع: SearchEngineLand

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *