آنچه در این مطلب خواهید خواند

نحوه‌ی تغییر نتایج جستجو با الگوریتم برت

نحوه‌ی تغییر نتایج جستجو با الگوریتم برت
آنچه در این مطلب خواهید خواند

الگوریتم برت Bert گوگل، مارکتینگ محتوا را تحت تاثیر قرار می‌دهد!
گوگل به تازگی اعلام کرده که الگوریتمی جدید به نام برت Bert را منتشر کرده است. ما در راش وب از ابتدای کار همه چیز درباره الگوریتم های گوگل را در اختیار شما قرار دادیم، حالا به سراغ جدیدترین بروزرسانی گوگل می رویم، آیا این آپدیت با اهمیت است؟ آیا باید اطلاعات خود را راجع به آن افزایش دهیم؟
برت قرار است ده درصد کوئری های جستجو را تحت تاثیر قرار دهد.
برای اینکه بدانید این بروزرسانی دقیقا چقدر بزرگ است، باید بگویم پس از الگوریتم رنک برین بزرگترین بروزرسانی گوگل محسوب می‌شود.
به عبارت دیگر، به احتمال زیاد این بروزرسانی بر سایت شما تاثیرگزار خواهد بود، اگر حالا نه بعدا با رشد ترافیک وبسایت نهایتا تاثیر خود را می‌گذارد.

برای دانلود نسخه PDF کلیک کنید.

بروزرسانی جدید گوگل، الگوریتم گوگل برت (Bert) چیست؟

برت یا bert برگرفته از Bidirectional Encoder Representations from Transformers به معنی تحت اللفظی نمایش های رمزگذار دوطرفه از مبدل ها!!!
حتما می پرسید این حرفها یعنی چی؟! اصلا چی داری میگی؟ حق هم دارید اما صبر کنید.
گوگل این الگوریتم را تنظیم کرده است تا زبان طبیعی افراد را بهتر درک کند. مثلا وقتی شماره پروازی را وارد می کنید و اطلاعات مربوط به آن نمایش داده می شود، یا مثلا وقتی ضرب و تقسیمی را در گوگل می نویسید یک ماشین حساب برای شما باز می شود. هم چنین، وقتی نماد یک ارز را وارد می کنید و با نوسانات قیمت آن روبرو می شوید.
یا مثالی بهتر، وقتی شما در حال تایپ کردن پرسش خود هستید و هنوز قبل از آنکه حرفتان را بگویید گوگل جمله شما را کامل می کند!
اما اینها که تا قبل از برت هم وجود داشتند و کار می کردند، Bert این وسط چه کار می کند؟

برت Bert دقیقا چه کار می کند؟

با چند مثال الگوریتم برت که NeilPatel گرداوری کرده است همراه شوید.
فرض کنیم گوگل با چنین عبارتی روبرو شود: 2019 Brazil traveler to usa need a visa

کاربر می خواهد بداند که آیا برای سفر از برزیل به آمریکا ویزا نیاز دارد یا خبر و نه اینکه برعکس!
برت نتیجه این جستجو را بسیار دقیق‌تر کرده است. ممنون bert، گوگل حالا به حرفهای اضافه مانند “از”، “برای”، “به” و مانند اینها که می توانند به کلی منظور کاربر را تعیین کنند دقت بیشتری می کند. البته فعلا نه در زبان فارسی! اما همیشه الگوریتم ها از زبان فارسی شروع نشده‌اند و کم کم به آن رسیده اند.

یک مثال دیگر، نتایج قبل و بعد از برت برای عبارت “can you get medicine for someone pharmacy”.

همانطور که می بینید نتایج دقت بسیار بیشتری پیدا کرده است.
مانند مثال سوم برای عبارت “math practice books for adults”…

و باز هم نتایجی دقیق تر!

برت دیگر چه تغییراتی ایجاد کرده است؟

برت Bert به همینجا ختم نمی شود. گوگل بخش پاسخ های ویژه یا featured snippets را نیز تغییر داده است.
برای مثال اگر عبارت “parking on a hill with no curb” را جستجو می کردید، گوگل به کلمه “curb” خیلی دقت می کرد و انگار “no” را پیش از آن نمی دید.

این تفاوت بزرگی ست که به پاسخی بهتر برای کاربر منجر شده است.
این الگوریتم جدید قرار است تجربه بهتری برای من و شما و هر کس دیگری که از گوگل استفاده می کند بوجود بیاورد. اما به عنوان یک وبمستر و کارشناس سئو، در رابطه با این الگوریتم Bert چه کنیم؟

چه تاثیری بر سئو سایت ما خواهد گذاشت؟

چه تغییراتی در استراتژی سئو سایت خود اعمال کنیم؟

سه نوع مختلف عبارت کلیدی وجود دارد که کاربران جستجو می کنند:
1. اطلاعاتی
2. مسیریابی
3. معاملاتی
کوئری اطلاعاتی مانند شخصی که قصد کاهش وزن دارد و چون نمی داند چطور، جستجو می کند “چطور وزنمان را کاهش دهیم”.
وقتی که اطلاعات کافی در این باره بدست آورد ممکن است جستجو کند “رژیم مدیترانه ای” و این بخش دوم و یافتن مسیر کاربر است.
در نهایت نیز ممکن است با جستجوی “خرید کتاب رژیم مدیترانه ای” وارد فاز سوم معاملاتی شود.
نکته ای که ما متوجه آن شده ایم این است که برت تنها بخش اول و عبارات اطلاعاتی را تحت تاثیر قرار داده است.
ما باید بیش از گذشته به محتوای سایت و خاص بودن آن توجه داشته باشیم، اگر محتوایی با عنوان “روش های کاهش وزن بدون مصرف دارو” می نویسیم، باید در نظر داشته باشیم حرفی راجع به شیک های پروتئینی یا چربی سوزها در روشهای ما نیامده باشد. حتما می گویید دارو، شیک پروتئین و چربی سوز کلمات کلیدی مختلفی هستند، اما دیگر برت به گوگل کمک می کند تا ارتباط دقیق این کلمات را متوجه شود.
هم چنین، در استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود نه اغراق کنید و نه کم کاری کنید. بلکه به طور طبیعی و کاربر محور از آن استفاده کنید، گوگل قرار است که به خوبی این موضوع را درک کند و معنا و مفهوم محتوا را بفهمد نه عبارات کلیدی.