تولید محتوای همیشه سبز

calendar 4 شهریور 1400

تولید محتوای همیشه سبز

تعداد کلمات:1788کلمه    زمان مطالعه: 14 دقیقه

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین دغدغه‌ای که محتوانویس‌ها دارند تولید محتوای همیشه سبز است. از این رو ما در بررسی‌هایی که بر روی قالب‌های محتوا، شبکه‌های تبلیغاتی و… انجام دادیم به نتایج جالبی برای تولید این نوع محتوا رسیدیم که قصد داریم در این مقاله  هر یک از این نکات را با شما به اشتراک بگذاریم تا دیگر نگران این موضوع نباشید!

پس با ما همراه شوید…

آنچه در ادامه می‌خوانیم:

1- لیستی بودن محتوا

در حالی که موضوع یک بخش بدیهی و یک عنصر کلیدی است اما همانطور که در تصویر زیر می‌بینید قالب محتوا نیز در همیشه سبز شدن بسیار اثر گذار است. در واقع بیشترین سهم از محتوای همیشه سبز را لیست پست‌ها و پس از آن سایر فرمت‌های محتوایی به دست آوردند.

نحوه ارسال پست و لیست

به مثال زیر توحه کنید. این لیست در زمینه سلامتی دارای نمره بسیار بالاتری از محتوای همیشه سبز است:

نمونه ای از لیستی در زمینه سلامتی

در زمان انتشار، این مقاله بسیار زیاد به اشتراک گذاشته شده و به آن لینک داده شده است و سال‌ها پس از اولین انتشار نیز همچنان ترافیک و سر و صدای زیادی به پا کرده است.

از این رو به طور کلی می‌توان گفت که نمرات همیشه سبز به طور مساوی بین فرمت‌های مختلف محتوا توزیع نشده و احتمال دارد که یک پست لیست 15 برابر بیشتر از یک ارائه معمولی امتیاز بگیرد.

نکته کلیدی: به نظر می‌رسد که پست‌های فهرست شده، بهترین قالب‌های محتوا برای ناشرانی هستند که به دنبال افزایش محتوای همیشه سبز هستند.

2- اپیزودهای پادکست به ندرت همیشه سبز می‌شوند.

ما متوجه شدیم که اپیزودهای پادکست عموماً ماندگاری چندانی ندارند.همیشه سبز نبودن اپیزودهای پادکست

این ممکن است برای افرادی که در فضای پادکست هستند تعجب آور نباشد. قطعاً اپیزودهای خاصی از پادکست وجود دارد که مردم سال‌ها پس از اولین انتشار آن‌ها همچنان بدان گوش می دهند.

با این حال، اکثرا برنامه‌های پادکست طوری طراحی شدند که قسمت‌های جدیدی را که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهند.‌

عدم پایداری پادکست در محتوای همیشه سبز

در واقع، خود خوراک‌ها به ترتیب زمانی فهرست شدند. این ممکن است تا حدی توضیح دهد که چرا تعداد کمی از قسمت‌های پادکست پس از اولین ماه انتشار، اشتراک گذاری رسانه‌های اجتماعی را دریافت می‌کنند.

ما همچنین متوجه شدیم که محتواهای در قالب ارائه، بیانیه مطبوعاتی یا اینفوگرافیک شاید در ابتدا تمایل داشته باشند که سهم زیادی را به خود اختصاص دهند اما این جایگاه موقتی است. در حقیقت، این سه فرمت محتوا حتی در مقایسه با پادکست‌ها احتمال کمتری دارد که همیشه سبز شوند.

جمع‌بندی: پادکست در اوایل انتشار سر و صدا ایجاد می کند اما تعداد بسیار کمی از قسمت‌های آن در طولانی مدت نیز همچنان به اشتراک گذاشته می‌شوند.

3- محتوا در Reddit به احتمال زیاد همیشه سبز می شود.

در مرحله بعد، ما می خواهیم تأثیر تعامل بر روی شبکه‌های مختلف را بر محتوای همیشه سبز بررسی کنیم.

در واقع اگر محتوای شما به زبان فارسی نیست Reddit را فراموش نکنید.

به طور خاص، ما بررسی کردیم که چگونه اشتراک گذاری نوشته‌های شما در چهار شبکه اجتماعی محبوب مردم با سبز شدن محتوا ارتباط دارد.

به نمودار زیر توجه کنید:

انتشار محتوا در Reddit

مانند هر شبکه اجتماعی، کاربران Reddit به اخبار، محتواهای اخیراً منتشر شده و ویدیوهای پرطرفدار علاقه دارند، از این رو این شبکه توانسته است بیشترین سهم را از آن خود کند.

اشتراک گذاری محتوا در reddit

با این حال، تعداد قابل توجهی از کاربران علاقه‌مند به محتوای بی انتها دارند از جمله مقالات و فیلم‌های سرگرمی که ممکن است سال‌ها پیش منتشر شده باشند.

به عنوان مثال، در زیر مقاله‌ای از مجموعه داده‌های ما وجود دارد که مقدار زیادی از مشارکت Reddit را دریافت کرده است و دارای رتبه بالای همیشه سبز است.

مشارکت مردم در Reddit

برخلاف مقاله خبری، برای این نوع محتواها افراد می توانند پس از ماه‌ها، سال‌ها و حتی دهه‌ها برای آن ارزش قائل شوند.

در واقع، Reddit ممکن است یک “آزمایش موقت” مفید برای کشف این باشد که کدام موضوعات شما به محتوای همیشه سبز منجر می شوند.

راه حل کلیدی: مشارکت در Reddit با احتمال ایجاد لینک و اشتراک گذاری مقاله در طول زمان ارتباط زیادی دارد.

4- سهم توییتر با نمرات بالای همیشه سبز ارتباطی ندارد.

ما متوجه شدیم که محتوای دارای تعداد زیادی اشتراک گذاری و بازنویسی به احتمال زیاد نمرات بالای همیشه سبز ندارند.

سهم توییتر در محتوای همیشه سبز

برای هر کسی که با توییتر آشنا است، این نباید تعجب آور باشد. این پلتفرم تا حد زیادی به اینجا و اکنون اختصاص داده شده است زیرا شعار توییتر “اکنون اتفاق می افتد” می‌باشد.

این واقعیت نیز وجود دارد که بسیاری از مقالات به اشتراک گذاشته شده در توییتر، اخبار هستند که طبق تعریف، پس از به اشتراک گذاری اولیه دیگر توجه چندانی دریافت نمی‌کنند.

ما همچنین متوجه شدیم که پین‌های Pinterest نیز تمایل ندارند با قابلیت سبز شدن یک پست وبلاگ ارتباط داشته باشند. (برخلاف توییتر، ممکن است محتوای پین شده مدت زیادی پس از اولین به اشتراک گذاری در فیدهای افراد ظاهر شود.)

راه حل کلیدی: اشتراکات توییتر ارتباط چندانی با قابلیت سبز شدن محتوا ندارند.

5- درج سال در عنوان پست به احتمال زیاد همیشه سبز می شود!

جالب اینجا است که ما متوجه شدیم مقالاتی که سال جاری یعنی 2021 را در عنوان خود آوردند، شانس بالایی برای سبز شدن پیدا کردند.

اما از طرفی محتواهایی که بر یک سال خاص متمرکز شدند، به مرور زمان کمتر با آن مرتبط می شوند.

پس چگونه این اتفاق می‌افتد؟!

دو دلیل وجود دارد که تمرکز بر سال جاری می‌تواند احتمال سبز شدن محتوا را افزایش دهد:

1- مطالب با اطلاعات اخیر ممکن است در ابتدا، به اشتراک گذاشته شوند و لینک بگیرند که این اثر به مرور زمان ادامه پیدا می‌کند.

به عنوان مثال در زیر یک پست با درج سال 2021 میلادی را می‌بینیم که نمره همیشه سبز نسبتاً بالایی دارد:

تاثیر نوشتن سال در عنوان2- پست‌هایی که در عنوان آن‌ها سال جاری ذکر شده لزوماً در آن سال منتشر نشدند.

به عنوان مثال، این پست برای اولین بار در سال 2017 منتشر شده اما عنوان شامل “2021” است. این نشان دهنده این واقعیت است که پست امسال به روز شده است. باز هم، ارائه قطعه‌ای از محتوای جدید (یا به روز شده) به خوانندگان، به احتمال زیاد منجر به اشتراک گذاری بیشتری می‌شود.

تاثیر محتوا با درج عدد سال های قبلتر

به طور خاص، مقالاتی با عنوان‌های “2020” یا “2021” دارای میانگین نمره همیشه سبز 33 می‌باشند یعنی به طور قابل توجهی رتبه بالاتری از سال‌های گذشته کسب کردند.

مقایسه محتوایی با عناوین 2021 و 2020

این ممکن است به دلیل این واقعیت باشد که مطالب بیشتری از قبل وجود دارد و کاربران به طور فزاینده‌ای به دنبال میانبرها (مانند عنوانی حاوی “2021”) هستند تا به آن‌ها در یافتن اطلاعات مرتبط و جدید کمک کنند.

همچنین می‌تواند به دلیل تسلط بر ویروس کرونا در سال‌های 2020 و 2021 باشد. با توجه به تغییرات ناشی از واکنش جهان به ویروس، مردم به طور فزاینده‌ای محتوای منتشر شده قبل از COVID را تا حد زیادی بی ربط می‌دانند. در حالی که یک پست حاوی “2020” یا “2021” به عنوان مطلبی مرتبط، برجسته خواهد شد.

6- انواع محتوا همیشه سبز شامل بهترین لیست ها، گزارش‌ها و مطالعات است.

گام بعدی ما بررسی انواع محتوای خاص است که منجر به محتوای همیشه سبز می شود.

به عنوان مثال، یک لیست جامع از نژادهای سگ با لیستی از نکات برای بهینه سازی SEO سایت کاملاً متفاوت است.

هر دو از نظر فنی پست لیست هستند اما نتیجه نهایی آن‌ها کاملاً متفاوت خواهد بود.

به همین دلیل است که ما می خواهیم کمی عمیق‌تر به تعدادی از انواع محتوای محبوب بپردازیم تا دریابید که کدام نوع محتوا بهترین گزینه برای بازاریابانی است که مایل به انتشار محتوای همیشه سبز هستند.

برای انجام این کار، ما اصطلاحاتی را مشاهده کردیم که تمایل داشتند در عناوین محتوای همیشه سبز ظاهر شوند.

در زیر این موارد آورده شده است:

انواع محتوا همیشه سبز شامل بهترین لیست ها، گزارش‌ها و مطالعات

همانطور که نشان داده شد محتوای متمرکز بر کلمه “بهترین” دارای بالاترین نمرات همیشه سبز است.

این نشان می‌دهد که خوانندگان برای محتواهایی که بهترین محصولات، برنامه‌ها، فیلم‌ها و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را معرفی می‌کنند ارزش زیادی قائل هستند.

به مثال زیر دقت کنید:

محتوای متمرکز بر

7- یکی دیگر از انواع محتوای بسیار سبز، راهنماها هستند.

اگر بخواهیم با یک مثال به ادامه بحث بپردازیم می‌توانیم به مقاله زیر اشاره کنیم که یک راهنمای مبتدی برای بلاک چین از Forbes است و همچنان بیش از 4 سال پس از اولین انتشار، به اشتراک گذاشته شده و به آن لینک داده می‌شود:

راهنمای مبتدی برای بلاک چین از Forbes

ما همچنین دریافتیم که مقالات حاوی داده، گزارش، مطالعه، علم، واقعیت و تحقیق در عناوین خود نمرات نسبتاً بالایی از محتوای همیشه سبز را کسب می‌کنند.

این نشان می دهد که کاربران تشنه اطلاعات داده محور هستند.

مطالب مربوط به “آینده” و “روندها” به مرور زمان به اشتراک گذاشته می‌شوند. این منطقی است که مردم همیشه به دنبال آنچه در آینده است، می‌باشند و تا زمانی که این پست‌های مربوط به روند دارای چشم انداز طولانی هستند، می‌توانند در مدت زمان نسبتا طولانی همیشه سبز بمانند.

در زیر نمونه‌ای از یک پست همیشه سبز با تمرکز بر روند را می‌بینیم:

نمونه‌ای از یک پست همیشه سبز

نکته: خوانندگان تشنه محتواهایی هستند که بهترین‌ها را ارائه می‌کنند و اطلاعات را در یک مکان جمع آوری و داده‌های زیادی را شامل می شوند.

8- محتوای مربوط به فناوری، بازاریابی و سلامت دارای بالاترین نمرات همیشه سبز است.

وقتی صحبت از موضوعات مختلف می‌شود، کدام یک محتوای همیشه سبز را بیشتر منتشر می‌کنند؟

برای پاسخ به این سوال، ما 12 موضوع را تجزیه و تحلیل کردیم و آن‌ها را بر اساس میانگین نمرات همیشه سبز دسته‌بندی کردیم.

در زیر نتایج این بررسی‌ها آمده است:

محتوا مرتبط با تکنولوژی و سلامت و مارکتینگ

به طور کلی، محتوای مربوط به بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا، سلامتی و سرگرمی بسیار سبز می‌باشند.

به عنوان مثال، در زیر یک مقاله در مورد بازاریابی با نمره همیشه سبز بالا را می‌بینید:

پست وبلاگی در مورد بازاریابی

از سوی دیگر، محتواهای مربوط به تجارت، امور مالی و مد، به میزان کمتری دارای نمرات همیشه سبز بالا هستند.

مانند محتوای بازاریابی، مقالات مربوط به سلامتی نیز به مرور زمان نیاز به آپدیت شدن دارند اما محتواهای مربوط به دستورالعمل‌ها و توصیه‌ها با گذشت زمان نسبتاً پایدار هستند.

در زیر یک نمونه از محتوای همیشه سبز در فضای سلامت آورده شده است:

یک نمونه از محتوای همیشه سبز

از طرف دیگر، محتواهای مربوط به امور مالی و مد تمرکز بیشتری بر رویدادها یا مواردی دارند که در طول روز یا هفته جاری اتفاق می‌افتد.

نکته: بالاترین میزان محتوای همیشه سبز شامل بازاریابی، فناوری، سلامتی و سرگرمی است.

نتیجه گیری

  1. محتواهایی که در آن‌ها لیستی از عناوین مقاله آورده شده است ( پست لیست‌ها) محتوای همیشه سبز هستند.
  2. اپیزودهای پادکست به ندرت در طول زمان به اشتراک گذاشته می‌شوند. در حقیقت، احتمال به اشتراک گذاری آن‌ها در مقایسه با مورد قبل کمتر است.
  3. محتوایی که به دفعات زیاد در Reddit به اشتراک گذاشته می شود احتمال دارد همیشه سبز شوند.
  4. مقالاتی که در توییتر مشارکت زیادی دارند به ندرت به اشتراک گذاری در طولانی مدت می‌انجامند.
  5. پست‌هایی که در عنوان آن‌ها عدد سال درج شود مثل “2020” یا “2021” ، بسیار سبز هستند.
  6. عنوان انواع محتوا با بیش‌ترین سهم از محتوای همیشه سبز شامل اشاره به گزارشات، مطالعات و راهنمایی است.
  7. افرادی که تمایل دارند محتوای همیشه سبز را به طور مرتب منتشر کنند محتوای آن‌ها شامل بازاریابی دیجیتال، سلامتی و فناوری می‌باشد.

 

بیشتر بخوانیم:

۶ نکته اساسی برای ایجاد محتوای مفید

بهینه‌ترین تگ تایتل title تیتر برای سئو در 2019

نکات مهم سئو در سال 2021
مطلب بعدی

15 نکته سئوی وب سایت در 2021

مطلب قبلی

سایه ایران

دیدگاهتان را بنویسید

n
n