دامین آتوریتی “DA” ( راهکارهای افزایش اعتبار دامنه)

2021-04-05 12:20:35
دامین آتوریتی "DA" (آخرین راهکارهای سال 2019 افزایش اعتبار دامنه)

تعداد کلمات: ۳۱۹۸ کلمه زمان مطالعه: ۲۳ دقیقه، برای دانلود PDF مقاله کلیک کنید.

دامین آتوریتی چیست؟

عوامل زیادی بر تعیین رتبه وبسایت‌ها در موتورهای جستجو توسط گوگل تأثیر می‌گذارند. یکی از این عوامل که در طول سال‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده، استفاده از اعتبار دامنه یا همان DA یک وبسایت است. اعتبار دامنه، دامین آتوریتی، Domain Authority یا به اختصار DA ، امتیاز رتبه‌بندی موتورهای جستجو به یک وبسایت است که توسط Moz ارائه می‌گردد.

این امتیاز پیش بینی می‌کند که تا چه اندازه یک سایت می‌تواند به خوبی راه رسیدن به رتبه‌های برتر نتایج جستجو را طی کند و بالعکس دامین آتوریتی پایین منجر به از دست دادن ترافیک و کاهش رتبه سایت می‌شود. به همین دلیل است که رسیدن به بالاترین DA بسیار مهم است. امتیاز دامین آتوریتی عددی بین 1 تا 100 است، هرچه این عدد بالاتر باشد توانایی رتبه‌بندی سایت بالاتر می‌رود.

اعتبار دامنه بر مبنای فاکتورهای زیادی محاسبه می‌شود که شامل تعداد دامنه‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند و تعداد کل بک‌لینک های شما می‌شود. از این امتیاز می‌توان در مقایسه قدرت رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده کرد و رشد یک دامنه را بررسی کرد. البته گوگل برای رتبه‌بندی صفحات نتایج از مقیاس DA استفاده نمی‌کند.

بسیاری از افراد برای بالا بردن مقدار دامین آتوریتی سایت خود به دلیل طولانی بودن این فرآیند به مشکل می‌خورند. تنها با اعمال تغییراتی کوچک در سایت، نمی‌توان انتظار داشت که مقدار آن بطور ناگهانی افزایش یابد. شما می‌توانید برای بهبود اعتبار دامنه یا همان دامین آتوریتی وبسایت خود در بازه زمانی کوتاه، موارد زیر را در نظر بگیرید.

امتیاز دامین آتوریتی چطور محاسبه می‌شود؟

قبل از هر چیز باید بدانید که اعتبار دامنه وبسایت شما چقدر است. در ابتدا اکستنشن گوگل کروم Mozbar را نصب کنید. با نصب این ابزار می‌توانید بک‌لینک وبسایت‌های رقیب را برای دامنه و هر صفحه منحصر بفرد دیگر سایت مشاهده کنید و آنالیز خوبی برای بهبود سئو سایت داشته باشید.

هرگز بخاطر کم بودن DA سایت خود نگران نباشید. کافیست مواردی که بیان می‌کنیم را در نظر بگیرید تا اعتبار دامنه سایت خود را افزایش دهید. همانطور که می‌دانید بالا بردن این مقدار بسیار زمان‌بر است، اما چند استراتژی وجود دارد که می‌توانید برای سرعت بخشیدن به این فرآیند استفاده کنید.

وبسیات Moz این امتیاز را عددی بین 1 تا 100 اعلام می‌کند، البته رشد اعتبار دامنه هر چه بالاتر می‌رود سخت‌تر می‌شود. رساندن DA از 10 به 20 کار بسیار ساده‌تری نسبت به 70 تا 80 خواهد بود. MOZ صفحه‌ای ایجاد کرده به نام (what is domain authority)  که در مورد DA همه چیز را توضیح داده است. از آنجایی که تعریف واژه DA دشوار است، MOZ می‌گوید که این معیار بر اساس داده‌های Mozscape Web Index است. طبق گفته MOZ، دامین آتوریتی بر اساس 40 عامل مختلف تعیین می‌شود، بنابراین افزایش DA کار ساده‌ای نیست. در ادامه به توضیح مهمترین این عوامل می‌پردازیم:

  • ماز رنک (MOZ Rank):
    معیاری است که برای امتیاز دادن به قدرت لینک‌های خارجی وبسایت شما استفاده می‌شود. نه تنها تعداد لینک‌هایی که به سایت شما لینک شده‌اند، بلکه کیفیت آن لینک‌ها را نیز در نظر می‌گیرند. در این معیار کیفیت بر کمیت برتری دارد، به این معنی که داشتن یک لینک خارجی خوب، بهتر از دو لینک با کیفیت پایین است. MozRank از مقیاس 0 تا 10 استفاده می‌کند (10 بالاترین امتیاز محسوب می‌شود) و میانگین این امتیاز برای یک وبسایت 3 است.
  • ماز تراست یا اعتماد ماز (MOZ Trust):
    همانطور که Moz بیان می‌کند: Moztrust را با مشاهده لینک گرفته شده از وبسایت اندازه‌گیری میکنند، اینکه لینک گرفته شده از سایت‌هایی باشد که ماز به آن‌‌ها اطمینان دارد، جایگاه لینک در کجای سایت است و یا حتی اگر لینک از سایت‌های .edu یا .gov در لایه دوم لینک‌سازی قرار گرفته باشند موجب میشود تا اطمینان ماز را جلب نمایید.
    MozTrust نیز همچون MozRank بین 0 تا 10 امتیازبندی می‌شود و معیاری است که برای کمک به تعیین کیفیت لینک‌های خارجی شما استفاده می‌شود؛ با این تفاوت که نشان می‌دهد وبسایت شما چقدر به وبسایت‌های قابل اعتماد لینک شده است. .edu و .gov از وبسایت‌های مورد اعتماد هستند. اگر این وبسایت‌ها به سایتی لینک داده شوند و سپس به سایت شما لینک شوند، نمره MozTrust صفر می‌شود؟ در جواب باید گفت خیر…
  • تعداد لینک‌های ورودی که به وب سایت شما اشاره می‌کنند؛
    بک لینک پروفایل به همه لینک‌هایی گفته میشود که به وبسایت شما اشاره میکنند. هر چه تعداد دامنه‌هایی که وبسایت شما لینک‌ شده‌اند بیشتر باشد، دامین آتوریتی شما بیشتر خواهد بود.
  • کیفیت و ارتباط لینک‌های دریافتی:
    یکی از عوامل اصلی که بر رتبه‌بندی یک وبسایت در موتورهای جستجو تأثیرگذار است، کیفیت محتوای سایت می‌باشد. بنابراین کیفیت محتوا عاملی در تعیین اعتبار دامنه آن است و همچنین به بهبود رتبه سایت شما توسط موتورهای جستجو کمک می‌کند.
  • کیفیت محتوای وبسایت شما:
    محتوا تولیدی در وبسایت شما باید علاوه بر اینکه اختصاصی تولید شده باشد با توجه به نیاز کاربران تولید شود.
  • سیگنال‌های اجتماعی ( محبوبیت دامین شما و موجود در شبکه‌های اجتماعی)؛
    گوگل از سیگنال‌های اجتماعی به عنوان یکی از عوامل اصلی در شناسایی محتوای با کیفیت استفاده می‌کند. برای مثال، می‌توان فرض کرد محتوایی که صدها بار به اشتراک گذاشته شده، لایک شده و درباره آن نظر داده شده است، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. Moz از سیگنال‌های اجتماعی یکسانی در تعیین امتیازهای اعتبار دامنه استفاده می‌کند.
  • عملکرد سئوی وبسایت شما:
    ساختار سایت بطور مستقیم می‌تواند بر روی گرفتن جایگاه تاثیرگزار باشد. منظور از ساختار بهینه یک سایت رعایت تمام اصول سئو تکنیکال و سئو داخلی است. اینکه وبسایت شما از جایگاه‌های مناسبی برخوردار باشد، خود یکی از عوامل بالا رفتن رتبه دامین آتوریتی شما خواهد بود.

دامین آتوریتی “خوب” چه عددی است؟

به طور کلی، سایت‌هایی که از تعداد بالایی بک‌لینک خارجی خوب برخوردار هستند (مانند ویکی‌پدیا) بالاترین میزان اعتبار دامنه را دارند، در حالی‌که کسب و کارهای کوچکتر و سایت‌های با لینک‌های ورودی کمتر از DA بسیار پایین‌تری برخوردارند. سایت‌های تازه تاسیس و دامنه‌هایی که جدید هستند همگی با دامین آتوریتی 1 کار خود را شروع می‌کنند.
از آن‌جایی که دامین آتوریتی قرار است فقط قدرت رتبه‌بندی سایت‌ها را پیش بینی کند، صرفا تلاش برای بالا بردن DA نباید هدف اصلی شما باشد. به اعتبار دامنه حریفان اصلی خود در نتایج جستجو نگاه کنید و سعی کنید امتیاز بالاتری نسبت آن‌ها بدست آورید. بهترین استفاده ای که از DA می‌توانید بکنید همین مقایسه است، سایت‌های رقیب خود را بسنجید و کیفیت بک‌لینک‌های رقبا را با سایت خود مقایسه کنید. از آن‌جایی که DA تنها ابزاری برای مقایسه است ، هیچ عددی برای دامین آتوریتی لزوما “بد” یا “خوب” نیست.

امتیاز مناسب برای اعتبار دامنه صفحات:

عدد بالاتر از 70 بسیار بالا و ایده‌آل است.
عدد 60 تا 70 عدد مناسبی است.
عدد 50تا 60 نشان‌دهنده قدرت سایت است.
عدد 40 تا 50 عدد خوبی است و بسیاری از سایت های معتبر بین این دامنه قرار می‌گیرند.
عدد 30تا 40 عدد ضعیفی نیست و نشان‌دهنده قوی بودن سایت هم نیست.
عدد 20 تا 30 برای سایت های تازه تاسیس عدد خوبی است باشد
عدد زیر 20 امتیاز صفحه پایینی دارد.

امتیاز دامین آتوریتی شما هر چند وقت یک بار بروزرسانی می‌شود؟

طبق گفته Moz، معیارهای DA زمانی که لینک‌ها توسط هسته Moz شناسایی ‌شوند، بروزرسانی می‌شوند. این بروزرسانی توسط هسته Moz هر 3،4 هفته یکبار صورت می‌گیرد که شما برای کنترل DA سایت خود بعد از هر بروزرسانی می‌توانید اقدام نمایید.

تفاوت اعتبار دامنه DA با اعتبار صفحات PA

دامین آتوریتی به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی در بسیاری از فعالیت‌های سئو و برنامه های بازاریابی آنلاین گنجانده شده است. در حالی‌که دامین آتوریتی فاکتور پیش‌بینی قدرت رتبه‌بندی کل دامنه و سابدامین‌های آن است، آتوریتی صفحه یا Page Authority همین فاکتور اما برای یک صفحه منحصر به فرد از دامنه کلی است.

درکل: اعتبار دامنه (DA) قدرت رتبه‌بندی کل دامنه یا زیر دامنه سایت را اندازه‌گیری می‌کند، در حالی که اعتبار صفحات (PA)  قدرت تک‌تک صفحات را اندازه‌گیری می‌کند.

چطور دامین آتوریتی سایت را افزایش دهیم؟

برای بهبود دامین آتوریتی سایت خود 7 مرحله زیر را انجام بدهید.

مرحله 1: روی سئو خارجی (Of-page soe) خود کار کنید.

وب سایت‌هایی که نمایه قوی دارند امتیاز DA بالاتری خواهند داشت.

مرحله 2: بهینه سازی سئو داخلی (On-page seo)

سئوی داخلی با بهینه سازی صفحه و محتوای شما ارتباط دارد.

بهبود ساختار لینک‌سازی داخلی:

بسیاری از سایت‌ها به قدری نگران و درگیر لینک‌های خارجی هستند که اهمیت لینک‌های داخلی را نادیده می‌گیرند. لینک‌های داخلی کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان را به آن چه که در تلاش برای یافتن آن هستند هدایت شوند.
علاوه بر این لینک‌های داخلی، ایندکس کردن کل سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند.

مرحله 3: روی سئوی تکنیکال خود کار کنید.

سئو تکنیکال به وظایف سئوی سطح پایین مربوط می‌شود و معمولاً هنگامی که سئوی تکنیکال خود را از ابتدا به درستی انجام دادید، دیگر مجبور نیستید با آن مقابله کنید. از طرف دیگر، اگر جنبه تکنیکال سئوی وب سایت شما صحیح نباشد، این امر می‌تواند تأثیر زیادی بر روی Domain Authority و رتبه‌بندی شما داشته باشد.

مرحله ۴: محتوای سایت خود را بهینه‌سازی کنید: سئو، هم برای رتبه‌بندی موتور جستجوی گوگل و هم برای اعتبار دامنه شما مهم است، بنابراین مطمئن شوید که تمام کدهای موجود در صفحه از جمله برچسب‌های عنوان، تگ‌های جایگزین تصویر و محتوا را بهینه کرده‌اید. علاوه بر این، از عبارات کلیدی بلندتر و مرتبط با عبارت کلیدی اصلی استفاده کنید.
برای اینکار میتوانید ابتدا و قبل از شروع پروژه زمانی را برای صرف استخراج عبارات کلیدی در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که هرچه‌قدر زمان صرف استخراج این عبارات نمایید در آینده نه چندان دور بیشتر به خود میبالید. 

ایجاد اعتبار دامنه با محتوای مرتبط

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای سئو این است که محتوا و کلمات کلیدی مرتبط را افزایش دهید. با ایجاد محتوای طولانی(البته منظور از محتوای طولانی، محتوای مرتبط با موضوع است؛ که در عین حال از گزافه‌گویی پرهیز میکند) و مفید می‌توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید. بطور مثال، همین مقاله‌ای که در حال خواندن آن هستید، اگرچه بر مراحل افزایش اعتبار دامنه تمرکز دارد، همچنین بطور خلاصه درمورد دامین آتوریتی چیست و عواملی که بر اعتبار دامنه تأثیر می‌گذارند نیز اشاره می‌کند.

برای کمک به ایجاد یک ساختار محتوای مؤثر به دو عنصر اصلی نیاز دارید: “سوالات مردم” و “کلمات کلیدی مرتبط”.

محتوای قابل لینک‌دهی ایجاد کنید:

برای بدست آوردن لینک‌های باکیفیت از چندین دامنه، که MozRank و MozTrust از آن‌ها به عنوان فاکتورهای مهم استفاده می‌کنند، باید محتوایی با کیفیت ایجاد کنید که بطور منظم منتشر شوند. هر چه محتوای شما باکیفیت باشد، احتمال این که سایت معتبر دیگری به آن لینک دهد بیشتر خواهد بود. این بدان معناست که محتوای شما باید مرتبط با برند و مخاطبان شما باشد، آموزنده، خلاقانه و به خوبی نوشته شود.

مرحله ۵: مطمئن شوید که وب سایت شما با موبایل سازگار است.

اکثر کاربران جستجوی خود را از طریق موبایل شروع می‌کنند. سازگاری با موبایل یک عامل رتبه‌بندی است (برای نمایش در نتایج موبایل گوگل). گوگل در حالِ کار بر روی فهرست اول موبایل است و وب سایت‌هایی که سازگار با موبایل نیستند به سادگی شامل نمی‌شوند. نداشتن نسخه سازگار وب سایت شما با موبایل از تأثیرات منفی بر امتیاز کلی Domain Authority شما دارد.

مرحله ۶: سرعت صفحه خود را بهبود ببخشید.

یکی از سیگنال‌های شناخته شده الگوریتم رتبه‌بندی گوگل سرعت صفحه است. وب‌سایت‌هایی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند، نسبت به وب سایت‌های کندتر، مزیت بیشتری دارند. بهبود سرعت صفحه شما نه تنها رتبه و اعتبار دامنه شما را بهبود می‌بخشد، بلکه تجربه کاربر را بهتر می‌کند.

مرحله ۷: سیگنال‌های اجتماعی خود را افزایش دهید.

اگرچه به طور رسمی گوگل بارها اعلام کرده است که سیگنال‌های اجتماعی بخشی از الگوریتم رتبه‌بندی گوگل نیستند، رنگ‌بندی واضحی بین صفحاتی که در گوگل رتبه بالایی دارند و سیگنال های اجتماعی وجود دارد. صفحاتی که در گوگل محبوب هستند معمولاً لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و توییت‌های زیادی دارند.

مرحله ۸: صبور باشید.

افزایش اعتبار دامنه شما چیزی نیست که بتوان یک شبه انجام داد. پس از ایجاد هر یک از تغییرات بالا، خزنده‌های Moz زمان می‌برد تا وب سایت شما را بخوانند و ارزیابی کنند، بنابراین باید صبور باشید. کار سیستماتیک بر روی بهبود رتبه بندی گوگل شما نیز تاثیر مثبتی بر امتیاز اعتبار دامنه شما خواهد داشت.

مرحله ۹: لینک‌های بد و مخرب را حذف کنید:

هر چند وقت یک بار باید بک لینک پروفایل خود را بررسی کنید و بک‌لینک‌های بد و مضر را جستجو نمایید. این کار به شما این امکان را می‌دهد لینک‌هایی را که از منابع بد می‌تواند به اعتبار دامنه شما به جای کمک، آسیب برساند حذف کنید.

شما باید هر لینکی را که در وبسایت خود قرار داده‌اید و به سایت‌های بد هدایت شده را حذف کنید. چرا که این لینک‌ها تأثیر منفی خواهند داشت. بررسی هر یک از لینک‌های وبسایت شما می‌تواند دردسر ساز باشد. برای ساده‌تر نمودن این کار می‌توانید به سایت‌های MOZ و Ahrefs مراجعه کنید و با وارد کردن آدرس سایت خود تمام لینک‌های سایت را یکجا ببینید که شکسته هستند یا زنده، دیگر نیازی نیست لینک‌ها را یک به یک بررسی کنید.

همچنین افزایش اعتبار دامنه منوط به افزایش بک‌لینک‌های با کیفیت برای وبسایت است. خرید رپورتاژ آگهی و خرید بک‌لینک دو راهکار اصلی برای کسب بک لینک با کیفیت است.

مرحله ۱۰: با مخاطبین خود ارتباط نزدیک برقرار کنید:

این تنها زمانی ممکن است که شما محتوای مناسب با سوالات کاربران تولید کنید. به سوالات و کامنت‌های صفحه وبسایتتان یا صفحات مجازی دیگر پاسخ داده و با مخاطبان در تعامل باشید.

اما برای کسب بک‌لینک رایگان چه راهکاری وجود دارد؟ شما بایستی محتوای با کیفیت و مناسبی تولید کنید که مخاطبان برای اشتراک‌گذاری آن ترغیب شوند. شما می‌توانید با استفاده از تب top pages در ابزار moz بهترین و قوی‌ترین صفحات سایت خود و رقیبان را مقایسه کنید و برایشان لینک‌سازی کنید.

حتما وضعیت صفحات با کیفیت و قوی سایت را بررسی کنید و محتوای آن را بروزرسانی کنید و از نبود ارور ۴۰۴ اطمینان حاصل کنید. در غیر اینصورت صفحه را به یکی از مرتبط‌ترین صفحات دیگر ریدایرکت کنید.

بهترین راه برای افزایش DA ، بهبود سئوی کلی سایت است. هم چنین باید برای بدست آوردن لینک‌های ورودی با کیفیت تلاش بیشتری انجام دهید.

چگونه می‌توان از DA وب سایت خود مطلع شد؟

برای اطلاع از DA وبسایت‌ها کافیست به MozBar بروید. و به نتیجه (Result) نگاه کنید و می‌توانید بک‌لینک وبسایت‌های رقیب را برای دامنه و هر صفحه منحصر به فرد دیگر سایت مشاهده کنید و آنالیز خوبی برای بهبود سئو سایت داشته باشید.

افزایش دامین آتوریتی تنها در دو هفته (روش Neil Patel)

نیل پتل (neil patel) برنامه 2 هفته‌ای تنظیم کرده که با اجرای این توصیه‌ها طی 2 هفته می‌توانید اعتبار دامنه سایت خود را 5 امتیاز افزایش دهید.

روز اول: بک لینک پروفایل خود را بررسی کنید و لینک‌هایی که به آن‌ها احتیاج ندارید را نامعتبر اعلام کنید.

روز 2 الی 4: به سئو داخلی و سئو خارجی سایت توجه کنید و روی موارد زیر تمرکز نمایید:

  • عنوان و متا تگ‌ها
  • سرعت بارگذاری
  • Navigation menu
  • بک لینک‌ها

روز 5 الی 7: اکنون شروع به نوشتن مقالات جدید کنید. موضوعات جدید و جالب را بیابید و پست‌های وبلاگ پرمحتوا بنویسید.

روز 8 الی 10: همچنان به تولید محتوای سایت خود ادامه دهید. باید حداقل 4 پست کوتاه و 2 پست طولانی نوشته باشید.

روز 11 الی 14: به لینک بیلدینگ توجه کنید و از روش‌های ارائه شده در این مقاله استفاده کنید. حداقل دو بک‌لینک جدید را برای سایت خود در نظر بگیرید.

استراتژی لینک‌سازی و دامین آتوریتی مکمل یکدیگر هستند، بنابراین این مرحله را نباید نادیده گرفت و فراموش نکنید که محتوای طولانی تولید کنید، چرا که بهترین و سریع‌ترین راه برای افزایش مقدار دامین آتوریتی هستند.

همانطور که گفته شد؛ هرچه امتیاز دامین آتوریتی بیشتر شود، افزایش DA دشوارتر و طولانی‌تر خواهد شد. بنابراین اگر به نظر می‌رسد با گذشت زمان 5 امتیاز به دامین آتوریتی سایت شما اضافه نمی‌شود، نباید دلسرد شوید چون شما کار اشتباهی انجام نداده‌اید. به این روند ادامه دهید چرا که این پیشرفت کاملاً طبیعی است. اگر در انجام این مراحل بی‌احتیاطی کنید، یا یک مرحله را انجام ندهید و یا بطور پیوسته این فرآیند را انجام ندهید، همه چیز بیهوده خواهد بود.

پس اگر توصیه‌های neil patel را اجرا کنید DA سایت شما حتماً افزایش می‌یابد و اگر در حال حاضر DA بالایی دارید، ممکن است این تغییر بلافاصله بعد از 2 هفته مشخص نشود اما تلاش‌های شما حتماً نتیجه خواهد داد.

از این مقاله برای بهینه‌سازی سئو و بهبود DA سایت خود در درازمدت استفاده کنید. دامین آتوریتی یک معیار اصلی است که می‌توانید با استفاده از آن عملکرد وبسایت خود را بررسی نمایید.

چرا دامین آتوریتی سایت تغییر می‌کند؟

از آن‌جایی که اعتبار دامنه و صفحات با توجه به فاکتورهای بسیار زیادی محاسبه می‌گردد، پیدا کردن دلیل اصلی این تغییر چالش بزرگی خواهد بود. اگر DA شما بالا یا پایین رفته است، فاکتورهای بسیاری می‌توانند علت این تغییر باشند، مانند:

  • رشد بک‌لینک‌های شما هنوز ایندکس نشده است.
  • رشد قابل توجه بک لینک‌های سایت‌های با اعتبار بالا که پروسه محاسبه DA را کمی زمان‌بر می‌کند.
  • بک‌لینک‌های شما از سایت‌هایی بدست آمده که در رتبه‌بندی گوگل جایی ندارند.
  • بک لینک‌های سایت شما کم یا زیاد شده است.
  • اعتبار دامنه شما هنوز پایین است و تحت تاثیر نوسانات بیشتری قرار می‌گیرد.

تغییرات DA

در سال 2021 تغییراتی در محاسبه Da صورت گرفت. بسیاری از وبسایت‌ها با رشد ناگهانی و برخی با افت شدید مواجه شدند. با هم بررسی می‌کنیم که دقیقا چه اتفاقی افتاد و چه تغییراتی رخ داد؟

وبسایت Moz اعلام می‌کند که ثبات، نقش مهمی در تعیین ارزش دامین آتوریتی دارد، به همین دلیل آن‌ها قصد دارند تغییرات بزرگی را اعمال کنند که با هم بررسی می‌کنیم:

برخی سایت ها که چند سالی فعالیت داشته‌اند و توانسته‌اند اعتبار دامنه خود را بالا ببرند و حالا بدلیل عدم فعالیت رتبه‌ای در نتایج جستجو ندارند، با افت DA مواجه شدند و برخی دیگر که رشد قابل توجهی داشتند توانستند با جهشی در DA  روبرو شوند.

وبسایت Moz ، فاکتورهای رتبه‌بندی پشت پرده دامین آتوریتی را بهبود بخشیده است. بررسی دقیق‌تر لینک‌های ورودی به وبسایت، اسپم اسکور و کیفیت و ترافیک بک‌لینک‌های سایت در اولویت قرار گرفته است.

وبسایت Moz معتقد است که با این تغییرات اساسی، دامین آتوریتی را بهتر، قابل اعتمادتر و دقیق تر از همیشه ارائه می‌دهند. حالا آن‌ها ادعا می‌کنند که تمام فعالیت‌های اسپم برای افزایش اعتبار دامنه را تشخیص می‌دهند.

چه نکاتی درباره DA را باید در نظر داشته باشیم؟

از DA به عنوان یک فاکتور برای مقایسه استفاده کنید و معیار اصلی قرار ندهید.

در واقع هر استفاده دیگری از این مقیاس به جز برای مقایسه قدرت کلی وبسایت‌ها بی‌معنی است. چیزی که امروزه و با این تغییرات مهم است رشد یا کاهش DA سایت شما نیست بلکه رشد یا کاهش آن نسبت به رقبایتان است.

به مشتری‌های خود درباره تغییرات توضیح دهید.

قطعا لازم است تا برای توضیح دادن این تغییرات به مشتری‌های خود آماده باشید، با وجود اینکه تغییرات این‌گونه همیشه موجب نگرانی می‌شود، اما دامین آتوریتی جدید از هر نظر بهتر است و برای تصمیم گیری‌های بعدی در بهبود سئو و تعیین استراتژی‌های شما راه گشا خواهد بود.

حرف آخر…

اعتبار دامنه تنها عددی برای مقایسه سایت با سایت های همکار است و نباید به منظور دیگری مورد استفاده قرار بگیرد. هر چه DA بالاتر باشد پتانسیل سایت برای رشد و رسیدن به نتایج برتر گوگل بیشتر است. همان‌طور که الگوریتم‌های گوگل همواره در حال تغییر هستند الگوریتم‌های وبسایت Moz نیز برای محاسبه آتوریتی سایت‌ها متغیر هستند. همیشه سعی کنید به تصویر بزرگ فکر کنید، یعنی ساختن وب سایتی که به مرور زمان به رتبه‌های محکمی در گوگل و سایر موتورهای جستجو دست یابد.

امیدواریم این مقاله اطلاعات خوبی در اختیار شما گذاشته باشد. فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را برای ما بنویسید و این پست را به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *