آیا لینک‌سازی می‌تواند اعتبار شما را خراب کند؟

2022-12-13 14:22:58

لینک‌های ورودی شما یکی از بزرگ‌ترین سیگنال‌های اعتبار به موتورهای جستجو هستند. اما بی‌دقتی لینک‌سازی می‌تواند به اعتبار شما آسیب برساند. در این مقاله به این موضوع میپردازیم که آیا لینک‌سازی می‌تواند شهرت شما را خراب کند؟

در این عصر که بازدید آنلاین مورد اهمیت قرار گرفته، شهرت برند شما بسیار مهم است.

قبل از بازدید از یک کسب و کار، 63.6% از مصرف‌کنندگان، نظرات گوگل را بررسی می‌کنند؛ و 35٪ از مردم «اعتماد به برند» را به عنوان یکی از دلایل اصلی انتخاب یک فروشگاه در نظر می‌گیرند.

از آنجایی که یک نظر بد می‌تواند برای شما هزینه داشته باشد و یک شهرت منفی می‌تواند فاجعه ‌بار باشد، مدیریت شهرت به بخش مهمی از هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

اما حتی اگر همه کارها را درست انجام دهید، نظرات خوب را تبلیغ کنید، به پست‌ها و نظرات منفی پاسخ دهید و به دقت بر نام‌گذاری‌های خود نظارت کنید، باز هم می‌توانید به اعتبار خود آسیب بزنید یا حتی از طریق لینک‌های بد به شهرت بدی برسید.

درواقع فقط افراد نیستند که ممکن است شما را منفی ببینند، بک لینک‌های بد همچنین می‌توانند بر شهرت شما در موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارند.

اما نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در این بخش، ما به این خواهیم پرداخت که چگونه لینک‌سازی بد می‌تواند به اعتبار شما آسیب برساند و راه‌هایی را به شما ارائه می‌دهیم که به شما کمک کند تا اعتبار خود را بی‌عیب نگه دارید.

اما ابتدا، بیایید ببینیم که چگونه منابع خارجی می‌توانند بر اعتبار و شهرت وب سایت شما تأثیر بگذارند.

چگونه لینک‌های خارجی می‌توانند بر اعتبار دامنه شما تأثیر بگذارند

احتمالاً پیش از این همبستگی بین بک لینک‌ها و بهینه‌سازی موتورهای جستجو را درک کرده‌اید. اگر نه، به کمی از سرگیری نیاز دارید، این را بخوانید (اما بلافاصله برگردید).

و یکی از راه‌هایی که لینک‌های خارجی بر استراتژی سئوی شما تأثیر می‌گذارند، اثری است که بر اعتبار دامنه می‌گذارند. این می‌تواند هم مثبت و هم منفی باشد.

برای مثال، اگر تعداد زیادی لینک ورودی به یک صفحه دارید، ممکن است رتبه‌بندی آن صفحه را افزایش دهد.

ممکن است گوگل، به نوبه خود، این را به عنوان نشانه‌ای تلقی کند که محتوای شما دارای اعتبار خوبی است و این موضوع را در رتبه‌بندی موتور جستجوی شما منعکس خواهد کرد.

لینک‌های با کیفیت نیز باعث افزایش رتبه دامنه شما می‌شوند. گوگل به لینک‌های ورودی، بسته به سایتی که از آن سرچشمه می‌گیرند، وزن متفاوتی می‌دهد.
به عنوان مثال، یک لینک دریافتی از یک سازمان دولتی یا دانشگاه معتبر به موتور جستجو می‌گوید که محتوای شما معتبر است، و در رتبه‌بندی شما منعکس می‌شود.

ایجاد یک بازخورد بد از طریق لینک‌سازی

متاسفانه همیشه یک لینک نمیتواند تاثیر خوبی داشته باشد؛ لینک ورودی اشتباه نیز می‌تواند بر رتبه و شهرت شما تأثیر منفی بگذارد.

بیایید ببینیم که کمپین لینک‌سازی شما چگونه می‌تواند بر شما یا مشتریانتان تأثیر منفی بگذارد.

لینک‌ها در مجاورت‌های بد

حتما بارها این را شنیده‌اید: سعی کنید از صفحات بد لینک دریافت نکنید. به نظر می‌رسد که دوری از نواحی بد، هنگام ایجاد لینک بسیار آسان است، اما گاهی اوقات آن‌ها اجتناب ناپذیر هستند.

برای مثال، بیایید به اظهار نظر در وبلاگ نگاه کنیم. شما یک وبلاگ پیدا می‌کنید و نظر خود را با یک لینک معمولی به یک وب سایت ارسال می‌کنید. در آن مرحله همه چیز خوب است. اما پس از آن باز می‌گردید و نظر خود را بررسی می‌کنید و می‌ببینید که به عنوان هرزنامه شناخته شده است.

اگر یک مشتری بالقوه، با این نظرات برخورد کند، نمی‌خواهد روی هیچ لینکی در صفحه کلیک کند، با این فرض که هرزنامه مشابهی است، از جمله نظر شما.

صاحبان وبلاگ وردپرس می‌توانند یک قدم جلوتر بروند. اگر نظری را ببینند که هرزنامه می‌دانند، می‌توانند با استفاده از برنامه‌های فیلتر هرزنامه، آن را علامت‌گذاری کنند. این موضوع نشانی وب سایت را در یک پایگاه داده، ثبت می‌کند و از اضافه شدن نظرات، از جمله آن URL، به سایر وبلاگ‌های وردپرس جلوگیری می‌کند.

و این به این معنا است که اگر یک سرویس‌گیرنده، سرویسی را برای لینک‌سازی استخدام کند، و آن سرویس URL مشتری را وارد پایگاه دادۀ هرزنامه کند، مشتری (معمولاً ناآگاهانه) از قسمت اظهار نظر مسدود می‌شود.

حالا تصور کنید که وبلاگ عالی را پیدا کرده‌اید، که همه افراد مناسب، آن را می‌بینند، و یک نظر خوب می‌تواند پاداش‌های بزرگی برای کسب و کار شما داشته باشد.

فقط شما نمی‌توانید با URL خود نظری ارسال کنید، که به این معنی است که فرصت را از دست می‌دهید، همه اینها به این دلیل است که برخی از هرزنامه‌ها روی نظر شما برچسب زده‌اند.

قرار گرفتن به عنوان سازنده لینک یا استفاده از یک آژانس اسپم

این هشدار به ویژه برای آژانس‌هایی است که درخواست‌های لینک انبوه و غیرشخصی ارسال می‌کنند.

برنامه‌هایی که از این نوع درخواست‌های لینک می‌دهند، اغلب درخواست‌های متعددی را برای چندین مشتری به صاحبان یک وب‌سایت ارسال می‌کنند.

نیازی به گفتن نیست، اگر مالک وب سایت از آن‌ها آزرده خاطر شود، می‌تواند هر کاری از جمله افزودن اطلاعات شرکت به یک پست وبلاگ را (از جمله نام درخواست‌کننده لینک، نام آژانس و نام مشتری) انجام دهد.

وب مسترهای مزاحم همچنین می‌توانند آژانس‌ها را به فهرست کنندگان ردّ اسپم گزارش دهند.

سایت‌هایی مانند فهرست سیاه سیستم‌های نام دامنه، یا DNSBL، آژانس و هر مشتری مرتبط با آن آژانس را فهرست می‌کنند. جستجوی زیادی در سایت آن‌ها لازم نیست تا لیستی پیدا کنید از آژانس‌های شناخته شده و مشتریانی است که از آن‌ها استفاده می‌کنند.

اگر کسب و کار شما براساس ایجاد لینک برای مشتری شما ساخته شده است و در نهایت به یکی از این فهرست‌ها متصل می‌شوید، مشکل ساز خواهد بود.

معرفی نادرست مشتری

از طرف دیگر، اگر یک آژانس وب میل مشتری را در اختیار داشته باشد، آن آژانس اکنون آن‌ها را در هر گونه ارتباط یا درخواستی که می‌دهد، دخالت می‌دهد.

آیا می‌توانید تصور کنید که صاحب وب سایت هستید و با درخواست‌های شرکت مورد علاقه خود شروع به اسپم شدن می‌کنید؟ یا اگر وبلاگ شما توسط برندی که دوست دارید یا توسط شخصی که به نظر می‌رسد برای این شرکت کار می‌کند، اسپم شده باشد، نظر شما در مورد برند مذکور احتمالا به شدت کاهش خواهد یافت، اینطور نیست؟

زیاده‌روی در ایجاد لینک در دایرکتوری

دایرکتوری‌های وب می‌توانند برای افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو مفید باشند.

آنها در دو دهه پیش محبوب‌تر و تأثیرگذارتر روی سئو بودند، اما هنوز هم به نظر می‌رسد که یک فاکتور رتبه‌بندی کوچک به‌ویژه برای جستجوی محلی هستند.

یک دایرکتوری خوب و معمولاً خاص صنعت، می‌تواند منبع خوبی برای ترافیک و ایجاد اعتماد باشد. البته همه دایرکتوری‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند.

اگر صادق باشیم، بسیاری از آن‌ها، احتمالاً بیشتر آن‌ها (در بهترین حالت) هیچ کاری برای رتبه شما انجام نمی‌دهند و (در بدترین حالت) به طور فعال به آن آسیب می‌زنند.

این به این دلیل است که بسیاری از دایرکتوری‌ها با چیزی جز هرزنامه پر شده‌اند.

اگر سایت خود را برای فهرست شدن در یکی از این سایت‌های اسپم ارسال کرده باشید، موتورهای جستجو ارزش آن را کاهش می‌دهند.
آن مجاورت‌های بد را که در نکته اول در مورد آن صحبت کردم، یادتان هست؟ این هم تکرار دیگری از آن است.

عضو بد یک جامعه بودن

انجمن‌ها مکانی عالی برای افراد است تا در مورد علایق و ایده‌های خود به صورت آنلاین گفتگو کنند.

ساده‌سازی مکالمه، همچنین می‌تواند راه خوبی برای جلب توجه و جلب کلیک از طریق URL موجود در امضای شما باشد.
اما راه‌های زیادی وجود دارد که این کار می‌تواند باعث افت کار شود.

به عنوان مثال، اگر به یک فروم بپیوندید و سپس همان نظر را در تمام فروم‌های فرعی به امید ایجاد لینک‌های مثبت، ایجاد کلیک و ایجاد شهرت خود بیان کنید، طولی نمی‌کشد تا ناظران بفهمند چه خبر است و به شما برچسب هرزنامه بزنند؛ و این‌گونه شما لینک‌های منفی ایجاد کرده‌اید.

صدمه زدن به شهرت شما با ارزیابان جستجو

تاکنون ما فقط به این موضوع اشاره کرده‌ایم که چگونه لینک‌های بد باعث می‌شوند که شما با موتورهای جستجو درگیر شوید. اما باید بخش دیگری از شهرت وب سایت خود را از تجربه کاربران واقعی از جمله ارزیاب‌های جستجوی گوگل، در نظر بگیرید.

و یکی از مواردی که آن‌ها هنگام ارزیابی E-A-T سایت شما (تخصص، قابل اعتماد بودن و اعتبار) می‌سنجند، شهرت خارجی شما است.

برای تعیین اعتبار وب سایت شما، این ارزیابان از چندین منبع شخص ثالث، برای نظارت بر نگرانی‌ها و شکایات مشتریان استفاده می‌کنند.

سایت‌هایی مانند Yelp،Amazon Customer Reviews (نظرات مشتریان آمازون)، رتبه‌بندی‌ها و نظرات فیس‌بوک، کمک می‌کنند تا تجربه مشتری معمولی را درک کنند.

و اگر تشخیص دهند که سایت شما دارای اعتبار پایینی است، می‌توانند آن را به عنوان یک برگشت با کیفیت پایین به یک عبارت جستجو علامت‌گذاری کنند، حتی اگر الگوریتم گوگل شما را در رتبه بالایی قرار دهد.

چگونه شهرت خود را دست نخورده نگه دارید

اکنون که می‌دانید بک لینک‌های با کیفیت پایین چه خطراتی برای شهرت شما دارند، چگونه می‌توانید در حین ساخت لینک از تکرار نامناسب آن جلوگیری کنید؟

چند پیشنهاد ساده هستند:

  • در صفحات هرزنامه کامنت شامل لینک نگذارید.
  • لینک خود را در سایت‌هایی که به شدت اسپم می‌شوند، قرار ندهید.
  • همه درخواست‌های لینک را شخصی‌سازی کنید و اطمینان حاصل کنید که لینکی که درخواست می‌کنید، متناسب با سایت است.
  • پست‌های وبلاگ را بخوانید و نظرات ارزشمندی را در وبلاگ بنویسید.
  • لینک‌های بد را Disavow کنید.

از میانبر استفاده نکنید

ایجاد لینک کار می‌خواهد، و همینطور توسعه شهرت برند شما.

به یاد داشته باشید که اولین مواجهه بسیاری از افراد با نام تجاری شما زمانی است که در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می‌شوید؛ و اگر نشان داده نمی‌شوید، در معرض دید قرار نمی‌گیرید.

بنابراین، لطفاً استراتژی لینک‌سازی خود را آهسته و با مداومت انجام دهید.

متفکر و هدفمند باشید و اطمینان حاصل کنید که به دنبال بک لینک‌های با کیفیت بالا هستید، به نوعی‌که به جای آسیب رساندن به سایت‌تان، به رتبه‌بندی جستجوی شما کمک می‌کند.

با کمی مراقبت و تلاش، می‌توانید لینک‌هایی را که می‌خواهید ایجاد کنید و شهرت خود را بکر نگه دارید.

بیشتر بخوانید:

بک لینک‌هایی که باید از آن‌ها دوری کنید!

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *