آنچه در این مطلب خواهید خواند

بک‌لینک‌هایی که باید از آن‌ها دوری کنید!

بک لینک
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بر کسی پوشیده نیست که کمیت و کیفیت بک لینک‌های شما تعیین‌کننده موفقیت یا شکست کمپین‌های سئو سایت شما است. اما بک لینک‌ها با هم یکی نیستند، و هزاران جزئیات به ظاهر کوچک می‌تواند به شدت در اعتبار یک بک لینک تأثیر بگذارد. به همین دلیل، در این مطلب به بررسی بهترین و بدترین بک لینک‌ها در سئو خواهیم پرداخت.

بک لینک های مفید و کاربردی برای سئو

بک لینک‌ها می‌توانند باعث پیشرفت یا شکست سئوی سایت شما شوند. اگر لینک‌های خوب زیادی دریافت کنید، گوگل فوراً متوجه می‌شود که شما فردی هستید که مردم ارزش دیدن محتوای او را دارند. حال اگر بسیاری از بک لینک‌های اسپم دریافت کنید خواهید دید که رتبه‌هایتان چگونه سقوط خواهند کرد. اما چه چیزی برخی از بک لینک‌ها را عالی می‌کند؟

به طور کلی، بهترین بک لینک‌ها، بک لینک‌های مرتبط (dofollow) از وب‌سایت‌های معتبر هستند، جایی که لینک در محتوای اصلی صفحه ظاهر می‌شود. اگرچه شما باید بک لینک‌های با کیفیت بالا را هدف قرار دهید، اما مشکلی ندارد برای پیش‌برد اهداف سئو از وبسایت‌های میان رده هم لینک بگیرید، اما به هر قیمتی از لینک‌های با کیفیت پایین اجتناب کنید.

از بک لینک‌ها برای توزیع اعتبار وب سایت‌های پیرامون استفاده می‌شود. بک لینک‌های با کیفیت بالا اساساً نشان می‌دهند که وب سایت مبدأ به وب سایت مقصدی که در این موضوع خاص اشاره می‌کند، اعتبار و کیفیت ارسال می‌کند و سزاوار است که بیشتر مشاهده شود.

این به این دلیل است که بک لینک‌ها مانند «رای اعتماد» عمل می‌کنند. کیفیت بک لینک نشان‌دهنده کیفیت رای است. کیفیت به اضافه تعداد بک لینک‌هایی که دارید، به گوگل بینش خوبی در مورد ارتباط و اعتبار صفحه پیوند شده می‌دهد.

به عبارت دیگر بسیاری از بک لینک‌های بی‌کیفیت می‌توانند قویاً نشان دهنده این باشند که وب سایت شما شایسته نمایش در بالای صفحه نیست. به علاوه گاهی اوقات می‌تواند آشکارا نشان دهند که شما مشغول لینک‎‌سازی اسپمی هستید که هدف آن‌ها بازی با الگوریتم است (سئوی کلاه سیاه).

از سوی دیگر، داشتن تعداد زیادی رای با کیفیت بالا به گوگل نشان می‌دهد که شما سطح خاصی از اعتبار را در صنعت خود ایجاد کرده‌اید. شهرت، اعتبار و کمک کلی شما برای Google مهم است زیرا هدف آن جلب رضایت کاربر هدف است. درواقع با تمرکز بر بک لینک‌های با کیفیت، می‌توانید تقریباً به طور کامل از نگرانی در مورد تأثیر منفی سئوی خود جلوگیری کنید. به عبارت دیگر اگر «کار اشتباهی انجام نداده‌اید» نیازی به نگرانی نیست.

اما بک لینک‌های با کیفیت بالا نه تنها برای مزایای مستقیم سئو مهم هستند بلکه آن‌ها می‌توانند ترافیک مرتبط‌تری را برای شما به ارمغان بیاورند و درها را به روی مشارکت با تأثیرگذاران و رسانه‌ها باز کنند. این می‌تواند به نوبه خود تمام تلاش‌های بازاریابی شما را به حرکت درآورد زیرا شناخت از برند شما افزایش پیدا می‌کند.

9 ویژگی رایج بک لینک‌های با کیفیت بالا

بک لینک از وب سایت‌هایی با موضوع مرتبط

وقتی صحبت از بک لینک می‌شود، ارتباط بسیار مهم است. از آنجایی که بک لینک‌ها همچون نقل قول‌های آکادمیک برای وب سایت شما کار می‌کنند، همیشه بهترین کار این است که توسط متخصصان صنعت شما تأیید شوند.

به عنوان مثال، تصور کنید که وب‌سایت شما در مورد ماهیگیری است. در این صورت، یک بک لینک از یک وب‌سایت معتبر در مورد زندگی در فضای باز یا شکار، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. این قضیه علی الخصوص آنگاه که محتوای خاصی که به شما پیوند می‌دهد، مربوط به موضوع شما باشد، بهینه می‌شود.

بک لینک از وب سایت‌های معتبر

هیچ عدد عینی واقعی وجود ندارد که بتوانیم برای اعتبار یک وب سایت قرار دهیم، با این وجود دریافت بک لینک از یک وب سایت با کیفیت بالا همیشه عالی است. مثلاً اگرچه ممکن است یک بک لینک خاص از یک رسانه معتبر مانند Entrepreneur.com در جایگاه شما نباشد، باز هم می‌تواند بسیار مفید باشد. حداقل معرفی شدن توسط چنین رسانه‌ای یک دستاورد بزرگ است. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که برای آن پاداش مناسبی دریافت کنید.

بک لینک از صفحات با لینک‌های کیفیت بالا

فاکتور مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا صفحه‌ای که به شما لینک می‌دهد دارای بک لینک‌های ورودی با کیفیت بالا است یا خیر. همان‌طور که می‌دانید بک لینک‌ها یکی از فاکتورهای برتر برای رتبه‌بندی در گوگل هستند و ارزش آن‌ها به وب‌سایت هدف منتقل می‌شود. اگر بک لینک شما از یک صفحه وب معتبر می‌آید، می‌توانید انتظار داشته باشید که بخشی از آن قدرت به شما نیز منتقل شود.

بدنبال بک‌لینک‌های فالوو باشید

یکی از عوامل مهمی که باید به آن توجه کنید این است که بک لینک‌های شما dofollow یا nofollow هستند. بک لینک‌های Nofollow همچنان دارای ارزش هستند اما اعتبار کمتری را عبور می‌دهند، حتی اگر برخی از وبمستران با آن مخالف باشند و از آن‌ها اجتناب کنند. اما بک لینک‌های dofollow تا حد ممکن اعتبار خود را عبور می‌دهند. به همین دلیل، هنگام تجزیه و تحلیل بک لینک‌های خود، توجه داشته باشید که کدام لینک‌ها dofollow و nofollow هستند.

بک لینک‌های ابتدای متن

محل قرارگیری بک لینک‌ها در صفحه نیز مهم است. گوگل در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت خود به صراحت از ارزیاب‌ها می‌خواهد که بخش‌های مختلف محتوای صفحات وب را علامت‌گذاری کنند. آن‌ها هر بخش را براساس نوع محتوای موجود در آن تعریف می‌کنند.

این سه نوع محتوا عبارتند از: محتوای اصلی (MC)، محتوای تکمیلی (SC) و تبلیغات یا کسب درآمد (تبلیغات). طبعاً بک لینک‌ها از ناحیه محتوای اصلی، در قیاس با لینک‌های محتوای تکمیلی یا تبلیغات امتیاز بیشتری را انتقال می‌دهند.

به علاوه، این احتمال وجود دارد که بک لینک‌هایی که در ابتدای محتوا قرار دارند کمی بیشتر از آن‌ها که در پایین قرار دارند، ارزشمند باشند. البته این موضوع هنوز ثابت نشده است.

بک لینک با انکرتکست‌های غنی از کلمات کلیدی

بک لینک‌هایی با انکرتکست‌های غنی از کلمات کلیدی، چنین شناسایی شده است که ارزش بیشتری به صفحات شما می‌دهند. برای اثبات آن، توضیح اصلی گوگل را در نظر بگیرید:

«اولاً، لنگرها (عبارات لینک شده) اغلب توضیحات دقیق‌تری از صفحات وب نسبت به خود صفحات ارائه می‌دهند.»

البته اهمیت انکرتکست‌ها (متن‌های لنگر یا عبارات کلیدی) مثل گذشته نیست. زیرا امروزه گوگل در درک محتوای یک صفحه بهتر عمل می‌کند. با این حال، متن لنگر(انکرتکست) هنوز نقش مهمی دارد. یک بک لینک با کیفیت بالا از یک وب سایت معتبر با عبارات لینک‌شدۀ غنی از کلمات کلیدی، می¬تواند برای رتبه¬بندی صفحه شما یک تقویت‌کننده اساسی باشد.

همچنین انکر تکست‌ها یک عامل تأثیرگذار اصلی برای تشخیص هرزنامه (Spam) هستند. گوگل می‌تواند به واسطه تجزیه و تحلیل انکر تکست‌های وب‌سایت طرح‌های بک لینکی را که سعی می‌کنند سیستم را بازی دهند، شناسایی کند.

به همین دلیل بدون تلاش برای حذف محدودیت‌ها روی لینک‌سازی طبیعی تمرکز کنید. مضاف بر اینکه اکثریت آن‌ها باید متن‌های لینک شده‌ای باشند که نام برند در آن‌ها استفاده شده است یا آدرس سایت مستقیماً لینک شده باشد.

به خصوص هنگامی که به صفحات لندینگ (landing) نگاه می‌کنید، داشتن تعداد زیادی لینک حاوی کلمات کلیدی می‌تواند نشانه هرزنامه یا همان اسپم باشد. این به این دلیل است که صاحبان وب سایت‌هایی که معمولاً بک لینک ایجاد می‌کنند تمایلی به پیوند مستقیم به صفحات فروش ندارند. همچنین تا حدی به همین دلیل است که وبلاگ‌نویسی برای شرکت‌ها بسیار محبوب شده است چون به شما امکان می‌دهد برای محتوایی که دیگران ارزشمند می‌دانند بک لینک کسب کنید و آن ارزش را از طریق پیوند داخلی به صفحات مهم منتقل کنید.

بک لینک از محتوای عمیق و ارزشمند

هرچه محتوایی ارزشمندتر باشد، بک لینک‌های آن اعتبار بیشتری را عبور می‌دهند. یک نشانه خوب از عالی بودن یک بک لینک این است که آیا قبلاً ترافیکی از Google دریافت کرده یا خیر. به عنوان مثال، اگر مقاله‌ای که به شما پیوند دارد، پیش از این برای یک کلمه کلیدی رقابت برانگیز، در بالاترین رتبه قرار دارد، می‌توانید مطمئن باشید که سایت معتبر دیده می‌شود.

به‌علاوه، اگر آن صفحه قبلاً حجم خوبی از ترافیک دریافت می‌کند، احتمال این وجود دارد که به دلیل اثر سرریز، مقداری ترافیک ارجاعی از آن دریافت کنید.

آخرین مورد مهم این است که به دنبال بک لینک‌هایی باشید که به صورت متنی در متن پیوند داده شده‌اند. جملات پیرامون بک لینک شما نیز می‌تواند به نفع شما نظر کاربران و موتورهای جستجو را به خود جلب کند.

بک لینک‌های متنی به کاربر دلیلی برای کشف محتوای شما می‌دهد. همچنین می‌تواند نشانه خوبی برای گوگل باشد، زیرا به موتور جستجو کمک می‌کند تا موضوع شما را محدود کند (محدود به عبارت کلیدی لینک شده) و هدف جستجوی دقیقی را تعیین کند که پست شما را باید برای آن رتبه‌بندی کند.

نمونه‌ای از یک بک‌لینک با کیفیت بالا

با پیروی از نکات بالا در اینجا آنچه که یک لینک را خوب می‌کند، با یک نمونه توضیح خواهیم داد. لینک مورد نظر از وب سایت محترم Hubspot.com است. در آن، ما نظر خود را در مورد چند افزونه عالی وردپرس بیان می‌کنیم.

Hubspot، خود سایت بسیار معتبری است. آن‌ها برای هزاران کلمه کلیدی در صنعت مشابه ما رتبه خوبی دارند و بنابراین، می‌توانیم فرض کنیم که گوگل این پیوند را بسیار مرتبط می‌بیند.

خود لینک بسیار مناسب قرار داده شده است و کاربر می‌داند که وقتی روی آن کلیک می‌کند چه انتظاری دارد. خود صفحه “تُنک” نیست و تقریباً 3000 کلمه محتوا در آن وجود دارد. بهتر آن‌که لینک در قسمت محتوای اصلی ظاهر می‌شود، به این ترتیب ما مطمئن هستیم که سیگنال‌های مناسبی را به گوگل می‌دهد. علاوه بر این، 115 مورد از وب سایت‌های با کیفیت بالا به خود مقاله Hubspot پیوند دارند.

در نهایت، لینک نیز (dofollow) است، به این معنی که ارزش کامل بالقوه خود را به صفحه ما منتقل می‌کند.

با این حال، سرانجام شما می‌خواهید «پیوندهای عمیق» داشته باشید که به صفحات دیگری غیر از صفحه اول شما اشاره می‌کنند. زمانی که رقابت بر روی کلمات کلیدی خاص، سخت است، شما به پیوندهایی نیاز دارید که مستقیماً به صفحه دقیقی اشاره کنند که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی کنید.

همان‌طور که گفته شد، شما همیشه نمی‌توانید به طور طبیعی لینک مستقیمی به صفحات مهم خود دریافت کنید. اگر سعی کرده بودیم که بک لینک خود را در آنجا «به زور» وارد کنیم، HubSpot ممکن بود مشارکت ما را رد کند. علاوه بر این، از آنجایی که گوگل در حال پیشرفته‌تر شدن است، می‌توانستند متوجه یک عمل پیوند بد شده باشند.

به همین دلیل، صداقت و راستگویی به ما کمک کرد تا با HubSpot شهرت بهتری داشته باشیم که به سئوی ما کمک کرد. مهم است که به یاد داشته باشید در پست مهمان به ندرت «موارد کامل و راست کار ما» را با لینک‌های خود دریافت می‌کنیم. در هر صورت در اینجا هدف خرید رپورتاژ آگهی یا لینک بیلدینگ نیست. شما می‌خواهید یک لینک طبیعی از یک دامنه معتبر داشته باشید.

درواقع الگوریتم‌های گوگل به نوعی با دقت به دنبال تعداد زیادی از آن «لینک‌های راست کار ما» هستند، زیرا به طور واضح یک لینک پولی را نشان می‌دهند.

کدام بک لینک‌ها برای شما کم اهمیت هستند؟

به طور کلی بسیاری از سئوکاران از ساخت لینک‌های nofollow اجتناب می‌کنند، زیرا آن‌ها را بی اهمیت می‌دانند. با این وجود لینک‌های nofollow لزوماً بد نیستند و برای اثبات آن، گوگل در سال 2020 نحوه برخورد با آن‌ها را تغییر داد. به همین خاطر برای پاسخ به اینکه کدام بک لینک برای شما کمتر اهمیت دارد یا می‌تواند به سئوی شما صدمه بزند، باید جای دیگری را جستجو کنیم.

یک رویکرد واقعی‌تر این است که از دستورالعمل‌های گوگل پیروی کنیم. گذشته از همه این‌ها گوگل مخالف لینک‌های nofollow نیست. با این حال، آن‌ها دستورالعمل‌های دقیقی برای انواع لینک‌های مخرب دیگر دارند.

به عنوان یک قاعده کلی، شما می‌خواهید از بک لینک‌های اسپم با کیفیت پایین اجتناب کنید، زیرا آن‌ها کم ارزش‌ترین هستند یا به طور بالقوه می‌توانند به سئو آسیب وارد کنند. بک لینک‌های اسپم معمولاً به‌صورت خودکار تولید می‌شوند؛ آن‌ها اغلب به زبان دیگری هستند و در وب‌سایت‌های اسپم با محتوای تُنک یا تکراری ظاهر می‌شوند.

لینک‌های Nofollow به دلایل بسیاری بخشی طبیعی از اینترنت هستند و اغلب می‌توانند ارزش وب‌سایت شما را ثابت کند در مقایسه با این‌که سایت شما اصلاً لینک یا منشن (ذکر نام) نشده باشد. این را در نظر بگیرید؛ یک رسانه بزرگ مانند فوربس تصمیم می‌گیرد یکی از مقالات شما را منتشر کند. با این حال، طبعاً چون مطمئن نیستند که آیا وب سایت شما یک یا دو سال دیگر فعال خواهد شد، تصمیم می‌گیرند که لینک آن را فالو نکند.

چنین مشارکتی می‌تواند برای برند شما عالی باشد و به عنوان پاداشی بزرگ در دراز مدت برای شما مشتریان بیشتری بیاورد و شما را در معرض دید بیشتری قرار دهد. از آنجایی که پیوند nofollow ممکن است پاداش بلند مدت و بزرگی ارائه نکند، اما اگر از این دید به آن نگاه کنید، بطور بالقوه می‌توانید تمام مزایای دیگر را از دست بدهید.

در ضمن متاسفانه بک لینک‌های اسپم، بی‌کیفیت و بد، اجتناب ناپذیر است. تقریباً هر وب سایت در حال رشدی در مقطعی یکی از آن‌ها را دریافت می‌کند. اما خوشبختانه گوگل می‌تواند بسیاری از این لینک‌ها را با استفاده از الگوریتم پنگوئن خود شناسایی کند. گوگل اغلب آن‌ها را به عنوان یک عامل تأثیرگذار در ایندکس (نتایج جستجو) حذف می‌کند و شما جریمه نمی‌شوید.

این به این معنی است که آن‌ها سایت شما را در حالت «نگهداری پروفایل لینک» (به روزرسانی پروفایل لینک) قرار می‌دهند و اگر فقط یک لینک بد دریافت کردید شما را مستقیماً جریمه نمی‌کنند.

با وجود این، اگر الگوریتم گوگل تشخیص دهد که پس از مدتی همچنان بک لینک‌های بدی به دست می‌آورید و اگر بتواند تشخیص دهد که آیا این کار را عمدی انجام می‌دهید یا خیر؛ ممکن است جریمه شوید. در گذشته در این حالت وب‌سایت شما به‌ عنوان مشکوک علامت‌گذاری می‌شد و تیم بررسی Google (متشکل از هزاران بازبین انسانی) می‌توانست علیه آن اقدام کند. این به عنوان اقدام دستی “Manual Action” شناخته می‌شود.

با این حال، امروزه بیشتر جریمه‌ها به صورت خودکار هستند و زمانی اعمال می‌شوند که معیارهای خاصی در الگوریتم‌های اختصاصی گوگل برآورده شوند. برای طبقه‌بندی آسان‌تر یک پیوند با کیفیت پایین، بیایید به رایج‌ترین ویژگی‌های آن‌ها نگاه کنیم.

7 ویژگی رایج بک لینک‌های بی‌کیفیت

1. پیوندهایی از محتوای خطرناک یا «ممنوع»

یک تاکتیک محبوب برای بدتر کردن امتیاز هرزنامه (اسپم) یک وب سایت این است که کلی لینک را از محتوای صریحی بگذاریم که برای همه مخاطبان نامناسب است. اجتناب از چنین لینک‌هایی مهم است زیرا آن‌ها می‌توانند موتورهای جستجو را گیج کنند و آن‌ها از محتوای شما رو برگردانند. اگر وب سایت شما در موضوع YMYL (Your Money or Your Life که در اصطلاح به سایت‌های اشاره می‌کند که برای جان یا پول انسان‌ها خطر ایجاد می‌کنند) باشد، این پیوندها می‌توانند مضر باشند.

2. لینک از وب سایت‌های کوپن (کدهای تخفیف)

پیوندهای کوپن رایگان لزوماً برای سئو بد نیستند زیرا گوگل به راحتی آن‌ها را پیدا کرده و نادیده می‌گیرد. اخیرا، گوگل تلاش زیادی برای تغییر نحوه برخورد با هرزنامه‌ها در وب از جمله بک لینک‌ها انجام داده است. این به آن معنا است که در حالی‌که چنین بک لینک‌هایی در گذشته می‌توانستند شما را جریمه کنند، امروزه گوگل به سادگی به دنبال نادیده گرفتن چنین سیگنال‌هایی است.

3. بک لینک صفحه پروفایل تُنک

این‌ها اگرچه لزوماً مضر نیستند، اما بک لینک‌های پروفایل برای سئوی شما کار زیادی انجام نمی‌دهند. به طور کلی، لینک‌های پروفایل می‌توانند به راحتی توسط گوگل شناسایی و طبقه‌بندی شوند که به موتور جستجو اجازه می‌دهد به سادگی آن‌ها را نادیده بگیرد. بک لینک‌های پروفایلی از دسته پرطرفدار برای سئوکاران هستند، اما همانطور که گفته شد تاثیر چندانی ندارند.

4. لینک‌های پولی مخصوص سئو

گوگل به شدت مخالف خرید لینک صرفاً برای ارزش سئویی است که برای شما به ارمغان می‌آورد. در واقع، گوگل با هرگونه تاکتیک لینک‌سازی مخالف است که ارزش، حول خود لینک می‌چرخد. چنین شیوه‌هایی نه تنها سعی می‌کنند الگوریتم رتبه‌بندی را بازی دهند، بلکه محیطی غیرصادقانه را برای رقبا و کاربران نهایی ایجاد می‌کنند.

به همین دلیل، از خرید بک لینک‌ انبوه و به تعداد زیاد دوری کنید، سایت‌هایی که در ازای پرداخت هزینه برای لینک‌ها نتایج عالی را وعده می‌دهند. در عوض سعی کنید واقعاً ارزشی برای اینترنت و مشتریان بالقوه خود ارائه دهید. انجام این کار نه تنها سئوی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه تلاش‌های بازاریابی شما را نیز توسعه می‌دهد.

اینکه شما برای کدام لینک پول پرداخت کرده‌اید برای گوگل تقریبا غیرقابل تشخیص است. اما مطابق الگوریتم‌های خاصی می‌تواند هدف از ایجاد یک لینک تازه را متوجه شود و در دراز مدت کسانی را که قصد فریب الگوریتم‌ها را دارند را جریمه کند.

5. شبکه‌های وبلاگ خصوصی

مانند لینک‌های سئوی پولی، لینک‌های PBN یکی از مهم‌ترین موارد برای موتورهای جستجو هستند. فرضیه پشت PBN ساده است. PBNها شبکه‌ای از وب سایت‌هایی است که یک شخص یا یک شرکت مالک آن است. PBNها اغلب در سطح پایین نگه داشته می‌شوند تا الگوریتم‌های گوگل این لینک‌ها را کشف نکنند.

این تعریف به تنهایی به شما می‌گوید که آیا به آن‌ها نیاز دارید یا خیر. در حالی‌ که در سئو کلاه سیاه به طور مداوم تأیید کرده‌اند که PBNها می‌توانند رتبه‌بندی شما را بهبود دهند، نتایج بدست آمده اغلب کوتاه مدت هستند. به‌روزرسانی‌ها و اعلانات الگوریتمی Google مرتباً اعلام می‌کند که اثر رتبه‌بندی بالای بسیاری از PBNهای بزرگ و کوچک از بین می‌رود.

6. بک لینک‌های بی‌ربط و با کیفیت پایین

بسیاری از بک لینک‌های بی‌کیفیت به صورت فراگیر به سئوی سایت شما آسیب نمی‌رسانند. به این دلیل که گوگل ترجیح می‌دهد بک لینک‌های با کیفیت پایین را نادیده بگیرد تا این‌که وب سایت‌ها را به خاطر آن‌ها جریمه کند. با این همه پیوندهای با کیفیت پایین نیز تأثیر مثبتی ندارند.

با گذشت سال‌ها، الگوریتم گوگل در شناسایی بک لینک‌هایی که هر کسی می‌تواند بسازد، پیشرفت کرده است. علاوه بر این، نگرانی «سئوی منفی» در جامعه نیز زیاد بوده است. هر دوی این عوامل غول موتورهای جستجو را وادار به تغییر نحوه تأثیر بک لینک‌های با کیفیت پایین، بر رتبه‌بندی وب سایت کرده است. به جای جریمه کردن وب سایت‌ها، آن‌ها به سادگی لینک‌ها را نادیده می‌گیرند. با این حال، مجازات در برخی موارد شدید هنوز ممکن است.

به همین دلیل از ایجاد لینک در وب سایت‌های نامربوط با محتوای کم کیفیت خودداری کنید. در بهترین حالت، وقت خود را تلف می‌کنید و در بدترین حالت ممکن است شما را جریمه کنند.

7. بک لینک‌های اسپم به زبان‌های دیگر

یکی از بدترین نوع بک لینک‌هایی که می‌توانید دریافت کنید، لینک‌های با کیفیت پایین از زبان دیگری است. معمولاً این بک لینک‌ها توسط ابزارهایی تولید می‌شوند که قول ایجاد لینک خودکار را می‌دهند. با این حال، این پیوندها اغلب توسط گوگل نادیده گرفته می‌شوند زیرا ارزشی ندارند. در بدترین حالت، آن‌ها حتی می‌توانند به سئو سایت شما آسیب برسانند. درواقع برخی از ابزارهای محبوب سئو سعی می‌کنند در هنگام محاسبه امتیازات اسپم وب سایت شما، چنین پیوندهایی را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید :

نکات مفید برای یک استراتژی لینک‌سازی تاثیرگزار

نمونه‌ای از یک بک لینک بد

همان‌طور که اشاره کردیم، رشد برخی از بک لینک‌های اسپم که اجتناب ناپذیر هستند، از کنترل شما خارج است اگر برخی وب سایت‌های مخرب، به صورت خودکار به شما لینک دهند، هیچ کس در برابر بک لینک‌های بد «ایمن» نیست و احتمالاً در برخی مواقع تعدادی از آن‌ها را دریافت خواهید کرد.

ما یک بک لینک از یک «وب سایت کد تخفیف رایگان» دریافت کرده‌ایم. از نظر ظاهری، من مطمئن هستم که این پیوند به طور خودکار ایجاد شده است زیرا هزاران وب سایت اینترنت هستند که این کار را انجام می‌دهند و صفحات را به صورت پویا ایجاد می‌کنند.

همان‌طور که می‌بینید، لینک به صورت متنی قرار نمی‌گیرد و به ندرت محتوایی در صفحه وجود دارد. محتوای صفحه کم است و احتمالاً تکراری است که از وب سایت دیگری حذف شده است. همچنین مطلقاً به موضوع مربوط نیست («کدهای تخفیف» در مقابل «استراتژی‌های بازاریابی»).

در اینجا می‌بینید که این وب سایت به هیچ وجه معتبر نیست. هیچ ترافیک مرتبطی از موتورهای جستجو دریافت نمی¬کند؛ و بنابراین گوگل آن را به عنوان یک مرجع در مورد موضوع خاصی نمی‌بیند.

علاوه بر این، این پیوند (nofollow) است. البته، معمولاً من پیوند dofollow را ترجیح می¬دهم، اما در این مورد، از این وضعیت خوشحالم. آخرین چیزی که می‌خواهم، لینک‌های dofollow هرزنامه و نامربوط است که می‌تواند پنهانی به سایت ما آسیب برساند.

علاوه بر این، هیچ پیوندی به این صفحه نیز اشاره نمی¬کند که به این معنی است که مقدار PageRank برای صفحه بسیار پایین است.

برآیند این مورد این بود که خود وب سایت نیز به هیچ وجه به ما مربوط نیست. آن¬ها یک وب سایت کد تخفیف رایگان هستند و ما یک ابزار SEO هستیم. نکته اصلی این است که این پیوند عملاً بی‌ارزش است.

نتیجه

به یاد داشته باشید که می‌توانید به سرعت کیفیت یک بک لینک را براساس احساسی قضاوت کنید که در مورد آن دارید. اگر یک بک لینک واقعی به دست آورده¬اید و به آن افتخار می‌کنید، احتمالاً گوگل مزایای آن را به شما می‌دهد. ضمن آن‌که اگر می‌دانید که یک لینک خاص صادقانه و شفاف نیست و فقط به سئوی شما کمک می‌کند، احتمال دارد که یک بک لینک با کیفیت پایین باشد.

یکی از تکنیک‌های ساده‌ای که برای قضاوت در مورد کیفیت بک لینک استفاده می‌کنم این است: تصور کنید خدمات سئو را به مشتری ارائه می‌دهید که از شما بهترین انتظار را دارد. آیا صادقانه به اشتراک‌گذاری بک لینک با مشتری خود افتخار می‌کنید یا سعی می‌کنید آن را پنهان کنید؟ پاسخی که می‌دهید شما را به راه درست هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید : 

ارتباط بین یک‌لینک و سئو وبسایت

منبع:

morningscore