آنچه در این مطلب خواهید خواند

ارتباط بین بک لینک و سئو وب‌سایت

backlink-seo-rushweb
آنچه در این مطلب خواهید خواند

بک لینک‌های خوب از منابع معتبر و قابل اعتماد نه تنها به شما کمک می‌کند تا از نظر سئو رتبه بالاتری داشته باشید، بلکه این بک لینک‌ها می‌توانند اعتبار شما را به عنوان یک کسب و کار نیز افزایش دهند.

به این موضوع فکر کنید… فرض کنید شما یک استارت آپ در حوزه فناوری هستید، این احتمال وجود دارد که افراد زیادی در مورد کسب و کار شما (هنوز) اطلاع خاصی نداشته باشند. بنابراین اگر موفق به کسب پوشش مطبوعاتی و دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر خبری شوید، به دلیل اعتبار این دامنه‌ها در فضای فناوری، اعتبار قابل توجهی خواهید داشت.

اگر همچنان به دریافت لینک از سایت‌های معتبر ادامه دهید، تبدیل به یک مرجع مهم در وب می‌شوید چرا که وب‌سایت‌های معتبر به کسب و کار شما اشاره می‌کنند و به شما کمک می‌کند که هم برای گوگل و هم برای کاربرانش یک چهره قابل اعتماد شوید.

در این پست وبلاگ، توضیح خواهیم داد که چرا بک لینک‌ها یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های سئو هستند.

اول اینکه بک لینک چیست؟

بک لینک‌ها لینک‌هایی هستند که روی منابع خارجی قرار می‌گیرند و به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند، آن‌ها می‌توانند از هر صفحه سایتی باشند اما اغلب از پست‌های وبلاگ یا مقالات هستند. کمیت و کیفیت بک لینک‌هایی ورودی که یک سایت دارد نشانگر محبوبیت و اعتبار آن است.

در سال 2016، گوگل تأیید کرد که در کنار محتوا، بک لینک‌ها اکنون یکی از دو سیگنال مهم مورد استفاده برای رتبه‌بندی وب سایت‌ها هستند.

رای اعتماد

اگر می‌خواهید وب‌سایتی موفق داشته باشید، باید به حوزه‌هایی فراتر از آنچه در سایت شما وجود دارد توجه کنید.

بک لینک‌ها را به عنوان شهرت یک وب سایت در اینترنت در نظر بگیرید، رای اعتماد به واسطه لینکی گرفته می‌شود که از وب سایت A به وب سایت B اشاره می‌کند. هنگامی که به اندازه کافی بک لینک‌هایی که کیفیت بالایی دارند و به یک سایت می‌آیند، سیگنال‌های مثبتی را به موتورهای جستجو ارسال می‌کند و به گوگل اطلاع می‌دهد که سایت ارزشمند است.

به طور مثال اگر پنج نفر که یکدیگر را نمی‌شناسند، رستورانی را به عنوان بهترین رستوران در شهرتان توصیه کنند، احتمالاً باور می‌کنید که رستوران خوبی است. همین مفهوم برای الگوریتم جستجوی گوگل نیز صدق می‌کند. اگر چندین سایت خارجی به شما لینک داده‌اند، احتمالاً به این معنی است که سایت شما حاوی اطلاعات به روز، مرتبط و مفیدی است که باید به تعداد بیشتری از کاربران نشان داده شود.

کیفیت بک لینک

یک بک لینک با کیفیت، زمانی است که سایت شما توسط دامنه معتبری که موتورهای جستجو به آن اعتماد دارند، لینک شده باشد. این اعتماد با مجموعه‌ای از عوامل اندازه‌گیری می‌شود که عبارتند از:

  • نمرات کیفیت دامنه سایت از منابعی مانند moz.com
  • ساختار دامنه سطح بالا (TLD) URL
  • ارتباط بک لینک با موضوع سایت شما
  • سن دامنه بک لینک

نوع سایت

به طور خلاصه، یک دامنه معتبر، منبعی است که هم موتورهای جستجو به آن اعتماد دارند و هم کاربر به آن اعتماد دارد.

کدام ابزار سئو را می‌توان برای تعیین این مورد استفاده کرد؟

با استفاده از ابزار بک لینک Majestic، می‌توانیم یک بک لینک با کیفیت خوب را از طریق Trust Flow و Citation Score و همچنین توانایی آن برای دیدن نوع سایت تعیین کنیم. خواه بک لینک دایرکتوری باشد یا وبلاگ و غیره.

ابزار رسیدگی بک لینک SEMrush به شما امکان می‌دهد تا اعتبار کلی دامنه بک لینک و همچنین معیار اسپم بودن آن را تعیین کنید (این به ویژه هنگام بررسی نمایه بک لینک سایت مفید است).

معیار «رتبه‌بندی دامنه» Ahrefs در درک قدرت کلی بک لینک مؤثر است. همچنین ابزار بک لینک‌های آن نیز برای بررسی دامنه‌ها به لحاظ ارجاع تاریخی و در یک بازه زمانی مشخص، عالی است.

تأثیر بک لینک‌ها در چشم انداز SERP

شکی نیست که بک لینک‌ها تأثیر قابل توجهی بر قابلیت رتبه‌بندی سایت در جستجوی گوگل دارند، اما بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها از یک منبع امن و موثق می‌آیند.

موتورهای جستجو از الگوریتم‌های پیچیده‌ای برای تعیین سطح دید یک سایت در SERP استفاده می‌کنند. در نمودار زیر، هر حباب نشان دهنده یک وب سایت خاص و یک لینک مربوطه است که به یکدیگر اشاره می‌کنند. هر چه یک وب‌سایت لینک‌های ورودی (یا لینک‌های معتبر) بیشتری دریافت کند، اهمیت بیشتری برای کاربران و موتورهای جستجو خواهد داشت.

برای نمونه از آنجایی که وب سایت B اکثر لینک‌های ورودی را دریافت می‌کند، بیشترین دید (38.4%) را در جستجوی وب دارد.

 

جالب است بدانید که در سال 2020، Backlinko و Ahrefs مطالعه مشترکی را انجام دادند که در آن، 11.8 میلیون نتیجه جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها دریافتند که صفحات با تعداد بک لینک بالاتر در گوگل رتبه بالاتری دارند و این نشان دهنده ارتباط واضح بین بک لینک‌ها و رتبه‌بندی صفحات بالاتر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که نتیجه شماره 1 در صفحه اول نتایج، نسبت به رتبه‌بندی صفحات بین 2 و 10، تقریباً 4 برابر بک لینک‌ دارد.

اگر نیاز به خرید بک لینک دارید، وارد پیوند لینک شده شوید.

چگونه می‌توانیم تعداد و کیفیت بک لینک سایت را بهبود دهیم؟

به عنوان سئوکار، اقدامات مختلفی وجود دارد که می‌توانیم برای پیشبرد این حوزه اجرا کنیم، از جمله:

بررسی وضعیت لینک‌های وبسایت

انجام ارزیابی‌های منظم و بررسی بک لینک‌های موجود و دامنه‌های ارجاع دهنده باید عادت متداول سئو باشد. از طریق این بررسی‌ها، ما می‌توانیم هر کاستی یا هر فرصتی را برای سایت شناسایی کنیم.

مثلاً تعداد لینک‌های مشکوکی که باید رد کنیم، یا لینک‌های خرابی که نیاز به تعمیر دارند، یا بهینه‌سازی انکر تکست (Anchor Text) و یا ردیابی میزان موفقیت کارمان. انبوهی از اقدامات مفید وجود دارند که می‌توانیم از ارزیابی بک لینک به دست آوریم. آن را به مثابه یک بازشناسی در نظر بگیرید، هنگامی که موضوع منظور نظر را درک کردیم، می‌توانیم یک راه حل موثر ارائه دهیم.

ایجاد محتوای معنادار

محتوای جالب و مفید(محتوای همیشه سبز) هرگز از مد نمی‌افتد. اگر یک کسب و کار بتواند وبلاگ یا مقاله‌ای بنویسد که خواننده را مجذوب خود کند، طبیعتاً در بین دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود. «کیفیت» یک مقاله معمولاً از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است، اما از نظر سئو، این یک فاکتور یکسان است،

آن‌ها باید خوانندگان را وادار کنند که محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند. برای رسیدن به این هدف، محتوا باید از داده‌های اصلی استفاده کند، حاوی اطلاعات منحصر به فرد باشد و در یک منبع موضوعی و معتبر منتشر شود.

محتوای فراگیر

ایجاد محتوای با کیفیت بالا به شما کمک می‌کند تا به صورت ارگانیک از ناشرانی که برای کار شما ارزش قائل هستند، لینک بگیرید. اما گذشته از این برای به دست آوردن لینک‌های بیشتر، باید با وبلاگ‌ها و وب سایت‌های دیگر ارتباط برقرار کنید تا به آن‌ها کمک کنید محتوای شما را پیدا کنند و انتخاب کنند که به شما لینک دهند.

اهمیت کیفیت بر کمیت

در حالی که گوگل به ساخت الگوریتم جستجوی همیشه در حال تکامل خود ادامه می‌دهد، کیفیت بک لینک‌ها همیشه مهمتر از تعداد آن‌ها خواهد بود. در روزهای اولیه سئو، کسب‌ و کارها اساساً می‌توانستند تعداد نامحدودی از لینک‌ها را از طریق سایت‌های مصنوعی برای افزایش رتبه‌بندی و ترافیک، «ساخت» یا پرداخت کنند. اکنون این مورد به عنوان سئو کلاه سیاه مطرح است که گوگل سایت‌ها را به خاطر آن جریمه می‌کند.

برخلاف کمیت لینک‌های ورودی سایت شما، تاکید بر کیفیت واقعی یک بک لینک تغییر کرده است. تنها چیزی که یک لینک با کیفیت نیاز دارد این است که از یک سایت یا منبع خبری معروف باشد، تا به همان اندازه ارزش و اعتبار به دست آورد.

یک لینک با کیفیت از یک وبسایت معتبر و با کیفیت ارزش بسیار زیادی نسبت به چندین لینک از چندین وبسایت بی‌کیفیت دارد.
اگر گوگل به وب سایتی که از آن لینک شده‌اید اعتماد کند، به آن لینک نیز اعتماد خواهد کرد.

نتیجه گیری

به دست آوردن بک لینک آسان نیست. متأسفانه، هیچ راه جادویی و یک شبه برای بهبود نمودار بک لینک سایت شما وجود ندارد.

تنها کلید موفقیت در ترکیب راهبردهای کاری بلندمدت (ساخت به سمت سیگنال‌هایE.A.T ) با راهکارهای کوتاه مدت نهفته است.

برای درک بهتر اهمیت بک لینک در سئو، باید به خاطر داشته باشید که اینترنت اساساً تعداد زیادی لینک به هم پیوسته است. اگر سایت‌های زیادی به سایت شما لینک دهند، احتمال این افزایش پیدا می‌کند که یک ربات جستجوگر آن را پیدا کرده و تمام اطلاعات را فهرست کند.

هرچه بک لینک‌های با کیفیت بیشتر به سایت شما منتهی شوند، به نظر گوگل سایت معتبرتر، مرتبط‌تر و مفیدتر است.

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی بهبود SEO خود هستید، با تیم راش وب تماس بگیرید.

هم چنین بخوانید :

آیا خرید بک لینک مضر است؟