آموزش ایجاد پرسش و پاسخ در گوگل با اسکیما

calendar 17 فروردین 1400

آموزش ایجاد پرسش و پاسخ در گوگل با اسکیما

پیشتر در مقاله ای کامل همه چیز درباره کدهای نشانه گذاری اسکیما و نحوه استفاده از آنها را برای وبمستران عزیز شرح دادیم. در این مقاله به تازه ترین مورد درباره اسکیما، یعنی ویژگی FAQ یا Frequent Answer and question یا همان پرسش و پاسخ متداول خودمان می پردازیم. به تازگی یکی دیگر از کدهای نشانه گذاری اسکیما، پس از رستوران و غذا، مقاله و سیستم ستاره دار کردن مطالب در کشور ایران قابل استفاده شدند و سایت های فارسی زبان می توانند از آنها برای برجسته تر کردن حضور خود در نتایج جستجو گوگل استفاده کنند.

برای دانلود نسخه pdf مقاله کلیک کنید.

پرسش و پاسخ یا FAQ در نتایج جستجو

پیش از هرچیز دقت کنید که اگر در وبسایت شما کاربران به سوالات یکدیگر پاسخ می دهند، این سبک نشانه گذاری مناسب صفحه شما نخواهد بود و باید از نشانه های QAPage استفاده کنید و نه FAQ.
صفحه پرسش و پاسخ متداول شامل لیستی از پرسش ها و پاسخ های پیرامون موضوعی خاص می شود. اگر این صفحات را به درستی نشانه گذاری کنید واجد شرایط حضور در Rich result گوگل می شوید و حضوری برجسته و زیبا خواهید داشت و طبیعتا توجه کاربران نیز به شما جلب می شود.
یک نمونه صفحه FAQ در نتایج گوگل به شکل زیر است:

این ویژگی در حال حاضر در تمام کشورهای دنیا در دسترس است و هم چنین در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل دیده می شود.

نحوه نمایش صفحه faq راش وب در نتایج گوگل

مقررات

اگر می خواهید صفحه FAQ شما مورد تایید گوگل باشد باید موارد زیر را رعایت کنید:
قوانین کلی کدهای نشانه گذاری
قوانین وبمستران گوگل
قوانین محتوا گوگل

قوانینی که باید در ساخت صفحه پرسش و پاسخ متداول رعایت کنید

تنها زمانی از صفحه FAQ استفاده کنید که صفحه شما لیستی از پرسش و پاسخ دارد. اگر صفحه شما یک پرسش واحد دارد و کاربران می توانند پاسخ های متفاوتی برای آن ثبت کنند، از QAPage بایستی استفاده کنید.

موارد صحیح

– صفحه سوال و جواب شما باید توسط خود سایت نوشته شده باشد و کاربران اجازه نوشتن پاسخ در آنها نداشته باشند.
– صفحه پشتیبانی یک محصول که پرسش و پاسخ های متداول آن را نوشته باشد و کاربران نتوانند پاسخ های دیگری را ثبت کنند.

موارد استفاده غیر صحیح

– صفحه ای از یک فروم و تالار گفتگو که کاربران پاسخ های مختلفی به پرسشی خاص ارائه می کنند.
– صفحه پشتیبانی یک محصول که کاربران می توانند پاسخ های مختلفی به پرسش واحدی بدهند.
– صفحه محصولی که کاربران می توانند پرسش ها و پاسخ های مختلفی را ثبت کنند.
– هر گز از FAQ برای اهداف تبلیغاتی استفاده نکنید.
– تمام محتوای پرسش و پاسخ ها باید در صفحه هدف نیز قابل رویت باشند.

آموزش ایجاد صفحه سوال و جواب در گوگل

برای این منظور به آدرس https://technicalseo.com/tools/schema-markup-generator بروید، هر سوال را در بخش Question و هر پاسخ را در بخش answer وارد کنید. سپس script ایجاد شده را کپی کنید و در فایل سایت خود وارد کنید. به همین سادگی!

بخوانید: آموزش وارد کردن انواع کدهای اسکیما به سایت وردپرس

وارد کردن کدهای جاوا اسکریپت در هد برگه یا نوشته بخصوص در وردپرس

اگر برای طراحی سایت از وردپرس استفاده می کنید، برای این منظور باید اول اسکریپت مورد نظرتون را بسازید. برای مثال اگر قصد اضافه کردن پرسش و پاسخ یا FAQ در نتایج گوگل برای صفحه بخصوصی از سایت وردپرسی دارید با ما همراه باشید.

می دانید که وردپرس به صورت پیش فرض اجازه دسترسی و ویرایش کدهای درون هد سایت رو به شما نمیده و باید با افزونه های insert header and footer این کار را انجام بدید. اما مشکل این افزونه اینجاست که کدهای شما را در تمام صفحات پخش می کنه و شما نمی خواهید این اتفاق بیافتد.

برای اضافه کردن کدها مانند اسکریپت ها به هد یا فوتر صفحه ای بخصوص لازمه که افزونه sogo header footer را نصب و فعال کنید. پس از نصب و فعالسازی این افزونه وارد نوشته ای که می خواهید اسکریپت را به آن اضافه کنید شوید و تا انتها پایین بیایید. با همچین صحنه ای روبرو می شوید:

آموزش پرسش و پاسخ در نتایج گوگل با وردپرس

باکس بالایی برای کدهای هد و باکس پایینی برای کدهای فوتر این صفحه بخصوص شماست. لذت ببرید!

نقشه سایت چیست؟ (+ آموزش راه اندازی در وردپرس با Yoast‌)
مطلب بعدی

نقشه سایت چیست؟ ( آموزش راه اندازی با Yoast‌)

سئو تکنیکال : مهم‌ترین تاکتیک برای فتح قله‌های سئو در 2019
مطلب قبلی

سئو تکنیکال : مهم‌ترین تاکتیک در سئو

دیدگاهتان را بنویسید

n
n