5 نکته SEO: در کمتر از یک ساعت سئو سایت خود را بهبود دهید!

2021-08-15 12:41:32
5 نکته SEO در کمتر از یک ساعت

تعداد کلمات : 1100 کلمه    زمان مطالعه : 9 دقیقه

برای دانلود نسخه PDF کلیک کنید.

امروزه با وجود تعداد زیادی سایت در دنیای وب، هیچ تضمینی وجود ندارد که سایت شما در رتبه اول Google قرار گیرد یا حتی با کسب این رتبه جایگاه شما همواره ثابت باشد. با این حال، بسیاری از کارهای ساده وجود دارد که می توانید شانس رتبه‌بندی سایت خود را افزایش دهید.

با ما همراه باشید تا نکاتی مهم را برای بهینه تر شدن سایتتان بیاموزید.

چگونه SEO سایت خود را در 5 مرحله بهبود دهیم؟

  1. URL مناسب را انتخاب کنید.
  2. برای هر صفحه عنوان و توضیحات ایجاد کنید.
  3. از عبارت کلیدی مناسب استفاده کنید.
  4. متن alt را به تمام تصاویر خود اضافه کنید.
  5. ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید.

در ادامه درباره هر یک از این موارد توضیح می‌دهیم.

۱. آدرس اینترنتی مناسب را انتخاب کنید

قبل از اینکه وب سایت شما فعال شود باید نامی برای آن انتخاب کنید. این آدرس که به نام دامنه شما نیز معروف است، آدرسی می‌باشد که بازدیدکنندگان برای یافتن سایت شما وارد می‌کنند. مانند علامت غول پیکر بالای ویترین، این یکی از اولین چیزهایی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت شما مشاهده می‌کنند. به همین دلیل این اولین جایی است که گوگل به دنبال آن است تا بفهمد سایت شما درباره چیست و تصمیم بگیرد چگونه آن را رتبه‌بندی کند.

با در نظر گرفتن این نکته، مهم است که مطمئن شوید همه آدرس‌های صفحات شما تمیز و زیبا هستند. این بدان معنا است که هیچ کاراکتر خاصی، هیچ hashbang، بدون شناسه صفحه وجود ندارد.

دامنه ایده‌آل شامل نام کسب و کار شما و شاید یک یا دو کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار شما خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما یک پیمانکار هستید، ممکن است بخواهید یک نام دامنه مانند www.yournameconstruction.com را بخرید.

۲. برای هر صفحه عنوان و توضیحات ایجاد کنید

آیا می‌دانستید که می‌توانید برای هر صفحه وب سایت خود یک عنوان و توضیحات منحصر به فرد بنویسید؟ این‌ها متون کوتاهی هستند که به طور دقیق و واضح آنچه را که کسب و کار شما انجام می‌دهد توصیف می‌کنند. در حالت ایده‌آل، آن‌ها می‌توانند با چند کلمه کلیدی و عبارات ترکیب شوند.

آیا تا به حال روی برگه‌ای در مرورگر خود قرار گرفتید؟ این عبارت کوتاه که زیر موس شما ظاهر می شود عنوان صفحه است. در حالی که توضیحات در صفحه شما قابل مشاهده نیست اما برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. در واقع عنوان و توضیحات اولین عناصری هستند که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه سایت شما دنبال می‌کنند. به علاوه ، هنگامی که سایت شما در صفحه نتایج جستجو ظاهر شد وب گردان عنوان و توضیحات شما را می‌خوانند تا بدانند سایت شما درباره چیست و تصمیم می‌گیرند که آن را بررسی کنند یا خیر.

۳. از عبارت کلیدی مناسب استفاده کنید

هنگام نوشتن متن برای وب سایت خود در نظر بگیرید که کجا می‌توانید از Anchor Text در سایت خود استفاده کنید. Anchor Text یک متن قابل کلیک بر روی یک پیوند است که بازدیدکنندگان می‌توانند  از آن برای انتقال مستقیم به یک وب سایت دیگر یا در سایت شما یا هرجای اینترنت استفاده کنند.

باید از Anchor Text موثر برای کمک به کاربران در جهت یابی وب سایت شما و پیدا کردن آنچه که به دنبال آن هستند استفاده کرد. همچنین باید شامل کلمات کلیدی و عبارات مربوط به کاری باشد که انجام می‌دهید. به عنوان مثال اگر صاحب یک فروشگاه کفش هستید، عبارت “انتخاب کفش های بچه‌گانه ما را بررسی کنید” در صفحه اصلی شما می‌تواند از طریق Anchor Text به فروشگاه آنلاین شما که مملو از کفش بچه‌گانه است – که حدس زدید- پیوند دهد.

Anchor Text یک راه عالی برای تقویت SEO شما است، اما به خاطر داشته باشید که پیوندهای بیش از حد یا لنگرهایی که واقعاً به خوانندگان شما کمک نمی‌کند می‌تواند برخی از پرچم‌های قرمز را برای Google بالا ببرد.

۴. توضیحات alt را به تمام تصاویر خود اضافه کنید

موتورهای جستجو در خواندن متن در وب سایت شما عالی هستند، اما هنوز به طور کامل متوجه نشدند که چگونه به تصاویر موجود در سایت خود نگاه کنند. برای درک آنچه در یک عکس یا گرافیک نمایش داده می‌شود، موتورهای جستجو به دنبال “alt text” هستند (یک توضیح مکتوب مختصر- بیش از چند کلمه- در مورد هر تصویر در یک وب سایت). هنگام نوشتن متن alt، مطمئن شوید آنچه را که در تصویر نشان داده شده است به طور دقیق توصیف کنید، اما سعی کنید نام کسب و کار خود یا چند کلمه کلیدی مربوط به آنچه انجام می دهید را نیز وارد کنید.

نکته مهم: نیازی به نوشتن متن alt برای تصاویری که کاملاً کاربردی یا مرتبط با طراحی هستند مانند تصویر پس زمینه که فقط یک شکل است، نمی‌باشد. اگر تصویر هیچ ربطی به موضوع سایت شما ندارد، می توانید از متن alt صرف نظر کنید.

۵. ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ارائه دهید

هر صفحه در وب سایت شما باید دارای عنوان، زیرنویس و… باشد. وقتی موتورهای جستجو وب سایت شما را اسکن می‌کنند، اگر از سلسله مراتب متن، صحیح استفاده می‌کنید محتوای شما را بهتر درک می‌کنند. مرتبط‌ترین قسمت، عنوان صفحه شما است و باید آن را به عنوان H1 (در ویرایشگر متن) تعریف کنید.

H1 باید محتوای صفحه را توصیف کند و نباید بیش از یک H1 در هر صفحه داشته باشید. عنوان خود را با دقت انتخاب کنید و کلمات کلیدی اصلی خود را نیز فراموش نکنید. به دنبال H1 شما در سلسله مراتب سرصفحه‌ها H2 ، H3 و… است. در حالی که H1 مربوط به عنوان شما است، H2 و H3 به ترتیب مربوط به سرفصل‌ها و زیر عنوان‌های شما هستند. هرچه ساختار متن شما واضح‌تر باشد، موتورهای جستجو راحت‌تر محتوای سایت شما را درک می‌کنند.

استراتژی خود را با راش وب به سطح بعدی برسانید!

حال که با نقش سئو در رشد سایت آشنا شدید قطعا به این نکته رسیدید که اگر واقعاً در این زمینه هیچ فعالیتی برای سایت خود انجام ندهید از رقبا بسیار عقب می‌مانید! پس باید هر چه سریع‌تر دست به کار شوید.

راش وب در کنار همه افرادی است که تخصصی در این زمینه ندارند اما دوست دارند سایت خود را در صفحه اول گوگل ببیند. از این رو بسیار به شما کمک می‌کند تا به صورت تخصصی و اصولی با گوگل دوست و همراه شوید.

هم چنین بخوانید:

۱۲ استراتژی دریافت بک لینک

۱۵ نکته سئوی وب سایت در ۲۰۲۱

اشتراک گذاری مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *