آنچه در این مطلب خواهید خواند

۱۰ نکته کاربردی در نوشتن محتوای پست مهمان

۱۰ نکته کاربردی در نوشتن محتوای پست مهمان
آنچه در این مطلب خواهید خواند

وبلاگ نویسان قبلاً زمان و انرژی زیادی را صرف تبدیل کاربران به دنبال کنندگان وفادار می‌کردند. پست‌های وبلاگ مهمان به شما این امکان را می‌دهند که با این نوع از دنبال کنندگان تعامل داشته باشید. چطور؟
وقتی یک پست مهمان می‌نویسید، نه تنها مهر تایید ضمنی آن وبلاگ نویس را دارید، بلکه همچنین این فرصت را خواهید داشت که از مخاطبان آن‌ها برای رشد خود استفاده کنید. اما وبمستران پلتفرم‌های خود را از روی مهربانی و لطف به اشتراک نمی‌گذارند. بهترین راه برای به دست آوردن فرصت به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان این است که بفهمید سایت هدف شما از انتشار پست مهمان چه چیزی بدست می‌آورد؟

این مقاله به این موضوع می‌پردازد که پست مهمان چیست، چرا نوشتن آن برای وبلاگ نویسان مفید است، چگونه یک پست مهمان با کیفیت بالا بنویسیم، و چگونه فرصت‌های وبلاگ ‌نویسی مهمان را پیدا کنیم.

تعداد کلمات ۳۷۰۴ کلمه، مدت زمان تقریبی مطالعه ۱۷ دقیقه، برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

پست مهمان چیست؟

پست مهمان به پستی می‍گویند که وبلاگ نویس آن را با محتوایی به نام خود برای وبلاگ شخص دیگری می‌نویسد. نوشتن پست مهمان یک راه آسان برای به دست آوردن سریع دنبال کنندگان و در معرض دید قرار گرفتن است.

به هرحال نوشتن پست‌های مهمان کار آسانی نیست و در واقع نوشتن آن به چیزهای بیشتری نیاز دارد تا صرفاً ارسال یک پست در یک صفحه تصادفی.

وبلاگ هایی با تعداد فالوورهای زیاد دارای فید RSS هستند، به این معنی که هر پست به طور فعال برای افراد زیادی ارسال می‌شود و شما با توجه به کلماتی که استفاده می‌کنید باید مطمئن شوید که محتوایتان حاوی پیام درستی خواهد بود.

پست‌های مهمانی که منتشر می‌کنید باید شما را به عنوان یک مرجع در زمینه کاریتان معرفی کند و به خوانندگانتان دلیلی بدهد تا پست شما را بررسی کنند. قرار نیست دنبال کنندگانتان صرفا از محتوای شما لذت ببرند بلکه باید پست‌هایتان را پیگیری کنند و شما برای تحقق این هدف باید محتوای حساب شده و با کیفیت بالا تولید کنید. محتوایی که می‌نویسید نباید خیلی جنبه تبلیغاتی داشته باشد. بهترین پست‌های مهمان سرمقاله هستند نه تبلیغاتی.

همانطور که نویسنده با در نظر گرفتن مخاطب هدف، موضوع کتاب خود را می‌نویسد، یک وبلاگ نویس هم باید هر پست وبلاگ مهمان را با در نظر گرفتن مخاطب هدف وبلاگ بنویسید. لازم نیست مخاطبان هدف شما یکسان باشند، اما حداقل باید همپوشانی داشته باشند. در غیر این صورت، نوشتن یک پست مهمان برای آن وبلاگ فایده‌ای ندارد زیرا نیازهای شما یا وبلاگ نویس را برآورده نخواهد کرد. هر پست مهمانی که می‌نویسید باید بر اساس نیاز وبلاگ نویسی باشد که به شما پست مهمان داده است.

همه وبلاگ‌های موفق باید محتوای مستمر و با کیفیت در اختیار خوانندگان خود قرار دهند. این امری است که هر وبلاگ نویس باید انجام دهد. وقتی یک پست وبلاگ مهمان موفق می‌نویسید، یک معامله دو سر برد کرده‌اید. از یک طرف شما به وبلاگ نویس کمک می‌کنید تا نیازهای محتوایی خود را برآورده کند و از یک طرف دیگر این شانس را دارید که با مخاطبان آن‌ها خود را بالا بکشید.

اما وبلاگ نویسان با مشخصات بالا تعداد زیادی پیشنهاد پست مهمان برای انتخاب دارند. این بدان معناست که آنها با کمترین تلاش خود، آن‌ پست مهمان‌هایی را می‌گیرند که بیشترین ارزش را برای مخاطب داشته باشد.

وقتی به دنبال فرصت‌هایی برای پست مهمان هستید، همیشه این را در نظر داشته باشید: زمانی که بتوانید به وبلاگ نویسان موردنظرتان نشان دهید که چگونه نیازهای شما بر نیازهای آن‌ها و نیازهای مخاطبانشان مطابقت دارند، به احتمال زیاد کنترل سایت خود را به شما واگذار می‌کنند.

پیشرفت و توسعه با وبلاگ نویسی مهمان

بهترین راه برای یافتن فرصت‌های پست مهمان این است که به وبلاگ‌ نویسان نشان دهید که ارزش زیادی برای مخاطبانشان (و خود آن‌ها) قائل هستید و برایشان پست‌هایی با کیفیت عالی خواهید نوشت.

فرمول تایید شدن پست مهمان

1. من وبلاگ شما را دوست دارم

بخش اول ارتباط شما باید نشان دهد که شما از طرفداران وبلاگ موردنظر هستید (یا حداقل با آن آشنایی کافی هستید).

هرگز مکالمه با یک وبلاگ نویس را با جمله‌ای مانند “اتفاقی متوجه شده‌ام که شما یک وبلاگ در زمینه X دارید” شروع نکنید. اینطور مستقیماً از همان بدو ورود شکست خواهید خورد. این باعث می‌شود به نظر برسد که به اندازه کافی با وبلاگ یا مخاطبان آن آشنا نیستید.

از دیدگاه آن وبلاگ نویس به این موضوع فکر کنید. وبلاگ نویسی کار سختی است. چرا یک وبلاگ نویسی که سال‌ها صرف پرورش دنبال کنندگان وفادار خود کرده است، بخواهد برای کسی که حتی نمی‌تواند 15 دقیقه را صرف خواندن وبلاگ کند، وقت بگذارد؟

زمانی که به دنبال فرصت‌های بازاریابی هستید، منفعل نباشید. سعی کنید با وبلاگ نویسانی که واقعاً کارشان را دنبال می‌کنید و تحسین می کنید یا از خواندن وبلاگشان لذت می‌برید، روابط پایدار ایجاد کنید.

به جای نوشتن بیانیه‌ای خشک و رسمی، به آنها نشان دهید که تحت تأثیر محتوای آن‌ها قرار گرفته‌اید و مدتی است که وبلاگشان را دنبال کرده‌‌اید.
در ایمیلی که می‌فرستید می‌توانید به پست‌های خاصی اشاره کنید یا مواردی مانند موارد زیر را بیان کنید:

  • من از زمانی که پست شما را در زمینۀ x خواندم، از طرفداران وبلاگ شما هستم.
  • رویکرد شما در مورد X نحوه آموزش تیم فروش را تغییر داد.
  • من هر یکشنبه منتظر پست‌های شما هستم یا عاشق آموزش‌های اخیر شما در X هستم.

هر کاری که انجام می‌دهید، مطمئن شوید که صادقانه به نظر برسد. منفعت شما در این است که بتوانید ارتباطاتی با کیفیت بالا ایجاد کنید، نه اینکه با چه شدتی می‌توانید یک نفر را تحت تأثیر قرار دهید.

توجه:

قبل از اینکه با یک وبلاگ نویس تماس بگیرید، سایت او را بررسی کنید تا ببینید آیا پست‌های مهمان دیگری وجود دارد یا خیر. اگر به دنبال فرصتی برای تماس با آن‌ها هستید و متوجه هیچ پست مهمانی در وبلاگشان نشدید نشان‌دهنده این است که شما به طور منظم سایت آن‌ها را دنبال نمی‌کنید.

2. من یک متخصص هستم

وبلاگ نویسان پست‌های مهمان با اعتبار بالا می‌خواهند، بنابراین ارتباط شما در نهایت باید نشان دهنده تخصص شما باشد.

چرا باید به شما اجازه انتشار پست در سایتشان را بدهند؟ چرا خوانندگان آن‌ها باید به آنچه شما می‌گویید گوش دهند؟
لازم نیست دقیقا عبارت: “من در X متخصص هستم” را بیان کنید، اگرچه که می‌توانید اما راه‌های جایگزین زیادی برای نشان دادن تخصصتان وجود دارد. مثلا استفاده از این عبارات:

  • من به شرکت‌ها کمک می‌کنم تا X یا Y را انجام دهند.
  • در طول دو دهه گذشته، من n شرکت استارت‌آپ را ساخته و فروخته‌ام، بنابراین می‌دانم که کارآفرینان با چه مسائلی دست و پنجه نرم می‌کنند.
  • من به بیش از n مشتری کمک کرده‌ام تا مشکلات خود را حل کنند.

اگر محتوایی که پیشنهاد می‌کنید مرتبط است، می‌توانید نمونه‌ای از مطالبی را که در گذشته نوشته‌اید یا اگر کتاب یا مقاله چاپ شده‌ای دارید به صورت یک نسخه pdf ارائه دهید.

به یاد داشته باشید، این یک مصاحبه است، نه یک مکالمه. به اندازه کافی اطلاعات مفید به آن‌ها بدهید تا متوجه شوند که شما توانایی نوشتن محتوای باکیفیت برای خوانندگانشان را دارید.

3. من می‌توانم برای شما و مخاطبانتان محتوای باارزش تولید کنم.

این بخشی از روند معرفی است که واقعاً وبلاگ نویس را متقاعد می‌کند که پست مهمان شما برای سایتشان مناسب است.

بر ارزشی که به وبلاگ‌نویس و مخاطبان او ارائه می‌دهید تمرکز کنید. هر دو جنبه بسیار مهم است.

مهمتر از همه، باید چیزی ویژه از خود ارائه بدهید تا بعد از آن نتوانند شما را رها کنند. دقیقاً به آنها نشان دهید که قصد دارید در مورد چه چیزی بنویسید و چه مزایایی برایشان دارد.

می‌توانید از عباراتی مانند “این 3 نکته در 18 ماه گذشته به طور متوسط 78 درصد سود مشتریان من را افزایش داده است.” استفاده کنید یا حتی ملموس‌تر، مانند یک پی‌دی‌اف، یک الگو، یا نسخه دیجیتالی از نوشته‌هایتان، چیزی که بتواند نوع محتوا و کیفیتی که قصد دارید به اشتراک بگذارید را به خوبی نشان دهد. درنهایت هرکدام را که انتخاب کردید، مطمئن شوید که با تمرکز روی مخاطبان آن‌ها بوده‌است.

برای مثال اگر محتوایی در مورد بازاریابی نوشته باشید، ممکن است برای افراد زیادی جذاب باشد اما اگر وبلاگ مورد نظرتان صرفا صاحبان مشاغلی را مخاطب قرار می‌دهد که می خواهند ROI بازاریابی خود را بهبود بخشند، نوشتۀ شما به دردشان نخواهد خورد. نوشته خود را با مخاطبان وبلاگ مورد نظرتان هماهنگ کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها نشان دهید که دغدغه‌های شما با استراتژی بازاریابی موجود صاحبان وبلاگ مطابقت دارد:

روی فرصت‌های احتمالی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) که همکاری شما می‌تواند ارائه دهد تمرکز کنید. به عنوان مثال بگویید “من متوجه شدم فرصتی برای رتبه بهتر SEO در این موضوع وجود دارد. مقاله من می تواند به شما کمک کند آن جنبه از تولید محتوای خود را بیشتر رشد دهید.”

پیشنهاد کنید از وبلاگ خود یا وب سایت نویسنده خود به وبلاگ آن‌ها لینک بدهید. این می تواند به ایجاد بک لینک کمک کند، که هدف آن افزایش تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی به یک صفحه وب است. در نهایت، می تواند به افزایش رتبه سئو آن‌ها کمک کند و ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایتشان هدایت کند.

هم‌چنین میتوانید برای خرید بک لینک به صفحه لینک شده مراجعه نمایید.

پیشنهاد دهید وبلاگ آن‌ها (و پست مهمان خود) را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید اما اگر این مسیر را انتخاب کردید، در مورد گستردگی شبکه خود شفاف باشید. آیا شما هزاران دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی دارید؟ آیا خبرنامه شما به 500 مشترک در ماه می‌رسد؟ آیا مخاطبین خاص لینکدین با ارزش بالایی دارید که بتوانید آن‌ها را به وبسایت موردنظرتان متصل کنید؟ در ازای پست مهمان چه سودی می‌توانید به آن‌ها ارائه دهید؟

پیشنهاد درج پیوندهای داخلی (پیوندها به پست های داخل سایت خودشان) را دهید. به عنوان مثال، “پست مهمان من به خوبی با ایده‌های شما در پست های موجود در X، Y و Z مرتبط است.”

در اصل، معرفی شما از خودتان باید دو جنبه را پوشش دهد: نشان دهید که می‌توانید محتوای عالی تولید کنید و اینکه محتوای عالی شما باعث توسعۀ بیشتر سایت آن‌ها می‌شود.

10 نکته برای موفقیت در نوشتن پست مهمان

در زیر 10 نکته آمده است که به شما کمک می‌کند تا یک پست مهمان عالی بنویسید؛

1. برای مخاطبان خود بنویسید

این نکته قبلا توضیح داده شده است، اما آنقدر مهم است که دوباره باید آن را مورد توجه قرار دهیم. باید بدانید که مخاطب هدف وبلاگ نویس موردنظرتان چه کسانی هستند و مستقیماً برای آن‌ها بنویسید.

هر کتاب موفقی مستقیماً در رابطه با دردها، مشکلات و نیازهای خوانندگان صحبت می‌کند و دقیقا همین امر برای هر پست وبلاگ موفق نیز صدق می‌کند.
شما در انزوا نمی‌نویسید و اگر اینطور بود، می‌توانستید در یک دفتر خاطرات بنویسید. وقتی با تولید محتوای مناسب نشان دهید که برای مخاطب صاحب وبلاگ ارزش قائل هستید، آن‌ها هم توجه خود را به شما نشان خواهند داد و محتوای شما بسیار قوی‌تر طنین انداز می‌شود.

2. با نام تجاری وبلاگ موردنظرتان هماهنگ شوید

هر نویسنده‌ای یک برند دارد. نام تجاری شما درواقع به خوانندگان می‌گوید: “این چیزی است که من درمورد آن ارائه می‌دهم و قرار است در اینجا به حل مشکلات شما در این زمینه کمک شود.”

برای ایجاد قوی‌ترین نام تجاری ممکن، باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، پیام شما چیست و در چه مواردی تخصص دارید و هرچیزی که در پیام تبلیغاتی شما نقش داشته باشد!

درست مثل هر نویسنده‌ای که یک برند دارد، هر وبلاگ نویسی هم همینطور است. آن‌ها مخاطب، پیام و تخصص خاصی دارند و همچنین لحن، رویکرد و روش خاصی برای نزدیک شدن به ایده‌ها در نظر می‌گیرند.

بهترین پست‌های مهمان پست‌هایی هستند که برند نویسنده را با برند وبلاگ‌نویس موردنظر هماهنگ می‌کنند. به عبارت دیگر، محتوای شما باید به آن‌ها کمک کند پیام خود را گسترش دهند.

پست شما باید با لحن وبلاگ مطابقت داشته باشد. اگر سایت از منظری ساده و طنز آمیز نوشته شده‌است، با یک پست خشک و رسمی وارد گفتگو نشوید.

هر انسانی چندین جنبه دارد. انسان می‌توند گاهی خنده‌دار و گاهی غمگین باشد. شما هرگز به یک مراسم تشییع جنازه نمی‌روید و شروع به جوک گفتن کنید (یا حداقل، اکثر مردم این کار را نمی‌کنند). شما باید به شیوه‌ای مناسب با زمینه موردنظرتان رفتار کنید.

وقتی پست‌های وبلاگ مهمان را می‌نویسید، به زمینه و کانتکس آن فکر کنید. بهترین روش برای قرار گرفتن نوشته‌تان در آن سایت خاص چیست؟
همیشه باید خودت باشی اما خودتان بودن شما را نسبت به وظیفه‌تان در مورد نحوه همسویی با برند وبلاگ معاف نمی‌کند.

3. با قالب وبلاگ موردنظرتان هماهنگ شوید

هر پست مهمانی که می‌نویسید باید با قالب معمولی وبلاگ هماهنگ باشد.در برخی موارد، صاحبان سایت دستورالعمل‌های صریح ارسال پست مهمان را به شما ارائه می‌دهند. پست خود را به 3 بخش تقسیم کنید و همینطور آن را کمتر از 1000 کلمه نگه دارید. هرچه که گفتند را دنبال کنید.

هدف شما به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان این است که نیازهای همه را برآورده کنید: نیازهای خودتان، وبلاگ نویسان اصلی و مخاطبان. این بدان معناست که شما باید تمام نکاتی که وبلاگ نویس (که نسبت به شناخت مخاطبان خود متخصص است) در اختیار شما می‌گذارد توجه کنید.
همچنین باید از هنجارهای ناگفته آگاه باشید. به عنوان مثال، هر وبلاگ یک سبک نوشتاری مشخص دارد. شما مجبور نیستید آن را تقلید کنید اما باید با آن همسو باشید.

اگر وبلاگ نویس برای شما محدودیتی قائل نیست، از این امر به عنوان فرصتی برای نوشتن یک مقاله 5000 کلمه‌ای استفاده نکنید. اندازه متوسط پست مهمان را رعایت کنید.

سعی کنید در مشارکت خود سازگار و محترم باشید. این بهترین راه برای ایجاد یک رابطه پایدار با یک وبلاگ نویس و دریافت دعوت مجدد است!

4. محتوای عملی ارائه دهید

یک رویکرد دور و تاریک از موضوع را به خوانندگان ارائه ندهید. چیزی به آن‌ها بدهید که در واقع ملموس و قابل اجرا باشد. دستورالعملی به آن‌ها بدهید که بتوانند با آن مقاله را کنار بگذارند و انجام دهند.

چه چیزی بیشتر در ذهن شما باقی می ماند؟ ایده بزرگی که با آن مواجه شدید؟ یا دستورالعمل و نکات منطقی که به طور روزانه از آن استفاده می‌کنید؟

هر چه خوانندگان نکات عملی بیشتری از مقاله شما بگیرند، بیشتر شما را دنبال می‌کنند. هر بار که از تاکتیک‌هایی برای جذب مشتری جدید، نوشتن یک ایمیل مؤثر یا هر چیز دیگری که به آن‌ها یاد می‌دهید استفاده می‌کنند، شما را در ذهن خود خواهند داشت.

اگر بتوانید به آن‌ها یادآوری کنید که چگونه دانشتان می‌تواند زندگی‌شان را تغییر دهد، به احتمال زیاد شما را جست‌وجو و دنبال خواهند کرد.

5. این پست در مورد “شما” نیست

خیلی خوب است که اگر شما محصولی منتشر کرده‌اید، اما پست مهمانی که می‌نویسید نباید درباره محصولتان باشد.

قرار نیست در پستتان بنویسید: «سلام، من فلانی هستم و این محصول من است. آن را بخر.” حتی قرار نیست که لزوماً به محصول خود اشاره کنید. شما باید محتوایی ارائه دهید که آنقدر آموزشی، جالب یا معنادار باشد که خوانندگان بلافاصله بخواهند روی وب سایت شما کلیک کنند و درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

سپس می‌توانید کتاب، دوره آنلاین، محصولات یا هر چیز دیگری را که می‌خواهید بفروشید، بفروشید.

پست‌های مهمان یکی از بهترین نمونه‌های بازاریابی محتوا هستند.

بازاریابی محتوا نوعی بازاریابی است که شامل ایجاد مطالب آنلاین مانند مقاله‌ها، پست‌های وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و غیره است که به صراحت یک برند را تبلیغ نمی‌کنند، اما همچنان علاقه فرد را به محصولات یا خدمات شما برمی‌انگیزد.

کلید بازاریابی محتوای عالی این است که نباید شبیه بازاریابی باشد. باید به نظر محتوای مفید و کاربردی باشد.

بله، شما پست‌های مهمان را برای تبلیغات می‌نویسید، اما به یاد داشته باشید که ارائه ارزش به خوانندگان بهترین شکل تبلیغاتی است که می‌توانید داشته باشید. هرچه ارزش بیشتری ارائه دهید، خوانندگان بیشتری تمایل دارند با شما ارتباط برقرار کنند.

هیچ‌کس نمی‌خواهد مقالاتی را بخواند که هرزنامه یا خود تبلیغاتی به نظر می‌رسند!

6. معرفی خودتان برای ایجاد ورودی

این قسمت این در مورد شماست!
در این قسمت شما یک فرصت برای گفتن آنچه که در مورد خود می‌خواهید بگویید به دست خواهید آورد.افراد را به عمل (CTA) دعوت کنید، مطمئن شوید که این کار را درست انجام می‌دهید. زمانی را صرف ایجاد یک خط فرعی عالی کنید.

byline شما شامل 2 جزء است:

  • انتخاب بهترین نکات درباره اینکه شما که هستید
  • جایی که خوانندگان می‌توانند دربارۀ شما اطلاعات بیشتری کسب کنند (CTA)

مواردی را که برای معرفی خود انتخاب می‌کنید لزوماً معتبرترین دستاوردهای شما نیست، اگرچه که استفاده از آن‌ها مشکلی ندارد.

مخاطب را در نظر بگیرید و فکر کنید چه چیزی باعث می‌شود این گروه خاص از مردم بخواهند روی آن کلیک کنند؟ آیا آن‌ها تحت تأثیر مدرک تحصیلات تکمیلی شما قرار خواهند گرفت؟ ارزش شرکت شما چطور؟ به چند نفر در کار مشاوره کمک کرده‌اید؟ نام سایر نشریاتی که برای آن‌ها نوشته‌اید؟ وضعیت شما به عنوان سخنران عمومی؟

هر چیزی که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که مستقیماً با مخاطبان هدف صحبت می‌کنید. CTA شما باید بهترین روشی باشد که خوانندگان می‌توانند با شما تماس بگیرند.

از خود بپرسید، با فرض اینکه فرصت اول را از بین برده‌ام، می‌خواهم فرصت دومم چگونه باشد؟ این جایی است که لینک CTA شما باید به آن منتهی شود. آیا همیشه در توییتر هستید؟ لینک توییتر را قرار دهید. آیا شما یک وب سایت عالی دارید؟ لینک وب سایت را قرار دهید. آیا شما وبلاگ خود را دارید؟ لینک وبلاگ را قرار دهید.

همچنین باید مطمئن شوید که یک عکس عالی از نویسنده پست مهمانتان دارید. باید یک عکس با کیفیت بالا و حرفه‌ای باشد که لحن محتوای مهمان شما را منتقل کند.

اگر با کارآفرینان صحبت می کنید، ممکن است یک عکس رسمی تر انتخاب کنید. اگر با کمدین‌های مشتاق صحبت می‌کنید، ممکن است چیزی خودمانی تر را انتخاب کنید. در هرصورت عکس شما باید با برندتان مطابقت داشته باشد.

7. صفحه فرود را در نظر بگیرید

به جای اینکه خوانندگان را مستقیماً به صفحه اصلی خود بفرستید، آنها را با یک پیشنهاد خاص به صفحه فرود در وب سایتتان بفرستید. به این ترتیب، می‌توانید بلافاصله اعتبار و ارزش بیشتری برای آن‌ها بوجود آورید و آن‌ها را وارد قیف فروش خود کنید.

به عنوان مثال، صفحه فرود شما می‌تواند یک PDF رایگان از مقاله یا یک فصل رایگان از یکی از مباحثتان را در ازای آدرس ایمیل بازدیدکننده ارائه دهد.

یا می‌توانید تأکید کنید که مشترکین خبرنامه نکات و دستورالعمل‌های عملی را به صورت ماهانه دریافت خواهندکرد. همچنین می‌توانید یک دوره آموزشی رایگان ارائه دهید که در نهایت بازدیدکنندگان را متقاعد به خرید دوره دیجیتال کامل شما کند.

هرچه بتوانید کیفیت بیشتری به خوانندگان ارائه دهید، احتمال بیشتری دارد که شما را دنبال کنند. پست مهمان شما باید یک پیش غذا باشد و هر چیزی که بعد از آن سرو می‌کنید باید باعث شود مردم سر میز شام تمایل بیشتری داشته باشند.

8. پیوندهای داخلی سئو

اگر بتوانید به وبلاگ موردنظر در بهبود سئو کمک کنید، وبلاگ نویسان شما را بیشتر دوست خواهند داشت. یکی از راه‌های انجام این کار این است که پیوندهای داخلی را به محتوایی که قبلاً در سایت وجود دارد اضافه کنید.

لینک‌های داخلی نه تنها محتوای سایت را یکپارچه می‌کنند، بلکه به موتورهای جستجو دید کلی از ساختار سایت می‌دهند. این امر به ایجاد یک سلسله مراتب کمک می‌کند و به مهم ترین پست‌ها ارزش لینک بیشتری می‌دهد.

وقتی پیوندهای داخلی را اضافه می‌کنید، بازدیدکنندگان را نیز دعوت می‌کند تا در وبلاگ غواصی کنند. این در نهایت معیارهای وبلاگ را بهبود می بخشد.

اینطور بهش فکر کنید که یکی از دنبال کنندگان توییتر شما هرگز در مورد وبلاگی که که در آن پست مهمان منتشر می‌کنید نشنیده است. آن‌ها روی لینک شما کلیک می‌کنند تا محتوای شما را بخوانند و در طول مسیر، پیوندی به نوشته جالب دیگری پیدا می‌کنند.

اکنون آن‌ها عمیقاً در اکوسیستم وبلاگ هستند و احتمال اینکه مشترک شوند بسیار بیشتر است. این یک برد تمام عیار برای یک وبلاگ نویس است زیرا وبلاگ نویسان همیشه به دنبال ایجاد دنبال کنندگان وفادار هستند.

بک لینک‌ها (زمانی که یک لینک شما را به وب سایت دیگری می‌برد) می‌تواند برای سئو نیز مفید باشد، اما به احتمال زیاد، اگر یک نویسنده پست مهمان هستید، نمی‌دانید کدام سایت‌ها بیشترین سود را برای وبلاگ نویسی خواهند داشت.

گنجاندن پیوندهای داخلی یک راه ساده اما موثر برای ایجاد اعتبار صاحب سایت است.

9. تمام تصاویر مورد نیاز بلاگر را ارائه دهید

وقتی وبلاگ نویسان یک فرصت برای وبلاگ نویسی مهمان در اختیار شما قرار می‌دهند، آن‌ها را مجبور به انجام کارهای اضافی نکنید. یک پست آماده با هر چیزی که نیاز دارند به آن‌ها تحویل بدهید که شامل تصاویر هم می‌شود.

تصاویر شما باید با کیفیت بالا و تصاویر حرفه‌ای باشد. بدون اسکرین شات با کیفیت پایین، عکس‌های بی‌کیفیت، یا عکس‌های تار و با وضوح پایین. حتی اگر امکانش را دارید بهتر است از تصاویر استوک اجتناب کنید. هیچ وبلاگ‌نویسی نمی‌خواهد همان تصویری را که در هزاران وب‌سایت دیگر ظاهر می‌شود، نشان دهد.آ‌ن‌ها می‌خواهند محتوای آن‌ها برجسته باشد. تصاویر شما نیز باید اندازه مناسب و فشرده شده باشند. شما به یک عکس با کیفیت بالا نیاز دارید، اما همچنین به عکسی نیاز دارید که سریع بارگذاری شود. اگر نمی‌دانید وضوح یا اندازه ایده آل چیست، با وبلاگ نویس مشورت کنید.

برای اطلاعات بیشتر راجع به بهینه‌سازی تصاویر به پیوند لینک داده شده مراجعه نمایید، همه نکات لازم را خواهید یافت!

در نهایت یک نام مناسب برای فایل ایجاد کنید.از عنوان‌های عنوان عمومی مانند «myphoto.jpg» یا «maninsuit.jpg» استفاده نکنید. به این فکر کنید که نام تصویر چه تاثیری بر سئوی سایت دارد. به عنوان مثال، اگر پست شما درباره نحوه اجرای برنامه موثر برای یک میتینگ است و عکس شما افراد را در یک اتاق کنفرانس نشان می‌دهد، احتمالاً بهتر است از کلمه “میتینگ” در عنوان عکس استفاده کنید.

10. خودت باش

شما قطعا باید با سبک، لحن و محتوای وبلاگی که برای آن می‌نویسید همسو باشید. این کلید راضی نگه داشتن هر اینفلوئنسر یا وبلاگ نویس است اما همزمان باید متمایز هم باشید. شما قرار است تأثیری روی خوانندگان بگذارید که آن‌ها را تشویق کند که شما را دنبال کنند. بهترین راه برای انجام این کار این است که خود واقعی خود باشید.

مراقب هنجارها و قراردادهای وبلاگ باشید و به آن‌ها احترام بگذارید اما خودتان را در آن‌ها غرق نکنید.

شما نویسنده پست مهمان هستید، نه یک نویسنده ارواح. دلیل اینکه وبلاگ نویس شما را از بین دیگر نویسندگان پست‌های مهمان احتمالی انتخاب کرده این است که شما راه حل، تخصص یا داستان منحصر به فردی برای به اشتراک گذاشتن دارید.

هماهنگ و همسو باشید اما مطمئن شوید که خود را در این فرآیند گم نخواهید کرد. وقتی نوبت به نوشتن پست‌های مهمان تاثیرگذار می‌رسد، اصالت بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

هم‌چنین بخوانید:

چگونه یک وبلاگ فعال داشته باشیم؟

شش ترند ۲۰۲۲ برای وبلاگ نویسی